User Tag List

Results 1 to 9 of 9

Thread: Prometheus

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Default Prometheus

Prometheus er den nye filmen til Ridley Scott, regissør av "Alien" og "Blade Runner". Det hele foregår rundt 2090-tallet, altså i fremtiden.

Filmen handler om et par forskere som drar sammen med et utforskningsteam til en planet de har funnet referanser til i hulemalerier o.l. flere steder på planeten for å finne det de mener er skaperne av menneskene på jorda, "ingeniørene". Det skal dog vise seg at verken skaperne eller planeten (egentlig en måne) er som de tror.

Filmen har flere kjente skuespillere, bl.a. Noomi Rapace kjent fra bl.a. Menn som hater kvinner og Sherlock Holmes: A Game of Shadows og Michael Fassbender, som bl.a. spilte Magneto i X-Men: First Class.

IMDB-siden til filmen

--------------------------------------------

Regner med at det er en del her som har sett den alt, så hva syntes dere? Har hørt mange som ikke mente den levde opp til forventningene, men jeg hadde heldigvis ikke så høye forventninger at jeg ble veldig skuffa. Det var allikevel en del småting jeg savnet forklaring på og ikke syntes hang på greip. Men alt i alt syntes jeg det var en god film og koste meg veldig.

Spoiler Spoiler: Spoiler

Standard Medlem Serine's Avatar

Default Re: Promotheus

Jeg så filmen idag jeg, da jeg så den visste jeg ikke hva den handlet om i det hele tatt siden jeg bare gikk spontant med venner. Hadde ikke peiling på at det skulle være en sci-fi triller heller Så da freakye ting begynnte å skje fikk jeg mildt sagt bakoversveis Hmm, må si på forhånd det at jeg ikke er superfan av sånne gørr sci-fi (Det vil si blod, gørr, slim, og insektsliknende vesner). Så det har selvfølgelig en innvirkning på hva jeg syns om filmen Syns filmen var helt grei, ville ikke sett den to ganger da Men var verdt å få med seg. Jeg satt og vridde meg i stolen under den mage operasjon senen(for dem som har sett filmen, vet hva jeg snakker om) og det kan være gøyt med filmer som får folk til a reagere, er vel en av grunnene til at jeg ser på skrekkfilmer og Syns filmen fikk frem et veldig dårlig intrykk av disse "ingeniørene" da, vet ikke helt hvilke mening regissøren ville få frem med denne filmen. Men må si det kan være greit å få med seg filmen, kansje ikke verdt for alle å betale for kino, men da kan man vente til den kommer ut på dvd og se den på andre måter

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Likte filmen, egentlig. Den var generelt ganske bra satt opp. Visuelt veldig godt laget film også.
    Spoiler Spoiler: Men!

Standard Medlem

Veldig bra film! Hadde visse forhåpninger ettersom den skulle være en prequel til Alien, og at Ridley Scott skulle regissere, men kan vel si at filmen innfridde. Håper virkelig det blir en oppfølger som fortsetter der denne slapp.

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Default Re: Prometheus

Fant denne posten i dag: 5 Ways to Improve Prometheus (Spoilers)
    Er egentlig ganske enig.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Jeg syntes at Prometheus var fenomenal, men det er klart at historien ikke var så gjennomskuelig og lett å forstå. Det var derimot lett å forstå referansen og moralen for de av oss som kjenner den greske myten om Prometheus. Jeg skal ikke bry dere med en TL;DR post om det.

For de av dere som ikke så denne viral-videoen som gikk ut på nettet før premieren så anbefaler jeg denne om David:

De lagde flere slike virals om mannskapet på Prometheus. Dette er min favoritt fordi jeg mener at David var den beste karakteren i filmen. Shaw er riktignok protagonisten men David er den mest interessante for min del. Alle karakterene var godt skrevet etter min mening. Jeg vet at det er mange som kritiserer filmen fordi det ikke var en grøsser eller fordi de ikke forsto plottet, men jeg mener at denne filmen står på meget høye ben. Hvis dere leser myten om Prometheus så er det en ganske tydelig rød tråd å se her.

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Jeg likte filmen veldig godt! Jeg visste at den skulle være en "prequel" til Alien-filmene, men etter å ha lest en del om ombestemmelser og diverse angående filmen, så hadde jeg ikke så høye forhåpninger. Det er vel kanskje derfor jeg synes filmen var kjempebra. Det var mye mer Alien enn jeg hadde trodd, så jeg ble positivt overrasket. Satt og gliste som en tulling hver gang jeg kjente igjen noe fra de originale filmene.
    Spoiler Spoiler:

Det var likevel visse ting som jeg synes ble litt for fjerne og som de gjerne kunne ha gjort annerledes. Graviditeten, for eksempel. Made no sense to me. Og jeg likte ikke at Weyland ikke var "riktig" skuespiller. Men jeg likte David og ingeniørene veldig godt

Standard Medlem Hubris's Avatar

Quote Originally Posted by Heika-sama View Post
    Fant denne posten i dag: 5 Ways to Improve Prometheus (Spoilers)
    Er egentlig ganske enig.
    Må si meg enig med den artikkelen også.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)