User Tag List

Results 1 to 8 of 8

Thread: The Amazing Spider-Man (2012)

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Default The Amazing Spider-Man (2012)

Enda en Spider-Man film, sa du? Jo da, Columbia Pictures gjør det igjen, men denne filmen blir en reboot av filmserien, altså starter de fra begynnelsen med nye skuespillere og en ny variant av historien. I denne versjonen har regissør Marc Webb (regissøren av (500) Days of Summer og en haug musikkvideoer med bl.a. Green Day) uttalt at han ønsker å fokusere mer på hvordan Peter Parker utvilker kreftene sine på videregående samtidig som han ønsker å finne sannheten bak foreldrenes forsvinnelse for 13 år siden. I tillegg vil filmen stå nærmere de originale tegneseriene der Peter Parker finner opp edderkoppnett-skyterne sine heller enn at de er biologiske som i den forrige filmserien. Norsk premiere 11.07.2012 (selvfølgelig også i 3D).

Trailer:

Spoiler Spoiler: En trailer til

Jeg har ikke vært superfan av Marvel-universet utenom å ha sett en del av filmene, men som jeg sa i The Avengers-tråden, så synes jeg slike filmer er helt kurant underholdning om man ikke er ute etter de aller dypeste historien. Visuelt sett, så synes jeg rebooten ser bedre ut enn originalen, og det er uansett spennende å se hvilke valg skaperne tar når de lager en film fra samme kildemateriale for andre gang. Regner med å se denne på kino en gang i løpet av sommeren.

Hva synes du om at de rebooter Spider-Man-filmene? Blir det for kommersielt, eller kan det være interessant å besøke Spider-Man som karakter på en annen måte? Andre tanker om filmen?

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: The Amazing Spider-Man (2012)

Tror det blir bra! Kan ikke være feil å være mer tro mot karakteren slik han er i tegneserien. Skal definitivt se den!

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Er ikke så stor fan av Tobey Maguire egentlig men tror at denne filmen blir snasen. Uansett blir vel litt uvant å se en spidey film uten Tobey, men man venner seg til det akkurat som med Hulken.
    Men 3D er no go for meg, samt noe skeptisk til at Mary Jane ikke er med i filmen >.> Men på en litt mere posetiv side så liker jeg at Martin Sheen er med som Ben Parker.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Ett eller annet sted er det en comic book guy som gråter ut sjelen sin mens jeg sier dette: Min kunskap om Spider-man tegneseriene er meget begrenset, men er det slik at Amazing spiderman er en annen continuity enn "vanlig" spiderman? I såfall, hva er forskjellig?

personlig ser jeg fram imot filmen, da jeg synes tobey mcgross er en medioker peter parker.

marvel bestemte seg vel for å gjøre om de filmene som ikke hadde noen direkte kopling til de andre, så hvis jeg husker rett skal fantastic four også få remakes. de vil vel at tony stark skal få mingle med spiderman og mr fantastic.

hurra for superheltfilmer!!

Selv er jeg lite fan av Spider-Man og Marvel generelt (med unntak av X-Men som jeg liker meget godt!) Men jeg er alltid for folk som prøver å redde en katastrofe (som jeg syntes de gamle spiderman-filmene var). Personlig er jeg også litt lei av superheltfilmgreia, ikke fordi nerden i meg ikke liker det, men minner meg nesten litt om skrekkfilmfasen som ankom rundt begynnelsen av 2000 hvor alle japanske skrekkfilmer skulle bli amerikanske, haha. Eneste som er litt hygg, er at det bringer nerdheten nærmere A4 folket!

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Jeg gleder meg veldig til denne rebooten. Jeg var vandt til å se tegneserien på Cartoon Network, og jeg synes Tobey Maguire var altfor tam til rollen. Så det jeg har sett av trailere av denne nye virker mye bedre, og jeg skal definitivt se den! Så får jeg bare håpe den er bra og at de velger å lage flere filmer. For jeg så ingen Venom i traileren. Og jeg vil ha Venom <3

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Porphyra View Post
    For jeg så ingen Venom i traileren. Og jeg vil ha Venom <3
    jaa! hadde vært supert å se Venom! men det blir kult å se Doctor Connors i denne (:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)