User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: Hjelp feil farge :(

Standard Medlem Pinkey's Avatar

Default Hjelp feil farge :(

Har akkurat fåt parykken min til mit. Hatsune Mikuo cosplay.
    Sidden jeg var så dum å basere fargene i costymet ette bilder på nett.. så har costymet anen farge en parykken..
    Kan det fixest på ein eller anen måtte uten å bestile ny parykk ?.

Standard Medlem dbk96's Avatar

Default Re: Hjelp feil farge :(

Farging av parykker

Syntetiske fiberparykker vil ikke kunne ta i mot farge og det frarådes derfor å prøve noen som helst form for farging av denne type parykk.

Parykker av ekte hår kan i prinsippet farges og ta i mot farge, men i praksis vil det ikke fungere. Dette skyldes først og fremst fordi det ekte håret man bruker til parykkene er sort fra start av. Dette håret blir derfor bleket og farget opp igjen til den ønskelige fargen. Denne prosessen og forbehandlingen er så skadelig og mettende for håret at håret ikke vil ha godt av mere farge eller behandling. Man risikerer bare å ødelegge hele parykken.

Samtidig kan det være vanskelig å unngå at parykkbunnen tar skade under fargingen. Alle som bruker parykk frarådes derfor å farge parykken selv, men heller overlate farging av parykken til frisøren.

jeg tror egentlig det er en dårlig ide å gjøre dem med markerinstusj.

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Miku er jo en omfattende parykk, da... XD Mye hår, og mye stell som må til etterpå! Men det er fullt mulig å farge syntetiske fibre, bare ikke med vanlig hårfarge. Jeg bruker en blanding av isopropanol og en type akrylblekk. Brukt denne metoden på flere parykker bla. Joker-parykken min (bilde i profil) som pleide å være helt gul. Dette kan derimot bli en fordyrende prosess hvis det ikke er noe man gjør ofte og derfor kjøper "ingredienser" til flere parykker på en gang. Du kan godt regne med oppi en 250,- egentlig for denne hjemmekjemien, hvis du regner 1 flaske isoprop. og 2 forskjellige toner blekk. Også litt styr å få tak i, gjennom apoteket og på spesielle kunstforretninger. Så skal det jo regnes tid for selve prosjektet, og etterstell av parykken. Du må nesten selv ta stilling til om det da ikke er lettere å bare kjøpe en ny parykk? Eventuelt prøve å selge den du har, eller kontakte selgeren der du har kjøpt? Ebay? Er det muligheter for retur?

Alt i alt en litt kjinkig problemstilling du har kommet opp i, det er aldri noe gøy å få feil farge på noe :/ Lykke til uansett!

Standard Medlem Pinkey's Avatar

yeah har vurdert å kjøpe ein ny og ta sjangsen på at det funker denne gangen .
    Og når jeg har investert rundt 2000kr alt så er det lixå greit å få det ordentlig. 3-400 kr mer gjør vell ikke mye da x3
    kan altids selge den ja. ...

Takker for hjelpen har vert veldig informativt ... ironiske er.. kom akkurat på at tanten min er frisør -.-' hu har sikkert noe jeg kan bruke .. (I is stupid lots)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)