User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 34

Thread: Namicon (Bergen)

Standard Medlem Cobra-sama's Avatar

Default Namicon (Bergen)

Hei!
    Under Banzaicon 3 så besluttet jeg og en gruppe andre ifra Bergen at det var på høy tide at Bergen
    fikk seg et con óg! Det meste av planleggingen foregikk på togene hjem ifra Larvik, og etter en meget
    lang diskusjon (hvor hele 20 mulige navn var med) tok to av oss sjefsavgjørelsen i å kalle dette
    prosjektet for Namicon. Bølgenes con. Noe som er passende i og med at det skal finne sted i
    vår alles våte regnby Bergen.

Så, vårt spørsmål til dere felles Bergensere, eller Vestlendinger her på Desu, er hva kunne dere tenke
    dere i å se/oppleve på Namicon? I begynnelsen har vi tatt sikte for at dette kommer til å bli bare et
    en-dagers-con da vi som hittil har plottet om dette ikke er dreven i storartede eventer helt enda.
    Er det noen som kanskje kunne tenke seg å være med i denne planleggingsgruppen? Har du noen
    ideer du vil dele med oss? Gi en liten lyd her eller send meg en melding her på Desu.

- Cobra

Standard Medlem Djae's Avatar

Default Re: Namicon (Bergen)

Fantastisk ide! Endelig!
    Jeg har lurt på hvorfor det aldri har vært et offisielt con i Norges nest største by når det har vært det alle andre steder.
    Lurer litt på hva dere skal fokusere på (Japansk pop-kultur, fantasy, scifi, spill osv eller alt på en gang? Skjønt det kan bli veldig mye).
    Og hvor dere har tenkt at dette skulle foregå?
    Ellers vil jeg gjerne si at cosplay og cosplay-konkurranse er et must på con.
    Hvis dere trenger frivillige så er jeg helt med.

Fokuset har vi ikke helt kommet frem til enda, men det skal bringes opp på vårt første offisielle møte.
    Hvor det skal finne sted har heller ikke helt blitt avgjort enda, for øyeblikket så har jeg halvveis gjort
    enda en sjefsbesluttning og kommet frem til at Arenum hadde vært et ypperlig sted - stort og høyt
    under taket.

Frivillige trenger vi så absolutt. Spesielt da vi for øyeblikket ser ut til å bare være to stk som går inn
    for å få dette gjort x) Jeg kan eventuelt sende deg en melding her på Desu m/videre informasjon om
    du vil ^^

Hei, 2 er bedre enn ingen.
    Men dere kan jo kontakte meg her på Desu eller starte en fb-gruppe?
    Jeg er jo ikke fra Bergen og vet ikke så mye om lokaler og slikt, men kan forhåpentligvis stille til disposisjon med andre ting
    PS: Blir ikke Arenum veldig dyrt? (Jeg antar at det kommer an på besøkende, men alikevel?)

Standard Medlem Rampuz92's Avatar

ja, jeg stemmer så aposolutt for cosplay og cosplay-konkuranse^^
    det er kanskje litt vanskelig med en skit-konkuranse også

Jeg har ikke sjekket prisene enda; får ikke svar ifra booking-fyren men jeg jobber med saken.
    Ved over 200 besøkende så blir det Arenum, under så er det snakk om at det blir enten i
    1880-huset eller så skal jeg kontakte diverse studentforbund for å høre om steder ^^

Cosplay og cosplay-konkurranse blir det så klart, hva er et con uten litt konkurranser? xD

Standard Medlem Serine's Avatar

Åh så spennende! Håper virkelig dette går i boks, det er på tide Bergen kommer seg litt ut av skyggene. Det hadde vært kjempegøy om så mange hadde kommt, men jeg har ikke hørt om mange cosplayere fra Bergen. Jeg kunne godt ha meldt meg frivillig hvis jeg hadde hatt noe å tilby, men har ikke mye å tillby Men hvis det er noe jeg kan gjøre så vil jeg det! Har aldri vært med på en cosplay konkuranse før >.< Lurer på hvordan det er.

Nå føler jeg meg en smule dum, men hva er en skit-konkuranse? måtte bare spørre av nyskjerrighet

Quote Originally Posted by Serine View Post
    Åh så spennende! Håper virkelig dette går i boks, det er på tide Bergen kommer seg litt ut av skyggene. Det hadde vært kjempegøy om så mange hadde kommt, men jeg har ikke hørt om mange cosplayere fra Bergen. Jeg kunne godt ha meldt meg frivillig hvis jeg hadde hatt noe å tilby, men har ikke mye å tillby Men hvis det er noe jeg kan gjøre så vil jeg det! Har aldri vært med på en cosplay konkuranse før >.< Lurer på hvordan det er.

Nå føler jeg meg en smule dum, men hva er en skit-konkuranse? måtte bare spørre av nyskjerrighet
    Skit-konkurranse er som et lite cosplay show. Man deltar som regel i grupper, store eller små.
    Det innebærer også ofte sang, et dansenummer og mye humor. For ikke å snakke om rare crossovers
    Youtube: cosplay skit og du vil nok fort gå greie på det

Eks:
    http://www.youtube.com/watch?v=agKvkyZIW5Y
    http://www.youtube.com/watch?v=vAr7k6Uyk44
    http://www.youtube.com/watch?v=BVb0Ll3vINU

Jeg håper virkelig det blir en mulighet for skit-konkurranse på connet!

Quote Originally Posted by Serine View Post

Vi skal ha et møte nå på lørdag på Cafe Opus på bystasjonen om du er interessert i å høre litt mer, vi har alltid bruk for flere i crewetvårt (:
    Angående skit-konuranse så må vi se det litt ann først, vi har et håp på 200 gjester - da ikke bare ifra Bergen så klart men rundt om i distriktet.

Standard Medlem moritvri's Avatar

har de ikke byggningsarbeid paa arenum da? vet de bygger et nytt bankbygg der den store salen var ihvertfall, vet at BLACK har noen lokaler neer oasen, kan jo ogsaa sjekke med for eksempel fysak. ogsaa er det andre muligheter i skolebygg etc. snakket en gang med arenum om prisen ved leie av lokale, og den prisen var bra hooy . hva med en fellestur til japanhagen en eller annen dag da? slutten av mai.

Jo det har de, men alt avhenger jo av når vi eventuelt får Namicon såpass klar til å kunne snakke lokaler

Angående en fellestur så kan jeg bringe det opp på møtet vårt nå på lørdag - det er mange som har eksamner å tenke på så det
    må diskuteres. Ellers blir det ikke så store nevneverdige aktiviteter for crewet før vi er minimum 10-15 personer. Det er litt mye
    arbeid for meg å arrangere et helt con alene, hehe

OOO Skit konkuranse virket veldig spennende ^^ Jeg tror nok ikke jeg kan være med på møtet på Cafe Opus For helsen er ikke på topp for tiden, går til fysio og greier for å bli bedre, men ting tar tid! >.< Men jeg vil være med i Crewet hvis jeg kan være til hjelp, Dere kan kanjse oppsumere det som blir snakket om på møtet? Og nå noen spørsmål: Hva er BLACK? O.O Jeg bor i fyllingen men har absolutt ingen kunnskap om stedet XD Og hva er Japanhagen? O.O jeg har ikke hørt om noen Japanhage i Bergen >.<

Det går helt greit, jeg skal legge ut referat ifra møtet på hjemmesiden til Namicon - kan være jeg legger ut på facebook siden óg.
    Crewmedlem er du mer enn velkommen til å bli, har du noen spesifikke ønsker eller oppgaver du vil påta deg? (:

Når det kommer til BLACK så er jeg ikke sikker, men Japanhagen er ved museet - om jeg ikke tar fullstendig feil nå.

Standard Medlem Rampuz92's Avatar

BLACK = Bergen Live Acion Cosplay Klubb. eller noe slikt

Hvor mange flere tror dere at dere trenger?
    Er crew 18+?
    Hvordan er planene for å finansiere conventionen så langt?
    Og til slutt: Maidcrew? : D

Standard Medlem Sober's Avatar

Woop, jeg kan sikkert gi en (liten) hjelpende hånd hvis dere trenger det. Men har mye skole generelt, så "liten" må understrekes

Quote Originally Posted by Djae View Post
    Hvor mange flere tror dere at dere trenger?
    Er crew 18+?
    Hvordan er planene for å finansiere conventionen så langt?
    Og til slutt: Maidcrew? : D
    Det spørs litt på hvor stort vi akter å gjøre det i grunn, til å begynne med så satser vi på hvertfall 10-15 i crewet.
    Da ikke helsepersonal medregnet (det kommer under en helt annen kategori xD). Aldersgrense har vi ikke helt tenkt
    over enda, men det kan være noen av grenene blir så lavt som 16+, det må vi se litt ann ^^
    Maidcrew kan vi alltids vurdere, alt vil bli bragt opp på banen nå på lørdag (:

Hittil så er planen om å søke kulturstipend, ellers blir det å oppsøke mulige sponsorer - en del av forberedelsene har
    jeg tatt ut av egen lomme men jeg håper på at vi kan få ordnet med noen form for sponsorer og stipender ifra fylket
    generelt.

Quote Originally Posted by Cobra-sama View Post
    Det går helt greit, jeg skal legge ut referat ifra møtet på hjemmesiden til Namicon - kan være jeg legger ut på facebook siden óg.
    Crewmedlem er du mer enn velkommen til å bli, har du noen spesifikke ønsker eller oppgaver du vil påta deg? (:
    Vel, jeg er ganske ny når det kommer til cons og sånnt, men alt jeg kan hjelpe med vil jeg hjelpe med kansje noe innenfor event, planlegging og/eller info? Får jo se hva som trengs når man har kommt litt i gang med dette prosjektet. Gleder meg til å lese referat og se hvordan dette utvikler seg Lykke til på møtet!

Standard Medlem Sober's Avatar

Frifond for barn og unge støtter med opptil 25000 i året. Du kan starte med å prøve å søke hos dem

hmm, hva skjer angående Namicon egentlig? Ble det noe møte på lørdagen? Har ventet i spenning på ny info i flere dager Kommer det til å bli skrevet referat fra møtene? hehe alt for mange spørsmål jeg sitter inne med alle ble plutselig så stille

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)