User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Anbefal en k-drama!

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default Anbefal en k-drama!

Noen av dere har sikkert sett noen fantastiske dramaserier i det siste, så hvorfor ikke dele det med resten av verden? n_n

Favorittseriene min ble nettopp ferdige, og derfor vil jeg gjerne anbefale...

The Moon That Embraces the Sun

Historien handler om den kompliserte kjærlighetshistorien mellom Joseon-kongen Lee Hwon, og Wol (Yeon-woo), en tidligere adelsjente som nå har blitt oppvokst som sjaman grunnet en rekke uhyggelige omstendigheter. Skjebnen skal ha det til at Hwon og Wol møtes igjen som voksne, men mørke krefter er i sving innenfor palassmurene for å hindre dette. Ikke alt er som det ser ut som...

Dramaserien er basert på en roman av den koreanske forfatteren Jeong Eun Gwol, som også har skrevet Sungkyunkwan Scandal.

Tråd her.

Shut Up! Flower Boy Band

Handler om rock, vennskap og kjærlighet. Historien er typisk tenåringsdrama, men det er musikken som gjør det hele verdt det! Eye Candy er en rockegruppe på 6 medlemmer som ledes av Byung Hee. Når skolen deres legges ned må de bytte skole til det prestisjetunge Jungsang High School, noe som ikke er het godt mottatt av rivalbandet Strawberry Fields. Det tar ikke lang tid før de to bandene havner i konflikter, og etter en tragisk hendelse blir Ji Hyuk tvunget til å ta på seg lederansvaret for gruppa.

Standard Medlem yui_alex's Avatar

Default Re: Anbefal en k-drama!

49 days

Serien handler om

Serien starter med at hovedpersonene (Ji-Hyun's) som straks skal gifte seg blir utsatt for en bilulykke og havner i koma. Når en dødsengel, kalt Scheduler, kommer for å hente henne inngår hun en avtale. Hun får 49 dager på å samle tre tårer fra mennesker som gråter for henne oppriktig. For å oppnå dette tar Ji-Hyun's over kroppen til en annen kvinne (Yi-Kyung) når hun sover. Yi-Kyung har ingen anelse at hun nå deler kroppen sin, men merker at enkelte ting ikke er som de skal. Hele serien pågår i løpet av de 49 dagene Ji-Hyun prøver å samle nok tårer til at hun kan leve, om men der blir tilbakeblikk og historier relatert til flere av personene som møtes i serien.

Min vurdering:

Vanligvis er jeg ikke fan av serier som bare må stappe mest mulig drama fordi de kan det. Denne dramaen gjør det. Du finner bilulykker, sykdom, koma, dødfall (men som ikke nødvendigvis er helt døde), og mennesker som egentlig ikke var slik som hovedkvinnen forventet dem å være. MEN av en eller annen grunn er dette en skikkelig gripende serie, og selv om der er utrolig mye drama er skuespillet utrolig bra. Jeg må medgi at jeg gråter lett av filmer og serier, men til denne serien tror jeg at jeg gråt en elv. Det var vert det! Serien har blant annet den mest gripende dødssenen jeg noen sinn har sett (denne personen er død før serien starter til og med så her røper jeg ikke noe).

Vanligvis liker jeg best serier som You're beautiful, Hanakimi, Kimi wa Petto, Gokusen og andre lette serier (med mye deilige mannfolk å se på...), hovedfyrene i denne serien er verdig titten deilig, men i motsetning til mange andre serier kunne de har vert skikkelig stygge, og jeg hadde likevel sett serien fordi prestasjonene deres som skuespillere er til topps.

Standard Medlem biozombie's Avatar

den så ganske internsang ut jeg harbare sett på 4 serier og noen filmer faktisk O.o det jeg har set på Your beautiful, cinderellas sister, boys befor flower og Beethoven virus men jeg husker ikke filmenes titler :/

Jeg kan anbefale k-drama Heartstrings

Hmm, jeg har sett mange koreanske tv serier, men ingen av dem har vært like interessant som ''Queen Seon duk''. ''Queen Seon Duk'' er en periode (historisk) tv-serie om Dronning Seon Duk av Shilla. Andre historiske tv-serier som jeg syntes var veldig bra er: Gaksitak (også kjent som Bridal Mask''), Arang and the Magistrate, Chuno (også kjent som Slave Hunters) og Tree With Deep Roots. Hvis du ikke er veldig interessert i historiske tv-serier, så kan jeg anbefale Secret Garden, Boys Before Flowers (Goo Jun Pyo <3), King 2 hearts og My girlfriend is a Gumiho.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Akkurat nå kan jeg på det sterkeste anbefale Nice Guy, også kjent som Innocent Man osv. Serien ble nettopp ferdig og består av 20 episoder.

Nice Guy handler om medisinstudenten Maru, som etter en rekke uhell befinner seg i en situasjon der han må dekke over et mord som hans gamlekjæreste Jae-Hee har begått. Maru havner i fengsel, og vår historie starter da han slipper ut igjen. Etter å ha truffet på både Jae-Hee igjen, og hennes nåværende stedatter Eun-Ki starter Maru på en hevngjerrig plan om å få gitt Jae-Hee det hun virkelig fortjener. Men reisen går ikke akkurat som planlagt.

Dette er Song Joong-Ki sin første serie på en god stund, og guri, jeg ble overrasket. Han er jo egentlig en flower-boy som spiller de søteste rollene man kan komme over, men i Nice Guy er han virkelig skikkelig badass. xD

Standard Medlem

Hei!
    Jeg vil anbefale disse dramaene, som jeg selv har sett mye på, og elsker!!:
    Coffee Prince, Stars Falling From The Sky, Fly High, Dream High(så klart!!!!), Shut Up Lets Go! og The Musical(med Koo Hye Sun som også spiller Jan Di i Boys Before Flowers)
    En anen serie jeg har sett er også White Christmas, men den var litt rar, men fortsatt spenende og vært å se på!
    En film som jeg vil anbefale er 200 pound beauty, den er kjempefin, og har bra musikk.

Andre serier er jo også som nevnt Heartstrings, You're Beautiful, Boys Before Flowers ovs.

Koreanske (og japanske) dramaer har gitt meg mye glede gjennom årene!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)