User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 28

Thread: The Hunger Games

Community Manager
    PONIES<3
    Tornadochicken's Avatar

Default The Hunger Games

Premieren til Hunger Games filmen ankommer med stormskritt og i denne anledningen er det greit finne ut om det er noen andre som kommer på premieren?
    Har dere kanskje lest bøkene før filmen? Lest dem igjen? Eller henger dere bare med fordi noen andre skal på den? x3

Gjerne si deres tanker om filmen, deres forventninger eller lignende~

Selv skal jeg på premieren, elsket den første boken i serien så jeg har veldig høye forventninger og håper den klarer å holde opp til det x3 Jeg er sånn non-spoil frik fordi viss jeg i det hele tatt ser deler av filmen så blir inntrykket mitt vidt forskjellig fra viss jeg ikke hadde sett noe i det hele tatt, men ja dere kan også poste videoer (Eller bilder! c: ) her også da viss dere ønsker (Gjerne bruk den fancy'e spoilertaggen ), filmsnutter eller hva det nå enn måtte være~

Meet you at the games~

Standard Medlem Ticiri's Avatar

Default Re: The Hunger Games

Jeg skal også på premieren~
    Jeg har lest alle bøkene flere ganger og gleder meg noe utrolig 8D
    Må innrømme at da jeg så hun som spiller Katniss for første gang, ble jeg litt skuffet. Jeg hadde forventet at huden hennes var litt mørkere og ha litt kullstøv her og der (siden det var overalt ellers). Egentlig hadde jeg sett for meg alle helt anderledes, men sånn er det jo alltid når bok møter film da. Ihvertfall når jeg leser x3 For jeg leser en ting, men noen ganger gjør hjernen min det om så personene får andre trekk x3 (gjør sånt bare med små ting da, ikke de viktigste tingene ved utseende)

Måtte lykken ALLTID stå deg bi~

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Jeg skal se den på søndag fordi @Sandra Carina; maste! Har ikke lest bøkene selv, og har egentlig ikke så høye forventninger. Noe som er greit uansett, for da blir jeg ekstra imponert om jeg liker den.

Standard Medlem Katsura's Avatar

Skal også på premieren sammen med masse gode venner
    Elsket bøkene (selvom jeg ikke har lest 'Mocking Jay' :/) og gleder meg skikkelig til å se hvordan filmen blir. Håper for guds skyld at de ikke suger, for jeg har ganske store forventninger til den nå

Community Manager
    Don't stare so much-nya!
    Glup's Avatar

Har ganske nylig fått med meg første boka, og den var super.
    Allikevel, som standarden er, så blir filmen aldri like god som boka, så har ikke sååååå høye forventninger.
    Jeg ser den så fort jeg får med meg noen som vil se den med meg c:

VIP SoulCandy's Avatar

Kjøpte alle tre bøkene i forrige veke og freste meg igjennom første boka på mindre enn ein dag. Likte den veldig godt, og skal definitivt sjå filmen

Kva syntes dere om skuespillerne? Eg såg bilder av Jennifer Lawrence som Katniss for lenge sida og hun ble "min" Katniss da eg begynte å lese boka.

Standard Medlem Kitteh's Avatar

Gleder meg som et lite barn gleder seg til jul. Kan nesten ikke beskrives.
    Jeg kjøpte bøkene for en stund siden og leste gjennom alle på et døgn, og skal nå se den midnatt i morgen~ Er kjempefornøyd med både Jennifer Lawrence og Josh Hutcherson som Katniss og Peeta, og stoler på at de klarer å spille rollene bra nok. Spesielt Jennifer Lawrence, hun spiller helt fantastisk bra!
    Ikke helt sikker på Liam Hemsworth som Gale, men i og med at Suzanne Collins(forfatteren, for de som ikke vet det :3) har vært med i hele prosessen, også castingen, så får man bare stole på det! Liker også konseptet med at filmen skal vise noen ting man ikke får med i bøkene, i og med at de er skrevet i førsteperson med Katniss som forteller hvordan hun ser ting! :D

tl;dr, jeg gleder meg masse!

Standard Medlem

Jeg har ikke så veldig høye forventninger; har aldri det når det gjelder filmer basert på bøker, men kommer vel til å se den... på et eller annet tidspunkt.
    Elsket "Hunger Games", likte godt "Catching Fire" men kunne godt klart meg uten å lese "Mockingjay"... den føltes ærlig talt bare som en filler; ikke spesielt godt skrevet, og hva som var vitsen med å la Katniss ta en slik helomvending personlighetsmessig sliter jeg ennå med å forstå...

Community Manager
    Don't stare so much-nya!
    Glup's Avatar

Så filmen nå i sta, og må virkelig si den sto høyere enn forventningene!
    Man kunne lett se at dette er en høybudsjettfilm, og de har brukt MYE tid og penger på å lage denne riktig

Etter å ha lest boka var det veldig lite jeg savnet i filmen. Det vil ALLTID være ting man savner i filmer etter bøker da de bare kan ha med så-så mye, men i dette tilfellet var det minimalt. Har enda litt vanskelig for å fatte hvor mye bedre den var enn jeg trodde den skulle være!

Jeg ser den definitivt flere ganger

Standard Medlem kittypetro's Avatar

så filmen på premieren på colloseum, elsket filmen masse. Har nesten ikke noe negativt å si om filmen, men man kan se at alt av død og blod skjedde utenfor kameraet for å holde ratinga

Effie made me laugh, samme med Haymitch etter Katniss lille episode med game maker folka

Standard Medlem Katsura's Avatar

Syntes filmen infridde ganske bra! Prøvde å ikke sammenlikne boka og filmen for mye, men gjenkjente omtrent alt fra boka. Det eneste var at jeg syntes de burde ha vist Katniss' tørsteperiode litt bedre og vise at ho lette litt mer enn bare se seg rundt for å finne Peeta.

Noen av de jeg dro sammen med var skuffa over musikken, at det var for typisk og for klisje til tider, men kan ikke heeeelt si meg enig i det. Noen som følte det samme som dem?

Community Manager
    Don't stare so much-nya!
    Glup's Avatar

Quote Originally Posted by Katsura View Post
    Noen av de jeg dro sammen med var skuffa over musikken, at det var for typisk og for klisje til tider, men kan ikke heeeelt si meg enig i det. Noen som følte det samme som dem?
    personlig likte jeg soundtracket til filmen.
    Jeg har en sånn personlig regel som er slik at om jeg faktisk legger merke til musikken og tenker på den mens det skal være spennende eller sånn, da er den som oftest bra

Standard Medlem Manji's Avatar

Jeg skal se filmen i dag.
    Jeg har ikke lest bøkene, eller lest noe særlig om den, så jeg drar egentlig med blanke ark. Alt jeg har hørt er at den skal være ganske lik Battle Royale, og det er jo ikke feil. Kommer nok til å redigere inn hva jeg mener etter å ha sett den

Edit: Da har jeg sett filmen, og vet ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg likte starten, hvordan hvert enkelt distrikt ble presentert for hovedstaden, og hele poenget med sponsorer som kan støtte deg gjennom spillet. Etter det ble jeg sittende igjen med en masse spørsmål.
    Den sliter med det samme problemet Battle Royale har. At den er alt for kort. Man rekker ikke opparbeide seg et forhold til noen av personene, så for meg var det likegyldig hvem som døde/overlevde.
    Som sagt, dette med sponsorene likte jeg, men spiller en alt for liten rolle i selve spillet etter min mening, så hvorfor gi det så mye tid i starten? Kunne denne tiden heller vært brukt til å gi oss et bedre forhold til de andre deltagerne?
    Hvorfor spillet i utgangspunktet heter The Hunger Games (dødslekene oversatt til norsk, som jeg syns passer bedre til filmen)? Var ingen i filmen som led av mat/vannmangel som jeg kunne se.
    Etter en flott start, syns jeg det hele ble for stressende, da det virket som produsentene -måtte- gjøre seg ferdige.

Men for all del. Alt i alt var det en helt grei film å se. Bøkene kommer jeg ikke til å lese, da jeg leste historien i 2000
    Last edited by Manji; 26th March 2012 at 22:04.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Filmen var okå. Føltes litt stressa til tider. Uten å ha lest bøkene var det helt greit, synes jeg. Selve "kamp-delen" av filmen ble litt kort, selv om mye av historien ligger i det før. Ser for meg at filmen kunne hatt godt av å være lenger.

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Filmen var faktisk bedre enn jeg forventet, men merket at mye var kuttet ned på. Føltes ut som man egentlig skulle blitt bedre kjent med karakterene, f.eks. Rue.

Likte ikke at de brukte så mye shaky kamera. Ble bare svimmel av å prøve å følge med på actionscenene.

Spoiler Spoiler:

Community Manager
    PONIES<3
    Tornadochicken's Avatar

Må si meg enig med at det gikk veldig fort fram og fikk mye av følelsen "Hvor er vi nå?". Men jeg ble mektig fornøyd med filmen, selvfølgelig er det mye utelatt men det er jo tross alt en filmatisering av en bok så det vil alltid bli litt dårligere på beskrivelser og lignende. Følte kanskje at man burde lese boken enten før eller etter filmen for å få med seg hele bildet

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Positivt overrasket av fimen, men merker det er for lenge siden jeg leste boka. Ikke helt overbevist over at shaky håndholdt kamera var et godt valg, fungerte i og for seg greit til scenene der man beveger på seg og løper, men jeg falt litt ut under kampene.

Spoiler Spoiler:

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Fridator View Post
    Spoiler Spoiler:
    Spoiler Spoiler:

VIP SoulCandy's Avatar

Såg filmen her om dagen og blei positivt overrasket til kor bra (mesteparten) blei overført. Kostymene og sminken er veldig høg-kvalitet. Dei skulle få det til å virke overdådig, tacky og fake og det syntes eg dei klarte uten å få det til å se lavbudsjett ut.

Som sagt, shaky kamera trakk ned men også de manglende forklaringene og scenene (som sikkert blir utdypet og dekket i oppfølgeren Catching Fire). Mye innhold kunne de også dekket på samme tid (og fått med følelsen av førsteperson synsvinkel frå boka) om Katniss hadde indre dialog i visse deler av filmen.

Likte Effie og Haymitch (Woody er great) og Jennifer Lawrence gjorde ein knall jobb som Katniss. Rue er kjempesøt og Tresh var akkurat som eg forestilte meg. Men eg syntes Cato var litt for prettyboy (forestilte meg buff og psykopat).

@Manji: Filmen var dårlig til å vise det, men iallefall boka fokuserer veldig mye på mat og sult.

Spoiler Spoiler: Bok og film spoilersss

Standard Medlem Madde's Avatar

Skal kanskje se filmen i morgen med alle av de i klassen som skal! Jeg har hørt at filmen var veldig trist og bra, med tanke på at noen ser den om igjen.
    Så håper da det blir bra

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)