User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 28 of 28

Thread: The Hunger Games

Standard Medlem Serine's Avatar

Default Re: The Hunger Games

Jeg så filmen for noen dager siden og jeg ble litt positivt overasket Jeg har ikke lest boken, men utifra traileren så hadde jeg ikke så høye forventninger. Men jeg ble jaggu revet med og likte det jeg så, er litt enig i alt dere andre sier på denne tråden men har ikke for mye å klage på Bortsett fra shaky kamera under kamp senene.

Det med lite forklaringer ang. Peeta forlot den gjengen osv, får du nok en forklaring på dersom du ser mellom linjene, så syns ikke det behøvdes å bruke mer tid på det. Jeg er enig med at vi fikk for lite tid til å bli kjennt med karakterene i filmen, men personlig syns jeg det er greit, for det er kjipt om folk du ikke vil skal dø, dør. Da holder det med bare en eller to emotional scenes

Siden jeg likte filmen så godt skal jeg nå få tak i bøkene også, Er det helt sikkert at det kommer oppfølger til filmen?

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Likte filmen.
    Så den med et par venner denne lørdagen. Grei nok, og det jeg ikke forstod ble forklart av han ene som hadde lest boken.

Standard Medlem Madde's Avatar

Utrolig bra film! <3

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Konseptet var fantastisk. Har lyst til å lese bøkene nå.

Standard Medlem Madde's Avatar

Enig, men det vil så mange andre og. 4 måneder ventetid.

Standard Medlem Melkerullpushern's Avatar

Har da ikke sett filmen eller lest bøkene, men føler Hunger Games er en hypa kopi av Battle Royale for jenter i aldern 12-17 år.

Standard Medlem Serine's Avatar

Når jeg hørte om The hunger games, tenke jeg også på Battle Royale. Men filmen er faktisk bra, syns folk bør se den bare for å gi den en sjangs Og jeg er 20, så tror den også passer for folk over 17 XD

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Melkerullpushern View Post
    Har da ikke sett filmen eller lest bøkene, men føler Hunger Games er en hypa kopi av Battle Royale for jenter i aldern 12-17 år.
    Jeg leste Hunger Games når den først kom ut, og på det punktet følte jeg at den var veldig unik. Da hadde jeg selvfølgelig ikke hørt om Battle Royale. Nå har jeg startet på Battle Royale (yay for å velge hvilken bok vi vil i norsken og presentere den for klassen), og jeg må hittil si meg ganske enig med deg. Jeg synes også på totalen at Battle Royale er langt bedre skrevet, til og med med oversettelse, enn Hunger Games. Man får liksom mer innsikt og følelser for karakterene, som faktisk bare er vanlige mennesker, og ikke heltetyper, og oppsettet er mye mer realistisk.
    Koushun Takami slår meg også som en litt mer kompetent forfatter, som vet hva han gjør (sorry, fans, men... *kremt*Mockingjay*kremt*).

Derimot er vel det med en kvinnelig hovedperson, mindre brutalitet og kjærlighetstriangelet Peeta-Katniss-Gale noe mange kan sette pris på.

Når det gjelder kopiering, vil jeg si at Hunger Games i seg selv likså greit kan ha trukket inspirasjon fra "The Running Man", "The Long Walk" eller noe liknende. Det er nok ulikheter i konseptet til det. Jeg er mer skeptisk til inspirasjonen til "Cathing Fire", hvor arenaen er delt opp i forskjellige tidssoner, hvor det hvert tidspunkt på døgnet vil oppholde seg en fare i en av sonene (høres kjent ut?).
    Men vi kan ikke annet enn å spekulere. Ultimat er det bare forfatteren som vet.
    Begge bøkene har sin verdi, synes jeg, og skrivestilene i Battle Royale og Hunger Games slår meg som veldig forskjellige. Jeg liker begge, men må si at på totalen synes jeg Battle Royale er en mye bedre bok.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)