User Tag List

Results 1 to 7 of 7

Thread: Anbefal ein manwha!

VIP SoulCandy's Avatar

Default Anbefal ein manwha!

Noen som har kommet over manwhaer som de syntes er ganske bra og vil anbefale til andre? Kom med det!

I det siste har eg blitt veldig hekta på Guisin Byeolgok og Happy Ending!

Gwisin Byeolgok er ein morsom, shonen-esque serie om ei jente som blir lovd bort til ein demon da hun blei fødd. Nå som hun er 15 år og demonen skal skal kreve henne begynner merkelige ting å skje.

Happy Ending er ein kort, skjønn shonen-ai om ein rik og suksessfull kjekk mann som leter eter meiningen med livet. Han bestiller eit såkalt "service-forhold", men istadenfor ein søt og sexy jente dukker ein MANN opp ved døren.

Naver har også webcomic-tjeneste kor amatør-"manwhaka" kan legge ut sine egne serier. Eg veit ikkje kva som er policyen for å legge ut lenker til sider som oversetter webcomic-ene, men originalene er uansett 100% gratis å lese på Navers portal (om du kan koreansk).

Mine favoritter er Cheese in the Trap (romantisk kjærlighetstriangel-dramaish), Ties of Compassion (slice of life, skule-komedie) og Nowhere Boy (skulekomedie om verdens nest mest positive jente som på oppdrag frå Gud skal få verdens mest negative gutt til å ombestemme seg om sitt ønske for verdens undergang).

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default Re: Anbefal ein manwha!

Jeg vil anbefale Goong for de som ikke har lest den enda.

Goong handler om Shin Chae-Gyung, en helt normal skolejente som tilfeldigvis går på samme skole som Koreas kronprins, Lee Shin. Bestefaren hennes viser seg å ha vært bestevenner med daværende keiser, og Chae-Gyung finner ut at hun er lovet bort til ingen andre enn kronprinsen selv! Dermed starter en humpete kjærlighetshistorie med intriger, politiske uenigheter, søte øyeblikk og fantastiske historiske referanser.

Dette er en serie som utspiller seg i en slags alternativ virkelighet der det koreanske kongehuset fortsatt eksisterer (idag er Sør-Korea en republikk, selv om det faktisk finnes overlevende fra det koreanske kongehuset).

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Denne tråden lider av alt for mye kvinnelige tendenser ser jeg, det vi trenger er...

Veritas
    Hva skjer når man blander Korea og fighting? Du får:

Vel, ok så unikt er det ikke. Men Veritas er en modig superpower/fighting-tegneserie som ha ganske solid plot (selv om det går litt ut mot Air Gear-territoriet i plot inimellom), brutal action og fantastisk fighting. Serien bygger opp ett sett med powers som fungerer fint sammen og det er ofte vanskelig så si hvem som kommer til å vinne en fight. Med 81 kapittler er den ikke overdrevet lang og og jeg leste den ærlig talt i to sittings over en natt (it's that good!).

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Chronicles of the Grim Peddler

Jeg er svak for ting som blander inn fabler og eventyr på gode måter. Ganske lenge siden jeg leste denne, så husker ikke i detalj, men husker jeg likte den. Har bare lest første volum siden det er det eneste som har blitt gitt ut på engelsk så vidt jeg veit.

Skyt meg på stedet hvil om jeg tar grådig feil, men er ikke Priest en manwha? (Prøv nå for all del å glemme den horrible filmatiseringen som kom i fjor.)
    Har selv lest kun ett bind av den, men det jeg leste likte jeg meget godt og syntes den er herlig med sitt Steampunk-esque tema. Om jeg ikke husker helt feil er også vampyrideen befriende gammeldags og fri for Cullen sparkling faries.

Standard Medlem Shinsei's Avatar

Av manwha har jeg lest Let Dai som definitivt var verdt min tid.

Vet ikke om det går under manwha, men en Koreansk webcomic som heter Noblesse er veldig underholdende!

Last edited by Shinsei; 19th May 2012 at 14:37.

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Shinsei View Post
    Av manwha har jeg lest Let Dai som definitivt var verdt min tid.

Tenkte AKKURAT på å nevne den da jeg så tråden før i dag, men du kom meg visst i forkjøpet. Anbefaler den også, på det sterkeste!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)