User Tag List

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 61 to 69 of 69

Thread: Hva var din første manga/anime?

Standard Medlem TopHonk's Avatar

Default Re: Hva var din første manga/anime?

Som yngre var jeg ganske alminnelig. Jeg så kun Pokemon og mummi, uten engang å tenke at jeg forstod at det var egen form for materiale i tegnfilmens verden.

Det var ikke før sent, helt til i vinter dette året jeg så min første anime serie helt bevisst. Jeg ser relativt ganske sjelden på serier eller filmer, men jeg hadde gått gjennom alt i "Game of Thrones" og det ble et slags vakum for å se noen andre gode serier. Jeg la over noen filer som storebroren min hadde igjen på den gamle laptopen sin, fant ikke mye annet enn "Hellsing Ultimate" og jeg tenkte der og da at jeg kunne gi det et forsøk etter å ha sett at det fins ganske stor hype rundt anime på nett, noe som jeg ikke klarte å begripe nesten sammenliknet til den grad at folk villig kunne se "My Little Pony"(mild overdrivelse). Syntes det var ganske bra, så jeg skaffet meg en haug "Space Brothers" episoder etter anbefalning og tok til fatt ennå flere serier da sommeren begynte.

TL;DR: Hellsing Ultimate.

Outland Ukusoberu's Avatar

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive Evangelion her, men innså fort at ja, Pokemon er vel den første animeen jeg også så. En kammerat fra da jeg var liten hadde en norsk-dubbet film som het Gemini Kommandoen tror jeg, og det er jo også en anime. Likevel var det Evangelion som var den første som gjorde meg oppmerksom på sjangeren, og jeg minnes fortsatt over hvor magisk det var første gang jeg så den serien.

Som ilifin er Battle Angel Alita den første manga'en jeg leste, og er fortsatt en av de få mangaene jeg holder tritt med i dag, ettersom jeg liker best anime. En serie jeg skulle likt å anbefale mer siden den er så bra, men cyberpunk er ikke for alle. =/

Første animen jeg så var vel Pokemon, men sånn hvis vi ser vekk fra det så var det Bleach - Begynte i en sommerferie så ble ganske fort avhengig av det.
    Dog så var det ikke før jeg på KHR (Kateikyoushi Hitman Reborn!) at jeg ble helt vill etter anime. Husker når KHR tok mot slutten tenkte jeg nesten at livet mitt var over, så ille ble det.

Manga: Må nok være Bleach det og, begynte å lese fordi jeg var lei av å vente på at episodene skulle komme.

Standard Medlem Zoares's Avatar

Det var vel Mummutrollet eller Pokemon som var det første, men utenom barneseriene så var vel den første, Hayate no Gotoku, møtte ein fyr på Aion den gang det var beta. Han anbefalte at eg burde prøve å se på anime.
    Så tok eg bare og fant ein heilt random serie som eg likte tegne-stilen på.

And now, I have entered the vast world of an 'otaku'!

Standard Medlem

Det var nok Naruto. Husker jeg var så kritisk når kompisene mine fortalte meg om serien. Så ser jeg ett par episoder, og vips... Jeg er en narutotard

Standard Medlem Backpacku's Avatar

For meg var det Elfen Lied etterfulgt av Bleach.

Standard Medlem DarkScaryGirl's Avatar

Jeg så først Pokemon og Didimon, som mange andre ^^
    Men det var vell sommeren 2007 jeg først begynnte å lese naruto, jeg satt vell mesteparten av ferien foran dataen til bestemoren min og leste o-o....

Tror det var i 2010, da jeg ble kjent med noen venninner av meg.
    Derhvor hun ene tegner manga.
    Jeg ble i grunn ganske facinert over tegnestilen og ville vite mer.
    Så i grunn ble jeg jo introdusert av hun venninna mi, og den første Mangaen jeg begynte å lese var Naruto, kom aldri lenger enn bok 3, vet ikke hvorfor.
    Naruto var vel den første serien jeg SKULLE se, men ble ikke noe av. Så tror jeg interressen min døde litt ut, før noen venninner av meg skulle ha meg med på desucon7

Ginga Densetsu Weed og Pokemon var de første men det var Bleach som starta interesen min for Anime og Manga mange år etter.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)