User Tag List

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 52

Thread: Tera Online

Default Tera Online

Welcome to Tera Online!

Release i EU: 5. Mai
    Nettside(EU): http://community.tera-europe.com/home.html
    Tera Store(EU): http://community.tera-europe.com/shop.html <--
    ^Her kan du kjøpe tre forskjellige versjoner av spillet:
    - "Digital Pre-Order Mini" for 4.95€ (beta access+pre-order items ved senere kjøp av hele spillet)
    - "Standard Edition Digital Pre-Order" for 49.95€ (beta access+preorder items+hele spillet)
    - "Collector's Edition Digital Pre-Order" for 59.95€ (beta access+preorder items+spillet+CE items)

-Du kan forhånds bestille spillet hos noen forhandlere, men de får du ikke beta tilgang av. Det er en "Head Start Event" den 28. April for å lage karakterer/kapre navn du vil ha men det er ikke sikkert du mottar din fysiske preorder før den 5.mai, så fremt butikken ikke vet om det og tar valg selv.
    Ettersom jeg selv har ventet på dette spillet siden.. rundt midten av 2010, er jeg glad for at det endelig kommer til Europa og USA. Fordi jeg denne gangen skal ta del i beta testingen av spillet på EU serverne kjøpte jeg Digital CE edition'en fordi da får man koden med en gang i en epost, istedenfor å måtte vente på den til release.

Det er Closed Beta events fortløpende neste hver helg frem til release i mars så jeg kommer også til å gjøre commentary via youtube på spillet, mest sannsynlig om ting som interesserer meg og som jeg føler har noe mening.
    Men jeg kommer ikke til å dekke alle klassene, gå over alt det er av spillet og gjøre utøvende utforskninger av spillet's grafikk motor eller andre ting. Det har jeg ikke tid til og det er utrolige mange andre som allerede gjør det.
    Jeg kommer nok til å forholde meg til en "What's fun and cool in Tera Online" tankegang.

Tera Europe Forum: https://forum.tera-europe.com/forum.php
    Tera Reddit(US/EU): http://www.reddit.com/r/TeraOnline/

Neida, Tera Online er ikke bare "kawaii" jenter. Det der er klassen Elin, de er hunde-jenter.

Dette er de forskjellige klassene, her får du også en fin forklaring generelt om det meste:
    http://<a href="http://www.youtube.c...4F1pC-WqMQ</a>

Tera Online er en koreansk MMO som det nå jobbes med å få over til USA og EU. Det er da En Masse som har ansvaret for US serverne og Frogster som har ansvaret for EU serverne.
    Verdt å vite helt først, de deler ikke servere. Du kjøper enten et US spill eller et EU spill. Du kan ikke registrere en EU kode for en US server, ettersom det er da to seperate firma.

Dette er en MMO jeg har ventet på, fordi de prøver å fikse det utrolig kjedelig og nå "standard" mmo systemet med auto-lock on target systemer og konstant museklikking. Mange kan spille WoW uten å bruke musen engang, bare ved å bruke en hånd på tastaturet.
    Men den gang ei! Siden video er den beste måten å vise dere på så vil jeg legge ved en god del videoer her om hva Tera Online er og litt hva det er om samt innhold.

Tera Online har vært ute i Korea for ca et år, men veldig lukket.

Korean Open Beta Preview;
    Her ser du hvor flott spillet faktisk er. Alt er ingame graphics og det er umåtelig flott.

Interface Video; En fin video å starte med.
    Tera Online spilles litt forskjellig enn "standard wow" mmo'er, du har en cursor mode og en combat mode.

Combat systemet er noe av det som Tera byr på som er en av de sterkeste sidene til spillet.
    De tilbyr "True Action Combat", som vil si at du ikke har musen din på skjermen mens du går rundt eller når du sloss.
    Det du har er en markør(aim crosshairs) og der du peker er der du treffer. Se videoen for en god forklaring.

Jeg har merket at en del i norge vet hvem "TotalBiscuit" er, en som jeg syns selv er veldig flink i hva han gjør.
    Han har vært hos Frogster Studios og fått prøve en høy level Popori som du kan se her:

En siste video for nå, jeg kommer til å poste videoer som jeg finner de og syns de er relevante.
    Dette er en video av transport mellom soner. Tera priser seg på at du aldri logger gjennom en sone og "bryter"
    settingen, så alt lastes i real-time og du flyr fra sted til sted via Pegasus. Det er utvilsomt noe som står i stil.
    Spillet er så utrolig vakkert at det å sitte på pegasusen virkelig bringer frem det estetiske.
    Jeg skal se om jeg finner noen videoer senere av andre steder, der det er mer detaljer i området.

Problemet med dagens mmo'er, er at de ikke tar sjanser. Tenk på swtor, de har brukt 400m på å utvikle spillet og har ikke råd til å faile, så de velger en sikker rute.
    Det vi ender opp med er utviklere som ikke utvikler, men kopierer andres ideer og vi får en smørje som ingen syns er spennende. Jeg ble ganske fort lei swtor for eksempel, fordi det er det samme som wow, du kan spille det med en hånd. Kjedelige quests, kjedelig combat system, grafikk som er "ok", en interface man ikke kan justere, det at du går gjennom og vet hva som skjer og hvordan ting funker fordi spillet er for lett.

Tera utfordrer dette, med kamp systemet og en andre ting. BAM's for eksempel, som betyr "Big Ass Monster"'s, bossene.

More to come!

TL;DR: Tera Online is a next generation mmo with a new fighting system and it's amazing.

Notiser:
    -Oppdateringer vil bli postet som jeg kommer til de. Har du noen spørsmål er det bare å skrive til meg eller post her.
    -Jeg spiller på EU serverne, i engelsk-chat kanalene.
    -I reserve the right to write in english in this thread; due to it being an english-based game and content will be in english.
    -I won't translate english into norwegian.
    -Hvis du vil lese en annen mer oppsatt og forklarende tråd send meg en pm eller visitor message så kan jeg linke deg til en annen original post jeg har skrevet.(Ikke det samme forumet)
    -If you want to read another more detailed and explaining thread send me a pm or a visitor message and I will link you to the original post I wrote.(not the same forum)

Standard Medlem Sparkie's Avatar

Default Re: Tera Online

Endelig et mmo som vil gi et pvp gameplay som ikke vil fungere med buttonsmashing. Stor fanboy av Aion, så jeg tror dette vil falle i smak for de som likte Aion også.

Aion er vel mer .. The Sims nå.

Den neste patchen til Aion bringer brukerne Hus, innredning og kjøretøy. Det er som Sims med god grafikk.

Joda, men dersom du ser revulisjonen Aion pvp kom med målt mot WoW etc etc, så ligner det mye mer på RF online. Stor forskjellig på nivå, men når du er top notch så er det alt om å bruke CD's finurlig fremfor buttonsmashing som du kan gjøre i WoW til 2.1k rating pluss. Men har ikke spillt Aion, men husene osv kommer vel i 3.0? som sikkert tar et par år før det kommer hit.

1. Har signa opp for beta nå, men står at de sender ut beta key's i waves. Er det lange ventetid for key?
    2. Har kjøpt en pre-order, men sto at jeg fikk ikke koden før om "few hours" vil denne koden evnt. medbringe instant beta access? Eller blir jeg plassert i beta systemet?
    Last edited by Sparkie; 23rd February 2012 at 21:43.

Du får koden via epost om noen timer. Tar det lengre kontakter du de via mail.

Community Manager
    PONIES<3
    Tornadochicken's Avatar

Det var en gang hvor jeg prøvde å navigere meg gjennom den koreanske siden til TERA for å prøve å laste det ned >>w<< (Det gikk ikke særlig bra) Men etter nærmere undersøkelser fant jeg ut at spillet var fyllt til det ekstreme med feil (Ifra det jeg har hørt), det blir flott å få en rafinert versjon av et genialt konsept på en MMO. Jeg må også si at du har laget en ekstremt fint og informativt "bilde" av spillet, så gratulerer du er kjeeeeeempe flink~
    Alt med dette spillet er rett og slett vakkert, klarer nesten ikke å vente på at det kommer ut. Håper egentlig på å møte kjente desu medlemmer der, det ville vært awesome 83

Also Elin's are too friggin cute >W<!

Raven
    Raven is offline
    Lead Community Manager Raven's Avatar

Overview about beta phases

One of the most asked questions in the last weeks were about the upcoming beta phases for TERA. Today we want to share our plan for all upcoming beta sessions with you, so be sure to check out our complete list:

Start Date End Date
    CBT 1 17.02.2012 19.02.2012
    CBT 2 02.03.2012 04.03.2012
    CBT 3 16.03.2012 18.03.2012
    CBT 4 30.03.2012 01.04.2012
    CBT 5 13.04.2012 15.04.2012
    Character wipe
    OBT 19.04.2012 24.04.2012
    Character wipe
    PCC 26.04.2012 27.04.2012
    Head Start 28.04.2012 02.05.2012
    Launch 03.05.2012

Please note that dates and details are subject to changes.

Explanation:

CBT = Closed Beta Test
    OBT = Open Beta Test – Available for everyone
    PCC = Pre Character Creation & Name reservation for pre-order customers

Head Start = only for pre-order customers / If you pre-order TERA, you’ll be able to create a character and reserve your favorite name in advance and you’ll also be able to enter the servers before the actual launch date.

All tests will be held without any active NDA (Non disclosure agreement).

Some of you have already received an email containing the information that you’ve been selected to the beta. However, many of you will still have the chance to receive a beta key in the upcoming weeks.

Besides our beta sign up form, you can also preorder TERA in our online shop and receive access to all upcoming beta phases of TERA. Aside from that, we also run regular contests and giveaways where you’ll also be able to get your hands on a key.

Please note that some keys will grant an access for all beta phases, while other keys are just for just one specific test phase. For that reason, when you get a key or invitation, be sure to check the email text completely. All our previous testers who joined the test sessions of 2011 in Europe will also receive an access to all listed beta sessions automatically.

Additionally, we want to point out again that there will be no NDA for the above listed tests. This means that you are free to share your feedback, videos and screenshots with everyone or even write about the game on your guild page or fansite.

With all that said, we hope you’ll have a lot of fun with testing out TERA and we hope to see you all soon on our test servers!

Link: Shop

Hvis du var kjapp kunne du få tak i en av de 100 beta kodene Kotaku la ut i dag!

http://kotaku.com/5887908/there-are-...n-in-this-post

Disse er ganske sikkert brukt opp nå, men det viser bare at man må være der der skjer når det skjer ;j

Vel kan ikke være overalt alltid

Beta testa til lvl 23 og 24 i helga.

* Lancer gjør latterlig lite skade i PVP
    * Forstår ikke hvorfor det er 4 melee classes, 1 ranged, 1 mage og 2 priest classes. Tror gameplay endgame blir fattlig eller veldig stusselig.

I følge de i korea så er end-game ganske interessant. Lancere i høy level gjør ikke mye skade men har stun abillities some gjør at de kan skade motstanderen ganske godt.

Det er derimot patcher som kommer som fikser disse problemene, ettersom med fullt pvp-gear gjør man lite skade på motstandere med full pvp-gear. Det skal være utfordrende å spille pvp med en lancer, ettersom det ikke er en "standard" paladin-type pvp class, men derimot en mer pve-rettet class.

Gleder meg til helgen, det blir mye testing og lesing av forum. Men jeg skal faktisk spille minst mulig, der jeg da prøver å spare litt av nysgjerrigheten min til launch. Skaffet meg også en Vita i dag, så dette blir moro.

Standard Medlem Kira Katsuki's Avatar

Fant denne: ^^

Standard Medlem Madz's Avatar

Elsker både artstylen, designet og det ser generelt bra ut. Har fått en kode til closed-beta, men har ikke hatt tid til å prøve det ut enda. Men i løpet av uka, da skal det spilles da!

Standard Medlem Aridima's Avatar

Har vente på dette spillet i ett år nå , gleder meg så til mai!!

Quote Originally Posted by Madz View Post
    Elsker både artstylen, designet og det ser generelt bra ut. Har fått en kode til closed-beta, men har ikke hatt tid til å prøve det ut enda. Men i løpet av uka, da skal det spilles da!
    Neste Closed Beta Test er til denne helgen for europe, så er det vel to uker til neste helg. De har også gått fra å ha serverne åpne fra 15:00-00:00 GMT+1 til å ha de åpne hele tiden etter klager fra første test. Mange som jobber helg/kveld/sent og da var det mange misfornøyde kunder.

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Får håpe denne saken ikke får så store konsikvenser da
    http://thecond.com/602/a-deeper-look...ft-vs-bluehole

Quote Originally Posted by Tormawk View Post
    Neste Closed Beta Test er til denne helgen for europe, så er det vel to uker til neste helg. De har også gått fra å ha serverne åpne fra 15:00-00:00 GMT+1 til å ha de åpne hele tiden etter klager fra første test. Mange som jobber helg/kveld/sent og da var det mange misfornøyde kunder.
    Forstår ikke at folk kan være missfornøyd med tidspunktet for beta, da det er et privilegium og ikke en rettighet å delta.

Er det mange her fra som skal teste i helga?

Jeg skal nok teste i helgen, mest sjekke ut kule ting og se litt på verdenen, hvordan auction systemet fungerer osv. Prøve de forskjellige klassene også muligens.

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Quote Originally Posted by Sparkieville View Post
    Forstår ikke at folk kan være missfornøyd med tidspunktet for beta, da det er et privilegium og ikke en rettighet å delta.

Er det mange her fra som skal teste i helga?
    Hvorfor kan du ikke forstå det? Er det så vanskelig å forstå at folk har ting å gjøre om dagene? som feks skole, jobb og kanksje tillogmed et sosialt liv? En beta er for alle og ikke bare for de som kan sitte 24/7 foran skjermen.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Ånei, synd for deg da! Betaer gis ut fordi de vil at folk skal teste spillet for dem, ikke for at du skal få teste spillet. Er dette de samme folkene som klager på at de ikke får sett TV-program på TV fordi de er opptatt akkurat nå programmet sendes?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)