User Tag List

Results 1 to 5 of 5

Thread: K-pop Festival Music Bank in Paris 2012

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default K-pop Festival Music Bank in Paris 2012

På onsdag går Europas femte store k-pop-konsert av stabelen i Paris, nemlig K-pop Festival Music Bank in Paris. Tidligere har SMTown, JYJ og Cube gjort stor suksess med sine konserter her i Europa, i tillegg til at SHINee tok London med storm med sin opptreden under en filmfestival i London i fjor, og Dok2 hadde en debutkonsert der i juli samme år.

Flere av de største koreanske gruppene vil være med til Paris, og blant disse er Girls' Generation, 2PM, BEAST, SHINee, 4 Minute, U-kiss, T-ara og SISTAR. Det er forventet at hver gruppe får tid til å fremføre minimum to sanger hver. I tillegg vil konserten filmes og bli vist på koreansk tv senere i et eget spesialprogram.

Konserten starter klokken 20:00 den 8. februar, men dørene vil åpnes to timer tidligere. Det er fortsatt noen få ledige billetter igjen til konserten, så er fortsatt ikke helt for sent å kjøpe billett enda.

Er det flere her på forumet som skal dit? Når drar dere, skal dere stå i kø? Gleder man seg? : D

Standard Medlem Reila's Avatar

Default Re: K-pop Festival Music Bank in Paris 2012

Jeg var der! :D
    Hadde det kjempekult, selv om jeg var der med folk jeg ikke kjente i det hele tatt (møtte dem når jeg kom til køen :'D Ei kom helt fra Singapore!), og vi valgte sitteplass, så havna ett stykke unna (men blir nok å leke i haugen forran scena videre. Å sitte på en tribune har ikke helt samme feelingen!).

Gøy å få sett en av mine favorittgrupper også, selv om det er synd det bare blir ett par sanger.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Ja, ikke sant!? Ble nesten litt for lite sanger på hver, skulle gjerne hatt mer U-kiss, T-ara og 2PM altså. xD Forhåpentligvis kommer de tilbake til Europa engang.

Hadde det utrolig morsomt selv! Vi var omtrent 6 stykk med ganske ulike fandom-interesser, så vi var en fargerik gjeng med våre lightsticks. Jeg var den eneste med rosa U-kiss-lightstick på det nedre E-området, så jeg ble veldig happy da Kevin vinket i vår retning. Det er så koselig å vite at de får med seg at noen "heier" på de. : 3 @Uibeke endte til slutt opp med to SHINee-lightsticks og veivet som en gal da SHINee stod på scena, nok til at Minho veivet tilbake til henne på akkurat samme måte. : D

Jeg er litt furt på reglene Music Bank la ut i forkant, spesielt kamerareglene. Det stod spesifikt at speilreflekskameraer eller hybridkameraer ikke var lov, men allikevel var det mange som fikk med seg sine inn. Kjæresten hadde med seg kompaktkamera, men tenk hvis han kunne ha lånt mitt, da hadde det sikkert blitt litt klarere bilder. Men synes han var flink som i det hele tatt fikk noen gjenkjennelige bilder med kameraet sitt siden tribunen ristet av folk som hoppet og skrek (inkludert meg og resten av følget). xD

Har lastet opp alle bildene her. De er totalt uredigert, og jeg har ikke sett skikkelig igjennom de, så er garantert noen som er veldig skurrete. Passord er mubank.

Standard Medlem Dollscore's Avatar

Jeg var også der : D
    Jeg dro uten å kjenne en sjel, men ble godt kjent med en del nordmenn når jeg kom dit ;>

Jeg sammenligner ofte music bank med SMtown paris som var året tidligere. Nå sto jeg omtrent fremst ved scenen, og helt ærlig det var forferdelig. Selv om jeg fikk veldig close contact med artistene som "druknet" jeg litt i mengden. Jeg er ikke så høy av meg så de fleste tårnet over meg med de lange kroppene sine.. Og det ble ekstremt mye dytting og uenigheter, jeg likte mye bedre å ha oversikten over hele scenen når jeg stod de tidligere gangene, men det var absolutt verdt det :>
    Smtown paris hadde høyere standard på selve konserten, de spilte flere sanger og det ble en mer "konsert feeling" over den, nå føltes det egentlig litt som å se sangene deres live på youtube .. :<

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Le Zenith er jo et mye mindre lokale, så ble jo litt mer intimt der. : 3 Jeg likte egentlig begge konsertene, men kunne godt tenkt meg Music Bank på Zenith. Det hadde vært litt kult, sånn rent sitteplassmessig og oversiktsmessig, men de gjorde nok rett i å velge Bercy siden det var så utrolig mange grupper som kom.

Nå skal det sies at jeg er glad LiveNation ikke stod som arrangør på Music Bank, fordi organiseringen av Super Show 4 rett og slett var totalt horribel. Jeg er nok mest irritert fordi de gav oss feil informasjon og at vi dermed ikke slapp inn på pressekonferansen med Super Junior som vi egentlig skulle ha vært på, men det var utrolig mye tull med billettene. De var relativt greie å ha med å gjøre til SMTown, som vi fikk ganske god varsel på.

EDIT// Nå er jeg ekstrem fan av U-Kiss, så en solokonsert i Zenith hadde heller ikke skadet. *fnis*

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)