User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 27

Thread: Shawols - Tråd for SHINee.

にゃんにゃんにゃんにゃん Uibeke's Avatar

Default Shawols - Tråd for SHINee.

Samler alle Shawols! Dette er den offisielle tråden for den koreanske popgruppa SHINee (샤이니).
    Her kan man poste nyheter, bilder, fakta osv.
    Alt er lov, så lenge man følger forumreglene, og ellers så er det greit med sunn fornuft og folkeskikk. :)

Litt om SHINee.

SHINee (샤이니) er en popgruppe fra Sør-Korea. De debuterte 25.05.2008 under plateselskapet SM Entertainment med singelen "Noona Neomu Yeppeo(Replay)" ("누난 너무 예뻐 (Replay)"). SHINee består av fem medlemmer: Lederen Jinki(진기), bedre kjent som Onew(온유), Jonghyun(종현), Kibum(기범), bedre kjent under scenenavnet Key(키), Minho(민호), og Taemin(태민).

SHINee - Noona Neomu Yeppeo(Replay) (2008)

SHINee - Ring Ding Dong (2009)

SHINee - Lucifer (2010)

Så for å få igang det hele... Hva er din favorittmusikkvideo? Ditt favorittmedlem? Diskuter!
    Last edited by Uibeke; 6th February 2012 at 17:16.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default Re: Shawols - Offisiell tråd for SHINee.

Jeg har egentlig fått sansen for en del sanger fra det første albumet deres! Litt sånn retro-følelse over det hele. xD

Gleder meg til å se de på Music Bank i Paris på onsdag, håper virkelig de spiller Lucifer! Definitivt favorittsangen min live.

Default Re: Shawols - Tråd for SHINee.

SHINee skal ha comeback i år, og SM har hittil sluppet teaserbilder for to av medlemmene; Minho og Taemin. Det har blitt sluppet to bilder av Minho og tre bilder av Taemin, Minho sine ble sluppet natt til torsdag, mens Taemin sine har akkurat blitt sluppet nå, altså natt til fredag. 21. Mars slippes mini-albumet som har fått tittelen "Sherlock". Konseptet er romantiske, franske gutter.

Taemin:

Minho:

Onews bilder ble sluppet just nu (natt til Lørdag). Det er fantastisk å se han igjen etter så langt fravær :'D

Onew:

Så ble Keys bilder sluppet i dag (natt til Søndag) og, ja. Jeg klarer egentlig ikke å si så mye, siden Key er favoritten min, så, her.

Key:

Dette ligner ikke helt på noe SHINee har gjort tidligere, selvom Minhos ene bilde ligner smålig på et bilde av Taemin under SHINees Lucifer era i Japan. Onew er ikke like avkledd som sine yngre medlemmer, hittil er det vel hans bilder jeg liker best. Helt til bildene av Key ble lagt ut, for Key er favoritt og siden jeg er ekstremt biased, så. Da manger vi kun Jonghyun.

Så, hva synes dere om dem?
    Last edited by Uibeke; 13th March 2012 at 00:23. Reason: De la ut et bilde til av Taemin. Oppdaterer igjen for bilder av Onew. Og igjen for bildene av Key.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Jeg misliker egentlig alle bildene. Onew sitt var greit, men er ett eller annet med SHINee halvveis avkledd som ikke heeeelt faller i smak her. Håper albumet deres er bra da, og at SME kanskje går litt bort fra disse konseptbildene i lengden. ^^;

Standard Medlem OniiChan's Avatar

Første gang jeg hørte på SHINee var vel, da jeg så på den der MEP`en med sangen Lucifer, ble helt forelska *_* ( i sangen o,o)

@SakuyaHihi, vel, det er rart å se de slik, men de forandrer jo imaget sitt stadig vekk så. Lurer på om disse bildene er spesielt tatt for fansen sin skyld, siden de ikke har "sluppet noe nytt" siden Lucifer i 2010. (Da ser jeg bort i fra det japanske albumet de akkurat slapp) Og ja, Onew sine var fine, og er vel kanskje de eneste bildene der personligheten synes, spesielt det da han er pakka inn i et teppe. Kjempegodt å se han igjen :'D. Jeg liker Keys bilder også da, men igjen, favoritt, så :b

@OniiChan Det var det første jeg hørte av SHINee også :b Ble helt frelst etter det.

Sistemann ut var Jonghyun, bildene hans ble sluppet i natt.

Last edited by Sakuya; 13th March 2012 at 00:27.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

@Uibeke: You biased you. xD Men ja, smilende Onew var faktisk bra etter alt det han har vært igjennom i det siste. Håper virkelig han og de andre er tilbake for fullt nå før Sherlock.

Angående Jonghyun-teaserene. Nummer 1 og 3 var greie synes jeg, men nummer 2 ble veldig uæææææææ igjen. Føler meg litt som creepy noona når jeg ser de siden jeg er eldre enn folka. D:

Standard Medlem OniiChan's Avatar

Denne var den jeg så, Ciel må akkurat være så søt, og Ling, herreguuud ;33♥

Standard Medlem Rima-chan's Avatar

hahah helt enig. Men synes likevel Jonghyuns og Keys var best. Det virket liksom mer naturlig

VIP SoulCandy's Avatar

Da har Sherlock komt ut. Kva syns dere?

Den er catchy.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Quote Originally Posted by SoulCandy View Post
    Da har Sherlock komt ut. Kva syns dere?
    Den er catchy.
    Fantastisk catchy. *dubidubdubidubdubduuu~* I'm so curious~

Ble faktisk ganske imponert over "Alarm Clock" på albumet også. Jonghyun som har skrevet tekst visstnok, og Minho tok seg av rapdelen.

Jeg likte Sherlock, men jeg må høre igjennom albumet et par ganger til, tror jeg. Akkurat nå sitter jeg kun med følelsen av at det høres ut som SHINee, både positivt og negativt :b

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Quote Originally Posted by Uibeke View Post
    Jeg likte Sherlock, men jeg må høre igjennom albumet et par ganger til, tror jeg. Akkurat nå sitter jeg kun med følelsen av at det høres ut som SHINee, både positivt og negativt :b
    Definitivt SHINee, er ikke noe revolusjonerende nytt med det egentlig. Minner meg litt om en blanding mellom Lucifer og Love Like Oxygen av en eller annen grunn. Sherlock er forøvrig en blanding av både Clue og Note fra samme album. SME kalte det en hybridmix (sikkert noe rart de har fått for seg igjen, de har hatt litt mange rare konsepter i det siste, *host*EXO*host*).

Musikkvideoen ser ut til å bli helt fantastisk. Jeg lo meg halvt ihjel av den "løpe"-seansen midt i teaseren, men hatten til Taemin er fantastisk!

Last edited by Sakuya; 24th March 2012 at 16:50.

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Vel teaseren passer bedre med albumnavnet. De første bildene vi fikk var ikke akkurat det jeg så for meg når jeg hørte ordet Sherlock. Men jeg glederm eg til å høre resten av sangene. En stund siden SHINee album nå

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Musikkvideo for Sherlock!

Jeg synes faktisk den var veldig fancy, men jeg er ikke spesielt glad i hippie-stilen de kjører. Taemin stakars ser horribel ut der, men har et lite elsk-forhold til flosshatten hans i den andre typen stilen de har. xD

Synes selve musikkvideoen var kjempekul, spesielt settet! iWatson-PC. xD *fnis*

Standard Medlem Reila's Avatar

Ganske grei sang, endog litt rinse and repeat av Love Like Oxygen og/eller Juliette, men det er vel ikke helt uventet av SME X3 Samme gjelder vel frisyrene også, spesielt Key og Taemin (gurl, those weaves ain't cute), som er litt a la Lucifer.
    Dansen og hele.. stilen? er bare å le av :'D Men resten var, som Sakuya så fint sa det, fancy!
    Last edited by Reila; 23rd March 2012 at 19:37.

Jeg likte musikkvideoen kjempegodt :D og klærne de har på seg (minus stakkars Taemins) er bedre i musikkvideoen enn i teaserbildene. Skulle ønske teaserbildene og musikkvideoen var mer like, for å være ærlig. Selv så elsker jeg alt de har dytta på Key, fra håret (selvom panneluggen er en smule lang) til klærne, spesielt stjerneshortsen og tightsene han har på seg. Minner meg om shortsen han brukte i den japanske versjonen av Replay. Key og shorts + tights er en fantastisk kombinasjon :D

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Er det bare meg som føler de har hørt sangen før?. Jeg likte dansingen. Veldig artig og nytt. Dog jeg syns synd på Taemin med alt det håret, det virket så upraktisk. Men alt i alt ikke værst SHINee^^

Quote Originally Posted by Tharanee View Post
    Er det bare meg som føler de har hørt sangen før?. Jeg likte dansingen. Veldig artig og nytt. Dog jeg syns synd på Taemin med alt det håret, det virket så upraktisk. Men alt i alt ikke værst SHINee^^
    Jeg er veldig, veldig enig med deg, og som både @Sakuya og @Reila har nevnt tidligere så minner Sherlock om en hybrid av Love Like Oxygen og Lucifer. Sangen høres ut som noe SHINee har gjort tidligere, og har et veldig definert SHINee-preg over seg, så på en måte så kommer de ikke med noe 'nytt'. :b

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Klipp av Sherlock fra dagens Music Core. De synger faktisk litt live denne gangen. Nye fanchants også~ Taemin ser helt forferdelig ut igjen stakars. Hva har de gjort med gutten. >:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)