User Tag List

Results 1 to 19 of 19

Thread: Tråd for Super Junior

Standard Medlem Reila's Avatar

Default Tråd for Super Junior

Tråden for ELFs, fans av Super Junior og deres sub-grupper (og soloaktiviteter!) :D Post nyheter, fakta, bilder, videoer osv (men husk, ikke noe ulovlig materiale)!

Husk at forumregler fortsatt gjelder, så minst mulig spam, og ellers gjelder også vanlig folkeskikk :D

Super Junior (ofte forkortet Suju. Koreansk: 슈퍼주니어) er en boyband-gruppe fra Sør-Korea som ble dannet i 2005. Gruppen besto i utgangspunktet av tolv medlemmer; lederen Leeteuk, Heechul, Han Geng, Yesung, Kangin, Shindong, Sungmin, Eunhyuk, Donghae, Siwon, Ryeowook, og Kibum og gikk under navnet Super Junior 05. Etter deres debut så ble Kyuhyun med i 2006, og de ble til Super Junior.
    I 2009 forlot Kibum Super Junior for å fokusere på hans skuespillerkarriere (men er fortsatt en del av Super Junior likevel). Senere samme året saksøkte Han Geng SM Entertainment, "brøt" kontrakten og dro tilbake til Kina og begynte en solokarriere der. Samme måneden gikk Kangin inn i militæret. Heechul er nå i militæret, etter å ha gått inn i september/oktober 2011.

Super Junior M (SJM) er den kinesiske delen av Super Junior, dannet i 2008, og er den tredje og mest suksessfulle av sub-gruppene til Super Junior. De bestod først av lederen Han Geng, Siwon, Donghae, Kyuhyun, Ryeowook, og to som ikke er med i hovedgruppa, Henry og Zhou Mi. Hangeng saksøkte SM Entertainment i desember 2009 og forlot også denne gruppa. I 2011 ble derfor Eunhyuk og Sungmin med for å promotere Super Junior M videre.
    Last edited by Reila; 6th February 2012 at 16:26.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default Re: Tråd for Super Junior

ELFs, unite! Jeg er superhekta på Pyjama Party av SuJu-Happy for tiden. Fantastisk gladvideo.

Tror dere forresten vi får noen Super Show-dato for Europa snart? Har jo ventet i en evighet omtrent.

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Min favoritt^^

Hvis jeg skal ha en favoritt blant dansevideoene må det bli denne:

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Går rykter om eventuelt SuJu-comeback i november! Gleder meg til å se hva SME finner på. Fortsatt ingen info om Super Show i Europa da. Mulig de gjør seg ferdig med Asia først kanskje? De skal visstnok annonsere datoene nå etter konserten de nettopp hadde i Singapore, så følger spent med!

I mellomtiden...

にゃんにゃんにゃんにゃん Uibeke's Avatar

Jeg føler for å legge denne her ut over alt, fordi Henry er så flink. Ja, vennene hans også selvfølgelig, men Henry Lau. Blir smålig frustrert på SM som ikke lar han få synge mer (det gjelder forøvrig Mi også), men det får nå være, ingen irritasjon akkurat nå pga denne coverlåta. Akkurat nå er jeg superhappy. Hør, hør hør!

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Aww, Henry! Personlig synes jeg det er kjempesynd at både han og Zhou Mi ikke ble tatt opp i hoved-SuJu. Liker alle 15 jeg, jo fler jo bedre! xD Nå er jo Kangin snart tilbake da i alle fall, han ble visst sett utenfor hovedbygningen til SME i Seoul idag. Offisiell dimmedato er vel i april engang. Wuhu!

Jeg ble kjent med Super Junior etter at Kangin dro til militæret men han har alltid virket artig på de gamle tvshowene samt har en veldig fin stemme etter hva jeg har hørt fra musikkvideoer og opptredner. Så blir kjempegøy at han er tilbake. Syns og at Henry og Zhou Mi skulle få lov til å være mer i aktivitetene til hovedgruppa. Men de er vel kun under kontrakt for Super Junior -M antar jeg?

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Quote Originally Posted by Tharanee View Post
    Syns og at Henry og Zhou Mi skulle få lov til å være mer i aktivitetene til hovedgruppa. Men de er vel kun under kontrakt for Super Junior -M antar jeg?
    Per nå har de kun kontrakt for Super Junior M, men det er ikke nødvendigvis SME sin feil. Etter "Don't Don" i 2007 annonserte SME SuJu-M med Henry, og han var per da ikke et medlem i Super Junior. Fansen i Korea og mange andre steder ville rett og slett ikke ha et nytt medlem, og startet en rekke kampanjer for at SuJu kun skulle være 13 medlemmer (kjent som "Only 13"-kampanjene). Flere hundre satt utenfor hovedbygget til SME i flere dager og protesterte. De kjøpte til og med opp store deler av aksjene i SME for å kunne stoppe dette. Derfor turte rett og slett ikke SME å legge de til permanent i SuJu.

Det kan også nevnes at Kyuhyun ikke originalt var medlem av Super Junior. Han er -ikke- med på deres første singel. Så hvorfor i alle dager folk godtar han og ikke Henry og Zhou Mi er et kapittel for seg selv. Jeg liker Kyuhyun altså, men synes situasjonen er sær. Henry og Zhou Mi blir jo "diskriminert" i dag og ved at ELFs (ofte koreanske, sorry altså, men sånn er det bare) boikotter deres soloer på Super Show og har negative chants om de, osv.

Når det er sagt har det skjedd mye siden sist. Hangeng har "forlatt" gruppa og driver med soloaktiviteter i Kina, Kibum driver kun på som skuespiller. Kanging og Heechul er i militæret nå (selv om førstnevnte snart dimmer), og Leeteuk skal visstnok dra snart. Tror de hadde hatt godt av at Henry og Zhou Mi blir tatt opp som permanente medlemmer med tanke på dynamikken i sangene.

Ble det no av datoer for SS4? SM Ent er så treige på info noen ganger. @Sakyua; @Reila; veit dere noe?

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Ble det no av datoer for SS4? SM Ent er så treige på info noen ganger. @Sakyua; @Reila; veit dere noe?
    Super Show 4 - 6. april i Paris

Og det er kjempedyrt. Og jeg vil dra. *kremt*

Bestilte fly i dag, hotell er på vent. Billettene legges ut fredag via Live Nation, så nå krysser jeg fingrene for at jeg faktisk får en billett også.

Jeg er veldig på gjerdet, men blir vel til at jeg drar uansett QQ Skal i hvertfall prøve å få tak i billett, så tar jeg det derfra :F

O.o så kort tid? Hva skjer SM? var dere så opptatt med å slenge ut EXO trailere at dere glemte en av de største gruppene deres? Kan bli artig å se hvor mange som kommer. Er ikke alle som kan slenge ut penger til å betale både biletter til konsert samt hotell opphold og transport.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

O.o så kort tid? Hva skjer SM? var dere så opptatt med å slenge ut EXO trailere at dere glemte en av de største gruppene deres? Kan bli artig å se hvor mange som kommer. Er ikke alle som kan slenge ut penger til å betale både biletter til konsert samt hotell opphold og transport.
    Jeg tror nok de greier å fylle Zenith, folk går jo av skaftet for å skaffe tid og penger til å dra. Er nok mange som kunne dratt som ikke har tid eller økonomi til det, men jeg tror nok de får fyllt salen. S.M. Ent. var lovlig sent ute med dette, men selv om folk klager og syter over priser og informasjon, så dukker flesteparten opp for det. Merkelig det der. xD

にゃんにゃんにゃんにゃん Uibeke's Avatar

Nå gleder jeg meg til mye rart egentlig, Kangins hjemkomst, Kyuhyun (og SHINees Key) i ny musikal, og sist, men absolutt ikke minst; Super Show 4 i Paris!(Sammen med @Sakuya) Føler meg så sinnsykt heldig som får se Leeteuk før han drar i militæret, siden han er en av mine favorittmedlemmer og alt. Ble og ekstra glad da jeg fikk vite at Mimi og Henry blir med på lasset over sjøen. Håper nå bare på at de drar med seg f(x) over i tillegg, så blir det en heidundranes fest!

På en annen side, så har jeg i det siste fått dilla på Sapphire Blue, og spiller denne fra en ende til en annen, uten å bli gal. Her live fra Japan :3 (med bonus Kangin og Han Geng) :

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

En stor tragisk nyhet for oss som skal på Super Show 4 i Paris og trodde vi skulle få se Zhou Mi. Han kommer ikke. Ifølge S.M.Ent. har han visumproblemer, og får ikke vært med denne gangen heller. Jeg ble superskuffa siden jeg ikke fikk sett han på SMTOWN heller. Om Henry kommer er enda usikkert, ingen som vet noe om det per nå.

På den annen side har det dukket opp masse fanprosjekt. Ved å kombinere @Reila sine hjemmesideskills, og mine oversette-fra-fransk-skills, har vi laget en webside på norsk som inneholder de "offisielle" fanprosjektene. Lookie, lookie! Dere med Facebook kan melde dere på eventet her.

Herlighet, under en måned igjen, jeg gleder meg så sinnsykt!

Henry kommer ikke han heller :C Dog, for han ble det ikke oppgitt noen grunner, men flere folk mener at verken Zhou Mi eller Henry var med i Paris-planene i det hele tatt, og det gir mening, desverre. Som ei så fint sa, "their absence isn't going to have any real effect on the box office. That's why they're not important". Flertallet går for resten uansett, mer eller mindre.
    Men jeg blir likevel frustrert når de tok dem med over til USA for SMTown. Europa liker dem også! D:

<- Sint fangirl right here.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Ikke Henry heller!? Men kjære vene da! De kan jo ikke bare eksludere de sånn. Noen ganger lurer jeg virkelig på hva SME driver med. Mange fans som ville kommet kun for Henry og Zhou Mi. Men skulle desverre ikke forundre meg dersom de ikke var med i planene til å begynne med, SME kan være veldig sadistiske sånn sett. Lurer på om de vet hvor mange fans de gutta faktisk har i Europa. Selv drar jeg egentlig mest for Leeteuk siden det er siste konserten hans i Europa før militæret, men ville gjerne se Zhou Mi og Henry også. Æsj altså.

De har forøvrig begynt å selge soundcheckbilletter til konserten også, via LiveNation.fr. Dyre som fy, men man kan vinne backstagepass, så dersom man er heldig lønner det seg vel.

Sant, jeg kjenner ei som hovedsaklig drar for Zhou Mi, men er ikke mye fristet lenger (kan høres ut som en beskrivelse av meg, men er ikke bare meg altså! Bare litt XD).
    Fordelen med det hele er at nå gleder jeg meg ikke like mye, så kanskje opplevelsen blir større enn om jeg forventer meg mer!? : D
    Er en page på Facebook for folk som vil ha HenMi med, som så vidt har passert 800 likes.. Desverre er jo dette bare en brøkdel, så det er liksom ikke så imponerende heller :F

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Nei, hvis Zhou Mi og Henry var noe man hadde gledet seg mest til, forstår jeg godt at konserten ikke frister like mye. Det har vært veldig mye tull fra de som organiserer det og. Konserten er vel 1 time kortere enn normalt i tillegg har jeg hørt? Det er litt rart, man føler seg liksom litt nedprioritert som europeisk fan. Klart at det kanskje ikke er stort nok her i Europa enda, men kunne jo i det minste gitt oss en skikkelig konsert når de første skal hit. Håper konserten blir fra for Super Junior sin del og at det ikke går utover de da men. Det ville vært veldig trist, sånn for fremtidige konserter sin skyld.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)