User Tag List

Results 1 to 14 of 14

Thread: Cassiopeia - Tråd for TVXQ!

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Default Cassiopeia - Tråd for TVXQ!

Fordi vi trenger et sted å diskutere TVXQ! Her er fans av både DB5K, JYJ og HoMin velkomne.

Om TVXQ!

TVXQ!, som står for Tong Vfang Xien Qi (eller Dong Bang Shin Ki på koreansk), er en popgruppe som debuterte i Sør-Korea i 2003 under SM Entertainment. Gruppa debuterte med 5 medlemmer: lederen U-Know Yunho (유노윤호 ユンホ), Max Changmin (최강창민 チャンミン), Hero Jaejoong (영웅재중 ジェジュン), Micky Yoochun (믹키유천 ユチョン) og Xiah Junsu (시아준수 ジュンス). I juli 2009 gikk de tre sistnevnte ut i søksmål mot SM Ent., og det endte med at disse tre formet gruppa JYJ. U-know og Max fortsatte sine aktiviteter sent 2010 / tidlig 2011 som en duo under navnet TVXQ!

TVXQ - Mirotic (2009)

TVXQ! - Keep Your Head Down (2011)

TVXQ! - Before U Go (filmversjonen)

Så for å få igang det hele... Hva er din favorittmusikkvideo? Ditt favorittmedlem? Diskuter!
    Last edited by Sakuya; 7th February 2012 at 01:03.

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Default Re: Cassiopeia - Tråd for TVXQ!

MMMM Mirotic var en av de mest "skandaløse" mv jeg hadde sett når jeg så den. Men der var egentlig forfriskende at det var mer mannfolk image og ikke "aegyo" smågutter. Har ingen bestemt favorittmedlem, men har av en eller annen grunn aldri likt Changmin selv om han har fantastisk stemme. Jeg er ingen Cassie dessverre men jeg nekter ikke for at gutta har talent.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Quote Originally Posted by Tharanee View Post
    MMMM Mirotic var en av de mest "skandaløse" mv jeg hadde sett når jeg så den. Men der var egentlig forfriskende at det var mer mannfolk image og ikke "aegyo" smågutter.
    Veldig enig. Mirotic er kanskje den musikkvideoen som er best laget (og den er jo fantastisk populær på grunn av det også), sånn med tanke på konsept for DBSK da de var 5. De nyere videoene er jo kjempekule de også, men det blir litt annerledes når man kun har HoMin å forholde seg til.

Forøvrig, U-know all the way! xD *vifte med U-know-fane fra SMTown*

Kanskje det er alderen, men min favoritt er "Toki wo tomete". Ingenting er så søtt som en kjærlighetsballade som høres ut som om den kommer fra hjertet. Den koreanske aksenten på toppen av den japanske teksten er også litt morsom.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Quote Originally Posted by Rounin View Post
    Kanskje det er alderen, men min favoritt er "Toki wo tomete". Ingenting er så søtt som en kjærlighetsballade som høres ut som om den kommer fra hjertet. Den koreanske aksenten på toppen av den japanske teksten er også litt morsom.
    Aw, den husker jeg! Fantastisk ballade, en av de bedre vil jeg si. Balladene deres har liksom ikke vært de samme etter at de ble splittet, mangler liksom litt av den gamle dynamikken. DBSK (i perioden de var 5) var en av de få gruppene jeg vet om i k-pop-verdenen som gjorde ting sinnsykt bra acapella.

Master of Prefixes Tharanee's Avatar

Jeg kom over endel av de japanske mv'ene deres på youtube i går. Ble sittende å høre igjennom endel. Merker jeg savner dem som en stor gruppe. De var noe spesielt. Men gutta skal ha kudos for å gi alt på hver av sine respektive grupper atm.

にゃんにゃんにゃんにゃん Uibeke's Avatar

Mirotic var nok den første av musikkvideoene jeg så av DBSK, og den sangen som fikk meg til å begynne å høre på de. Mirotic står også som sterk favoritt, men jeg tror "Why Did I Fall in Love With You" er favoritten - i allefall for øyeblikket da det er den som er den mest spilte av DBSKsangene på iTunes-en min just nu.

Jeg begynte ikke å høre på DBSK før sent i 2011, og det er litt surt å ikke ha fått "oppleve" de som fem, i allefall når jeg ser tilbake på hvor mye de har gjort sammen, og hvor bra de var når de var fem. Selvfølgelig, JYJ og Homin gjør det kjempebra på hver sin kant nå, men det er fremdeles, i mine øyne, ett eller annet som mangler. Som favorittmedlem(mer) har jeg Jaejoong og Changmin.
    Last edited by Uibeke; 22nd February 2012 at 23:27. Reason: Kan ikke norsk.

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Den fulle musikkvideoen til Still er ute! Selvfølgelig ligger den ikke på YouTube fordi Avex ikke legger ut hele MVer på de japanske sangene deres, men fant den på AllKpop. :'D

Klikk her!

Standard Medlem Serine's Avatar

OOO DBSK! Det var den gruppen som først fikk meg til å høre på K-pop. Jeg så allerede på anime og likte å høre på sangene som var med i animene. En vakker dag kom niesen min på besøk, hun visste at jeg likte asiatiske sanger og viste meg den japanske versjonen av DBSK - Rising Sun som hun hadde funnet og forelsket seg i Jeg ble helt hekta fra den dag av! Det var min favoritt i begynnelsen, siden har det skiftet mye. DBSK er min favorit K-pop gruppe alltime!

Men jeg vil også si at jeg virkelig digger den sammenslåingen av DBSK og en annen gruppe, + en kvinnelig sanger. Sangen Heter TRI-ANGLE, den er helt fantastisk!

BTW: Min favoritt er HERO <3
    Last edited by Serine; 19th March 2012 at 19:29. Reason: Glemte å fortelle min favoritt medlem :P

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Quote Originally Posted by Serine View Post
    Men jeg vil også si at jeg virkelig digger den sammenslåingen av DBSK og en annen gruppe, + en kvinnelig sanger. Sangen Heter TRI-ANGLE, den er helt fantastisk!

DBSK, BoA (damen) og The Trax, tre av SME sine største artister på den tiden! Men du har helt rett, sangen er fantastisk. Jeg er også veldig glad i Rising Sun, men den mistet litt piffen nå som HoMin synger den alene. Akkurat den sangen -må- være DB5K. xD

Standard Medlem Serine's Avatar

Jeg har ikke hørt Rising Sun sunget av HoMin, bare av DBSK. Det er vel en god ting det da Har sett BoA i flere andre videoer og sanger osv, hun er flink Men jeg som relativt "ny" k-pop fan, oppdaget DBSK før alle andre K-pop grupper og har fortsatt DBSK som min alltime K-pop favoritt Det er synd de er splittet nå, det er ikke det samme uten hele gjengen, og hvertfall ikke det samme uten Hero

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Ny singel, ny singel! Den er for tiden lekket, så fullversjon i full kvalitet og musikkvideo er forventet i juli engang. Nok en gang japansk, virker som de promoterer veldig i Japan etter bruddet.

Singelen heter Android, hør den her.

Overraskende catchy, gleder meg til singelen.

YAY! Endelig fant jeg en norsk forum for DBSK <3 Veldig synd at gruppen ble splittet Min absolutt favoritt sang er ''Mirotic''. Denne sangen er uhyre catchy. Jeg prøver ikke å overdrive, men jeg har hørt på denne sangen over 1000 ganger! Mine andre favoritt sanger er ''Why did I fall in love with you?'' TT______TT, Love in the ice, O Jung Ban Hap, Tonight, Taxi, Darkness eyes, Surviver, Xiah Junsus Beautiful Love og Kanashimi No Yukue, Wasurenaide osv. For å være helt ærlig jeg liker alle DBSKs sanger. Når det gjelder favorittmedlem, er Hero Jae Joong mitt ''ultimate'' favorittmedlem. Han er super fin, er veldig morsom og har en fantastisk fin stemme. I tillegg har han en 4D personlighet som jeg bare elsker <3. Jeg liker også alle andre medlemmer i gruppen. En må bare innrømme at disse guttene var en perfekt gruppe. Håper at jeg en dag kan se dem som en kvintett igjen. AKTF!

ロン! 大三元! Sakuya's Avatar

Wuhu, velkommen! Ja, tror nok alle er misfornøyde med det som skjedde, men det kan ha vært det beste for alle parter på det tidspunktet. Synes allikevel de var bedre når de var 5 i gruppa, men både JYJ og TVXQ! gjør det jo ganske bra på egenhånd også nå. Søksmål og sånt er jo enda pågående også.

Jeg innså at jeg hadde glemt å poste Catch Me, så her er den! Kom ut i slutten av september.

On another note, noen som så Running Man forrige uke? Episode 115, TVXQ! er gjester. Fantastisk episode, anbefales.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)