User Tag List

Results 1 to 10 of 10

Thread: Fantasy-tegneserier?

Default Fantasy-tegneserier?

Noen som har tips til gode, spennende og magiske tegneserier (ikke manga) innen fantasy-sjangeren? Et skikkelig eventyr, oppdrag, med helter og kamper, eller bare en fantasy-tegneserie du likte godt? Gjør ikke noe om den er lang!

(Er forresten ikke overbegeistret for ekstremt blodige, grufulle serier. Unødvendig mye blod, kroppsdeler som skilles fra resten av kroppen etc.)

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Default Re: Fantasy-tegneserier?

Ridderne av Dor er ganske ålreit om du ikke har lest den. Den er jo tilogmed norsk. Kan kjøpes på Outland.

Ellers er det jo også Alvefolket/ElfQuest, men det er litt vanskelig å få tak i for tida, tror jeg.
    Last edited by Heika-sama; 20th December 2011 at 15:40.

Moderator
    Fantasy og Spill
    Beast's Avatar

"Alvefolket"/"Elfquest" er jo en klassiker! Ellers vil jeg også på det sterkeste anbefale "Mouse Guard"! Nydelige illustrasjoner og fantastisk historie! Vil du ha noe litt mer røft med en god dose sarkasme, så er serien "Poison Elves" svært underholdende! Jeg likte også "Soujourn", men den ble dessverre aldri ferdig fordi firmaet bak gikk konkurs.

Hvis du er åpen for noe litt annerledes enn bare middelalder-type fantasy, så kan også "Fables" og "Books of Magic" anbefales. "Fables" er basert på konseptet av å blande klassiske eventyrfigurer inn i vår moderne verden, og "Books of Magic" har et tilsynelatende likt utgangspunkt som "Harry Potter" (Books og Magic var forøvrig publisert lenge før Harry Potter), men tar konseptet et helt annet sted.

Hvis du liker ideen med trollmenn i moderne tid, så er det også laget en tegneserie basert på bokserien "The Dresden Files" (dog bøkene er hakket bedre). Har du sansen for horrorgenren, så vet jeg at George R. R. Martins "Fevre Dream" er blitt gitt ut som tegneserie, men selv om jeg bare har hørt lovord om boka, så vet jeg ikke om tegneserien er like bra. Og når vi er inne på Victoriansk setting, så kan jeg også anbefale tegneserien "League of Extraordinary Gentlemen".
    Last edited by Beast; 23rd December 2011 at 09:45.

Standard Medlem Elfhybrid's Avatar

Books of Magic kan være litt gore,men det den eneste jeg kommer på i farta.. ElfQuest leses gratis og lovlig på ElfQuests hjemmeside

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Jeg tror det finnes noen Donald Pockets med 100% fantasy-innhold. Et eller annet med trollmannsturnering eller noe.
    Helpful Marsh is helpful.

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Så har man jo World of Warcraft seriene da
    http://en.wikipedia.org/wiki/World_o...t_%28comics%29

Battle Chasers er jo også en fantasy serie og den ble vel gitt ut på Norsk for noen år siden også.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_Chasers

Om det skulle takkle noe gore så har Warhammer Fantasy mye å by på (ikke alle er gory tho)

Outland Ukusoberu's Avatar

Jeg har aldri lest Bone men det er kanskje den serien som kan anbefales mest. Jeg kjenner ingen som har lest den serien og ikke likt den. Jeg kan og kaste meg bak Beast i å anbefale fables som ett veldig bra eventyr, men som nevnt er det ikke fantasy i klassisk forstand.

Pathfinder (basert på pathfinder RPG) har akkurat startet en ny fantasy serie som ser bra ut (hvertfal bra tegnet) men den kommer ikke i samling før neste år. Drizzt fra Forgotten Realms universet har også en tegneserie som kan være verdt å sjekke ut, men jeg vet ikke hvor bra den er.

Alvefolket er desverre kun tilgjengelig brukt nå for tide, via e-bay eller lignende. Sojourn faller under samme problemet, den ble kjøpt opp og noe mer gitt ut i 2007, men det er allerede ikke tilgjengelig lengre, ellers ville den serien hvert midt i blinken

Standard Medlem

Bare tegneserier i print, eller også webcomics?
    Av fantasy-webcomics vil jeg virkelig anbefale Yu + Me: Dream (starter ut som relativt normal teen-romance; viser seg etter en giga-plottwist at ingenting egentlig er som det synes å være) og The Fox Sister (ikke ferdigskrevet enda, men en av mine favoritt tegnere/storyboard artister er involvert). Ingen av dem er vel helt standard fantasy, men i følge meg faller de inn under fantasy-sjangeren, og er verdt å lese.

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Alvefolket er jo faktisk tilgjengelig helt gratis på nettsidene deres nå: http://www.elfquest.com/gallery/OnlineComics3.html
    Er selvfølgelig ikke like bra som å lese dem i fysiske blader, men bedre enn ingenting!

Outland Ukusoberu's Avatar

Quote Originally Posted by Heika-sama View Post
    Alvefolket er jo faktisk tilgjengelig helt gratis på nettsidene deres nå: http://www.elfquest.com/gallery/OnlineComics3.html
    Er selvfølgelig ikke like bra som å lese dem i fysiske blader, men bedre enn ingenting!
    Det er ganske bra, for mye spørsmål om den på jobb fortsatt, så da kan jeg si i fra.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)