User Tag List

Results 1 to 11 of 11

Thread: Språkskole Tokyo / Japan

Standard Medlem

Default Språkskole Tokyo / Japan

Har kikket en god del på språkskoler til Japan. Har også lest litt rundt på forumet ogl.
    Noen som har vært på det eller enda bedre er der nå.

Som jeg forstår det er det ikke noe som blir dekt (lånekassen)
    Leste på en skole (KAI) at prisen er 60.000 NOK, + plass å bo, har kikket litt på borderless (koster vell rundt 5000-6000 pr.mnd).
    Noen som har noen plasser å anbefale utenom dette eller andre skoler?

Noen andre ting jeg bør vite?

Default Re: Språkskole Tokyo / Japan

Dersom du har riktig god tid, kan du studere japansk ved ett av de norske universitetene og få alt fra ett til tre semestre i Japan, med støtte fra Lånekassen og det hele. Men da må du bruke flere år på prosjektet. De ulike universitetene kan også ha forskjeller i hvor mange studenter de gir tilbud om plass i Japan til, og hvor lenge.

Standard Medlem

Problemet er jeg har "brukt opp" lånekassen. har allerede en god del i lån derfra. Så kan ikke ta mere skole / mere lån.
    Tenkte dette mere som et "friår". Trenger å komme bort litt fra hverdagen og prøve noe nytt. Oppleve litt.

Standard Medlem Valshe's Avatar

Få deg japanske venner!!!
    finn mange forskjellige japanske språksider, bli kjent med mange japanske folk (helst mest med de som er interesrte i Norge, å reise, oppleve ny kultur, lære nye språk osv osv), tilby dem til hjemme ditt, fortell dem hva du brenner for, og de vil åpnet hjemmet sitt for deg!

Jeg var på en sånn side, ble kjent med MANGE, blant dem, ei japansk jente som studerer på Universitetet i Oslo. Jeg skal studere i Japan til neste år (er i Frankrike nå), og leter etter vertsfamilie. Hun sa jeg kunne få bo hos familien hennes, og hun spør også vennene sine som bor i Tokyo. Jeg drar hjem til jul og hun skal komme hjem og overnatte hos meg.

Dette er et bevis på at det funker!! ;D

Standard Medlem

Det har jeg veldig tro på at også vil fungere.

Men planen var å få reise på en språkskole, måte andre som også er intressert i det samme. Bo med andre "studenter" og bare kose meg mens jeg lærer språk.
    Synes det høres rart ut at ingen på dette forumet ikke har vært eller kjenner noen som har vært på en slik tur.

Noen som vet om noen andre forum om japan som er verdt å sjekke ut?

Standard Medlem Katsura's Avatar

Vet ikke noe særlig om språkskoler i Japan, men av en eller annen grunn har jeg begynt å snakke med en japansk-lærer på denne skolen: http://www.systemtoyo.com/
    Om det er noe tess er en annen sak, men det er i alle fall en skole med utenlandske studenter og virker ordentlig ^^

Standard Medlem ivaz's Avatar

Jeg var 4 månder på språkskole i Tyskland og må si det er noe av morsomste jeg noen sinne har gjort! Tenker å dra på språkskole i Tokyo om
    et år eller to når jeg har tid, for å bli der et år til å starte med.
    Har søkt ganske mye rundt på nettet og det er rimelig vanskelig å finne tilbakemeldinger fra folk som faktisk har vært på språkskole i japan.
    gogonihon gir et overblikk over en del Japanske språkskoler med noen youtubesnutter og litt information, samt noen bomuligheter.
    De kan også hjelpe å arrangere det for deg dersom du skal på språkskole i japan. Det er forresten gratis.
    Mener de har en facebook gruppe og. Der vil tro det er mulig å plukke opp noen tilbakemeldinger fra folk som har vært på språkskole i japan.
    Eventuelt kan du jo ta kontakt med noen der

Standard Medlem

Skal selv på språkskole i Japan til sommeren
    Etter litt søking rundt på diverse forum (inkl dette) har jeg kommet fremm til GenkiJACS som ligger i Fukuoka på vestkysten.
    Sjekk ut hjemmesiden deres! Vis du blar litt i denne tråden, får du litt info fra noen som har vært der

http://genkijacs.com/

Håper å se deg til sommeren! ^^

Jeg har selv vært på språkskole i Sapporo (da du postet dette, faktisk), og slike skoler kan hjelpe deg med bosted (hvis du feks er interessert med å bo rundt andre studenter), men jeg tok saken i mine egne hender og skaffet meg en vertsfamilie selv. Betalte i overkant av 6000 for 6 uker på skole der, og det var en veldig rik opplevelse der jeg møtte mange hyggelige mennesker.
    Vertsfamilien var jeg hos i 3 måneder (fikk til og med oppleve et japansk bryllup med familien), men husker ikke hvor mye det kostet.
    Sapporo er absolutt å anbefale! Har vært i Osaka, Kyoto, Kobe, Nara og Tokyo også, men Sapporo var rett og slett en veldig hyggelig by, og det er så få utlendinger der at du mer eller mindre blir sett på som kjendis. Rimelig morro.

Standard Medlem

Da er alt ordnet
    Flytter til Tokyo i starten av Oktober. Spent!

Har ordnet meg shared house gjennom Borderless. Hvor det bor både japanere og utlendinger.
    Ordnet alt selv jeg også.
    Veldig spent nå

Skal gå på Kai skole. Virker som en god skole ut fra det jeg har lest.

Noe du vil anbefale å kjøpe med når jeg flytter som ikke er så bra i Japan? F.eks deodorant, tannkrem etc.

Standard Medlem

Hei!
    Bodde i Borderless og gikk selv på Kai under mitt (forhåpentligvis ikke siste) opphold i Tokyo.
    Håper du ikke er missfornøyd!

En ting jeg vil anbefalle på vei hjem fra skolen er å sjekke ut Tonkotsu ramen stedet i mellom skolen og Shin-okubo stasjonen. Det er bilder av gris på døren inn og de har en "gul noren".
    Det er fantastisk god mat og gir studentrabatt til Kai

Av ren nyskjerrighet, kan jeg spørre hvilket hus du bor i? Kanskje du bor med noen jeg kjenner

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)