User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 21

Thread: Reglene for cosplaykonkurransen, våpenreglene og påmeldinger er nå ferdige

Default Reglene for cosplaykonkurransen, våpenreglene og påmeldinger er nå ferdige

Reglene for cosplaykonkurransen og våpenreglene er nå ferdige, i tillegg kan du nå melde deg på cosplaykonkurransen og kvalifiseringen til EuroCosplay.
    Som lovet er våpenreglene mindre strenge enn på Desucon, og det vil i år bli anledning til å ta med props på scenen som ikke nødvendigvis er tillatt ellers på conet. Det blir derfor ikke anledning til å få forhåndsvurdert props for å få vite om de er tillatt eller ikke, men om det følger norsk lov vil det altså etter all sannsynlighet være tillatt på scenen.
    Les mer om reglene og meld deg på her http://cosconkonk.eventbrite.com/ eller besøk http://www.coscon.no.
    Dersom du oppfyller deltakerkravene, kan du melde deg på EuroCosplay-kvalifiseringen samtidig som cosplaykonkurransen.

Standard Medlem chrix's Avatar

Default Re: Reglene for cosplaykonkurransen, våpenreglene og påmeldinger er nå ferdige

For oss som vi vil ha musikk på scenen, finnes det en måte å avtale hvordan dette gjennomføres før con'et. Tenker da på om noen vil ha en sang når de går på, dialog som skal startes på signal og musikk når man går av o.l.... Dette burde avtales med en lydtekniker, og kanskje på forhånd slik at vedkommende ikke bli løpt ned av henvendelser 1.okt når han mest sannsynlig har MYE annet å fikse.

Jeg ønsker også å ha mulighet til å regulere lyset mens jeg på scenen (og helst ikke ved å si inn i mikrofonen "demp lyset") er dette mulig, avtale et signal med lystekniker eller noe i den duren.

Og hvis eneste mulighet er å avtale med lydtekniker den 1.okt hvordan skal vi overlevere filer, skjema/rutine for når ting skal avspilles...?

Default Re: Reglene for cosplaykonkurransen, våpenreglene og påmeldinger er nå ferdige

Informasjon om musikk o.l. vil komme etterhvert. Når det kommer til lys o.l. så er denne satt, og vi har ikke muligheter til å gjøre endringer på det.

Standard Medlem kittypetro's Avatar

OK har nå registrert meg for cosplay konken, men slet lenge med å finne ett bilde, siden jeg skal være Young Shadow Link fra Zelda Ocarina of Time. Eneste shadow Linken som er offisiell er den voksne, så måtte bruke ett bilde som ikke er offisiell fanart, håper at dette ikke gjør noe

Standard Medlem

NÅR er påmeldingsfristen til Cos-con? Jeg har et veldig dilemma, og kostymet avhenger veldig om jeg har tid til å gjøre det ferdig i tidet.

Forutsatt at plassene ikke fylles opp før den tid, kan man melde seg på helt til Coscon åpner. Minner samtidig om at alle påmeldte må sjekke inn ved informasjonen i rimelig tid før konkurransene starter, ellers får dere ikke delta.

Standard Medlem

Okay spør videre jeg.
    Hvor lenge kan en være på scenen under kvalifiseringen til Eurocosplay?
    Hvor mange runder blir det eventuelt?

Så vidt jeg har forstått ut fra cos-con sine sider så gjelder de Euro-cosplayreglene som står der for Euro-cosplay i London.
    Eller er det disse reglene som gjelder for kvalifiseringen i Norge også.

Standard Medlem Amaye's Avatar

"ingen flammer"
    Vil det si nei til et telys?

@Kake: Det kommer til å være tre runder under cosplaykonkurransen. Første runde går puljevis, dvs. ti puljer á fem teltakere hvor én fra hver pulje går videre til andre runde. Under første runde har man omkring tre minutter scenetid. I runde to, der vi står igjen med ti deltakere, vil hver person få fem-seks minutter hver. I finalen, vil de tre finalistene ha opp til ti minutter hver til rådighet.

Dersom du deltar i kvalifiseringen til EuroCosplay gjelder EuroCosplays regler i tillegg til Coscon sine. Kvalifiseringen til EuroCosplay og cosplaykonkurransen vil foregå i én og samme konkurranse, der vinneren, forutsatt at denne oppfyller kravene til EuroCosplay, blir sendt til England. Om vinneren ikke oppfyller kravene, blir representanten andre- eller tredjeplassen.

@Amaye: Ingen flammer inkluderer også telys. Her finnes det alternativer som modifiserte lommelykter, dioder og elektriske telys.

Standard Medlem chrix's Avatar

Takk for god utredning av scenetid, gjør det lettere å planlegge (og spesielt hva som skal gjøres på scenen)

For de som vil ha musikk, skal dette spilles fra første runde, eller blir det ikke tid til/for mange deltakere til å gjøre dette første runde slik at dette først kommer med i andre runde?

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Under den normale Cosplay-konkurransen, i 2. og eller 3. runde, står man fritt til å velge hva man vil (untatt våper, ting man ikke kan ta med ned igjen, flammer, lys-miksing etc. C: ) Som f.eks.. synge..? XD Og er det muligheter for musikk dersom det er medbrakt? Driver enda å vurderer om jeg skal melde meg på eller ikke...

Herlig fordelig av tid btw. Fint å vite at en ikke må stresse med tiden!!

@chrix: Det blir muligheter til å spille av musikk fra og med andre runde, nøyaktig hvordan dette vil foregå har ikke blitt avklart enda.

@Silli-zicuni: Ja, du må gjerne synge på scenen.

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

...Akkurat nå sitter jeg og kjør meg i hodet og føler meg dum... Leste akkurat igjennom Cosplay-reglene på Coscon.no igjen, emd litt hjelp fra en venn, og jeg tror jeg egentlig er nødt å få ting fôret inn med teskje her i livet

Kjære Roar, reglene som står under
    "EuroCosplay-regler:

Følgende regler gjelder dersom du deltar på EuroCosplay 2011." etc..

Gjelder disse for Coscon, eller bare for personen som går vidre til finalen i London?

Jeg er flink til å forvirre meg selv.

Takk for help <3

Standard Medlem Amaye's Avatar

Første runde, er det bare show off liksom? Bare litt posing også er man in character i runde to?

@Silli-zicuni: Reglene for EuroCosplay er kun gjeldene for konkurransen på Coscon dersom du deltar i kvalifiseringen. Altså gjelder de ikke dersom du deltar i konkurransen uten å være påmeldt kvalifiseringen.

@Amaye: Første runde er posering med eller uten rollespill. Eneste hjelpemiddel er mikrofon.

Standard Medlem

Hvordan er det med å få med seg en sekketralle inn?

Standard Medlem

Hvor melder man seg på cosplay speed dateingen ?

Standard Medlem Maxtine's Avatar

Hei, lurte på ang våpenregler;
    Jeg skal cosplaye Nemi og jeg lurte på om det er lov å ha med seg nagler inn?
    Dvs, naglearmbånd og belte.
    Bilde av belte og armbånd: http://img11.imageshack.us/img11/845...0922234841.jpg
    (armbåndet foran der, og beltet bak det)

Dette er gjenstander jeg får med meg helt fint inn på konserter, så lenge jeg har dem festet på kroppen og lurer på om dette går for Coscon og?

@Neji91: Påmelding til Cosplay blind date gjøres på dagen. Husk å være ute i god tid.
    @Maxtine: Det er ikke anledning til å få forhåndsvurdert props for å vite om de er tillatt på Coscon eller ikke, men cosplayere som skal på scenen i forbindelse med konkurranse og lignende kan i år få utlevert inndratte gjenstander ved trappen til hovedscenen og deretter levere det tilbake på vei ned.

Standard Medlem

Hva kommer til å brukes til å spille av lyden egentlig?
    Har noe lyd, men det er lagret i videoformat (tom video med bare lyd - wmv-format)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)