User Tag List

Results 1 to 6 of 6

Thread: Melding fra Desucon

HA BLA BLA BLA!? fiiup's Avatar

Default Melding fra Desucon

De siste dagene har vært preget av grusomme bilder fra Utøya-massakren og ødelagte bygninger ved Regjeringskvartalet. Per nå så er alle i Desucon-crew i trygghet og uskadet.

Det har versert mange rykter om Oslo Kongressenter. Jeg var der i kort tid etter eksplosjonen, og det eneste som har blitt skadet er rutene på utsiden, resten av bygget står trygt.

Det er viktig for meg å si at vi kommer ikke til å stoppe å arrangere Desucon eller noen av de andre conene. De handlingene som har skjedd ble begått av en person som ikke ville ha noen samhold blant forskjellige mennesker, og dette går ikke vi med på. Vi vil fortsette arbeidet med å gjøre Desucon trygt, velkommen og åpent.

I de nærmeste dagene vil vi få klarhet i om det er noen i communityet som ikke lenger er med oss og disse vil vi minne på en verdig måte. På vegne av alle i Desucon så går våre tanker og medfølelse til de som har opplevd disse grusomhetene personlig, eller har hatt venner og familie involvert i disse tragiske hendelsene. Vi minnes de ungdommene og voksne som aldri vil se Utøya eller sine venner igjen, og de tilfeldige forbipasserende, embetsmenn og ansatte i staten som ble frarøvet sine liv ved Regjeringskvartalet.

Til slutt vil jeg si at vi må bevege oss videre som før, inkluderende, åpne og i samhold, for bare på den måten overvinner vi hatet blant uvitende mennesker.
    Last edited by Heika-sama; 25th July 2011 at 00:49.

Standard Medlem Eiri-Chan's Avatar

Default Re: Melding fra Desucon

Eneste jeg kan si er at kusinen min er enten død eller skadd. Hun var veldig glad i desu ifjor men fikk ikke blitt med iår, noe som var dumt. Fint dere skal gjøre sånt <3

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Det har vært noen vanskelige dager for oss alle, og etterhvert som dagene går er det utrolig viktig at vi tar vare på hverandre og holder sammen. Etter en svært spesiell fredag, der jeg kort tid etter angrepet fikk se skadene på og rundt Regjeringskvartalet på nært hold, merker jeg nå at jeg trenger litt tid for meg selv til ettertanke. Samtidig er jeg utrolig glad for at jeg ikke trengte å tilbringe lørdagen alene, men kunne sitte sammen med gode venner og snakke om det som har hendt. Dette forandrer kanskje alt, men samtidig er det avgjørende at vi ikke slutter å være sammen, og knytter vennskap på tvers av alder, bosted og interesser.
    Last edited by Fridator; 25th July 2011 at 02:11.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Dette er ufattelig trist. Jeg er utrolig glad for at ingen av mine nærmeste er rammet direkte av dette, men føler sterkt med alle som er rammet.

Standard Medlem Cheego's Avatar

Ja, de siste dagene har vært utrolig triste for oss alle. Føler med alle som er rammet av dette, i Oslo og på Utøya. :c Har selv flere venner i Oslo, pluss ei som reiste der sist uke, og jeg er glad for at ingen av disse er skadet... flere av vennene mine kjenner også noen som var på Utøya. Jeg kan ikke engang tenke meg hvordan det må ha vært for de rammede...

Flott at dere tar denne beslutningen. Vi må alle holde sammen nå, og bevege oss videre.

Moderator
    Fantasy og Spill
    Beast's Avatar

Jeg fikk beskjeden rett etter å ha ankommet Liverpool på første dagen av ferien min og med begrenset tilgang til internett og telefoni har jeg ikke hatt mulighet til å utrykke min avsky for handlingene som ble begått og min sorg på vegne av de pårørende som sitter igjen idag.

Det er min tro at arrangement som Desucon er desto mer viktige etter slike hendelser, nettopp fordi de representerer alt det gjerningsmannen ønsket å motarbeide og ødelegge. Samhold og vennskap på tvers av kulturell og etnisk bakgrunn, og møtesteder der disse kan få næring til å vokse og gro flere broer.

Jeg vet iallefall at Desucon kan regne med meg til neste år. Uansett.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)