User Tag List

Results 1 to 16 of 16

Thread: Harry Potter and the Deathly Hallows part to

Standard Medlem Amaye's Avatar

Default Harry Potter and the Deathly Hallows part to

Da var midnattspremieren på Harry Potter del to ferdig..

For min del ble dette slutten på barndommen min. Jeg var 8 da jeg så den første filmen og 18 da jeg så den siste.. Mye gråt og et stort farvel er blitt tatt med denne verdenen(heldigvis har man fremdeles bøkene man bare kan lese om igjen!)

Hva var det folket syntes?

Spoiler Spoiler: Ehh..

Standard Medlem ywea's Avatar

Default Re: Harry Potter and the Deathly Hallows part to

Nå er det over. rart egentlig. Husker da jeg leste den første boka og tenke: " dette er jo en artig barnebok. men fantasy er jo ikke så poppis så den blir sikkert ikke oversatt til norsk en gang". hahaha

Unsett jeg er helt enig med deg amaye!! Noen ting var gjot om ( litt rusk og rask jeg irriterer meg over) , men alt i alt syns jeg det var en bra film. Familien Malfoy ( spesielt far) var utrolig bra, det samme var Ron, Nevil, Bellatrix og mitt store idol McGonagall. Lenger andmeldelse kommer, må bare sove litt mer og la filmen fordøye seg.

"Slutten på barndommen min" ..!? Det var ganske deprimerende..

Jeg vil ikke si filmen var dårlig. Men jeg kjenner (og elsker) bøkene for godt. Så jeg syntes filmen var ...merkelig løst.

Standard Medlem Konata-screaming-fangirl's Avatar

likte den ganske så godt men oppdaget noen feil XD
    lily evans når hun var ung hadde brune øyne men når hun blir voksen har hun blåe + slur sier jo you have your mothers eyes...men hun kan vel ikke skifte øyenfarge eller O.o?

MALFOY søte lille pysegutten X3 han var awesome!
    elsket helena rawenclaw hun var så vakker *__*..
    slur sine minner var altfor korte ....døden hannes var så trist men vakker e_e
    voldemort like gal som altid

Standard Medlem Amaye's Avatar

Quote Originally Posted by tun_luiec View Post
    "Slutten på barndommen min" ..!? Det var ganske deprimerende..

Jeg vil ikke si filmen var dårlig. Men jeg kjenner (og elsker) bøkene for godt. Så jeg syntes filmen var ...merkelig løst.
    Teknisk sett blir det det skjønner du.. Jeg er ikke direkte noe barn når jeg er 18 og jeg er oppvokst med Harry potter, så det blir på en måte slutten på barndommen min:]

Men må si meg enig i at filmen ble løst merkelig.. Den siste kampen irriterer meg fremdeles gaaanske mye..
    Spoiler Spoiler: Ooog

Men må si meg enig i at filmen ble løst merkelig.. Den siste kampen irriterer meg fremdeles gaaanske mye..

vet det det siste kampen rar voldemort døde så lett og filmen altfor korte ALTFOR KORTE

Standard Medlem Vegard Aune's Avatar

Quote Originally Posted by sweetyhamdi View Post
    vet det det siste kampen rar voldemort døde så lett og filmen altfor korte ALTFOR KORTE
    Spoiler Spoiler: Sammenlikning med boka

Selv syntes jeg denne filmen var fantastisk, og en mer enn verdig avslutning på serien. Klart, som alltid kuttet de ut en del ting og endret enkelte detaljer, men ingen av forandringene var store nok til at jeg faktisk irriterte meg over dem... Eller, okay, så jeg savnet mer utdypning om Humlesnurrs fortid, som filmene nesten fullstendig kuttet ut bortsett fra noen få hint her og der, men ellers hadde de med sånn omtrent alt jeg hadde gledet meg til. Pluss at de la inn en ting jeg alltid hadde håpet de kom til å gjøre, men som jeg aldri trodde at faktisk kom til å skje;
    Spoiler Spoiler: En viss detalj angående epilogen...

slur sine minner var altfor korte ....døden hannes var så trist men vakker e_e
    voldemort like gal som altid [/QUOTE]

ja døden hans var trist å vakker men så fredelig trist jeg vill ikke at han skal døen jeg gråt når han dø HOVRFOR

[QUOTE=Vegard Aune;285668]
    Spoiler Spoiler: Sammenlikning med boka

hehehehe jeg klager ikke filmen var bra veldig bra og en verdig avslutning på serien.
    jeg vil også vet mer om Humlesnurrs fortid vel kanskje de skriver en liten bok om Humlesnurrs fortid

Standard Medlem Keket's Avatar

Har visst ikke vært her inne på et år....oops. Men da passer det jo at jeg skriver på en tråd der jeg har noe å si

Er enig med Amaye, det er også slutten på min barndom. Det er kanskje en brutal måte å si det på, men det er logisk i mitt hode iallefall. (nå er jeg 23, så har jo teknisk sett vært voksen i 5 år. hjelp).
    Jeg hadde ikke en like stor tomhetsfølelse som etter boken, men litt er det.

Uansett, jeg synes:

Spoiler Spoiler: for litt vel mye babling, klikk her

Standard Medlem Theriza's Avatar

Husker tilbake til 1. eller 2. klasse, da min mor dro meg med på kino for å se Harry Potter. Jeg hadde hørt mye om filmen og hadde egentlig ingen interesse av å se den, trodde ikke det var noe for meg....så feil kan man ta! Har siden den gang lest alle bøkene nok ganger til at jeg har mista tellinga, og kan stolt kalle meg Pottermaniac.

Nå har jeg heldigvis større bånd til bøkene enn til filmene, og klarer dermed overse mange av "feilene" de gjør. Synes dette var en god ende på serien, dog det er alltids noe å pirke på.

Skulle så klart ønske de hadde lagt litt mer vekt på Humlesnurrs historie og Slurs minner, men forstår at dette ikke var mulig...det plaget meg også litt hvordan de utførte kampscenen, i det minste den delen der Harry tar tak i Voldemort og de faller ned sammen. For å ikke nevne at måten Ronny åpnet mysteriekammeret på var regelrett komisk.

Det som plaget meg aller mest var derimot en del folk som fortjente en skikkelig dødscene, dvs. Remus, Dult og Fred. Skjønner at de ikke alle kunne få like lang tid som f.eks Slur, men en kunne i det minste vist oss hvordan de døde...det hadde bare gjort de scenene enda tristere og mer effektfulle.

Det mest komiske i hele filmen var forøvrig å se Malfang som "voksen", klarte ikke la være å le. Men på tross va dette er jeg veldig fornøyd med filmen. Er spesielt glad de klarte å gjøre "the battel of Hogwarts" omtrent like episk som den skulle være. Er veldig glad de tok med kampen mellom Fru Wiltersen og Bellatrix. HAdde virkelig sett frem til den, og synes godt den kunne fått mer plass!

De fikk til den riktige stemningen under nesten hele filmen, og det er det viktigste for meg ^^

Standard Medlem chrix's Avatar

Stemning i filmen var helst fantastisk, og jeg synes de hadde løst mange detaljer på en veldig god måte. F.eks Kings Cross limbo. Og selvfølgelig er det mange ting som ikke stemmer med boka, men igjen... det er to helt forskjellige medium. Måtte minne meg selv på dette et par ganger under filmen så jeg ikke skulle irritere meg over "feilene" Men storkoste meg

Standard Medlem

Jeg likte filmen veldig godt, den var spennende Jeg for prøver å sammenligne bok og flim minst mulig, det skal vanskelig gjøres å gjøre rettferd på bøkene. Synes egentlig de løste slutten veldig bra, for meg virka det som om de hadde litt selvironi. Hadde de ikke hatt det, kunne det fort blitt ganske kleint

Standard Medlem kittypetro's Avatar

Jeg har ingenting negativt å si om filmen, fordi filmene er BASERT PÅ bøkene og er ikke fult ut en visning av bøkene, det har de aldri vært og det kommer de heller ikke til å bli

filmene er bra i forhold til filmene og bøkene er bra punktum

hva siste film angår skal jeg nå ha en liten fangirl rant

Dragen var kul, Hermine som Bellatrix var elsk (Helena Boham Carter er lagd av Win), yay for Ron/Hermine kyssescener, åsåm fiendfyre, Helena Rawenclaw has issues, ALAN RICKMAN DESERVES AN OSCAR FOR BEST SUPPORTIVE ROLE, baby Slur var nesten for nusselig for ord, NOT MY DAUGHTER YOU BITCH (yay for Molly) og ELSK PÅ ALT! (Bortsett fra 19 år senere delen som ble fail fordi de ikke så noe eldre ut)

Standard Medlem Vegard Aune's Avatar

Quote Originally Posted by kittypetro View Post
    Jeg har ingenting negativt å si om filmen, fordi filmene er BASERT PÅ bøkene og er ikke fult ut en visning av bøkene, det har de aldri vært og det kommer de heller ikke til å bli
    Godt sagt. Jeg skulle virkelig ønske at flere folk kunne se det på denne måten, i stedet for å klage på hver minste lille detalj som ble endret på...
    Eller, okay, det har jo vært ganger hvor jeg plagdes over endringer fra boka eller ting som ikke ble tatt med også, spesielt i The Prisoner of Azkaban og The Order of the Phoenix, men sistnevnte er også den eneste filmen i serien jeg kan si at jeg rett og slett mislikte. (Og det var ikke så mye fordi de kuttet ut ting fra boka, skjønt dette var naturligvis også et stort problem da de bestemte seg for å gjøre den lengste boka om til den korteste filmen... Men nei, det var mest av alt fordi de prøvde å ha med for mye i forhold til hvor lang filmen var, og det fikk den til å føles mer som en enorm trailer enn en faktisk film.) Alle filmene hadde riktignok sine mangler, men jeg syntes nå de var stort sett greie filmer uansett.

Og ja, epilogen så i grunn ganske tåpelig ut.

Standard Medlem kittypetro's Avatar

Quote Originally Posted by Vegard Aune View Post
    Godt sagt. Jeg skulle virkelig ønske at flere folk kunne se det på denne måten, i stedet for å klage på hver minste lille detalj som ble endret på...
    Eller, okay, det har jo vært ganger hvor jeg plagdes over endringer fra boka eller ting som ikke ble tatt med også, spesielt i The Prisoner of Azkaban og The Order of the Phoenix, men sistnevnte er også den eneste filmen i serien jeg kan si at jeg rett og slett mislikte. (Og det var ikke så mye fordi de kuttet ut ting fra boka, skjønt dette var naturligvis også et stort problem da de bestemte seg for å gjøre den lengste boka om til den korteste filmen... Men nei, det var mest av alt fordi de prøvde å ha med for mye i forhold til hvor lang filmen var, og det fikk den til å føles mer som en enorm trailer enn en faktisk film.) Alle filmene hadde riktignok sine mangler, men jeg syntes nå de var stort sett greie filmer uansett.

Og ja, epilogen så i grunn ganske tåpelig ut.
    Ja ikke sant, jeg mener, de klarte å få Slur til å se yngre ut i The prince's tale, burde ikke være vanskelig å få noen unger til å se eldre ut med riktig makeup

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)