User Tag List

Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 61 to 80 of 80

Thread: Game of Thrones

Standard Medlem

Default Re: Game of Thrones

Oida, om du ikke har lest bøkene vil jeg anbefale det på det sterkeste. Helt fantastiske bøker.

Standard Medlem Aslak's Avatar

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Aha, vi er inne på den teorien. Siden jeg ikke har lest bøkene så kjenner jeg ikke så godt til alle detaljer, utover det jeg har lest på wikier og andre diskusjonsfora (spoilerfrie). Det er absolutt en solid teori som passer med det vi vet, og virker på meg kanskje å være den teorien som gir mest mening. Synd bare GRRM vet.
    GRRM har fortalt de to produsentene av TV-serien hvordan han planlegger å avslutte bokserien. Han er jo ikke akkurat det yngste føllet på åkeren. Og med det i tankene, kan man jo begynne i å spekulere om hvilke karakterer som faktisk har noe å si, og hvem som ikke har det, de tydeligvis kan unlates i serien.

Ang. Reed-søskenparet, så har jeg aldri vært noen særlig fan av de i bokserien, slik at valget om å slippe de er for meg helt ok. Osha gjør forøvrig en ypperlig jobb som "stand-in" synes jeg

Standard Medlem

Hadde vært sykt irriterende om GRRM døde uten at noen viste hvordan bøkerne/serien skulle slutte. Robert Jordan døde jo plutselig, men han hadde i alle fall notater klart på alt.

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Begynner å komme litt i grenseland her hva angår spoilers fra bøkene - anbefaler folk som vil snakke om ting som "gleder meg til X i neste sesong/episode" eller ting som var med i bok 2, men kanskje kommer senere i TV-serien til å legge slikt i spoiler-tags, så slipper folk som kun følger med på TV-serien å bli forvirret og/eller spoilet.

Ble ferdig med sesong 2 i går, og vel, det var ganske spektakulært. Jeg er konstant imponert over gode skuespillerpresentasjoner, og uten å nevne spesifikke eksempler liker jeg en del av scenene de har lagt til som ikke var med i bøkene grunnet mangel av point of view-karakterer. Noen av dem var dog skikkelig unødvendige, men ikke nok til å ødelegge serien helt.

Noe som interesserer meg er at folk stort sett ikke ser ut til å være så store fans av Daenerys, en karakter jeg likte helt fra begynnelsen. Hun er ambisiøs, for all del, men synes hun klarer seg ganske bra med tanke på all motstanden hun møter.

Moderator
    Fantasy og Spill
    Beast's Avatar

Jaqen H'Gar! *elsk* Digget skuespilleren og hvordan de fremstilte ham! Valar Morghulis! ^_^

Med castinger for sesong 3 dryppende inn med jevne mellomrom, føler jeg at dette bare blir bedre og bedre.

Også Margery! Natalie Dormer er en som jeg en stund så for meg som en kul Dany før de castet Tamzin Merchant for piloten, men når jeg så at de hadde gitt henne rollen som Margery Tyrell, så falt hun helt på plass! Perfekt til fingerspissene! ^_^

Elsket også scenene mellom Charles Dance (Tywin) og Maise Williams (Arya)! En helt fantastisk kjemi mellom de to som fikk meg til å knise som en skolejente av fryd!

Standard Medlem retrolord's Avatar

jeg likte godt sesong 2 men synes slutten var litt rar. jeg driver å leser bøkene på nytt og merket at det er en del ting de ikke tok med som jeg synes var synd og hvor de byttet ut noen visse scener med andre roller men men ,fremdeles en bra serie.

bare håper de setter dany i mer lys snart elsker henne og arya stark

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Bumper denne siden sesong 3 er igang.

Til de som er nye i forumtråden: Husk å bruke spoilertags, ikke alle ser episodene på samme tid. Bruk egen knapp (snakkeboble med spørsmålstegn i) eller koden under.
    HTML Code:
    [SPOILER=tittel på spoilertag]din tekst her[/SPOILER]
    Spoiler Spoiler: Episode 1

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Jeg likte hvor godt de oppsummerte Daenerys fra sesong 2 i starten.
    Spoiler Spoiler:

Fin start på sesongen. Mye bra i vente.
    Spoiler Spoiler: gif'er er gøy

Standard Medlem Kroenen's Avatar

Er så noob innenfor Game of Thrones , så måtte bare løpe å kjøpe Sesong 1 & 2 på Blueray Så de neste 1068 minuttene skal jeg se sesongene

Standard Medlem Hubris's Avatar

Spoiler Spoiler: Artige Game of Thrones bilder :3

Gamlefar sortulv i trappen bak macen
    Nallefjant
    sortulv's Avatar

Dette er fra forrige sesong, men det er unektelig det beste på internett hva Game of Thrones angår:
    Last edited by sortulv; 16th May 2013 at 15:15.

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Så, hva synes folket etter episode ni og den lenge varslede «The Red Wedding»?

Spoiler Spoiler:

Standard Medlem RobChainL's Avatar

Quote Originally Posted by Fridator View Post
    den lenge varslede «The Red Wedding»?
    Eg hadde ingen idé om ka som skulle komme (ikke lest noen spoilers eller lest bøkene). Selvfølgelig så hadde eg en dårlig følelse angående Frey, de burde ikkje stole på han, men forventet ikkje noe av dette kalibereret. :D

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Spoiler Spoiler:

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Goregasm *evil grin*

Det jeg er mest spent på nå er hvordan serien skal te seg videre. Skal mye til for å holde seerne oppe etter et "stunt" som dette. Er redd det fort kan bli downhill fra nå.

Standard Medlem Spidey's Avatar

Er bare finalen igjen nå heldigvis. Så blir det nok bøker på meg!

Standard Medlem

HTML Code:
    Er folk klare for finalen?

Standard Medlem Mr.Mag's Avatar

Jeg husker at jeg kjøpte første boka på outland for mange, mange år siden. Leste ganske mye av den og jeg likte det! Men så stoppa jeg av en eller annen grunn og plutselig ble det en TV-serie..Bare å hente fram bøkene! Elsker serien

Standard Medlem Totoro's Avatar

Brienne er den beste noen sinne ;___; Hun og Jaime er mine favorittkarakterer. Det jeg liker veldig godt med serien er hvordan ting ikke er svart/hvitt, men at alle havner i et moralsk grått område. Som i starten av sesong 1 hadde jeg aldri trodd at jeg skulle komme til å like Jaime
    At ingen er kun gode/onde gjør det litt slitsomt å se på/lese noen ganger, men det er mer interessant på denne måten enn i andre historier, hvor du har et klart skille mellom godt og ondt (syns jeg da)

Standard Medlem Hubris's Avatar

Jeg er glad for at Davos overlevde Blackwater, han var favorittkarakteren min fra sesong 2. Han og Gendry hadde en av mine favorittløyeblikk fra finalen ^^
    Når det gjelder Jamie, så er jeg enig med Stannis, ''Ingen gode gjerninger fjerner de dårlige, og ingen dårlige fjerner de gode''. Jamie er i gråsonen, og de fleste andre karakterene i serien er det. Dette er et aspekt av serien som jeg liker veldig godt.

Det eneste som jeg ikke likte med tredje sesongen var når de introduserte bastarden fra Dreadfort, Ramsay Snow. Ramsay er en uhyggelig og fryktelig skapning, det klarte TV serien i det minste få fram igjennom sesong 3, men det ville ha vært bedre om vi hadde fått den introduksjonen som leserne fikk i ''A Clash of Kings'' i sesong 2. Men jaja, man kan ikke få alt man ønsker seg.

Alt i alt syns jeg at sesong 3 var ganske sterk og jeg gleder meg til 4 sesongen allerede. Må bare smøre meg med tålmodighet og lese resten av bøkene XD

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)