User Tag List

Page 1 of 8 1234 ... LastLast
Results 1 to 20 of 158

Thread: Guild Wars 2 - Dat sexy, good looking game

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Guild Wars 2 - Dat sexy, good looking game

Kort info:
    Guild Wars 2 er oppfølgeren til det svært populære MMO-et Guild Wars. Det er mye som er nytt i Guild Wars 2. Blant annet en helt nytt spillmotor, en vedvarende verden med dynamiske hendelser, ny måte å gjøre tradisjonelle quests og missions, nye typer PvP, et helt unikt skill-system som skal være ulikt noe annet RPG tidligere med kraftig vekt på valg av våpentype. Det viktigste av dette skal være dynamiske hendelser som skal forandre på hele quest og mission-strukturen i MMO. Se denne videoen for mer informasjon: http://www.youtube.com/watch?v=JVrffwTyImA

Setting:
    Spillet finner sted 250 år etter etter hendelsene i GW: Eye of the North. Tyria er lenge utsatt for krig og kaos da de fem dominerende rasene kjemper om fortrinn for sin egen rase.

Så våknet dragene.

Disse mektige beistene våknet etter årtusner i dvale under hav og fjell. Med sin magi spredte dragene ødeleggelse og tok til seg store mengder av slaver. En udødelig drage ved navn Zhaitan hevet den tidligere ødelagte nasjonen Orr opp fra havet og startet voldsomme jordskjelv og flodbølger som ødela hele byer i området rundt Sea of Sorrows, som Orr tidligere lå på bunnen av. Zhaitans hær av levende døde, restene av innbyggerne av Orr, starter å ødelegge omgivelsene rundt og truer de 5 store rasene i Tyria: Charr, en blodtørstig rase med kattelignende krigere; Asura, magiske vitenskapsmenn; Norn, gigantiske hamskiftere fra nord; Sylvari, en mystisk rase av planteaktive folk som først nylig dukket opp i Tyria; og Mennesker.

Nå må disse fem rasene sammarbeide for å overleve ovenfor deres felles fiende.

Spoiler Spoiler: Rasene

Spoiler Spoiler: gamle ting

Kort oppsummert snakker vi om:
    - GW2 skal vekk fra treenigheten DPS-Healer-Tank
    - GW2 vil ha dynamiske hendelser som endrer verdenen rundt deg avhengig av hva som skjer og hvor mange man er. Les eksempler her.
    - Flere former for PvP
    - World vs World
    - PvE
    - Fortsatt ingen månedskostnad

Kilder til lesestoff:
    GW2-wikien.
    guildwars2.com
    Arenanets blogg

Vi har en Guild:
    Desu har en egen Guild. Vi spiller hovedsakelig på Far Shiverpeaks. Vi er en liten gjeng av spillere fra Desu som spiller relativt regelmessig (og noen ikke så regelmessige). Vi driver med stort sett med forskjellige former for PvE (open world, dungeons og fractals) og noe World vs World for Far Shiverpeaks.

Har du lyst til å bli med? Det er bare å sende en whisper til meg (Lilanium ingame) eller Tyblazitar (Zekel ingame) så legger vi deg gjerne til i Guilden. Det er ikke nødvendig å være på Far Shiverpeaks om du kun vil ha muligheten for å ha noen av ta dungeons med da dette fungerer fint på kryss av serverne (det er bare World vs World som krever samme server).

Vi har ingen krav til ferdigheter og alle er velkomne, så sant man er hyggelig mot de andre i guilden.

Join Team Desu idag!
    Last edited by Fridator; 18th January 2013 at 17:22. Reason: Fancy banner

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: Guild Wars 2 - Dat sexy, good looking game

Det tok sin tid å skrive.

Nåvel. Jeg gleder meg veldig til GW2. Likte 1'ern godt i sin tid, og kjenner jeg begynner å bli klar for et MMO igjen etter en ganske lang pause (om vi ser bort ifra en kort periode med Aion). Liker godt det de gjør med kampsystemet og at de går vekk fra dps-heal-tank. :>

Moderator
    Fantasy og Spill
    Beast's Avatar

Jeg tror ikke egentlig jeg er skapt for onlinespill/MMO'er... Jeg likte i og for seg Guild Wars til en viss grad, men jeg synes det ble ufattelig kjedelig i lengden. Litt for mye "finne dimpen/personen"-baserte quests og tilnærmet null karakterutvikling, og når jeg sier det mener jeg karakterens personlighet og relasjoner med andre karakterer, samt andre karaterers personlighet og relasjoner til spillerens karakter. Da kan jeg likegjerne spille tetris, føler jeg. Det er nok mulig at jeg tester ut GW2, men med mindre de har utarbeidet disse områdene, kommer jeg nok heller til å spille Dragon Age eller KOTOR på nytt, eller spille litt godt, gammaldags table-top rpg istedet.

Jeg så en kort og fin op, også så jeg: Ahh spoilere!. *trykke* "HOLY FU!" D8
    Jeg testa aldri ut en-ern, så kommer sikkert ikke til å teste ut to-ern heller.. Men de har noe gåendes ^^

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

@Danieru-kun: du suger!

Anyway, siden Norn-week er over nå, så har ArenaNet oppdatert siden for Norn på Guildwars2.com. De har lagt ut en video som viser litt av området som Norn bor i. De kan design hos ArenaNet. Ser pent ut!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

http://www.arena.net/blog/pax-east-p...-and-iteration
    Blogginnlegg som tar for seg hva de har tenkt med Attributes. Alltid fint å få med seg hva de har tenkt med valgene de har gjort.

Standard Medlem Xarien's Avatar

Jeg har hele GW1 serien selv og ser også fram til GW2.

Jeg var aldri noen fan av MMORPG før jeg fant EVE Online som jeg fremdeles spiller.
    Men så fikk jeg gratis GW1 som igjen gjorde at jeg skaffet meg tilleggspakkene da
    en butikk i oslo på Aker Brygge solgte ut special editions av tilleggssettene til meget
    feil pris så da måtte jeg jo bare kjøpe de (kjøpte 2 sett - 1 til meg og 1 til en kompis)

@ Beast
    KOTOR ja - nå snakker man... Jeg hadde alltid håpet at det skulle komme ut mer i den
    serien der, men de har skuffet sålangt...

Stor fan av Guild Wars, gleder meg til 2'eren ;j

Jeg er usikker på om jeg kommer til å begynne å spille da, ettersom det tar en del tid og dedikasjon. Jeg får se, kanskje oppgradere game-stationen min først, også prøve det.
    Ser bra ut! Jeg liker informasjonen som er gitt.

@Sensei: Det jeg ikke sa, var at... Damn, det må ha tatt timer å samle all info, og skrive.. Bra jobba

Global Moderator Inzzy's Avatar

Om det er flere som er interessert i Guild Wars 2 så anbefaler jeg på det sterkeste å lese gjennom : Denne Linken : som er skrevet av en i min Guild. Nesten alt av informasjon du treger på en side.

Ikke at det @Sensei skrev er dårlig eller noe (syns det er veldig bra skrevet), men for de som vill ha litt mer informasjon.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

På tide å bumpe litt igjen. Det har kommet en del ny informasjon i det siste.

Det siste av informasjon er at de har annonsert en ikke-spillbar rase, men som jeg antar man vil interaktere med i varierende grad, både agressivt og vennlig. Selve grunntanken bak rasen er at de fungerer som en "hive mind", dvs at de blir smartere jo flere de er. Jeg liker måten de har løst det på, antagelivis kan det skape en morsom dynamikk i kamp.
    http://www.arena.net/blog/those-sneaky-sneaky-skritt
    Quote Originally Posted by Siste avsnittet
    We had a quest chain that involved skritt at one point; although it didn’t make it into the game, it was a fascinating story. A small colony of skritt came upon a tribe of kodan and listened to the kodan philosophy. As a group, they were able to understand it very well, and one of them was impressed and wanted to learn more. The other skritt left the area, but that one stayed behind to study with the kodan. Unfortunately, once the other skritt left, he found himself in a terrible position—he was no longer intelligent enough to understand the kodan philosophy or remember why he idolized them so much. The feelings remained and he stayed with the kodan—but, tragically, he would never be able to truly understand them. It was GW2’s version of Flowers for Algernon. I hope that one day we’ll be able to put that tale in the game.
    Det har også blitt annonsert en ny klasse siden jeg skrev førsteposten, nemlig Thief.
    http://www.guildwars2.com/en/the-gam...essions/thief/

Også fortjener aprilspøken deres en liten notis.
    http://www.guildwars2.com/en/the-gam...ions/commando/
    (Se videoene, de er morsomme)

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Ny bump, hurra. Sylvari week har startet.
    Jeg har ventet lenge på dette, fordi jeg har lurt fælt på hvordan rasen skulle redesignes.

http://www.arena.net/blog/the-sylvari-soul
    http://www.arena.net/blog/kristen-pe...ng-the-sylvari

Synes det ser bra ut!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

GAMESCOM TRAILER TIME

Boss Battle (ser veldig bra ut!)

8 minutter PVP

Standard Medlem Teru's Avatar

Aaah, namnam deilig spill
    Gief.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

"this all leads to the release of Guild Wars 2 later this year."

Standard Medlem yrolli's Avatar

Åh, Gud som jeg gleder meg til at GW2 kommer ut, likte veldig godt den første, hittil så ser jeg ikke noe som er i veien med å ikke like GW2
    Takk for informasjonen folkens!

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Anbefaler alle å se disse videoene forresten! De er ikke nye lenger, men de er fulle av gameplay.

Anyway: Jeg tenker å starte en "offisiell" Desu-guild, kom gjerne med navneforslag!

Og: hvilken klasse/rase har folket tenkt å spille?

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

*Fortsetter sin ensomme posting i tråden*

^Grunnen til at Guild Wars 2 blir det beste spillet. (En av grunnene anyway)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)