User Tag List

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 53

Thread: The Hobbit or There And Back Again: Holy shit, two doctors!

JEG ELSKER SAUS!!!! Jorg's Avatar

Default The Hobbit or There And Back Again: Holy shit, two doctors!

Rykter og spekulasjoner har svirret rundt en filmatisering av J.R.R. Tolkiens bok Hobbiten siden, vel, siden middelalderen omtrent. Og med det mener jeg så klart rundt tiden Ringenes Herre-filmene herjet i kino-landskapet.
    Vel, det har tatt lang tid, men nå har hjulene virkelig begynt å rulle. Og det er nedoverbakke herfra. Selve historien rundt filmene er lang, så la oss putte det i en tidslinje.

- 1995; Peter Jackson ønsker å filmatisere Hobbiten som del av en trilogi, hvor de to neste filmene skal baseres på Ringenes Herre, men klarer ikke få rettighetene.
    - 1997; Jackson får rettighetene til Ringenes Herre. Lager tre filmer blablabla yaddayaddayadda. Skip til 2006; rettighetsinnehaverne til Hobbiten, Metro-Goldwyn-Mayer, ønsker å slå seg sammen med New Line Cinema og Jackson for å filmatisere hobbiten.
    - 2005; Jackson saksøker New Line Cinema fordi han påstatt ikke har fått alle pengene han skulle fått. Shit hits the fan, men ting ordner seg til slutt.
    - 2007; Jackson annonserers som Executive Producer for The Hobbit, fans rejoice.
    - Februar 2008; Lanseringsår settes til 2011 og 2012. Samme måned saksøker Christopher Tolkien (don't quote me on this, usikker på om det var han eller noen andre forvaltere) New Line for kontraktbrudd og svindel og ønsker 220 millioner dollar som kompensasjon. Saken avvikles med en utbetaling av 38 millioner dollar fra New Line.
    - Midt i denne shitstormen blir Guillermo del Toro dratt inn som director og hjulene ruller av sted. Mye arbeid blir gjort og filmen begynner å få en grunnmur.
    - 2010; del Toro annonserer at han ikke lenger er director for Hobbiten som følge av den langdryge rettslige prosessen. I juni annonseres det at Peter Jackson vil fungere som director og at filmen skal filmes i 3D (much to my dismay)

Er dette filmens Duke Nukem Forever?

Uansett, på tide vi kommer til godsakene. Nemlig skuespillerne!

I rollen som Bilbo Baggins finner vi Martin Freeman
    Spoiler Spoiler: Bilde

Kjent fra roller i The Office, The Hitchhikers Guide to the Galaxy og Love Actually

Neste på lista er Thorin Oakenshield-skuespiller Richard Armitage

Balin spilles av Ken Stott

Som Dwalin har vi Graham McTavish

Robert Kazinsky spiller Fíli

Kíli spilles av Aidan Turner

I rollen som Dori finner vi Mark Hadlow

Så har vi Jed Brophy som Nori

Brophy spillte orkene Snaga og Sharku i Ringenes Herre-trilogien.

Adam Brown er Ori

Rollen som Óin fylles av John Callen

Peter Hambleton er Glóin

William Kircher skal spille Bifur

Bofur skal spilles av James Nesbitt

Og den siste dvergen, Bombur, spilles av Stephen Hunter

Phew, endelig ferdig med dvergene.

Den svenske skuespilleren Mikael Persbrandt , kjent fra sin rolle i Beck-filmene, spiller Beorn

Den kjente engelske skuespilleren Sylvester McCoy skal spille Radagast the Brown

Hell yes, it's The Doctor!

I rollen som Thranduil; god damn David Tennant

DISCLAIMER: Dette er ikke 100% sikkert siden det ikke har blitt offisielt bekreftet, men jeg liker å tro, og håper, at det er sant.

En annen skuespiller ryktene svirrer rundt er Saoirse Ronan , som etter ryktene å dømme skal spille en helt ny karakter blant skogalvene.

Av skuespillere som er bekreftet til å komme tilbake til sine roller fra Ringenes Herre-trilogien har vi:
    - Cate Blanchett som Lady Galadriel
    - Sir Ian McKellen som Gandalf the Grey
    - Andy Serkis som Gollum
    - Elijah Wood som Frodo Baggins
    - Sir Christopher Lee som Saruman the White

- Viggo Mortensen og Hugo Weaving ryktes også å komme tilbake som Aragorn og Elrond

Og helt til slutt. Det ryktes også om roller for Bill Nighy som stemmen til Smaug og The Great Ham BRIAN BLESSED i en ukjent rolle.
    Last edited by Jorg; 24th February 2011 at 03:25.

Default Re: The Hobbit or There And Back Again: Holy shit, two doctors!

Beklager på forhånd for denne dobbelposten, men hadde fåretrukket å ha førsteposten som en slags info-post og holde mine egne meninger ute av den. Hvis moderatorene er uenig i dette får de vel.. gjøre jobben sin, I guess.

Uansett. Må si jeg er imponert over castingen av dvergene, med unntak av Richard Armitage som Thorin. Han virker liksom litt for pen eller noe. Ellers er det bare én annen skuespiller jeg er småskeptisk til, nemlig Mikael Persbrandt som Beorn. Hadde liksom sett for meg en litt mer "skummel" type kan man si.

Jeg gleder meg ekstremt mye til disse filmene og klarer nesten ikke vente

husk at de kommer til å putte en del makeup og proteser på de skuespillerne (kanskje ikke beorn), så det kan godt hende at de kommer til å se anderledes ut. har fulgt spent med utviklingen siden 2008, med sine ups n downs. bare synd å måtte vente så leeeeeengeeeeee!!

Standard Medlem PrincessMidna's Avatar

Åååh, så ELSK på Martin Freeman (hitchhikers <3) og Jed Brophy, som jeg møtte i oktober
    Han er ÅSÅM!!!!!
    *glede seg*

Standard Medlem Amaye's Avatar

Endelig!! Kan det være at hobbiten får se norske kinosaler!?
    Selvom jeg er utrolig misfornøyd med valg av 3D filming... Hva skjer med sånt!?

Skuespillerne til dvergene: imponert!
    Og elsk på Martine Freeman!

Standard Medlem Sarphire's Avatar

Omfg epic movie made of awesomeness sfjgdsjfrhdsjjjjjjjfhgfdkjv

hva er det som er så kjipt med at den skal være i 3D egentlig? Det er jo ikke slik at den BARE skal komme ut i 3D, er det? Jeg tror at alle filmer som jeg har sett på kineo i 3D, har jeg også sett i vanlig format, og syntes ikke at de ser anderledes ut enn andre "non 3D" filmer. Det er jo anderledes med filmer som prøver å være spesielle i 3D, da ser ting bare rare ut i 2D når de f.eks kaster ting nærme kamaraet osv..

Der Kranführer Chiyo's Avatar

Aidan Turner omg I approve <3

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Hvorfor 3D? Skuffa! Men jeg regner med at den kommer ut i vanlig format, også? Eller så er det ei som blir veeeldig skuffa her.
    Jeg er meget fornøyd over skuespillerne de har valgt ut til dvergene, og faktisk også til Bilbo. Var litt skeptisk når det viste seg at Ian Holm ikke skulle spille ham, men jeg tror Freeman kan gjøre en veldig god jobb i rollen! Og selvsagt er jeg overlykkelig for at de "originale" har sagt ja til å være med. Var livredd for at de skulle bytte ut Gandalf, Gollum og de andre som er med i LOTR. Ellers tør jeg ikke gjøre meg opp noen mening enda. Jeg gleder meg nok, boken er jo helt fantastisk! Men jeg er redd for at de skal ødelegge historien, spesielt med alt rot som foregår rundt selve filmprosjektet. Men vi får vente og se : )

Quote Originally Posted by Porphyra View Post
    Hvorfor 3D? Skuffa! Men jeg regner med at den kommer ut i vanlig format, også? Eller så er det ei som blir veeeldig skuffa her.
    Jeg er meget fornøyd over skuespillerne de har valgt ut til dvergene, og faktisk også til Bilbo. Var litt skeptisk når det viste seg at Ian Holm ikke skulle spille ham, men jeg tror Freeman kan gjøre en veldig god jobb i rollen! Og selvsagt er jeg overlykkelig for at de "originale" har sagt ja til å være med. Var livredd for at de skulle bytte ut Gandalf, Gollum og de andre som er med i LOTR. Ellers tør jeg ikke gjøre meg opp noen mening enda. Jeg gleder meg nok, boken er jo helt fantastisk! Men jeg er redd for at de skal ødelegge historien, spesielt med alt rot som foregår rundt selve filmprosjektet. Men vi får vente og se : )
    Jeg kjenner ikke til et eneste tilfelle av at en film bare har blitt vist i 3D på kinoer. Det jeg derimot har merket er tilfelle er at 3D-visningene ofte får de beste tidene og salene, og garantert preimæren. sukk...

Standard Medlem Teru's Avatar

Veldig fornøyd at det er Mr McKellen spiller Gandalf, finnes ingen andre som kan.

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

3D er noe forbanna dritt, unnskyld språkbruken >.<

For det første så får jeg bare vondt i hodet av det og for det andre så betaler du for å se en HEL film i 3D men hodet bare klarer å oppfatte den første halvtimen eller så pluss litt segmenter her og der. Så egentlig er det scam hele greia. Og på vår kino så er det enten eller, Enten så blir filmen kun i 3D eller så blir den 2D. Og denne filmen som andre blockbusters så blir den garangtert KUN i 3D >.< (og folk spørr hvorfor folk gidder screenere shesh)

Men se bort i fra det så gleder man seg jo til filmen, Jacksons filmer er blitt litt som Cameron's filmer, garangtert kvalitet og underholdning så ingen grunn til å ikke glede seg med andre ord.

EDIT: Ryktet om at Hugo Weaving skal bli med har aldri vært et rykte. Han har stått på casing lista på IMDB siden starten.
    http://www.imdb.com/title/tt0903624/

EDIT 2: Grunnen til at Jackson ikke fikk rettighetene til Hobbiten var at Hobbiten var underlagt det selskapet som laget tegnefilmen fra 1977. Den kontrakten var basert på en gammel mal de brukte og var bindende til 2009-2010 så det var lite Jackson kunne gjøre selv om Saul Zaentz (han som lagde filmen fra 1977) hadde solgt rettighetene til Miramax som igjen solgte den videre til New Line Cinema på slutten av nittitallet. Så Hobbiten hadde uansett ikke kunne startet før tidligst 2009-2010.
    Last edited by Gorerotten; 10th October 2011 at 04:01.

Hinata-chan

Ehhhh... Skulle ikke Benedict Cumberbatch være stemmen til Smaug da?
    Jaja, nå er det da lenge siden denne tråden var aktiv, men da er det vel fint med en oppdatering? Det er i alle fall Benedict som er den stemmen.

Standard Medlem PrincessMidna's Avatar

Stemmer det
    Blir morsomt å se/høre Sherly og John spille "sammen" igjen^^

Standard Medlem Serine's Avatar

Quote Originally Posted by Chiyo View Post
    Aidan Turner omg I approve <3
    Åååh gleder meg sånn til å se filmen, og ble sjokka når jeg så Aidan Turner skal være med! Husker han fra serien Beeing Human. Skikkelig spennt på å se hvordan denne filmen kommer til å bli Er desverre enda en god stund til Men jeg er tolmodig ^^

Vi får se om dette slår ann da?
    http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=10050091

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Folk som mener at 24 bilder i sekundet er bedre enn 48 er idioter. Problemet med 3D slik jeg har opplevd det til nå med 24 bilder i sekundet, er at motionblur og 3D funker svært dårlig sammen, og alle vet at man får vondt i hodet av 3D-film. Jeg tror at 48 bilder kan hjelpe på dette, fordi du får mer faktisk 3D-bevegelse og mindre motionblur. Om ikke det gjør 3D mindre smertefullt, vil ingenting gjøre det slik man lager 3D idag. Dog, mtp at de fleste TVer idag viser enten 60 eller 120 bilder, burde de gått for 60 bilder pr øye først som sist...

EDIT: Om noen ikke forstår hva jeg mener så legger jeg ved denne videoen. 30fps vs 60fps (den er riktignok uten motionblur som brukes i film, men det får frem poenget).

Dette handler vel mest om penger vil jeg tro, dobbelt så mange bilder betyr dobbelt så mye å gjøre digitalt/post effects. Jo bedre posteffects jo bedre bildekvalitet, mindre penger mindre posteffects :/
    Nå er det vel ikke igjen slik at dobbelt så mange bilder dobbelt så dyrt men det er penger som selskapene helst ser spart. Men får herr Jackson dette til på sluttproduktet så ser vi vel dette som en industriell standard fremover.

@Sensei
    Ikke helt det beste eksemplet, hadde du hatt to seperate klipp på 30 og 60fps så hadde man sett forskjellen mye bedre, blir ikke helt det samme å se 30 fps i et 60fps klipp

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Gorerotten View Post
    Dette handler vel mest om penger vil jeg tro, dobbelt så mange bilder betyr dobbelt så mye å gjøre digitalt/post effects. Jo bedre posteffects jo bedre bildekvalitet, mindre penger mindre posteffects :/
    Nå er det vel ikke igjen slik at dobbelt så mange bilder dobbelt så dyrt men det er penger som selskapene helst ser spart. Men får herr Jackson dette til på sluttproduktet så ser vi vel dette som en industriell standard fremover.

@Sensei
    Ikke helt det beste eksemplet, hadde du hatt to seperate klipp på 30 og 60fps så hadde man sett forskjellen mye bedre, blir ikke helt det samme å se 30 fps i et 60fps klipp
    Ja, veit, men det er lettere å vise forskjellen når de er side-ved-side. Det var uansett bare for å poengtere hva jeg mente. Ikke vil en spill-sekvens bli direkte sammenlignbar med en film med motionblur heller. Og du har absolutt rett i at det blir mye mer arbeid i post-prod. Derfor kunne de vel droppet 3D og halvert arbeidsmengden.

NRK hadde en fin artikkel om hva survingen gikk ut på.
    – Dette minner om første gangen jeg så Blu-Ray. Den varme følelsen i filmen forsvinner, og man sitter med følelsen av å se bakomklipp i stedet for en film, forklarte en seer til Variety.
    Jeg mener.. wtf - Kan noen kaste egg på denne mannen.

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Derfor kunne de vel droppet 3D og halvert arbeidsmengden.
    Slutt å tease men det hadde ikke vært meg imot... kan ikke fordra 3D >.<

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)