User Tag List

Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 41 to 53 of 53

Thread: The Hobbit or There And Back Again: Holy shit, two doctors!

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Default Re: The Hobbit or There And Back Again: Holy shit, two doctors!

Det var ikke Necromancer-delen som forklarte lengden. Det var de timelange slagene.

Sensei, jeg sa ingenting om at det var lagt til ekstra ting. Jeg sa at å legge til ekstra ting ville vært en dårlig idé, ettersom noen fåreslo det på første side eller noe. La til og med til "Til den som sa det lenger oppe". Husker ikke helt. Det jeg snakket om som var blitt lagt til i Hobbiten var stemning og stil. Jackson hadde gjort Hobbiten, som er et separat værk fra LOTR i seg selv tross samme lore, til nok en LOTR film. Dette blir litt feil, ettersom de er rimelig forskjellige.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Jeg får ikke helt tak i hva du sikter til nå? Er det selve kampseksvene som ble lagt til (f.eks scenen hvor de blir laget av orkene før de kommer til alvene) du ikke liker? Isåfall er jeg enig; jeg føler ikke at det tilfører noe til hobitten som film. Men f.eks møtet i White Council er et godt tillegg.

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Jeg får ikke helt tak i hva du sikter til nå? Er det selve kampseksvene som ble lagt til (f.eks scenen hvor de blir laget av orkene før de kommer til alvene) du ikke liker? Isåfall er jeg enig; jeg føler ikke at det tilfører noe til hobitten som film. Men f.eks møtet i White Council er et godt tillegg.
    Jaja. Slike saker er greit nok, men jeg mener heller den totale stemningen. Helheten. Ikke noe spesifikt, bare alt tilsammen. Vinklingen som regissøren har tatt til historien, mest av alt. Kampsekvensene er også litt kjipe, ettersom det ikke var en så altfor stor del av selve boka.
    Boka var også mindre dyster, men det går jo igjen under stemning.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Ja, da skjønner jeg hva du mener, selv om jeg ikke er enig.

Da er du teit!

Standard Medlem Lisu's Avatar

Quote Originally Posted by Marshmellow View Post
    Jaja. Slike saker er greit nok, men jeg mener heller den totale stemningen. Helheten. Ikke noe spesifikt, bare alt tilsammen. Vinklingen som regissøren har tatt til historien, mest av alt. Kampsekvensene er også litt kjipe, ettersom det ikke var en så altfor stor del av selve boka.
    Boka var også mindre dyster, men det går jo igjen under stemning.
    Nå jeg skjønner også hva du mener. (sorry for min håpløse måte å si ting på)
    Er både enig og uenig. Selv er jeg stor-fan av kampsekvenser og syns de var herlig gjort i filmen. Men tenkte også i etterkant av filmen at det ble veldig annerledes enn boka med den action fylte jaginga, og 'slosskamken' før ørnene kom. Litt mainstreamalisert for å underholde de av publikum som ikke er stor-fan av boka tenker jeg.

Det jeg faktisk savner mest i filmen er scenene med Ørnene; de mest awesome karakterene i hele boka i mine øyne

Standard Medlem

Synes selv at filmen var genial selv om jeg er kan betegnes som en hardcore fan for bøkene. Det var noen wtf moments, men så tror jeg at man ikke skal ta filmene som en filmatisert verson av boka, men en film inspirert av boka. (Benektelse kanskje fra min side) Men igjen så tror jeg man aldri kan filmatisere en bok perfekt, 100 forskjellige personer kan lese den og ha 100 forskjellige tolkninger og hvordan den ser ut visuelt. Til og være en film for "The main public" så var jeg imponert, men jeg tror min innstilling til at det var en film inspirert av boka reddet filmen for min del, i forskjell til skuffelsen "Return of the king" var etter jeg hadde lest boka så mange ganger.

Jeg er takknemmelig for det jeg får og Erebor, Dvergene (Synes de skulle hatt mer skjegg, serlig Thorin pga status. Skjegg = status) føltes riktig. Jeg syns Peter Jackson skulle delt opp det han tok fra historien om kampene mellom Dvergene, Orkene/Goblinene og delt det opp i 3 deler for og introdusert 1 i hver film.

Og når jeg gleder meg til de kommende filmene så er det alt jeg kan be om ^^

Standard Medlem

jeg synes det er en veldig bra ide at man ser filmen som en film som er bare inspirert av boken.

jeg likte filmen. skuespillere var fantastiske - scenerien også. men ibland var det for "morsomt" for meg. som ohrly sa - noen wtf-moments!
    Last edited by Beast; 26th June 2013 at 20:05. Reason: Upassende og irrelevant link i teksten.

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Bumping!

Endelig har jeg sett filmen også, og jeg sier meg enig med den som sa at man bør se på filmen som en "film inspirert av boken" og ikke en perfekt filmatisering. Jeg hadde egentlig ikke store forhåpningene til filmen og det er kanskje nettopp derfor jeg falt pladask for den. Men så er også jeg en av dem som heller sammenlikner den med LotR-filmene enn med litteraturen bak. Rett og slett fordi jeg alltid synes bøkene er best og derfor har lært meg til å ikke sammenlikne filmatiseringene for mye med litteraturen.

Så uten å gå inn på større detaljer; jeg ELSKER filmen og gleder meg vilt til neste! Den skal sees på det store lerretet, ja!

(Og jeg gleder meg selvsagt til å få se mer av Smaug <3)

jeg mener iallefall at om man ikke skal være tro til boken tar man egentlig bare navnet til en kjent bok og bruker den for publisitet.
    OG DET ER LITT MORSOMT FOR DET ER JO HOVEDSAKLIG DET DE HAR GJORT FOR Å MELKE LOTR FANSENE HOHOHO

bare så det er sagt, folk kan melke meg for LOTR-fandom så mye de bare orker <3
    for min del, så skal de fucke opp filmene ganske bra for å hindre meg i å elske dem betingelsesløst bare fordi det er hobbiter og alver i dem. 8)

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Enig med Villsaus <3

Om man liker filmen eller ikke er helt opp til hver enkelt, uansett om man har lest boken eller ikke. JEG - personlig - elsket filmen. Jeg elsker også bøkene. Og uansett hvor mye man kverulerer, kommer ikke det til å forandre seg ^^

Standard Medlem Lisu's Avatar

Noen som fikk med seg live streamen til Peter Jackson, med interview og preview av ting i Desolation of Smaug?
    Uff det gjorde ikke akkurat ventingen noe bedre. Er kjempe spent. Gleder meg til sommern når trailern kommer.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)