User Tag List

Results 1 to 11 of 11

Thread: Ragnarok Online - Going F2P 2011

Default Ragnarok Online - Going F2P 2011

Ragnarok Online er et av de gamle mmorpg spillene, veldig populært i Filipinene og verden over, og har hatt ca 20 milioner forskjellige brukere over ca 7 år. Spillet var orginalt koreansk, men inneholdet er i hovedsak fra norrøn mytologi. Ble oversettet fra koreansk til engelsk og satset på internasjonalt i 2003. Nå har spillet blitt endret for å passe moderne tider og det er en gyllen mulighet for å prøve det.

http://playragnarok.com/

Nå er det et par mange år siden jeg prøvde det, og begynte på det igjen for en liten måned siden.

Veldig moro å spille igjen, spillet har fått en helomvending og alt av stats, monstere, levels or skills har blitt gjort om på. Det heter "Renewal", og fungerer ganske bra.

Hvis du liker mmorpg spill, anbefaler jeg deg å sjekke ut Ragnarok Online, enten om du spilte det før eller aldri har hørt om det. Alle serverne går Free to Play i januar 2011, og er en kjempefin mulighet for å prøve det igjen.

Det er mer enn 30 forskjellige typer characters. Du starter med å velge en "job", også grenes det ut ettersom du går opp i level. (ex;Novice>Acolyte>Priest>HighPriest>ArchBishop)
    Karakteren jeg spiller som min "main" er en Rune Knight, en av de nye klassene i spillet.
    De offisielle serverne går under "iRO", eller "International Ragnarok Online.

De forskjellige serverne er:

Ymir - Premium Server
    Yggdrasil - Free Server
    Valkyrie - Free Server

Akkurat nå må du betale for å spille på Ymir.
    Dette forandres nå i 2011 til at alle serverne blir gratis å spille på, men du kan kjøpe et "Premium Subscription", som gir deg "premium features", som mer exp, tilgang til premium dungeons, premium content og slikt.
    Man må også ha premium subscription på Ymir for å lage characters.(Dette er for å motvirke at bot farms får tilgang. Bot farms er ofte fra Kina, og har titalls botter<dataprogram som spiller spillet> som går rundt og får inn items som selges ingame for ingame penger som igjen selges for ekte penger, dette er høyst ulovlig, både botting og salg.)

Ragnarok Online(RO) har nå tre stadier av character creation.

Du har første klasse stadiet som du starter på, som går fra level 1-99, hvor når du er level 99, kan gå til valhalla og starte over igjen, som en sterkere karakter.
    Det er andre stadiet; "Transcendent Characters". Igjen er level limiten 1-99. Denne gangen har du tilgang til sterkere talenter(skills) og større mengde liv samt stats. (se på classes siden, klikk på en klasse for å se hvilke skills en kan ha)

Så når du er igjen level 99 kan du gjøre en liten quest som lar deg gå til det nye, tredje stadiet av character creation "Second Transcendent Characters". Det lar deg fortsette din level 99 Transcendent til level 150, og du har tilgang til enda sterkere talenter og enda mer liv, og stats.

RO er bygd opp at tre "grunnleggende" spille elementer:

Player versus Monster(PvM)

Player versus Player(PvP)

og den unike

War of Emperium(WoE/War)

PvM:

Du sloss mot monster for å få exp(experience), utstyr og oppleve spillverden. Dette er slik RO er egentlig "ment" for å spilles. Det er utrolig fengende også.

PvP:

Du sloss mot andre spillere. Hvis du har spilt mmo spill før vet du hva det går ut på. Når du har levlet en karakter, fått utstyr og blitt nogenlunde mektig kan du teste og utforde andre spillere. Veldig intenst.

WoE:

Dette er hvor spillet skinner. En unik spille måte som bare RO har.
    Dette er en slags "Guild versus Guild" spillestil. Du har Castles(store slott) som hele guilden din kan ta over ved å ødelegge en stein som heter "Emperium".
    Det er utrolig mange som blir med, du kan ha opptil 62 i en guild, og normalt har du 30 stykker online i en guild for WoE og ca 11 guild'er som spiller. Det blir mange, mange folk rundt omkring. Utrolig mye tid går til å tilpasse karakterene sine til å delta i dette, det er såklart ikke noe man -må- gjøre, men du får mye tilbake om du blir med. Opplevelsen tatt i gaming sammenheng er ganske utrolig.

Spillet har også "end game items" som heter "God Items", ultimate items som tar måneder å skaffe. Se for deg at en guild på 60 går sammen for å skaffe items nok til å lage -ett- våpen, eller ett armor som er utrolig kraftig. Dette er gjort i PvM, og er det mest ultimate en kan gjøre i spillet.
    Se i video seksjonen for en video av hvordan et God Item lages.

Ragnarok Online har også et unikt kort system. Du kan finne kort, putte de i det du har av gear og få tilleggs bonuser som f.eks 10% mer liv(hp), eller +10str(strenght). Du kan lese mer om kort systemet på nettsiden.

Det er vanskelig å forklare helt hva spillet er og hvordan det fungerer samt spillestilen det har, så her er en del screenshots og videoer som viser deg spillet!

Anbefaler deg å lese på:

http://www.playragnarok.com/ - - Den offisielle Ragnarok Online nettsiden.

http://irowiki.org/wiki/Main_Page - Fanbasert nettside. Du finner -alt- du trenger å vite om spillet her. Siden er så godt som "offisiell", fordi den er 100 ganger bedre på game content som den offisielle siden. Alle quests er listet der, den har veldig, veldig mye informasjon. Forumet er også en kjempefin mulighet til å finne ut av ting på spillet.

Ro Future Wiki - Doddler sin wikipedia over nytt content til spillet. Han spiller på den koreanske serveren(som får ting et par uker for alle andre servere fordi de er den orginale), og oversetter til engelsk, laster opp game sprites, informasjon om nye ting, etc.

--------------------------------------

::Screenshots::

Spoiler Spoiler: Rune Knight in Ice Dungeon level 3 Event - 1

Spoiler Spoiler: Rune Knight in Ice Dungeon level 3 Event - 2

Spoiler Spoiler: Rune Knight in Valhalla

Spoiler Spoiler: Rune Knight in South Prontera map - killing spawned monsters

Spoiler Spoiler: Game Master som fikser et problem noen brukere lagde i War of Emperium

::Videos::

Spoiler Spoiler: Renewal - Battle Build Lv119 Royal Guard @ Nameless Island

Anbefales å se disse videoene om du tenker på å spille:

Spoiler Spoiler: Intro to Renewal - Part 1

Spoiler Spoiler: Intro to Renewal - Part 2

Spoiler Spoiler: Intro to Renewal - Part 3

Spoiler Spoiler: Valkyrie Guild - Valk Server WoE - January 30th 2010

Spoiler Spoiler: Valkyrie Guild - Creating God Item: Brynhild in Okolnir

:Hvis dere vil kan jeg adde flere videoer her:

Last edited by Thormawk; 1st January 2011 at 07:29.

Default Re: Ragnarok Online - Going F2P 2011

Vil gjerne tilføye i en egen post, jeg spiller dette en del nå, er det noe du grubler på må du bare spørre.

Standard Medlem soap's Avatar

..er det noen store forskjeller mellom nettsidene http://playragnarok.com og http://ragnarokonline.com når det kommer til selve spillet?

iro.ragnarokonline.com var deres gamle nettaddresse. Nå er alle av Gravity sine spill under WarpPortal, en slags "portal" til alle spillene. og de har nye nettsider for de forskjellige spillene.

Hvis du skriver iro.ragnarokonline.com i feltet kommer du automatisk til playragnarok.com

Er stats og lignende i spillet skrevet på koreansk, som på videoen, eller er det bare for fyren i Intro to Renewal?

Det er bare han som spiller på den serveren. De videoene der ble laget når spillet var under remake utvikling i korea, det er nå oppdatert hos iRO(International Ragnarok Online) og alt er på engelsk.

Renewal gjør om på det meste som har vært i spillet før, det er derfor jeg postet de videoene der.
    Så alle stats og hele spillet er på engelsk ja, som du ser i de screenshots som jeg la ved.

Standard Medlem Valentine's Avatar

Omg, jeg spilte Ragnarok Online for mange år siden på privatserver, hvor jeg møtte Oteckeh, som igjen introduserte meg for dette forumet. Jeg laster ned nå, og kjenner nostalgien og gleden strømmer på. Når jeg spilte fantes ikke 3rd class, så jeg ser fram til å prøve det.

Er det en spesiell server du anbefaler, Torumok?

Vel, jeg spiller på den offisielle Valkyrie serveren. Alle servere hos iRO blir gratis å spille på, men for Yggdrasil serveren og Ymir blir det at du må ha en premium account for å lage characters. Men om du har fra før er det gratis.

Av private servere burde du sjekke ut ratemyserver.net forumet. De er et slags oppslagsverk forum for alle privat servere, men det er veldig dårlig laget etter min mening. Hele privat server miljøet ødelegger mye.

Syns du burde sjekke ut Valkyrie. Den har et problem med at den har vært helt åpen når det kommer til registreringer, så det er mange botter som raver rundt. GM teamet jobber med å fikse problemet, men det skjer lite.

Eneste som kommer til å "redde" iRO gm teamet er om de gjør det samme som jRO og kRO gjør.(Japanese/Korean)

jRO har den største populasjonen og er den beste serveren å spille på. Du får det ikke bedre. Ting skjer kjapt, bruker mengden er så stor at exploits og bugs blir funnet fort og løst nesten med en gang. Brukerne på iRO jobber hardt med å få til at iRO gjør det samme some jRO spesielt. De har løst bot problemetpå serverne sine.
    Vet ikke hvorfor de ikke gjør noe med det, men det har vel med lover og regler å gjøre. Hva de har lov til osv. Hvis det kunne vært mer samarbeid, feks om noe har blitt fikset på jRO burde det samme ha blitt forandret på iRO.

Men for å komme tilbake til spørsmålet, du burde se på Valkyrie pga at den er den serveren som er gratis atm. Mest nye folk der også.
    Ellers, ta en titt på private servere.

Angående tredje klassene, så kan du levle en 1-1/1-2 klasse karakter til level 99 og gå direkte til tredje klassen. Du mister da 2-1/2-2 klassen sine skills og stats da. Er lite en tjener på det egentlig. Tredje klassene er ment mest for "end game content".

Standard Medlem Valentine's Avatar

Spiller for øyeblikket på Valkyrie, ettersom det var den eneste jeg kom inn på. Føler meg litt lost fordi quests er litt dårlig markert, men da jeg spilte var RO også et farmespill, så jeg fortsetter i samme gamle spor, egentlig.

Prøvde å kjøre Acolyte, men tror nok det er et dumt valg, ettersom de er vanskelige å levele fort når man spiller solo, siden de tåler lite og gjør lite damage mot non-undeads. Tror nok jeg kommer til å prøve Swordsman eller Thief, ettersom jeg egentlig spilte alle classene på private server. For øvrig ikke interessert i å gå tilbake til private servers, ettersom de ofte henger litt tilbake på vedlikehold, og de som faktisk gir pengegaver får OP items og liknende.

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Hadde alltid lyst til å begynne med Ragnarok Online da jeg var "yngre" Men valget mitt falt til slutt på Trickster Online... Kan egentlig ikke si at jeg angrer for jeg har enda til gode å finne et mmo spill som har mere updates og events en det spillet. Hvordan stiller RO seg til dette med content og events?

Og hvor stor grad er RO med "Pay 2 Win" ?
    Last edited by Gorerotten; 11th January 2011 at 18:48. Reason: Hemmelig

Standard Medlem Katsura's Avatar

Noen som har fått med seg at Ragnarok Online 2 har kommet ut ?
    Spilte ikke det opprinnelige spillet, men digger 2'ern ganske bra! Og jeg liker egentlig ikke MMORPG-spill
    (hvis noen spiller det og som har bedre peiling enn meg, bør lage en liknende tråd som denne om det nye, kanskje flere kan henge seg på og prøve det!)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)