User Tag List

Results 1 to 16 of 16

Thread: Japanske navn på w?

Standard Medlem UchihaAlita's Avatar

Default Japanske navn på w?

Katten min skal snart ha babiser, og alle skal ha navn på W! Kan jeg få hjelp til å huske forskjellige animefigurer med navn på W? Jeg trenger en del navn, hun vil få minst fem kattunger, men gjetter at det blir sju kanskje.

VIP SoulCandy's Avatar

Default Re: Japanske navn på w?

Det blir vanskelig,
    det er ikkje så mange
    navn på dobbel-ve

Dette var iallefall det eg fant.

Er ikke Wataru et guttenavn? Jeg mener å huske en karakter som het Wataru...

hmm... trodde jeg hadde hørt animefigurer med navn på w før jeg menne... kommer ikke på noen selv xP. Et av problemene er at det må være navn som ikke er så alt for rare... De eneste gangene jeg får lov til å bestemme hva kattungene ikke skal hete, og kan komme med forslag er når det er min jente som skal ha unger! Navn som er alt for anderledens vil ikke mamma at kattunga skal hete, for dette er oppdretts- og utstillingskatter.
    Jeg håper veldig på å få et fint og ikke så alt for anderledens, men japansk jentenavn på w, for vi skal beholde en jente! Mammapusen er så sær, og er redd de andre kattene. Når de ser at hun er redd for dem blir hun banka. Hvis hun ikke blir tøffere nå som hun får sitt andre kull så må vi omplasere henne :'(. Siden hun er en så korekt og fin jente skal vi beholde en etter henne (pappapusen gir veldig store unger, og størrelse er egentlig det eneste mammapusen mangler, og de er veldig like, så det blir ingenting som blir svakere på kattungene : D)

Navn på v går jo også, for de fleste navnene på v kan man også skrive med w ^^.
    Også må det ikke vøre et anime navn, eller et japansk navn. Kan jo også være en matrett eller ett ord som kan høres ut som navn for oss nordmenn .

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by UchihaAlita View Post
    hmm... trodde jeg hadde hørt animefigurer med navn på w før jeg menne... kommer ikke på noen selv xP. Et av problemene er at det må være navn som ikke er så alt for rare... De eneste gangene jeg får lov til å bestemme hva kattungene ikke skal hete, og kan komme med forslag er når det er min jente som skal ha unger! Navn som er alt for anderledens vil ikke mamma at kattunga skal hete, for dette er oppdretts- og utstillingskatter.
    Jeg håper veldig på å få et fint og ikke så alt for anderledens, men japansk jentenavn på w, for vi skal beholde en jente! Mammapusen er så sær, og er redd de andre kattene. Når de ser at hun er redd for dem blir hun banka. Hvis hun ikke blir tøffere nå som hun får sitt andre kull så må vi omplasere henne :'(. Siden hun er en så korekt og fin jente skal vi beholde en etter henne (pappapusen gir veldig store unger, og størrelse er egentlig det eneste mammapusen mangler, og de er veldig like, så det blir ingenting som blir svakere på kattungene : D)

Navn på v går jo også, for de fleste navnene på v kan man også skrive med w ^^.
    Også må det ikke vøre et anime navn, eller et japansk navn. Kan jo også være en matrett eller ett ord som kan høres ut som navn for oss nordmenn .
    Nå skal jeg ikke si så mye om hvilke navn som starter på W som er vanlige og ikke, men i anime er det veldig mange karakterer som får veldig rare navn, navn som man normal ikke ville gitt en ekte person. Så derfor vil du ikke finne så mye på W, vil jeg tro.

Du kan jo søke på MAL på ting på W, dessverre må man søke på to bokstaver som minimum, så jeg har bare søkt på "Wa" og "Wo" for eksempel. Du kan jo prøve med andre kombinasjoner, men vær obs på at mange av disse er helt på trynet som faktiske navn i virkeligheten, men det gjør jo kanskje ikke så mye om det er kjæledyr.

Global Moderator Lena C's Avatar

Hvis jeg kan komme med et spørsmål her; hvorfor W?

Standard Medlem CatgirlMe's Avatar

Kall en av dem for Wasabi?

Standard Medlem Sober's Avatar

Wanpo, hundenavn.

Vel, den eneste jeg ser ut til å komme på er Watari fra Death Note. Lykke til med letingen~

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Jeg tror det finnes en del flere etternavn enn fornavn på W (Watari, f. eks.). Wataru er et legitimt japansk fornavn på w, men andre enn det kan jeg ikke komme på.
    http://myanimelist.net/character.php?q=wataru

Om etternavn også går greit, vil jeg slenge inn en stemme for Washizu fra Akagi.

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Tenker vi fornavn? I så fall:

Jenter: Wakana, Wako, Waiko, Waena, Waumi, Wago, Wao, Waoka, Waoko, Waotomo, Wasei, Wasen, Waori, Waon, Waka, Wakou
    Gutter: Wataru, Wata, Waita, Waichi, Waidani, Waichirou, Waki, Wao, Waota, Waotomo, Wakou

Det er altfor mange. Men, de er ikke vanlige lenger. Eneste jeg vet som definitivt fortsatt brukes er Wakana og Wataru. Mange har fått "Wa" byttet ut med Na, Taka osv, siden dette er mer moderne.

Washizu.

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Quote Originally Posted by fiskekake View Post
    Washizu.
    Det er et etternavn. Fornavnet hans er Iwao.

takk for hjelpe alle sammen : D. får snakke litt med mamma da ;P.

Grunnen til at det skal være på w er siden vi har allerede hatt alle bokstaver fra A-V, og W-kullet kommer 13 Januar^^. Hvis dere reagerer på at det er veldig mange kull så får jeg vel si i fra at vi aldri har mer enn fem kull i året, også har vi veldig mange katter. akkurat nå har vi 26 katter, men noen av de skal flytte i morra, og en etter nyttår, også har vi fortsatt en som fortsatt leter etter en som vil ha han .

Oi, ble litt sjokert nå. Jeg leste opp noen av navnene som du, Ilifin, hadde skrevet. Mamma sa at Waiko ikke var så værst : D. Men hun syntes det ligna mer på guttanavn for henne... jeg tenker jente jeg da xP
    Last edited by UchihaAlita; 17th December 2010 at 15:12.

Kommer ikke på hvor jeg har hørt det, men jeg mener at Wanta var et hundenavn. Kanskje helst for en gutt, da.

EDIT: Jentenavn? Winry! Totally forgot
    Last edited by Lena C; 17th December 2010 at 21:17.

Community Manager kakashi-san's Avatar

Quote Originally Posted by Lena C View Post
    Kommer ikke på hvor jeg har hørt det, men jeg mener at Wanta var et hundenavn. Kanskje helst for en gutt, da.

EDIT: Jentenavn? Winry! Totally forgot
    Du har garantert hørt "Wanta" fra Elfen Lied. Har sett den flere ganger og husker det godt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)