User Tag List

Results 1 to 12 of 12

Thread: ok, ny oppgave XD

Standard Medlem Lolachan's Avatar

Default ok, ny oppgave XD

en annen serie jeg ser etter. det en serie med flere sesonger. hoved personen er en ung jente. hun har en gud mor som kan forvandle seg til forskjellige dyr og ting og andre mennesker. JEg husker at i andre sesong skulle hun redde sin mann(som hun ble forelsket i i første sesøng) ved å hemte en spesielt kyss. kysset skulle være fra den onde magikeren. hun måtte skynde seg å bringe det kysset frem til mannen sin( det kysset tok en form av en ball, først så var den rød og den blekner med tiden) hun skulle bringe frem kysset før den ballen ble helt hvit. trollmannen som hun skulle ha det fra er ond og fanger alle barn fordi moren hans er redd for at han skal bli snill(i følge en profeti skal han bli snill på grunn av et barn)
    rInger det noen bjeller? jeg husker at i et av sesongene slås hun mot en pirat som er laget av tre, i en annen en mot en heks. i den sesongen hvor hun sloss mon tre piraten er det en landsby som er fulll av frukt og grønt som spiser mennesker innevendig, kan huske tydelig et eple som hadde tenner.
    andre personer fra denne serien er to unge barn, jeg tror de var torden og lynet.(gutt og jente), og en snakkende stein... og jeg mener at den princen var skikkelig puslete, siden princessen måtte redde han hele tiden

Den andre serie handler om tidsreiser, i en av episodene havner en jente i en tidperiode hvor voksne har funnet ut hvordan de skal fobli som de er for evig. men det førte til at de ikke kan ha barn, så når folk finner ut at hun er ekte barn og ikke en robot( robot barna ertatter barn der) så villa alle ha henne som sin datter. de bestemmer seg om å gi henne samme sprøyta som de har tatt og gi hnne evig liv.... skjønner noen hva jeg mener, husker noen om sånne serier? det er ikke en tegne serier, begge er serien med skuespillere =)
    takk på forhånd

Standard Medlem Mugen's Avatar

Default Re: ok, ny oppgave XD

Standard Medlem tanketom's Avatar

Eg hugsar spesifikt den episoden du nevnar frå den andre serien, eg hugsar faktisk til og med temalåta, men eg klarar ikkje å hugse namnet på serien! Skal google litt og sjå kva eg finn ut...

Mugen! Du er helten min, du er klar over det?
    akkuratt det jeg så etter tusen takk

Tanketom, det er fint å vite at jeg ikke har drømt denne episoden jeg har prøvd å google, men faila hver gang XD

Hyggelig å være til hjelp

Den andre har jeg desverre ingen peiling på, selv etter å ha googlet.
    Har du noe mer info om den?

Det var vel ikkje naudsynt ein form for tidsreise, men det var iallfall ei slags dimensjonsreise med stort sett ein ny dimensjon i kvar episode. Hovudrollene var ei ung kvinne og ein ung mann — kan mannen ha vore mørkhuda?

Eg trur den er frå 90-talet opprinneleg, kan hende så seint som tidleg 2000-tal. Den er nordamerikansk — trur eg — eventuelt kanadisk, og gjekk på norsk TV2 — iallfall på sein ettermiddag i helgene (?).

Det er ikkje snakk om Quantum Leap — som for øvrig er ein anna klassikar! Heller ikkje Now And Again
    Last edited by tanketom; 13th December 2010 at 14:02.

hmm. det er vel ikke sliders?
    http://www.imdb.com/title/tt0112167/

Hmnei, men du er på sporet, trur eg. Introen var — såframt eg hugsar rett — mykje meir orkestralsk av seg, ikkje fullt så mykje synth. Og eg hugsar den som litt meir fantasyorientert enn Sliders-introen kan tilseie…

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Ikke Mystery Science Theater 3000, da?

Ingen tvangssjåing av dårleg film for underhaldningens del, nei

Via Twitter fekk eg denne:

Serien heiter Spellbinder, og var australsk-polsk!

Episoden det vert referert til over er denne:

Tusen takk til Obdormio!

(Einaste problemet mitt er at eg har hugsa feil intromelodi, så eg er framleis på jakt etter ein anna serie i tillegg )

oooh, takk til obdormio ja, og takk til Tanketom som har twitra dette her det var akkuratt den jeg så etter, jeg kjente igjen slemme dama med en gang XD så jente ungen
    Takk ilifin =) var bra du prøvde å hjelpe

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)