User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: Star Wars - dubbet på japansk

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Exclamation Star Wars - dubbet på japansk

Jeg har en innrømmelse å komme med:

Et av mine favorittfritidssyssel er å se ikke-japanske filmer dubbet på japansk. Mye fordi det er morsomt å kjenne igjen stemmene fra helt andre steder på karakterer som man er vant med ellers, og mye fordi de tar seg friheter som man ikke alltid forventer.

Derfor er det spesielt gøy å få med seg Empire Strikes Back og resten av de originale tre Star Wars-filmene - på japansk. Videoen under er en rekke velkjente scener fra Empire Strikes Back, med spesielt fokus på Lando, hvems stemme er byttet ut med Norio Wakamoto - mannen med en stemme som har vært grunnlag til mange TVTropes. Han er en vestens Tim Curry, og stemmen hans fra hans yngre tider er... like bra som alltid.

Det jeg lurer på er hva interessen ville vært for å få til en visning, med riktige rettigheter og alt på plass, av Star Wars dubbet på japansk med engelske tekster? Klart er det mange av oss som kjenner alle replikkene i filmene fra hjertet, men det er greit å ha de med seg uansett. Jeg har sett store deler av Empire Strikes Back og kan med sikkerhet si at du ikke klarer å ta filmen seriøst lenger.

Spoiler Spoiler: Kort oversikt over de mest kjente rollene og deres japanske stemmer

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Default Re: Star Wars - dubbet på japansk

Norio som Lando? I'm sold. Stemmen til Leia føler jeg er til dels awkward men det som slår meg er jo at stakkars Chewbacca ikke er dubbet, veldig veldig skuffet

En visning med Star Wars dubbet på Japansk tror jeg ville vært utrolig morsomt, disse stemmene er fantastisk random

Standard Medlem tanketom's Avatar

Haha, lett! Kombinert med at eg skal fansubbe Star Wars til nynorsk i jula, så vert dette ei fantastisk filmoppleving!

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Tsutomu Isobe som Han Solo? Bare å få se han og Norio Wakamoto snakke sammen er noe jeg aldri trodde jeg skulle få gleden av å høre. Jeg liker både Star Wars og japanske stemmeskuespillere, og generelt filmer dubbet på japansk kan være hysterisk morsomt, så jeg er veldig med om det blir snakk om visning.

(Og fnis, både C-3PO og Lando er Alucard. Artig.)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)