User Tag List

Results 1 to 16 of 16

Thread: The Walking Dead: One thing I do know, don't you get bit!

Standard Medlem tanketom's Avatar

Default The Walking Dead: One thing I do know, don't you get bit!

The Walking Dead er ein ny TV-serie basert på Robert Kirkman-teikneseria med same namn. Serien er regissert og skrive av Frank Darabont (Shawshank Redemption), som óg produserar serien, saman med Gale Anne Hurd (The Terminator).

Serien byrjar etter at politimann Rick Grimes våknar opp av koma på eit sjukehus, og finn seg sjølv midt i zombieapokalypsen! Fokuset i serien er Rick og hans familie, samt overlevande som han reiser og bur saman med på austkysten av USA.

TWD starta med første episode den 31. oktober 2010, og skal gå vekentleg i 6 episodar fram til desember. Allereie den 8. november — etter andre episode — kunngjorde AMC at dei ville utvide til ein andre 13-episoders sesong som vil byrje produksjon i februar 2011.

Karakterar (vert utvida etter kvart)
    Rick Grimes - politimann, ektemann og far. Våkna i apokalypsen etter å ha vore i koma. Spela av britiske Andre Lincoln.

Shane Walsh - politimann og Rick sin bestevenn (eller?). Spela av Jon Bernthal.

Lori Grimes - kona til Rick. Spela av Sarah Wayne Callies.

Dale - den eldste i flokken, eig ein bubil. Spela av Jeffrey DeMunn.

Andrea - systera til Amy, bur med Amy i bubilen til Dale. Spela av Laurie Holden

Glenn - gruppa sin løpegutt og samlar. Spela av Steven Yeun.

Carl Grimes - sonen til Rick på ca. 7-8 år. Glad i mamma, pappa og cowboyhatten sin. Spela av Chandler Riggs.

Problemet:

«What do we want?» «Braaaaaains..» «When do we want it?» «Braaaaaaaains..»

Kvar kom dei frå? Ingen veit. The Walking Dead-zombiane er i serien halvklassiske zombiar. Dei er stort sett ganske saktegåande og dumme, men ser i visse tilfeller ut til å kunne kome opp i fart. Heldigvis ikkje heilt 28 Days Later, like vel..

Opphavet
    Robert Kirkman (forfattar), Tony Moore (illustratør #1-6) og Charlie Arlard (illustratør #7-78) har laga serien sidan 2003, og har nytt stor suksess av det. Serien er utgitt under det kunstnareigde distribusjonsselskapet Image Comics, og er over åra blitt ei grufull affære i "lat oss sjå kor depressiv og jævlig me kan gjere ei historie".

Darabont har sagt at TV-serien kjem til å vere annleis enn teikneserien (nye karakterar, nye historievendingar), noko han har Robert Kirkman si velsigning til å gjere.

TL;DR
    TWD er ein zombieapokalypse-TV-serie som verkar lovande, sett ut frå eit godt opphavsmateriale, og dei to første episodane.

Har de sett dei første episodane enno?
    Last edited by tanketom; 10th November 2010 at 14:46.

Gamlefar sortulv i trappen bak macen
    Nallefjant
    sortulv's Avatar

Default Re: The Walking Dead: One thing I do know, don't you get bit!

Jeg har ikke mye å skyte inn annet enn at dette overgår de fleste zombiefilmer.

hey, meido~! oliyzia's Avatar

Har sett de første episodene, liker serien så langt. Litt spent på hvor det går etter hvert, redd det kan bli mye av det samme over tid.

VIP SoulCandy's Avatar

Eg har hørt berre gode ting om serien og får masse bra inntrykk frå klippene eg har sett.

For ikkje å snakke om den fan-lagde introen <3

Standard Medlem pretense's Avatar

Serien har absolutt potensial, men enda litt tidlig å si etter kun to episoder. Tror i alle fall at den første sesongen skal kunne klare seg fint med tanke på at den kun består av 6 episoder. Uansett spennende.

Standard Medlem Spidey's Avatar

Så første episode for et par uker siden, noen dager før halloween, om jeg ikke husker feil, og holder nå på å lese tegneserien den er basert på. Dette overgår de fleste zombiefilmer jeg har sett, og jeg har sett en del. I denne serien er det faktisk ordentlige zombier, og ikke sånne muterte hottentotter eller sprintende asiaterzombier. Denne serien er allerede 328273 ganger bedre enn gossip girl og one tree hill!!!

jirayafan Howl's Avatar

Ah, jeg har sett de to første episodene, og dette blir nok en av årets favoritter - kanskje etter boardwalk empire - hvis jeg orker å se hele sesongen.

Standard Medlem MetalfreakAnbuMaster's Avatar

Eg har sett alle episodene av første sesong, UTRULIG BRA!
    Men kjem da ut ein ny sesong snart?

Standard Medlem tanketom's Avatar

Andre sesong byrjar så smått produksjonen sin i desse dagar, og kjem om eit lite år eller så. Dei var litt ekstra forsiktige, så dei venta med andresesongen til førstesesongen hadde fått suksess

Standard Medlem Porphyra's Avatar

Har sett alle 6 episodene, og er meget positivt overrasket. Hjernedøde zombier som går sakte rundt og kræsjer i glassdører fordi de ikke forstår hva det er, har aldri apellert til meg. Men her har vi faktisk zombier som bruker steiner for å knuse glass og som forstår hvordan de skal bruke et dørhåndtak for å åpne en dør. Oh nues, it's the Zombie Evolution!
    Jeg liker denne serien, rett og slett fordi det er serie. I zombie-filmer synes jeg det blir mye... Ja, de blir jaget av zombier, må løpe for ikke å bli spist, og kommer seg til slutt i sikkerhet. Ferdig. Men når vi kan se det gjennom en serie, får vi med oss litt mer av hendelsene. Vi får se hvordan de gjenlevende menneskene reagerer i situasjonen, alle følelser og opplevelser de går gjennom. Det synes jeg er flott. Ikke bare løping, skriking, bli spist og til slutt bli reddet.

Standard Medlem PrincessMidna's Avatar

Så akkurat ep en og liker det jeg ser
    De er smarte, men heldigvis ikke FOR smarte (eller raske for den saks skyld XD) *glede seg til mer*

Standard Medlem Gorerotten's Avatar

Har vært stor fan av tegneserien lenge og syntest det var rart at ingen hadde laget en TV serie ut av conseptet. Vurderte selv faktisk å lage en film av de første to tegneseriene for en stund siden. Nuff to say, så har det blitt lagt på hylla av folk med mere penger. Men uansett. serien skuffer ikke, er ganske "true" med orginal comicen og det er bra. Og det er Zombier og vold og.... ja alt som er bra.

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Liver opp denne litt, jeg.

Sesong 2 har nylig rundet av, hva synes folket?

Spoiler Spoiler: Spoiler sesong 2

Sensei's chewtoy #1 Marshmellow's Avatar

Burde kanskje sjekke ut denne. Har hørt om den, men kom meg aldri så langt at jeg så den.

Standard Medlem PrincessMidna's Avatar

Har ikke fått sett den siste fra sesong to enda, siden den kommer på TV her i morra.
    Har heldigvis klart å ikke bli spoilet så lenge... *phew*
    Men serien er ELSK

Standard Medlem Hubris's Avatar

Jeg syns serien er fantastisk. Jeg er en stor fan av AMC serier, og denne serien er ikke et unntak. Serien har de samme kjennetegnene som de fleste AMC seriene. De er mørke, setter spørsmåltegn til den menneskelige tilstanden og de er ikke benkjeden med sitt store galleri med mørke og modne karakterer.

The Walking Dead er en serie som virkelig dykker dypt i de kvalitetene jeg nevnte. Selv om serien kan virke litt fraværende av og til, så er den fortsatt en kjempeflott opplevelse. Det som er det aller beste med The Walking Dead er at karakterene er i fronten, og ikke zombie slaktinga. Det eneste jeg kan si mot serien er at det er veldig synlig at dette er AMC sin første tegneserie adaptasjon og det er virkelig synlig. Det som plager meg er hvordan visse karakterer er skrevet og skildret på TV skjermen. Lori virker som den dummere en zombiene, Karl er den meste ulydige drittungen i historien, og Andrea som kommer på andreplass etter Lori.

Dette er jo flisespikking, men det er enkelte ting som kan virke som et problem her og der igjennom serien. Som sagt, dette er jo AMC sin første adaptasjon fra tegneseriemediet, og da møter man flere utfordringer som kan neppe løses lett. Men utenom min personlige irritasjoner, så er serien en av mine elskede serier. Ikke AMC sin kronjuvel, men denne serien er verdt gull.
    Last edited by Hubris; 16th October 2012 at 10:34.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)