User Tag List

Results 1 to 4 of 4

Thread: Warhammer: Neckbeards unite!

JEG ELSKER SAUS!!!! Jorg's Avatar

Default Warhammer: Neckbeards unite!

Dette er den kuleste figuren, de som er uenige kan møte meg utenfor så gjør vi opp der

"Warhammer er bittesmå miniatyrer man selger en arm og et bein for å kjøpe, bruker 2 år på å male for så å møte andre basement-dwellers og krangle om reglene i 6 timer mens man dytter de små figurene rundt på kjøkkenbordet sitt."

Det er svaret man får hvis man spør en som har vært i møllergata i Oslo før om hva warhammer er. Vi som faktisk har kjennskap til hva warhammer egentlig er vet at det er veldig godt observert, men at dette faktisk er en meget fornøyelig ting å bruke tiden sin på.

Hva er Warhammer?
    Kort fortalt er det et spill man spiller med miniatyrer man har satt sammen og malt selv. Man har flere forskjellige hærer å spille som og som alle har sin egen spillestil, fra hærer med kraftige bueskyttere og godt egnet for geriljataktikker til hærer som fokuserer på å ha masse soldater som man kaster mot fienden som en flodbølge.

Jeg vil vite mer om hvilke hærer man kan velge
    Jeg vil ikke gjøre denne posten alt for lang, så ta en titt her Wikipedialink goes where

Dette er et taktisk spill som fort kan ta flere timer å spille (spilletid kuttes i to hvis man kjenner reglene godt).

Warhammer produseres av Games Workshop, et firma fra Storbritannia Ta en titt her for mer info om selskapet og andre lignende spill de lager

Det er også en sosial gruppe hvor man kan prate mer om de litt trivielle tingene rundt hobbyen

Hvis man har tid og penger er Warhammer en veldig underholdende hobby og en god måte å møte nye folk på hvis man bor i oslo-området og kan ta en tur innom butikken i møllergata en gang i blant.

Så, er det noen her som driver med warhams? Kanskje noen har en liten spillesirkel som møtes avogtil? fortell om det her!

Spoiler Spoiler: Hvor awesome er warhammer?

JEG ELSKER SAUS!!!! Jorg's Avatar

Default Re: Warhammer: Neckbeards unite!

BLOOD FOR THE BLOOD GOD, SKULLS FOR THE SKULL THRONE

Warhammer 40k er litt som Warhammer Fantasy Battles, bare i fremtiden, i verdensrommet og med motorsag-økser! Ja, dette er badass shizz.

Warhammer 40k er satt i det 41. årtusenet, langt inn i vår fremtid. Menneskeheten har spredt sitt imperium over mesteparten av Melkeveien, ledet av sin udødelige Gud og Keiser. Men alt er ikke gull og grønne skoger, Imperiet angripes fra alle sider av blodtørstige Orker, mystiske Eldar, mannevonde demoner og "kommunistene" Tau, bare for å nevne noen.

I likhet med Warhammer Fantasy Battles er dette et spill med selvmalte miniatyrer man dytter rundt på kjøkkenbordet. Mange av hærene fra WHFB er gjenskapt og bruker også samme taktikker.
    Her er oversikter over rasene og hærene i Warhammer 40k.

Reglene i WH:40k er litt annerledes fra WHFB sine. I motsetning til WHFBs firkantede baser beregnet for å samle figurene i tropper bruker WH:40k runde baser og forsøker heller å emulere små enheter soldater fremfor rekker med spyd og sverd.

Spoiler Spoiler: Roboter større enn skyskrapere og krigere på størrelse med en jeep
    Last edited by Jorg; 1st November 2010 at 23:12.

Standard Medlem Soryouken's Avatar

"for så å krangle om reglene i 6 timer" so true! Jeg er en warhammer spiller selv, jeg er riktig nok ikke noen god maler, men kan klare meg i en kamp eller to. Jeg driver for det meste med WH:40k men har også litt fantasy battles.
    For å være ærlig trodde jeg ikke det var flere enn meg som drev med warhammer her på forumet, så det var morsomt å se at det var noen fler også.

Jeg bruker TAU ( For the greater good!), siden jeg har en forkjærlighet til avstands kamper. I fantasy battles går det i Dark Elves.

For noen uker siden, så hadde jeg og mine venner en "Apocalypse" kamp med 39 tusen poeng. Dæven, DET tok lang tid det..

Men jeg anbefaler, hvis man har tenkt til å begynne med Warhammer, å begynne med WH:40k ettersom at modellene etter min mening er letter å "plassere". Du trenger liksom ikke å være så nøye på hvordan du plasserer miniatyrene på basen sin.

Standard Medlem Karzael's Avatar

Imperial Guard!! Jeg har nesten 4000pts og noe SPace Marines. Men jeg mislike dem. Space Marines. pfhht.

Jeg enig, Apocolypse er mer goy!! Jeg ER Englesk men det er fremdeles mulig å krangler over noe regeler. Jeg vet ikke hvor vanskelig det er i din andre språk. Men, jeg synes at din spill er som god som din dårligest spiller. Ikke sant?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)