User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 34

Thread: Doctor Who: I wear a fez now, fezes are cool!

JEG ELSKER SAUS!!!! Jorg's Avatar

Default Doctor Who: I wear a fez now, fezes are cool!

Kuleste doktor i verden

Doctor Who er verdens beste, og lengstlevende, sci-fi-serie og handler om en utenomjordisk fyr som flyr rundt i en blå boks, kaller seg The Doctor og drasser med seg pene og mindre pene jenter og damer og avogtil en dude for å ha litt selskap på sin EKSTREMT AWESOME reise gjennom universet. Oh, den blå boksen er også en tidsmaskin.
    Lyst til å se showet nå? gjør det! hvis ikke, les videre.

Doctor Who startet i 1963 og sluttet i 1989 (pffft, særlig. Man kan ikke stoppe The Doctor fra å ha wicked awesome eventyr.). I 2005 ble serien startet opp igjen og ble samtidig gjort mer awesome enn noensinne.
    Det er nå 26 sesonger av OldWho (1963-1989) og 5 sesonger av NuWho (2005-2010). Hvis du har lyst til å starte på denne serien anbefales de nyere sesongene, for så å gå løs på de gamle senere.

Karakterer

The Doctor:
    Alien fra planeten Gallifrey. Gallifrey var hjem til den beryktede rasen The Timelords, en av de få rasene som noen gang har klart å reise i tid. The Doctor er den siste gjenlevende av sin rase (vel nesten) og ser på det som sin oppgave å beskytte universets historie. Dette gjør han ved å oppleve alt sammen da det skjedde, noe annet ville bare vært pysete. Siden serien har holdt på så lenge har det vært en del forskjellige skuespillere som har spillt doktoren, både kjente og mindre kjente.
    Spoiler Spoiler: Nerdete og awesome oversikt over alle versjonene av doktoren

Companions:
    Doktoren hater å reise alene, derfor gjør han det ikke, for Doktoren trenger ikke gjøre noe han ikke har lyst til. En ny sesong betyr ofte en ny passasjer, og det kan også være fler i én sesong. Derfor er tallet på passasjerer enda større enn doktorer.
    Spoiler Spoiler: Portretter

Spoiler Spoiler: Tegning de som allerede har sett serien kan le av

Spoiler Spoiler: Nyeste companion; Amy Pond

River Song:
    Spoiler Spoiler: Smug

River Song er en mystisk dame som kjenner Doktoren meget godt, men han aner ikke hvem hun er. Historien hennes er ikke helt forklart enda, men det ryktes at sesong 6 av NuWho vil gå nærmere inn på hvem hun faktisk er. Grunnen til River og Doktorens merkelige forhold er at de møtes i feil rekkefølge som følge av Doktorens mange tidsreiser.

Fiender:
    Hva er vel en sci-fi-serie uten noen skurker å banke opp?

The Daleks:
    Spoiler Spoiler: Daleks

Eneste andre rasen i universet som har reist i tid uten hjelp fra andre raser. Dalekene er genetisk muterte skapninger uten andre følelser enn hat med ambisjoner om å herske over universet. De er Doktorens erkefiender og har dukket opp utallige ganger i seriens mange sesonger.

Cybermen:
    Spoiler Spoiler: Cybermen

Cybermen var opprinnelig en menneskelignende rase fra jordas tvillingplanet Mondas som erstattet kroppene sine med fler og fler mekaniske deler og endte til slutt opp som roboter som bare tenker logisk og ser på følelser som en svakhet.

Og uendelig mange fler
    Spoiler Spoiler: Her er en liten håndfull til fra de nyere sesongene

The TARDIS
    Spoiler Spoiler: whooom, whoooom, whooom

Time And Realitive Dimensions In Space. The TARDIS er Doktorens romskip som kan reise i tid. tardisen kan kamufleres som hva som helst, men er for tiden fastlåst som en britisk Politiboks fra 50-tallet. Doktoren har sagt han kan fikse det, men han har ikke lyst fordi han liker den sånn som den er.

Sesong 6
    Begynner våren 2011. Sesong 6 fortsetter plottet som ble startet i sesong 5 ved å fokusere på historien til River Song og den mystiske Stillheten som
    Spoiler Spoiler: Spoiler
    i siste episode av sesong 5.
    Neil Gaiman har skrevet en episode til sesong 6.
    I tillegg vil det være en christmas special nå i 2010 basert på Charles Dickens' En Julefortelling.

TL;DR
    Doctor Who handler om en eksentrisk dude og vennene hans som reiser og redder verden, seg selv eller andre verdner, alt etter hvem som trenger det. Doctoren er dritkul og du gjør deg selv en tjeneste ved å se serien.

Hvis noen mener jeg burde legge til noe mer i åpningsposten er det bare å komme med forslag

VIP SoulCandy's Avatar

Default Re: Doctor Who: I wear a fez now, fezes are cool!

Awesome. Eg har kun sett ein av sesongene men likte det kjempegodt. Nå har du gitt meg ein god ide til kva eg skal fordrive adventstida med. Doctor Who-maraton!

Standard Medlem Enkoli's Avatar

Jaaa, jeg elsker DW! Flott tråd! Jeg så det først på BBC Entertainment og nå har jeg akkurat kjøpt meg en svær boks med Doctor Who series 1-4. 23 discs, så nå har jeg noe til hele vintern. Jeg tror jeg må dra med meg noen venner på bølgen også, så jeg kan ha maraton. Jeg synes Tom Baker og David Tennant er de beste doktorene, men ser også frem til sesong 5+ med Matt Smith. Jeg elsker britisk humor!

Standard Medlem tanketom's Avatar

Eg har plukka opp det faktum at Doktoren eksisterar, og at eg burde få han med meg. Nokon som har ei anbefaling på kvar eg bør byrje dersom eg skal få med meg det viktigaste (utan at eg byrjar med serien som gjekk i 1963)?

Quote Originally Posted by tanketom View Post
    Eg har plukka opp det faktum at Doktoren eksisterar, og at eg burde få han med meg. Nokon som har ei anbefaling på kvar eg bør byrje dersom eg skal få med meg det viktigaste (utan at eg byrjar med serien som gjekk i 1963)?
    Selv startet jeg med sesong 5 av NewWho og så sesong 1-4 senere. Sesong 5 funker greit for seg selv, mens 1-4 henger mer sammen.
    Så hvis man ønsker en prøvesmak anbefaler jeg å starte med sesong 5, og hvis man blir hekta se resten. Hvis man er temmelig sikker på at man kommer til å like det kan man like godt starte med sesong 1 av NewWho.

Standard Medlem Sarphire's Avatar

Aha! Bare å se på avataren min, så ser du hehe!

Idag fikk jeg til og med The Book of Impossible Things + The Master's Ring i bursdagsgave hehe

Begynner å få mer og mer Doctor Who merch, and I can't see I complain~~! ;D

David Tennant var konge som the Doctor, men begynner å få et lite crush på Matt Smith også ^^;

Quote Originally Posted by Sarphire View Post
    Idag fikk jeg til og med The Book of Impossible Things + The Master's Ring i bursdagsgave hehe

Begynner å få mer og mer Doctor Who merch, and I can't see I complain~~! ;D
    Snakker om WhoMerch. Jeg har ekstremt lyst på en replica av 11th Doctors sonic screwdriver, men eneste som er komersiellt tilgjengelig er den i plast
    Husker jeg leste noe om en metall-replika som var under produskjon, men har ikke hørt noe mer om den på mange måneder.

Quote Originally Posted by Jorg View Post
    Snakker om WhoMerch. Jeg har ekstremt lyst på en replica av 11th Doctors sonic screwdriver, men eneste som er komersiellt tilgjengelig er den i plast
    Husker jeg leste noe om en metall-replika som var under produskjon, men har ikke hørt noe mer om den på mange måneder.
    GAH this is so awesome!

Har veldig lyst til en gang å lage min egen versjon av en Sonic Screwdriver, bare i Steampunk versjon. En gang. Neppe noe snart. =p

Om du finner ut av hvor man kan få tak i en i metall, send meg en PM eller noe sånt!

Standard Medlem Wackywocky555|'s Avatar

Hvis man liker Doctor Who, er Torchwood en så kalt "Må sees". Hvis man har sett litt av Doctor Who har man mest sannsynlig hørt om Torchwood og den har faktisk sin egen serie på 5 sesonger tror jeg. Er hittil halvveis i sesong 3, men den er rett og slett fantastisk. En liten advarsel til dere som vurderer å se den, den inneholder mye blod og seksuelle scener. Man ser jo så klart ingenting i de scenene eller hadde den ikke gått på de TV kanalene den gjør, men den skal helt klart ikke sees av barn yngre enn 15 mener nå jeg. Er rett over den grensen selv.

Quote Originally Posted by Wackywocky555| View Post
    Hvis man liker Doctor Who, er Torchwood en så kalt "Må sees". Hvis man har sett litt av Doctor Who har man mest sannsynlig hørt om Torchwood og den har faktisk sin egen serie på 5 sesonger tror jeg. Er hittil halvveis i sesong 3, men den er rett og slett fantastisk. En liten advarsel til dere som vurderer å se den, den inneholder mye blod og seksuelle scener. Man ser jo så klart ingenting i de scenene eller hadde den ikke gått på de TV kanalene den gjør, men den skal helt klart ikke sees av barn yngre enn 15 mener nå jeg. Er rett over den grensen selv.
    Jeg har faktisk tenkt til å slenge inn litt om Torchwood og lignende spin-offs i førsteposten senere don't worry, it's coming!

Torchwood er jo genial da!

Håper bare at flere skal cosplaye noen fra enten Doctor Who eller Torchwood på Desucon ^^

EDIT

Kom nettopp på at min første Doctor Who episode var med den 9ende Doktoren, når de møtte Slitheen folka
    Husker fortsatt godt hvor søte jeg synes de var x'D
    Last edited by Sarphire; 3rd November 2010 at 13:33.

Standard Medlem retrolord's Avatar

elsker doctor who fantasisk serie fra bbc.
    har sett noen episoder av torchwood, men tenker å kjøpe sesongene av torchwood.
    må si matt smith gjorde en bra jobb som den 11 doctor. like hvordan han lagde sin egen doctor og bare gjorde han fabelaktig.

Synes det er dumt at neste sesong skal deles i 2 ... halve i desember og halve i sommern.
    Og det kommer jo ny torchwood bare fra usa . det er den samme karen som lagde bcc versionen også

Quote Originally Posted by Sarphire View Post
    Kom nettopp på at min første Doctor Who episode var med den 9ende Doktoren, når de møtte Slitheen folka
    Husker fortsatt godt hvor søte jeg synes de var x'D
    Ææsj, neineinei, ekle! Men jeg syntes det var litt artig at han fra Aidensfield var der. Lord Ashfordly som Slitheen.

Torchwood må jeg også se. Og The Sarah Jane Adventures.

Standard Medlem ghiblimaniac's Avatar

Doctor Who er awesome ! Jeg har riktignok nesten utelukkende sett episodene med David Tennant, men han er jo genial. Weeping Angels skremte vettet av meg, og moren min er livredd for Daleks. yayz

Standard Medlem CowPrancer's Avatar

Doctor Who er epicawesomenesswin

jeg har sett alle episodene av gamle, (bortsett fra, wiped episodes) og selfølgelig alle de nye Må vel si, at jeg liker old series sine karakterer best, elsk på Ian c: Og elsker 2 og 3 doctor duoen <3

Har ikke sett torchwood, ble, for grovt da den tiden var xD (vil heller ikke se den, siden Russel Davies skriver den *shivers in fear*)

Men jeg har ofc sett Sarah Jane Adventures, eller, 2 første sesongene, og litt av sesong 4, hvem vil vel ikke gå glipp av at Jo Grant møter doctoren igjen?

Selv har jeg fått masse drama cder fra epicvenner, (som også ga meg epicbursdagskort og Dr. Who bok <3)

Og, når jeg reiser til London i Desember, skal jeg stappe bagen min full av doctor who stuff, fordi jeg er epic whovian.

Om jeg måtte velge hvilket "monster"/alien som jeg liker minst, må det nok være Weeping Angels. Om jeg hadde blitt spurt om å velge før, måtte jeg nok ha sagt Daleks. Weeping Angels.... *grøsse*

Bare tenk å reise til Cardiff og se dem....

Jeg får helt noia av engelskulpturer og sånn nå jeg. Weeping Angels friker meg ut, men "Blink" er en steinbra episode, da!
    Daleks er bare whiny..

Standard Medlem ghiblimaniac's Avatar

Jeg satt og var helt livredd, men "Blink" var utrolig episk, ja. Og Chameleon Circuit-sangen "Blink!"
    Dessuten er det utrolig gøy å gå inn på random WHSmith's-butikker i England hvor de har masse geniale bursdagskort - jeg fant et dalek-kort hvor de sa "It-is-your-birthday! You-must-celebraate!" da man åpnet kortet XD

Quote Originally Posted by ghiblimaniac View Post
    Dessuten er det utrolig gøy å gå inn på random WHSmith's-butikker i England hvor de har masse geniale bursdagskort - jeg fant et dalek-kort hvor de sa "It-is-your-birthday! You-must-celebraate!" da man åpnet kortet XD
    Aww, makes me want to go to England again.... D:

Skal kanskje til neste sommer da... Bare å begynne å spare slik at jeg kan kjøpe masse DW stæsh

gleder meg til sesongen 2012!!! skal snart se på den igjen!

Matt smith er best!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)