User Tag List

Page 1 of 5 1234 ... LastLast
Results 1 to 20 of 86

Thread: Desuv4 - Feedbacktråden

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Default Desuv4 - Feedbacktråden

Er forumet for stort, fargene rare, har du forslag og ideer til forbedringer. Så vil vi gjerne vite om det, og inviterer dere til å poste i denne tråden her. Her vil du også få tilbakemeldinger på det du spør etter, så sant det er mulig.
    Husk at vis noe allerede har skrevet det du skulle si, så trenger man nødvendigvis ikke poste det samme. Eventuelt så kan man skrive noe annet?
    Så, slå dere løs.

Standard Medlem Naratchi's Avatar

Default Re: Hva har skjedd med forumet?

Quote Originally Posted by p33r View Post
    Dere vil også merke et nytt og bedre chatsystem, for alle som liker å diskutere og snakke i reel tid.
    Herlig!

Standard Medlem Hmm's Avatar

Default Re: Desuv4 - Feedbacktråden

dette ble jo litt "knæcht" !
    men hvorfor byttet dere vekk det über råe navnet japani? og hvor er egentlig Roar? klarer ikke finne han jeg..

Standard Medlem Ba'alzamon's Avatar

Hva kan gjøres, spør du?

Gjenopplive "anime.no/forum" hadde ikke vært så verst.

Standard Medlem atere's Avatar

Jøss, store forandringer indeed!

Kommer til å ta en stund å bli vant til alt det nye, men det virker bra, spesielt det med chatten :'D ~ !

Men, uhm.. kan noen peke meg i retning av aicon-forumet? >.> Jeg er litt lost, hoho ~

Standard Medlem Soryouken's Avatar

Du verden.
    Dette likte jeg.

Veldig bra at dere har flettet inn de to andre sjangerene på en naturlig måte nå. (Sci-Fi og Fantasy)

Det nye chat systemet har jeg ikke testet, men det ser ut som det er noe ala det Facebook bruker og det fungerer egentlig greit.

Jeg syntes det var veldig positivt, keep up the good work!

Oh, må jeg begynne å si "Desu" istedefor "Japan"i nå ?

EDIT: Dere burde kanskje fikse dette:" class="inlineimg" />

Standard Medlem Shashi-Chan's Avatar

Standard Medlem Lawliet's Avatar

Jeg synes fargene var litt.... Kjedelige og tamme.

Den runde "logoen" greia, hva står på den?

Er det mulighet for fast reply?
    Jeg har ikke utforsket så mye enda, men når jeg skulle svare på denne tråden var det ikke noen mulighet til fast reply, så da lurte jeg litt.
    Ser det er mulighet til dette i andre tråder, men ikke denne. Ok.
    Last edited by Lawliet; 31st October 2010 at 23:07.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Jeg har fastreply i tråden. Synes det høres rart ut, kan ikke se noen grunn til at du ikke skal ha det i denne tråden. Er det flere som opplever det, er det fint om det blir sagt ifra, så kan jeg undersøke videre.

I logoen står det Japan, Fantasy og Sci-fi, på japansk, alvisk og klingon.

Standard Medlem Lawliet's Avatar

Nå fikk jeg fast reply.
    Jeg var nesten sikker på at det var alvisk og at det var japansk sa seg jo selv, men klingon har jeg ikke vært borti, så jeg var nysgjerrig. Takker!

Standard Medlem TigerMie's Avatar

YAY!
    Noe så kult!!!
    Har gledet meg VELDIG lenge <3

Det tar sikkert tid å bli vant til det nye men ja ja

ME LIKE

Panda! Khang's Avatar

Jeg mener ikke å være negativ eller noe sånt, men designet falt ikke helt i min smak. Jeg synes det var ekstremt rotete og ganske ekkelt å se på. Jeg tror det er den blå-biege-bakgrunnen som er årsaken. I tillegg virker noe av teksten litt feilplassert i forhold til designet.. f.eks navnene under: "There are currently 1 users browsing this thread". Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg synes det ligger hakket for langt nede i forhold til kanten. Remember me knappen på loginn-en går også ut av designet.

Ellers så likte jeg ideen med å flette inn både fantasy og sci-fi. Likte også det dere har gjort med Groups og chatten.

Standard Medlem CatgirlMe's Avatar

Post Re: Desuv4 - Feedbacktråden

Blir alltid en smule sjokka med slike store oppdateringer, men som med alle andre ting så blir jeg nok vant til det.

Men jeg synes gruppene har blitt utrolig rotete og uoversiktelig. Må scrolle laaangt for å se gjennom gruppene jeg er medlem i, og ser ting som jeg egentlig ikke trenger å vite. Trenger jeg virkelig å se hvilke brukere som har vært innom gruppa når jeg bare skal sjekke om gruppa har oppdatert seg? Det var greit at denne widgeten holdt seg inne i gruppa i mine øyne.. Akkurat nå blir det bare rot for øyet.

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Jeg synes nye desu ser meget bra ut. Rent bortsett fra det designmessige så ser det ut til at vi går en lys framtid i møte med tanke på mulighet for fler widgets som igjen gjør forumet mer brukervennlig.
    Oppgraderingen både ser og føles som et steg i riktig retning.

Standard Medlem Sakujo's Avatar

Tenkte meg at noe slikt ville skje, og jeg ser på det som en forbedring. Blir dog spennende å se om det blir noe liv i Fantasy- og Sci-fi-subforumene, eller om de blir utkonkurrert av andre (norske) forum.

Til alle som klager på design: Det er fullt mulig å bytte tilbake til Japani-skinnet under Settings --> General Settings. Er enig i at det nye designet har stygge farger, så jeg har gjort dette selv.

Ellers er jeg overrasket over at det går an å skru på signaturer i forumet. Det ville likevel ikke overraske meg om dette er en inaktiv funksjon som fulgte med den nye forumpakken, og derfor ikke kan benyttes. Heldigvis har Japani allerede vist meg fordelene med å ikke ha signaturer.

Jeg likte også de gamle profilene litt bedre, da det virker som det var mer som kunne redigeres i dem. For eksempel vises ikke profilnavnet på forsiden av profilen lenger.

Den største forbedringen vil jeg si er de nye språkreglene, som kun tillater "enten bokmål eller nynorsk, eller til nød engelsk". Jeg har alltid ment at dialekter hører til det muntlige språket, med mindre det muntlige språket etterlignes i en uformell setting.

Og bugs er generelt tillatt i begynnelsen. Stå på!

Edit: Jeg har ikke funnet noen live-oppdatering av nye poster (enda), som under gode, gamle Kanshi. Likte den funksjonen.
    Last edited by Sakujo; 1st November 2010 at 10:46.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Sakujo View Post
    Tenkte meg at noe slikt ville skje, og jeg ser på det som en forbedring. Blir dog spennende å se om det blir noe liv i Fantasy- og Sci-fi-subforumene, eller om de blir utkonkurrert av andre (norske) forum.

Til alle som klager på design: Det er fullt mulig å bytte tilbake til Japani-skinnet under Settings --> General Settings. Er enig i at det nye designet har stygge farger, så jeg har gjort dette selv.

Ellers er jeg overrasket over at det går an å skru på signaturer i forumet. Det ville likevel ikke overraske meg om dette er en inaktiv funksjon som fulgte med den nye forumpakken, og derfor ikke kan benyttes. Heldigvis har Japani allerede vist meg fordelene med å ikke ha signaturer.

Jeg likte også de gamle profilene litt bedre, da det virker som det var mer som kunne redigeres i dem. For eksempel vises ikke profilnavnet på forsiden av profilen lenger.

Den største forbedringen vil jeg si er de nye språkreglene, som kun tillater "enten bokmål eller nynorsk, eller til nød engelsk". Jeg har alltid ment at dialekter hører til det muntlige språket, med mindre det muntlige språket etterlignes i en uformell setting.

Og bugs er generelt tillatt i begynnelsen. Stå på!

Edit: Jeg har ikke funnet noen live-oppdatering av nye poster (enda), som under gode, gamle Kanshi. Likte den funksjonen.
    Kanshi har vi ikke lenger, da det er en addon som vi ikke har kjørt inn i vB4 enda. Er ikke alltid bare, bare med disse tilleggene! Derimot vil tallet ved siden av New posts under Forum-fanen oppdatere seg i tilnærmet sanntid for nye poster, så du kan i det minste se når det er verdt å trykke på new posts.

Kan trøste alle som ikke liker det nye skinnet at vi har planer om en lysere variant, men vi tør nok ikke love noe om hvor raskt det vil komme på plass, vi er ganske slitne av skinning og slikt nå. Det er dessverre ganske mye arbeid å lage en skin pr slik vB er idag. (men det er lys i enden av tunellen altså!)

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Quote Originally Posted by Khang View Post
    Jeg mener ikke å være negativ eller noe sånt, men designet falt ikke helt i min smak. Jeg synes det var ekstremt rotete og ganske ekkelt å se på. Jeg tror det er den blå-biege-bakgrunnen som er årsaken. I tillegg virker noe av teksten litt feilplassert i forhold til designet.. f.eks navnene under: "There are currently 1 users browsing this thread". Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg synes det ligger hakket for langt nede i forhold til kanten. Remember me knappen på loginn-en går også ut av designet.

Ellers så likte jeg ideen med å flette inn både fantasy og sci-fi. Likte også det dere har gjort med Groups og chatten.
    Akkurat det med feilplassert tekst er noe vi gjerne tar tilbakemeldinger på i bug-tråden. Det var veldig mye nitpick-arbeid å skinne forumet, så vi er fullt klar over at det sikkert er mange småting som ikke ser så bra ut som de kunne gjort. Dette med Remember me-teksten vet vi også om, planen er å få flyttet teksten opp til høyre for innloggingsboksene, ikke nedenfor.

Og som Sensei sier er planene å få flere skin etterhvert, men da det var mange fulle dagers arbeid å få til de to som er, så hadde det tatt for lang tid og for mye arbeid å lage enda flere klare til lansering (vi er ganske utslitte som det er ). Japani-skinnet er heller ikke optimalisert for bruk over hele forumet og er først og fremst tenkt at skal brukes i Japan-forumet. Det er gjort heller lite for å tilpasse det ting som profilsider, pm-sider, brukerpanel etc. etc. Det blir forbedret etter hvert.

Fint å få tilbakemeldinger! Det er klart at designet ikke kan falle i smak hos alle, og det er fint å vite om det er mange som ikke liker det eller om det bare er noen få. Jeg syns det er fryktelig uvant selv, og det tror jeg ikke jeg er alene om. Det er og veldig fint å få vite om diverse småbugs som tekstplasseringer slik at vi kan prøve å fikse dem.

Global Moderator Inzzy's Avatar

Question Re: Desuv4 - Feedbacktråden

Er det mulig å flytte raden men smilies til under eller over tekstfeltet når du trykker skriver i "Advance Mode"?
    Selve skrivefelte er veldig liten og når du prøver å strekke den så går den under alle smiliene. (I alle fall i Chrome 7)

Om som en kanskje liten sidenote Hvor er DWbar, kommer den tilbake?

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Inzzy View Post
    Er det mulig å flytte raden men smilies til under eller over tekstfeltet når du trykker skriver i "Advance Mode"?
    Selve skrivefelte er veldig liten og når du prøver å strekke den så går den under alle smiliene. (I alle fall i Chrome 7)

Om som en kanskje liten sidenote Hvor er DWbar, kommer den tilbake?
    1: Det er vi veldig klar over og vi irriterer oss over det selv. Det står på todo-lista!

2: DW-baren vil nok bli erstatten av vB-menyen som sier fra om notifications og slikt, og vil forhåpentligvis bli en fullgod erstatter av DW-bar når vi har tilpasset ferdig. Har ingen ETA på når det blir gjort, men vi får se. Jeg ønsker meg mer DW-bar funksjonalitet dit selv.

Community Manager
    PONIES<3
    Tornadochicken's Avatar

Savner den skillen som var mellom de trådene som hadde vært oppdatert siden sist gang og de som ikke hadde det. Blir litt mer strevsomt :S

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)