User Tag List

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 21 to 40 of 86

Thread: Desuv4 - Feedbacktråden

Standard Medlem Amaye's Avatar

Default Re: Desuv4 - Feedbacktråden

Eeehm... Når jeg trykker på "chat" havner jeg på en side med en SVÆR hvit boks.. Jeg kommer -ikke- inn på chatten...

Synes designet er litt annerledes og dette vil ta en goooood tid å venne seg til..Synes det er kult med den "facebooklignende chatduppeditten"... Den er morsom=D
    Synes dog det er rart at man ikke kan skrive på dialekt...

Enkelte ting som allerede nevnt i tråden, som classblablatingen burde fjernes.. Skikkelig irriterendeeee!!!
    Og hvorfor har plutselig alle bokstaver og ALT blitt mindreee???? Er det noe poeng idet? Jeg liker å ha store fancy knapper jeg.. Må ikke gjøre alt knøttsmått heller

Standard Medlem Skjervik's Avatar

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke likte dette.
    Jeg syns det er plundrete å finne fram til ting.
    Spesielt forumene syns jeg er vanskelig.
    Og ja, Jeg savner japani forumet. Hva hjelper det da at hele forumet bare er en tråd med alt linet opp under i ett ene skjerva rot?

Just meanings.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Skjervik View Post
    Jeg må ærlig talt si at jeg ikke likte dette.
    Jeg syns det er plundrete å finne fram til ting.
    Spesielt forumene syns jeg er vanskelig.
    Og ja, Jeg savner japani forumet. Hva hjelper det da at hele forumet bare er en tråd med alt linet opp under i ett ene skjerva rot?

Just meanings.
    Prøv å trykke på postikonet for musikk om du vil se tråder for musikk (for eksempel). Er ikke så rotete som det kanskje ser ut som.

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Prøv å trykke på postikonet for musikk om du vil se tråder for musikk (for eksempel). Er ikke så rotete som det kanskje ser ut som.
    Kanskje lurt å ha prefixene med bilder og/eller en annen farge?

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Quote Originally Posted by ilifin View Post
    Kanskje lurt å ha prefixene med bilder og/eller en annen farge?
    De er annen farge i desu-skinnet. ;D

Quote Originally Posted by Heika-sama View Post
    De er annen farge i desu-skinnet. ;D
    Det hjelper lite når Japani-skinnet har samme farge som vanlig tekst på prefixene

Standard Medlem kittypetro's Avatar

jeg er relativt fornøyd med den nye looken, jeg skjønner at det er essensielt å få med Sci fi og fantasy for å få flere folk samlet

det jeg savner however er det fine systemet vi pleide å ha i de sosiale gruppene. Det var så fint å ha alle min egne grupper framme, og ha en tykk skrift i navnet på gruppa hver gang det ble oppdatert, nå får jeg med mye som jeg ikke vil og må gå igjennom alle gruppene mine for å forikre meg om at ingenting har skjedd

Kan vi få tilbake det systemet please?

Standard Medlem Reila's Avatar

Savner Kanshi-funksjonen (altså nye poster).
    Er det meningen at bakgrunnen varierer? Noen steder er den blå og oransje, andre steder bare oransje; ser ut som tråder bare har oransje.
    Hadde kanskje vært fint med link til forumforsiden fra den baren også.

Vet ikke om det bare ikke var noe som skjedde før, men så i hvertfall events i helgen. Fint~

Utover det har jeg ikke mer å si, fordi jeg ikke har giddi å sette meg mer inn i forumet

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Quote Originally Posted by Reila View Post
    Savner Kanshi-funksjonen (altså nye poster).
    Er det meningen at bakgrunnen varierer? Noen steder er den blå og oransje, andre steder bare oransje; ser ut som tråder bare har oransje.
    Hadde kanskje vært fint med link til forumforsiden fra den baren også.

Vet ikke om det bare ikke var noe som skjedde før, men så i hvertfall events i helgen. Fint~

Utover det har jeg ikke mer å si, fordi jeg ikke har giddi å sette meg mer inn i forumet
    Bakgrunnen er en gradient som går fra lyseblå til beige/oransje, men ettersom gradienten ikke er mange tusener piksler høy så blir det mye oransje når man er langt nede på en høy side. Men det skal alltid være lyseblått øverst til venstre på siden. Hvis du får sider som er bare oransje hele veien er det en feil et sted. :o

Baren kommer så vidt jeg vet til å få lagt til mer funksjonalitet etter hvert. Men hvordan det blir med kanshi vet jeg ikke. Det er i hvert fall ikke førsteprioritet.

Standard Medlem kirbymaster's Avatar

Hei, jeg bare lurte, hvor i all verden er det blitt av ''musikk'' forumet ? :S

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Quote Originally Posted by kirbymaster View Post
    Hei, jeg bare lurte, hvor i all verden er det blitt av ''musikk'' forumet ? :S
    Det er nå en del av Generelt om alt. Det er en egen prefix for musikk.

Standard Medlem Lonely Wolf's Avatar

jeg likte veldig godt den nye chatten og at den var så tilgjengelig ^^ jeg husker helst siden jeg var ny her at jeg ønsket at det var en sånn chat
    men jeg savner veldig de gamle fargene og den røde sirkelen med den roboten, den var så søt syns jeg av en eller annen grunn

så det eneste jeg har å klage på er fargene og at jeg syns det er vanskelig å finne fram til de trådene jeg leter etter >.<
    før så var det sånn at de trådene man hadde komentert på, og når noen komenterte etter deg så kom tråden opp på en sånn side.. (ugh.. klarer ikke å forklare helt) men ihvertfall, den savner jeg veldig og jeg vet ikke hvor jeg finner den eller om den er fjernet.

men stort sett så synes jeg at det har blitt gjort en bra jobb her!

jo det glemte jeg nesten! jeg er veldig glad for at sci-fi og fantasy har fått en plass her! o3o

Standard Medlem Enkoli's Avatar

Det tar tid å både venne seg til et nytt forum, og å få forumet helt på plass. Layouten var litt sær, men jeg er ikke så kresen på sånt. Venter spent på resten!

Uansett synes jeg det er herlig at det er blitt plass til både fantasy og sci-fi her også! Jeg kommer garantert til å være pålogget her mer på grunn av dette.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

@Heika og @Sensei har forsåvidt touchet litt på tingene jeg ønsket å formiddle:

Lys skin/design - Vi skal selvfølgelig få ordnet på alternative skin, men det er lang prosess og vi mener at de to som er nå gir godt nok valg til at man kan overleve. Etter en stund får vi nok tid til å lage flere skin så man har mer å velge i.
    (Det skal også nevnes at det er en god del finurligheter med det nåvæerende skinnet vi ikke har vist enda, det er en grunn til at det er som det er )

"Uryddige" forum - Denne gangen har vi fokusert på at nye brukere fort skal finne det som er spennden for dem, altså Japan, scifi, Fantasy (og senere også forumet for aktivit event.). Det krevde at vi tenkte mye nytt for å få det til. Vi kommer til å forsette å forbedre forumstrukturen kontinuerlig og det hjelper at dere sier ifra!

Kanshi: JA den kommer tilbake, jeg er nærmest avhengig av kanshi og det å kombinere chatbox med livetråder syntes jeg var kjekt. Desverre var det ikke så mange som brukte den i følge forumundersøkelsen så den kom ikke opp på prioriteringslisten til lansering. Men vi kommer til å få den opp så fort vi kan!

Ellers:
    Tusen takk til teamet, dere gjorde en fantastisk jobb med å få lansert desu.no, det er en verdig utvikling av Japani
    Tusen takk til dere som har gitt feedback, det er utrolig fint å se at det faller i smak! Bruk gjerne bugrapporteringstråden til å si ifra om noe er riv ruskende galt!

Standard Medlem miechan's Avatar

Jeg skjønner at dere vil ha flere folk samlet og sånn, men jeg synes forumet var best før. Det er mer rotete nå og jeg finner jo ikke noe lengere. Hvorfor kunne ikke systemet vært mer som Japani bare med nye tråder osv?

Standard Medlem Kitteh's Avatar

Jeg synes det er veldig... stort. Det tar hele skjermen, og krymper ikke når jeg 'krymper' internett. Det er veldig bredt.
    Med en gang det kom virket det veldig uoversiktlig og rotete, og det virker fortsatt litt rotete, men bedre. Ja.

Og gruppene er plagsomme. Jeg er glad i systemet som var på Japani, da det var enklere å se hvor folk hadde postet noe.

Men jeg liker det med temaer. Jeg likte ikke det nye Desu-temaet, så det at det er mulig å bytte til japani er herlig.
    Men jeg kommer alltid til å kalle forumet Japani da, uansett hvor mye det nå heter desu. :B
    Last edited by Kitteh; 2nd November 2010 at 22:16. Reason: added more stuff yo

Veldig glad i de nye gruppene selv. Ting ser faktisk ut som noe fornuftig i gruppe-oversikten.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Liten info for de som synes det er vanskeligere å se hvilken grupper som er oppdatert:
    Ved å trykke på What's new øverst så er det et eget valg for "New Group Messages", dessverre filtrerer den ikke ut bare de gruppene du er medlem av, men du vil i hvert fall se hvilke grupper det er postet i.

Global Moderator Inzzy's Avatar

Den liten design feedback som kanskje hjelper Mods/Admin en andre er å bytte ikon for poster som ikke har litt lest. Den er nå lyse blå når det ikke har blitt lest og hvit når den har blitt lest (Japani-theme), og det tar litt ekstra tid å finne frem til de som ikke har blitt lest, i alle fall for min del. Så kanskje bytte den tilbake til en litt sterkere farge hadde vært en stor hjelp.

Quote Originally Posted by Inzzy View Post
    Den liten design feedback som kanskje hjelper Mods/Admin en andre er å bytte ikon for poster som ikke har litt lest. Den er nå lyse blå når det ikke har blitt lest og hvit når den har blitt lest (Japani-theme), og det tar litt ekstra tid å finne frem til de som ikke har blitt lest, i alle fall for min del. Så kanskje bytte den tilbake til en litt sterkere farge hadde vært en stor hjelp.
    Blåfargen er grusomt vanskelig å se om man har en skjerm som er billigere enn en Nokia-mobil. Som er tilfelle i de fleste Windows-kjørende laptoper, så jeg går ut ifra at dette kan helt sikkert gjøres noe med. Sliter med samme på skjermen jeg har på jobb, da den er av samme søppelkvalitet som alt annet av kontorstuff

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)