User Tag List

Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 20 of 75

Thread: Tilbakemelding på første coscon

Standard Medlem Kamolis's Avatar

Default Tilbakemelding på første coscon

Hey hey alle sammen..
    Ikke vel jeg om JEG får lov til å poste denne her, men jeg prøver
    Tilbakemeldinger på CosConnet som var 2 oktober 2010 hit
    Håper arrangørene er oppmerksome på denne posten og tar imot kritikken fra oss.

Jeg selv mener det var delvis bra og dårlig. Ble nok litt skuffelser med programmet, men det var jo det hele conet gikk ut på.. Lokalet.. Ja.. det var noe trangt for å si det mildt. Tror jeg dropper å dra på noe con neste gang hvis det blir ballrom igjen. Det kunne også kanskje ha vært litt mer lys inne, mange som ikke fikk tatt bilder eller video.. Bandet var forferdelig, jeg finner ingen andre måte å si dette på.
    Men ellers var det jo ganske koselig som vanlig, og Alehadro (skrev navnet sikker feil.. men men) var veldig morsom : D

Standard Medlem Gilbird~'s Avatar

Default Re: Tilbakemelding på første coscon

Jeg tror det er noe som garantert vil gå igjen, og det er plassmangel. Det var veldig lite plass og mange folk, men moro for det! Og garderobesystemet fungerte visst ikke så bra, men ble retta på i løpet av connet.
    Pluss at ballet ble...ikke ball. Likte ideen, og det var veldig gøy, men kanskje flere roligere sanger en den ene Dango-sangen hadde vært passende?
    Så til neste Con: Bedre plass og bedre garderobesystem fra starten av.

Det jeg likte var:
    At det var fokus på cosplay og mange cosplayere.
    Felles avreise til og fra Connet var også et stort pluss da Oslo's gater ikke er det hyggeligste stedet å gå alene klokka elleve om kvelden.
    At de klarte å se at garderobesystemet ikke funka og rette på det.
    Medics reagerte raskt hvis noe skjedde. (Det gjorde de også på Desucon).
    Last edited by Gilbird~; 4th October 2010 at 22:31.

Standard Medlem Khreii's Avatar

Åh, jeg satt og tenkte på når et slik tråd kommer til å dukke opp. >D

Vel, connet var greit, jeg fikk møte masse folk, kjøpe ting og tang, høre på musikk/band osv. Men det var enkelte ting som gjorde meg sikkelig skuffet over hele greia.
    Først og fremst: LOKALET. Det var UTROLIG trangt - og det førte også til dårlig luft. Jeg tror ikke jeg noen gang skal reise på et con som blir organisert der igjen.
    Mot slutten av connet ble baren stengt, og jeg spurte vakten ved døra om hvor jeg får tak i vann. Han sa at jeg skal gå til medicstanden. Problemet var bare at det ikke var noen medics der. Jeg vet ikke om det var sånn bare en liten stund eller om det var sånn hele tida, men i min mening så burde det være noen der hele tida, sånn at hvis det skjer noe alvorlig så trenger ikke folka å LETE etter dem, spesielt siden det var vanskelig med så masse folk og masse støy. Men for å ikke bare snakke om hva som var dårlig, så ble en av de jeg hang med syk og medics reagerte raskt på det når de andre fikk tak i en.
    En liten rant om musikken på connet: når dere sa at det blir et ball og at man skal ta finklær med seg, forventet jeg at det blir mer enn bare 1 rolig sang som man kunne danse til, og mindre rocke-sanger av typen "la oss hoppe opp og ned". Det ble egentlig ikke noe ball....
    Jeg likte bandet, da. Hørte ikke så mye av dem, men jeg likte det jeg fikk med meg.

Så, generet sett: connet var OK, men bytt lokalet og pass bedre på sånne småting neste gang, I guess.
    Last edited by Khreii; 4th October 2010 at 20:40.

Community Manager
    Fridator of many talents.
    Fridator's Avatar

Quote Originally Posted by Khreii View Post
    Først og fremst: LOKALET. Det var UTROLIG trangt - og det førte også til dårlig luft. Jeg tror ikke jeg noen gang skal reise på et con som blir organisert der igjen. [...]
    Kan ikke være mer enig med deg der, at jeg tilbrakte store deler av connet med hodet inne i et dragehode gjorde ikke akkurat ting stort bedre. Hvis det var like ille for de uten masker, sier jo det en del.

Hadde ikke skadet med litt lys heller.

Om det arrangeres noe tilsvarende neste år med like mange folk og samme lokale tviler jeg på at jeg kommer.

Standard Medlem Katsura's Avatar

Som sagt - det var veldig dårlig med plass. Enten var det for mange mennesker som ble beregnet til å komme, eller så ble plassen overvurdert. Ikke rart i at folk trakk på gata (omg, det hørtes så feil ut XD) og var der til programmet begynte igjen.

Garderobesystemet var forferdelig. Jeg gikk inn og sto i en kø som ikke rikket seg omtrent i over en halvtime. I tillegg var det kaos inne på garderobeområdet - det måtte beskrives og letes etter ting som var lagt der.

Så vidt jeg kunne se, så var det ingen synlig meny ved baren, så jeg ante ikke hva de hadde eller hvor mye det kostet. Ergo: Jeg fikk ikke i meg hverken drikke eller mat i løpet av conet (ja jeg kunne ha spurt, men det var så mye støy at jeg ikke hørte ett kvekk hva andre folk sa omtrent, så gadd ikke å repeate det med dem som solgte mat og drikke)

Men positive ting: Alle de som var på scena og var verter/dommere + cosplayerene, var awesome. Lo meg nesten skakk og hoiet og klappa ganske mye fordi jeg ble revet med så lett. Stolene var behagelige å sitte på og selvom det var en smule vanskelig å komme seg inn, synes jeg det bare var koselig ^^ Ble kjent med nye folk på den måten

Bortsett fra plass-problemet: Flott con! Legg det et annet sted neste gang, så kommer jeg da også

Standard Medlem XxTuvisxX's Avatar

Nevner det som går igjen. Plassmangel!
    Bandet var totalt konge etter min mening^^ Akkurat min type musikk ^^
    Cosplayerne var helt utrolige og jeg kommer garantert på neste coscon (og alle andre cons i mellomtida).

Standard Medlem mari-chan's Avatar

Vel. Lite plass, bytt sted neste gang. Flere som klaga på dette underveis som jeg snakka med.
    Bandet var elendig, bare hyl og skrik, og klin umulig og danse til. Det burde vært mer dansemusikk og

O+plegge på scena var utrolig morsomt, det skal dere ha. Digget de derre oppgavene cosplayerne fikk x] også.. de kampene som var på scena var morsomt. burde gjentas 8D

Standard Medlem dramensboy's Avatar

selv syns jeg det var et bra con alt i alt
    men det kunne vært mere lys på når det ikke var sov
    og benet er nok ikke den typen ben som man tenke på når det skal være ball +
    at det var litt mange mennesker der så lokalene ble lit trankt ^_^

Standard Medlem Chiisaime-do's Avatar

Altså, siden det var et con spesielt fokusert på 'cosplay' var det jo synd at det var så lite plass at alle med store kostymer ikke fikk beveget seg ordentlig Og vannmangelen var kjip. -og det var jo umulig å drikke på doen D: Og å kalle det et ball ble veldig feil.

Men joa, det var jo første gang og jeg synes det var gøy^^ Så de var flinke og la oss bare håpe det blir bedre neste gang c:

Standard Medlem Arakini's Avatar

Det alle de andre sa, og hey, bånd eller? Rote rundt i baggen etter biletten hver gang man skulle ut og inn failet litt Og vakthold ved inngangsdøra var litt variabelt tror jeg, for plutselig var det 3 "gangstah"boys der som overhodet ikke passet inn (Kan være at de faktisk var paying customers, de bare så veldig ikke sånn ut xD)

Standard Medlem Leysee's Avatar

Jeg er enig med de andre her. Connet var gøy det men det var altfor trangt der.

Neste år kall det heller mini-con og ikke ha så mange folk der.
    (transformers referanse anyone? )

Standard Medlem Itako's Avatar

Ok, så dessverre var jeg ganske misfornøyd med connet D:
    Lokalet var altfor lite. Det var trangt og luften inne var dårlig. Fikk hodepine av den dårlige luften og det rare lyset. Sovnet nesten under første del av cosplay konkurransen. Og visste jeg ikke at det fantes en bar engang XD
    Så også at det sto igjen masse cosplay tilbehør nede ved inngangen..synes det er synd at de eierne da ikke hadde komplett kostyme.
    Venninnen og broren min som jeg tok med for å introdusere cosplay og cons til, ble ikke særlig imponerte D: Dro lenge før coscon var over..

Neste coscon burde definitivt flyttes til et større lokal!
    Last edited by Itako; 4th October 2010 at 12:36.

Standard Medlem Eirixoto's Avatar

Dårlig plass!
    Trangt uansett hvor man var :/ Egentlig ikke noe annet å klage på

Der Kranführer Chiyo's Avatar

Okei, tro det eller ei, men nå skal jeg faktisk rage litt her.

Minus-sider:

- Presenteringen. Jeg syns at det virket som om store deler av cosplaykonkurransen ble gjennomført på en særdeles useriøs måte. At konferansieren tuller seg gjennom showet på bekostning av både publikum og deltageres tålmodighet (harsh, I know), blir uinteressant i lengden og senker undeholdningsverdien på hele opplegget.

- Dårlig språk og banning på scenen. Å snakke høflig til publikum og deltagere burde være et obvious krav. F.eks. da utfordrerene skulle opp på scenen og Red begynte å skjelle dem ut for å ikke komme fort nok, var det flere som løftet et øyenbryn.

- Spørsmålene fra dommerne. Nå ble det slik at noen fikk det generelle "Hva vil du fortelle om ditt kostyme?"-spørsmålet, mens andre ble presset på mer spesifikke spørsmål som gjorde at de ikke fikk fram det de ville. Det ville vært mer rettferdig om alle fikk de samme spørsmålene.

- Premier. En førstepremie på reise og opphold i Oslo under Desucon er forsåvidt ganske useless når vedkommede allerede bor i Oslo. Dette burde dere ha regnet med under planleggingen. Til neste gang bør dere nesten komme med noe bedre.
    Og med fare for å virke petty siden det kommer fra meg, så reagerte jeg litt på at andre og tredjeplassen ikke fikk noe som helst? Jeg mener, hva med et diplom å henge på veggen elns? Det skal ikke så voldsomt mye til o_O

- Og dommere. Hvis dere vil at folk skal være in-character, så må dere la dem få være nettopp det! Refererer her til den awesome Celty-cosplayeren som kommuniserte via å taste ting inn på telefonen sin, noe som fikk publikum til å juble og applaudere. Hvis dere ikke har sett seriene så bør dere godta de tingene som deltagerne gjør, istedenfor å banne og insistere på at vedkommede skal snakke i mikrofonen/gjøre noe annet.

- Selve konkurransen. Jeg skjønner godt at dere vil ha mer fokus på play-delen i cosplay, men dette bør gjøres på deltagernes egne premisser. Det beste ville vært om hver karakter fikk sin tid alene på scenen for å gjøre sin greie (eks. vifte med sverd eller andre våpen, si noen lines og spille sin karakter) til egen musikk, uten innblanding fra dommere eller konferansier. Dette var noe jeg nesten forventet da jeg kom, men istedenfor ble det bare masse snakking. Noe som igjen blir ganske kjedelig for publikum.

Alt i alt så sitter jeg igjen med det inntrykket at organisatorene ikke har brydd seg nok med hele opplegget til å gjennomføre det skikkelig. Enten det, eller har hatt for lite/eller feil mannskap. JEG VET at jeg er i overkant kritisk nå, men folk BETALER FAKTISK for å komme å se på dette her. Nå har dere hypet dere opp med at det skulle bli "AWESOME SHOW!", når det heller ble langtrukkent med mye prating og lite action. Og tro det eller ei, det ligger faktisk ikke på deltagerne å gi dere et bra show. Spesielt ikke når deltagerne ikke får en sjanse til å vise hva de er gode for, og det innebærer IKKE "lat som om du er i butikken og møter Alejandro!".

Pluss-sider:

- Versus var fint! Ting skjedde, og interessant for publikum å se på. Til fremtidige con kan en kanskje lage det til en konkurranse? Folk melder seg på i par, og den mest underholdende kampen vinner til slutt?

- Veldig gøy å danse på slutten av "Ballet"! XD
    Neste gang så hadde det vært fint om dere kanskje startet med en intro og noe ballmusikk, og heller tok det mer som et diskotek etter hvert?

- Alle deltagerne, crew og besøkende. Fint å bli kjent med nye og awesome folk, og hyggelig å treffe gamle kjente! =D

- Frode. Veldig fint å ha en behjelpelig person med Ipad springende rundt til å svare på alle spørsmålene og masingen fra oss andre. God på å holde oss deltagere informert!

Standard Medlem AudunKun's Avatar

HELT enig med Rakel. Dommerdelen var merkelig. Dessuten introduserte de ikke seg selv skikkelig. Vil vel kanskje få vite HVORFOR akkurat de menneskene passer til å være dommere.

I tillegg til det Rakel allerede har sagt er jeg enig i plassmangel som nesten alle har nevnt. Dessuten er en ting jeg lengter etter rom eller områder med et litt roligere miljø, hvor man kan snakke skikkelig med folk og bli kjent. På connet ble det veldig mye virring hit og dit og såre føtter.

Vet at sitteplasser kan være vanskelig å mekke, men det er hvertfall en ting jeg lengter etter. Dessuten var programmet tynt, alle varer veldig dyre, lang ventetid på det meste. Jeg sier ikke at det er enkelt, men jeg kommer nok ikke på neste Coscon hvis det blir slik neste gang.

Standard Medlem Amaye's Avatar

Som mange har sagt var det dårlig plass.. Espen sa til meg at det ble fokus på showet(som en komprimert cosplaykonk) og det var derfor det ikke var så mye annen plass.. Men da det ikke var show var det ganske så fullt overalt...
    cosplayballet var ikke heelt etter forventningene.. Trodde det kom til å bli noe dansbar musikk og ikke helt den JRocken som stod på full guffe... kanskje litt mer rolig/dansbar musikk til neste gang?

Akkurat cosplaydelen må jeg si meg enig med Rakel.. Hvordan skal du vise karakteren når en bil(Alejandro) spruter deg ned? og finalerunden var også litt rar.. Det var litt vanskelig å få vært in character da det foregikk som det foregikk..
    At VIP området ble invadert også var litt rart...
    Og en ting jeg kanskje burde legge skyld på meg selv(?): da jeg gikk rundt med kanonen og venninna mi gikk foran for å få folk til å dukke hadde det vært fint om folk gjorde det!! Jeg mener, jeg fikk ikke akkurat vondt da kanontuppen dulta borti hodene til folk, men når man ser en over to meter lang rørdings burde man vel forstå at kaanskje jeg burde flytte hodet 30 cm og la dem passere?

Men det var mange åsåme folk og blide og trivelige folk(yay!) og versusen var morsom å se på! Alejandro, Espen, Frode, cosplaydeltakerne, dere var alle helt supre og det var gøy å møte dere gien.. Eller, de jeg allerede har møtt og supetr å møte dere nye!!
    Men alt i alt et ganske åsåmt con jeg håper vil arrangeres nok engang!

Standard Medlem Grethe B's Avatar

jeg er ganske enig med dette som har kommet frem allerede.
    trenger ikke å nevne disse igjen.
    MEN!
    Hvor ble det av musikken som skulle spilles når vi skulle opp på scenen hver for oss?

Her fikk jeg beskjed om å legge til en sang på en mail og sende for at den skulle spilles av under tiden jeg hadde, men det ble det vissnok ikke.
    Jeg brukte tid på å redigere musikken, og kunne egentlig heller ha brukt tiden på lekser eller cosplayet mer.

håper dette blir tenkt på også. siden musikken er på en måte utrolig viktig for performance.

Men positive sider:
    det var kjekt å møte kjente.
    og Frode! iPaden din var faktisk brukelig! bruk den ofte fremover~

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Jeg vil bare skyte inn at vi (organizer) følger denne tråden nøye og svarer etterhvert som vi har tid. Så fyr løs med både kritkk og ros, så lenge det er konstruktivt! Vi lytter på feedbacken så godt vi kan.

Standard Medlem TigerMie's Avatar

De fleste har klagd på lokalet og det dårlige luftet, HELT ENIG! ;A;

og baren..JEG MÅTTE BETALE 30 KR FOR VANLIG GLASS VANN >:/
    Jeg spurte fyren bak disken om å få vann fra springen eller no og ikke imsdal men han sa det hadde det ikke >___>

Fyren snakke ikke norsk heller...*sukk*

Garderoben var bare rett og slett bombadert!
    men de som var bak disken i garderoben var helt fantastiske!
    Ros til dem!
    Last edited by TigerMie; 4th October 2010 at 15:59.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Ett lite kjapt spørsmål om lokaler:
    Ville dere vært villige til å betale mer for billettene til neste gang for mer plass å boltre seg på? (inneforstått at det er de vanlige desu-forbedringene på program, scene, konkurranse osv. som forventes av oss på desu-teamet)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)