User Tag List

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 40 of 75

Thread: Tilbakemelding på første coscon

Standard Medlem TigerMie's Avatar

Default Re: Tilbakemelding på første coscon

Quote Originally Posted by p33r View Post
    Ett lite kjapt spørsmål om lokaler:
    Ville dere vært villige til å betale mer for billettene til neste gang for mer plass å boltre seg på? (inneforstått at det er de vanlige desu-forbedringene på program, scene, konkurranse osv. som forventes av oss på desu-teamet)
    Spørs sikkert hvor mye ,men JA! jeg ville ha gjort det

Ville dere vært villige til å betale mer for billettene til neste gang for mer plass å boltre seg på? (inneforstått at det er de vanlige desu-forbedringene på program, scene, konkurranse osv. som forventes av oss på desu-teamet)
    Så lenge showet er komponert bedre.

Altså, om det hele blir satt opp på et nivå nært desucon, med -skikkelig- show og mer profesjonalisme ville jeg betalt mer ja.

Standard Medlem Erica's Avatar

Jeg er villig til å betale meget mer for et større lokale. Regner med at det vil være lettere for dere som arrangører å gjennomføre arrangementet mer "smooth" om det også er større plass å bevege seg på.

Standard Medlem Arakini's Avatar

Skulle da tro at 100 per hode var greit nok? Aicon var også bare en dag, 80 per hode, og noe som ihvertfall føltes, og virket som, et større lokale, men det spørs jo hvor mye man vil lete/kontakter man har osv. Mere enn 100 for et en-dags-con virket litt heavy.

Jeg mener at hele fokuset connet hadde forsvant fra cosplay til kostyme. Arranger heller EN kostyme-konk, og EN cosPLAY-konk. Da helst med kategoriene "Kjøpt" og "Sydd selv". Det blir veldig feil å sammenligne et kostyme som er kjøpt, med et kostyme som man har laget selv.

Som deltaker likte jeg veldig dårlig at Red absolutt skulle cracke dårlige jokes på min bekostning.
    Når en deltaker ber deg å gjenta spørsmålet du stilte svarer du ikke med å imitere deltakeren på en frekk og ertende måte.

Jeg mener også at det bør lages et bedre oppsett med påmeldingen. Type; påmelding via mail.
    Hvor man legger ved et bilde av karakteren. Er veldig vanskelig å sammenligne en cosplayer med utseendet til en karakter når man ikke vet hvordan karakteren ser ut.
    Da dette er gjort burde dommerne sette seg litt inn i karakteren til hver deltaker. De behøver ikke vite alt som er å vite om figuren, men det er greit å vite hovedtrekkene. De burde f.eks vite at Celty kommuniserer via tekst på mobilen.
    Det bør også være mulig å kunne UTTALE navnene til deltakerne.

Selvom connet skulle ha fokus på cosplay mener jeg at du ikke bør være tvunget til å sitte å se på en konkurranse som mildt sagt var useriøs og elendig planlagt.
    Du burde ha muligheten til å forflytte deg til et annet rom, for å spise, lese, se anime eller bare slappe av.

Standard Medlem Veriun's Avatar

Jeg gjør som alle andre og nevner plassmangelen. Jeg har aldri vært klaustrofobisk av meg, men etter første delen av cosplaykonkurransen var jeg på randen av å bli hysterisk. Det var umulig å bevege seg, jeg var lavere enn de fleste så jeg ble knuffet hit og dit og klemt mellom diverse personer, lysene og mørket gjorde meg ør i hodet og jeg kjente det som om jeg ikke fikk luft. Jeg følte trang til å sette meg ned og gråte da jeg omsider kom meg utendørs (ja, det høres kanskje ut som en overdrivelse nå, men der og da kjentes det faktisk slik), og det skjedde flere ganger at jeg foretrakk å stå der ute og fryse enn å gå inn fordi det var så trangt. Det bedret seg utover kvelden, men jeg endte som regel opp med å finne meg et hjørne ved den smale trappa ved hovedrommet så jeg slapp å måtte bevege meg gjennom mengden for å møte folk. (Var en eller annen koselig jente i maid-kostyme som på et eller annet tidspunkt spurte, "Har du stått her hele tiden? o_o" Det var heller ikke mange steder å sitte når stolene ble tatt vekk, men skal nevnes at de var veldig behagelige.

Selve cosplaykonkurransen forvirret meg litt - jeg skjønte ikke helt hva dommerne så etter. Spørsmålene ga ikke akkurat store sjansene til å være in-character, og jeg ble fortalt at det skulle være nogenlunde likt Desucon. Da så jeg for meg det vanlige opplegget med "du har 20-40 sekunder på deg til å gjøre et eller annet", men istedet ble det bare "du hører Caramelldansen i det fjerne" etc, med andre ord situasjoner figuren aldri i livet hadde kommet ut for. Dommerne kjente ikke til alle figurene og måtte opplyses fra publikum hvorfor de gjorde som de gjorde, noe som får meg til å undre på hvordan det skulle legges fokus på å være in-character? Det var en genial touch at Celty skrev på mobilen sin, men det så ut som om dommerne trodde hun tullet. Og helt ærlig, hvis det var slik at vi kunne melde oss på rett før det startet er det sletts ikke dommernes feil. Det kunne vært forhåndspåmelding, så de stakkars dommerne faktisk fikk tid til å skrive et par notiser om hver figur (f.eks at Celty kommuniserer via mobilen) og hvordan de ser ut (jeg lurte på hvordan i all verden de visste hvordan figuren min så ut da jeg meldte meg på i køen, og lurte på om jeg skulle fikse et bilde eller noe). De fikk ingen muligheter til å forberede seg, og jeg synes de taklet situasjonen bra alt tatt i betraktning.

Musikken var ikke helt min smak. Når jeg hører "ball" tenker jeg... vel... ikke den musikken som ble spilt. Nå har jeg hørt at det var noe galt med lydanlegget, som jo kan ha ført til den ekstremt høye musikken. I alle fall ga den meg hodepine og gjorde meg så sur og irritert at jeg tok imot første tilbud til følge tilbake til togstasjonen. Så er ikke J-rock min ting heller. Var sikkert mange andre som likte den. Men "rockefest" eller noe hadde kanskje vært mer passende enn "ball"? "Ball med J-rock" kanskje?

Mente forresten det jeg sa om at hvem det nå var som kommenterte hele tiden var slem. <.< Alvorlig talt, det er ille nok å gå på scenen som det er. Jeg tror ikke noen trenger en fyr i bakgrunnen som slenger kommentarer. Synes også hele opplegget hadde et veldig useriøst preg og ikke var særlig gjennomtenkt, men nå kommer jeg ikke på noen eksempler i farta bortsett fra at konferansieren tullet litt vel mye. Jeg kan bare si at hvis jeg hadde valget mellom å gå på Coscon gratis og betale 150 kroner for Desucon slik det var i år, hadde jeg med glede valgt Desucon.

Men nok kjefting og smelling her. Jeg gir en tommel-opp til dommerne, som jo tross alt gjorde sitt beste ut fra den informasjonen de ble tildelt etter det jeg kunne se, og alle de fantastiske cosplayerne med sine utrolige kostymer. For ikke å nevne folka i garderoben - jeg ble litt paff da jeg plutselig ikke kunne ta et skritt fram og hente sakene mine, men måtte istedet beskrive det for dem, for det er jo grenser for hvor opplysende "en sånn derre hvit pose med en blå logo på og en hjelm" er. Men de fant alt og var veldig hyggelige på tross av de idiotisk vage beskrivelsene mine, så ros til dem! ^.^

Også stor takk til alle jeg møtte og som med sitt hyggelige humør gjorde kvelden til en opplevelse. Jeg blir fortsatt paff over hvor enkelt det er å komme i snakk med folk på slike cons! Det var bare å si noe til noen, og så svarte de og så var en hei dundrendes samtale i gang...

Standard Medlem Kamolis's Avatar

Det der med baren... jeg gikk med en gang jeg så at det var utleninger :/ sorry ass.. er det egentlig selv, men de folka bak baren viste tydelig på at de ikke kan en pøkk av norsk.. det var SYKT irriterende ...

P33r: Jeg kunne godt ha betalt 130 som på desu for å få litt bedre plass ja.. og faktisk veldig enig med Arakini på at vi betalte 80 på aicon og fikk et kjempe nydelig lokalet som jeg vil gjerne ha kommet tilbake til

Standard Medlem mthows1's Avatar

Jeg er ikke så veldig glad i å kritisere, men uhm, ja.

Negativt:
    - Lokalet: lokalet i seg selv er pent og slikt, men man kan ikke bruke et så lite lokale når det kommer så mange mennesker. Vi kom langt bak i køen, og da vi kom inn når showet skulle starte var det ikke plass til å sitte, og heller trangt å stå bak og se på. Ble bedre da stolene ble tatt vekk da.

- Medics: Jeg så ikke disse noen sted. Ikke at jeg hadde bruk for dem, men kunne vært greit å vite hvor de holdt til? (Evt. hvis det ble sagt på scenen ble det ikke sagt høyt nok <.<)

- Vakter i dørene: Jeg viste billetten min første gang jeg gikk inn. Etter det var det bare å gå inn å ut som man ville føltes det som, for det sto ingen vakter i dørene de gangene vi kom tilbake etter frisk luft/mat/anna.

- Ball: det føltes mer som et diskotek enn et ball, og det kunne godt vært spilt av mer rolige sanger man kunne danse til.

- Band: enten var bandet eller lyden elendig. Vi ble igjen og hørte på dem et par sanger før vi gikk ut og hang med folk på utsiden av connet i stedet. Hadde ingenting med musikksjangeren å gjøre, for det er absolutt den typiske musikken jeg hører på.

- Bar: Jeg så ingen liste over hva man kunne kjøpe og priser på dette, så var glad jeg hadde tatt med min egen vannflaske, men det kunne godt vært merket opp litt bedre. Dessuten var det (de gangene jeg så) kun en som jobbet bak disken, og det så ut som om det var mange som skulle ha noe på en gang, det kan ha vært tilfeldig at det var de gangene jeg så dit, men ja.

Positivt:
    - Følge til Oslo S: var veldig greit at man kunne gå sammen med mange andre og vakter ned til Oslo S etter connet. Gjorde at en absolutt følte seg tryggere enn å gå ned Karl Johan "alene" så sent på kvelden.

- "Ball": Var gøy at man kunne slå seg litt løs og danse på slutten av dagen, selvom det ikke var helt den type dansing og slikt jeg hadde sett for meg. Men det var gøy uansett.

Men så er det jo selvfølgelig gøy å dra på et con og møte andre folk som en selv, og selvom det var mye negativt ville det ikke ha stoppet meg fra å dra om igjen. Og nå har jeg Lady Gaga - Alejandro stuck i hodet

Betale mer? Nei. Jeg har så vidt råd til å dra på de connene som arrangeres, og hvis det skal bli dyrere å komme inn enn 100,- så nei takk. Kostet ikke Desu i år 100,- pr dag? Og Aicon kostet 80,- (selvom Aicon ikke har noe med Desu, Coscon osv. å gjøre).

Standard Medlem Erica's Avatar

Jeg er enig i det de andre sier om plass og cosplaykonkurransen m/beskjeder. Noe jeg derimot vil trekke fram er at vi ikke fikk noe informasjon om nødutganger! Hadde det brutt ut brann der hadde det blitt katastrofe - rett og slett.

På slike arrangementer er det MANGE unge, og de unge har ikke råd å betale 30kr for 1 halvliter vann. Og man trenger mye vann! Dessuten er det vanskelig å huske på å drikke og spise når man har det så gøy. Vann burde være GRATIS og lett tilgjengelig fra springen, men gjerne med organisering slik at det er en servitør/vakt som tapper for en slik at det ikke blir kaos.

Ellers likte jeg meg meget godt! Morsomt å danse disco med saksehender, og gøy at flere fikk med seg props inn - i motsetning til Aicon.

HA BLA BLA BLA!? fiiup's Avatar

Hei alle sammen og takk for et fantastisk Coscon.
    Når det gjelder lokalene så beklager vi at det ble trangt, og vi kommer til å se nærmere på dette problemet til neste gang. Vi er alltid på utkikk etter nye og spennende lokaler.

Vi fastholder uavhengig av lokalene vi har, at de beste cosplayer skal kunne utføre playdellen uavhengig av hvilken begrensinger som blir gjort.
    Det er også en grunn til at vi kun har en vinner, for det skal være utrolig spesielt å inneha tittelen og premiene reflekterer dette uavhengig om vinneren bor i Oslo eller ikke.

Vi tar kritikken deres, og kommer til å gjøre det bedre til neste gang, som vanlig. Til og med vi har en læringskurve, og dere hjelper oss stort med å informere oss om hva som kan gjøres bedre.

Edit:
    Må bare nevne at alle nødutganger var merket, og at både midtganger mm var satt opp etter gjeldende lover og regler. I tillegg har sikkerhetsteamet innad erfaringer med evakueringssituasjoner. Når det kommer til at det ble tatt 30 kroner for vann, er dette noe vi ikke ble informert om av lokaleier og kommer til å ta det videre.

Standard Medlem inuyashafan's Avatar

Quote Originally Posted by TigerMie View Post
    Spørs sikkert hvor mye ,men JA! jeg ville ha gjort det
    jeg er enig med tigermie men det må ikke være for dyrt

Standard Medlem Inepte's Avatar

Selv syntes jeg at dette var et veldig morsomt con, og vil ganske sikkert dukke opp neste gang. Jeg har egentlig ikke så mye å rise/rose over, men syns det er verdt å nevne et par ting.

Baren var ganske meh, spesielt når jeg hører om at de tok slike mengder med penger for et enkelt glass vann. Jeg hadde heldigvis tatt med meg vannflaske på conet, men denne ble etterhvert tom. Da ballet hadde startet, var jeg veldig varm og tørst etter å ha danset så mye, men jeg fant ingen steder å fylle på kaldt drikkevann. Jeg gikk bort til baren for å kjøpe meg noe å drikke, men fikk beskjed av den ene typen der om at "det var stengt". Dette syntes jeg var litt rart, ettersom de to karene bak disken fortsatt sto der og så ut til å være godt rusta til å levere drinker ut kvelden.

Så var det selve "ballet". Det var veldig morsomt å kunne danse og slippe seg løs mot slutten av kvelden, så roser mye på dette punktet. Det eneste jeg har å pirke på, er valget av sanger som ble spilt. Man fikk ønske seg sanger, og jeg og mine to venninner stilte oss i kø for å få våre ønsker med i lista. Dessverre hørte vi aldri våre sanger bli spilt over anlegget. Bare de første få sangene folk hadde foreslått ble spilt, mens de andre ble ignorert in favor of "Alejandro". Vi dro litt før klokka var 23, så det kan hende noen av de ønskede sangene ble spilt etterpå. Dette var ikke noe stort problem som ødela spesielt for vår moro, men var likevel noe vi satt og pirket på mot slutten av kvelden.

Crew'et og medic'ene gjorde en fin jobb etter det jeg fikk med meg. Jeg gikk med veldig høye sko gjennom hele dagen, og snublet og vaklet litt hele tida (grasiøs~). Mot slutten av conet da jeg og et par venner måtte dra hjem, gikk det litt fort ned trappene, og jeg falt skikkelig på stumpen. Heldigvis sto crew'et klart til hjelp. Jeg ble hjulpet av flere iført lyse vester, som tilbød seg å hjelpe meg videre om jeg skulle ha skadet meg ordentlig. Så kudos til dem for utmerket arbeid!

Ellers er jeg enig i mye av det som allerede har blitt nevnt flere ganger, som det sinnsykt trange lokalet. Jeg hadde vært villig til å betale mer for billetten om det ble bedre plass til oss og om det ble bedre tilgang på drikke i fremtida.

Standard Medlem Acima's Avatar

Først vil jeg si at det var utrolig gøy å få tittelen, samt å få så mange gode tilbakemeldinger på kostymet mitt ^^ takk!

Så over til det seriøse. Jeg er enig i det de fleste alt har sagt her..

Ris:
    Lokalet - at det var lite er vi alle enige om. Siden dette skulle være cosplayernes con synes jeg det er dumt at det er så trangt da en god del vil ha store våpen eller deler av kostymet de kanskje ikke vil ha dultet borti hele tiden. Jeg synes synd på hun med den "bomben" (husker ikke fra hvilken serie hun var fra), nesten umulig å manøvrere der inne.. og for megselv var det til tider litt irriterende å ha folk komme borti lekkuene mine såfort jeg måtte gå rundt fordi det var så trangt. Hadde ikke dette problemet på desu. Er litt synd at det også var så mørkt. Vanskelig for folk å ta bilder av de forskjellige kostymene. Merker det godt på bildene jeg ser rundt omkring.
    Selv er jeg villig til å betale litt mer for bedre plass.

Konkurransen - Fra jeg først leste om den fikk jeg inntrykket av at et av hoved kravene var at man måtte best mulig presentere seg selv som den karakteren man cosplayet. Er ganske synd hvis folk har forberedt seg at de ikke får lov til å spille det ut på scenen.
    En ting jeg også vil nevnt er at en påmelding på mail i forkant ville gitt dommerne en mulighet til å sette seg litt inn i karakterene før de går gjennom kvalifiserings runden. Og en god del usikkerhet blant dommerne på noen deltakere sin opptreden ville vært unngått.

Premier - Selv synes jeg premien min var bra. Er mange som kommer fra andre deler av Norge som er med å kunne dratt nytte av dette. Men jeg synes det er litt rart at det ikke var noen form for diplom o.l til finalistene. Litt snodig er det jo og at siden dette skal være eliten av cosplay i Norge at ikke det blir noen form for premie på 2. og 3. plass.

Ros:
    Konkurransen - Likte veldig godt hvordan det var fokus på at kostymene skulle være selv laget. Gøy å høre litt hva folk gjorde og brukte for å lage kostymene sine. Gøy for andre cosplayenre og for fremtidige cosplayere som vil ha tips og ideer ^^

Ballet - edit: discoen - veldig morro! Ikke noe mer å si om det

Vs - var utrolig morro og noe jeg selv gjerne ville ha vært med på. noe som kunne vært en større del av showet neste gang muligens..?

Folkene - for meg er det folkene jeg møter som gjør det verdt det. Så mange awesome og positive folk ^^ for en som meg som ikke kjenner mange i dette miljøet følte jeg meg veldig velkommen og gleder meg nå bare masse til Desucon!

K, mye ris og lite ros.. føler meg litt slem her. Men jeg vil være mest mulig ærlig å si at trass at det var utrolig fantastisk å få tittelen, gjør måten konkurransen ble lagt opp på vanskelig for meg å virkelig å se meg selv verdig til å være "Norges Beste Cosplayer". Føler at hvis folk hadde fått muligheten til å spille sin karakter mer ut ville kanskje resultatet vært anderledes..?

Men ikke tro at jeg ikke sette pris på at så mange stemte på meg og tittelen. Virkelig, tusen tusen takk <3 var en utrolig god følelse!!
    Jeg skal prøve så godt jeg kan å gjøre meg verdig den på Desucon6!

Standard Medlem dramensboy's Avatar

det var ganske dyrt for mat og drikke der
    særlig med tanke på hvor mye mat du fikk
    30 kr for brus dyrt men går an
    30 kr for vann for dyrt burde vært gratis
    50 kr for mat (kylingwrep) veldi dirt serlig mse take på at på desukon 5 fik man mat (middag) for 80 kr++ hvor det var mye mere mat du fik
    så med mindre man skal ta med mat eller man er rik
    så burde dere gjøre noe med det

Global Moderator Inzzy's Avatar

Mat og drikke (og annet bar relaterte ting) har ikke organizers noe med, baren er styrt av eieren av lokalet og det er eier som har satt pris på varer.

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Var programansvarlig for Coscon i år.

Aller først, veldig flott å se så mange tilbakemeldinger. Jeg var veldig spent på hvordan Coscon ville gå, med helt nytt konsept og nye lokaler. Mot slutten ble jeg spurt om jeg var fornøyd med gjennomførelsen, og svaret er... nja. Noen ting gikk akkurat som forventet, mens andre ting ga aha-opplevelser og nye ideer. Det aller meste av programmet kan og vil forbedres til neste år (selv om jeg strengt tatt ikke kan love her at det faktisk blir noen).

De aller fleste av dere har hatt noen negative opplevelser på Coscon. Det er leit, men mye av den lærdommen vi har nå kunne bare skaffes gjennom å prøve. Faktisk kommer de beste ideene ofte fra disse feedback-trådene. Det er derfor vi alltid leser alle innlegg, og svarer der det er behov for oppklaring. Når jeg leser kritikk, opplever jeg den aldri som slem. Dere bryr dere, og ønsker at vi skal bli flinkere til å arrangere cons. Det høres ut som gode hjelpere for meg.

Standard Medlem Kamolis's Avatar

Vi setter også veldig stor pris på at vi virkelig blir hørt og ikke oppfattet som noen små ubetydelige kryp n_n

Standard Medlem Mellon's Avatar

Det meste har allerede blitt sagt, men jeg har fortsatt noen småting å peke ut.
    Det har blitt nevnt at kontrollen i døra var for dårlig. Og det er helt sant! Dette fikk jeg selv erfare da en godt voksen mann stilte meg spørsmål som satte meg i en ubhagelig situasjon.
    Ikke bare kunne hvem som helst gå ut og inn som de ville. Det var heller ingen kontroll av vesker og bagger. Noen vil kanskje se dette som ubetydelig, men personlig ser jeg dette som en trygghet og har satt stor pris på det ved andre arrangementer. Bare forestill dere situasjonen hvis noen hadde tatt med en kniv eller noe lignende.
    Det samme gjelder nødutganger. Det spiller ingen rolle om utgangene var merket. FOLK SÅ DEM IKKE! Det er faktisk arrangørenes ansvar at alle har fått med seg hvor nærmeste utgang er.

Noe annet jeg kan klage på er sitteplasser. Dette har vært et gjentagende problem på flere conventions og det blir aldri forbedret. Det var svært få steder å sitte i lokalet og satt man i trappen eller på gulvet ble man jaget vekk. Det var faktisk flere som endte med å sitte på toalettet hele kvelden.

Når dere sa at det skulle bli et con med cosplay i fokus trodde jeg faktisk dere mente et con med cosplay i fokus. Det vi fikk var en eneste stor konkurranse. Det finnes så utrolig mange flere aspekter med cosplay enn konkurransebiten. Hva med paneler der man kan diskutere metoder for å konstruere props og kostymer? Eller workshops der man kan hjelpe hverandre? Demonstrasjoner av hvordan man best kan være in-character? Cosplay dating? Bruk fantasien!

Det eneste dere gjorde på dette connet var å strippe det vanlige opplegget for alt annet enn konkurransen. Jeg vil heller ikke unnskylde dere med at det er første gang, for det er det ikke. Dere har drevet med dette lenge nok til å vite at man trenger steder å sitte, vann å drikke og lys sånn at man kan ta bilder.

Jeg er kanskje vel streng nå, men jeg var virkelig ikke fornøyd da jeg dro hjem på lørdag. Jeg har betalt penger og brukt tid på dette og personlig synes jeg ikke at det var verdt det.

Standard Medlem Amaye's Avatar

Quote Originally Posted by Acima View Post

Ris:
    Lokalet - at det var lite er vi alle enige om. Siden dette skulle være cosplayernes con synes jeg det er dumt at det er så trangt da en god del vil ha store våpen eller deler av kostymet de kanskje ikke vil ha dultet borti hele tiden. Jeg synes synd på hun med den "bomben" (husker ikke fra hvilken serie hun var fra), nesten umulig å manøvrere der inne.. og for megselv var det til tider litt irriterende å ha folk komme borti lekkuene mine såfort jeg måtte gå rundt fordi det var så trangt. Hadde ikke dette problemet på desu. Er litt synd at det også var så mørkt. Vanskelig for folk å ta bilder av de forskjellige kostymene. Merker det godt på bildene jeg ser rundt omkring.
    Selv er jeg villig til å betale litt mer for bedre plass.

Premier - Selv synes jeg premien min var bra. Er mange som kommer fra andre deler av Norge som er med å kunne dratt nytte av dette. Men jeg synes det er litt rart at det ikke var noen form for diplom o.l til finalistene. Litt snodig er det jo og at siden dette skal være eliten av cosplay i Norge at ikke det blir noen form for premie på 2. og 3. plass.
    Bombe? var det ei jente med ei bombe der? *Gud, jeg misset mye...*

Men må si meg enig i de to tingene her...

HA BLA BLA BLA!? fiiup's Avatar

Quote Originally Posted by Mellon View Post
    Det meste har allerede blitt sagt, men jeg har fortsatt noen småting å peke ut.
    Det har blitt nevnt at kontrollen i døra var for dårlig. Og det er helt sant! Dette fikk jeg selv erfare da en godt voksen mann stilte meg spørsmål som satte meg i en ubhagelig situasjon.
    Ikke bare kunne hvem som helst gå ut og inn som de ville. Det var heller ingen kontroll av vesker og bagger. Noen vil kanskje se dette som ubetydelig, men personlig ser jeg dette som en trygghet og har satt stor pris på det ved andre arrangementer. Bare forestill dere situasjonen hvis noen hadde tatt med en kniv eller noe lignende.
    Det samme gjelder nødutganger. Det spiller ingen rolle om utgangene var merket. FOLK SÅ DEM IKKE! Det er faktisk arrangørenes ansvar at alle har fått med seg hvor nærmeste utgang er.
    Når det kommer til sjekken ved døren så ble alle bager sjekket per praksis hos Ballroom. Alle nødutganger var skiltet slik loven krever det, hvis ikke de hadde vært det, så hadde Ballroom aldri fått serveringstilatelse. Vakter var i tillegg utstyrt med gule vester og sambandsutstyr. Vi har rutiner på hva som skal gjøres i de fleste situasjoner. I tillegg har vi god kommunikasjon med både politiet og lokaleier.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)