User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 30 of 30

Thread: Aicon X-2 - Feedback

Standard Medlem LaughingDolphin's Avatar

Default Re: Aicon X-2 - Feedback

Quote Originally Posted by Mikari View Post
    Vi solgte baguetter også, de ble bare utsolg veldig fort!
    Jeg mistenkte det, for det sto noen skilt til venstre for muffinsene, men ingen mat... Så, litt flere baguetter neste gang?

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Quote Originally Posted by Hayate View Post
    Men en liten småting jeg reagerte litt på var at vi med gullbilletter skulle få aicon effekter og smågodt, men alt vi fikk var en pakke med gammel Pocky som gikk ut på dato i 2008.
    Dette beklager vi masse, og godteposene skulle dere ha fått. Grunnen til at dere ikke fikk dem var at verken Aicon-effektene eller de kule småtingene som skulle oppi der hadde blitt levert til oss, så vi kjørte oss litt fast der. Men nå skal det sies at dere skal få disse tingene likevel~! Vi vil sende en e-mail til alle som hadde gullbillett i nærmeste fremtid, og forklare videre. Håper dere skjønner, og vil tilgi oss C:

Vi visste heller ikke at det var utgått-på-dato-Pocky D: Den burde ikke vært det, og vi vil si fra til de som leverte den. Takker for at du kastet lys på det.

Standard Medlem

Husk at dette er konstruktiv kritikk.

- Garderobe må dere ha! Den er så viktig for humøret til dem som har med seg litt ekstra, siden det tar på ryggen for de som bærer ekstra. Og for at con besøkende kan gå rundt med avslappede skuldre og ikke tenke på veskene sine.
    - Forsinkelsene må dere minske til neste gang, hvis dere vet at dere bruker tid om morran til connet så må dere også sette opp et seinere klokkeslett som billetsalget starter og connet åpner på. Det er bare veldig surt å stå 1 time og 30 min ekstra før jeg fikk kjøpt biletten. Det virker kanskje ikke lenge, men jeg regner med at de fleste har opplevd at når de venter på noe så går tiden sakte, det skaper bare frustrasjon før de er inne på connet.
    - Connet følte jeg var en smule dårlig planlagt med arbeidsfordeling, siden plutselig fikk vi som stod i køen en jobb om å fortelle alle som kom hvor de skulle stå om de hadde kjøpt gull billett på forhånd osv. Også plutselig når billetsalget skulle vært for en og en halv time siden så kom medic crew ut for å holde på med bilettene..? Og at listene for gullbillettene var ikke alfabetisk så de brukte for lang tid med å finne navnene dems. Og ikke rop opp navnene dems, det blir bare rot for folk bare tuller og følger ikke med.
    - Skiltingen var dårlig, flere skilt please til alt.
    - Ettersom jeg var på aicon i februar, så syntes jeg at arrangørene sa at våpenreglene ikke skulle være så stramme som de var i februar enn som de skulle bli i august, siden dere fortalte at det var en av grunnene til at dere ville bytte lokale. Jeg merket ingen forskjell, og jeg ble overasket at keybladet mitt ble skjekket tre ganger og ikke inndratt, men en paraply(Lero fra D. Gray Man) ble inndratt, og en hvis jeg husker riktig ble også to trestokker inndratt...og det står på siden deres at hvertfall trestokker og paraplyer skal være lov: http://aicon.us/2010/02/26/vapenregler-for-cosplay/
    - Og Aidrama'ne må ha kortere kunstpauser, ble for lange. (burde vært bedre innøvd)

Nå over til det gode.
    - Likte aidrama'ne med eventyr feeling^^ de var kjempe søte^^

Lykke til videre^^

Mandy og jeg (Dexter) gledet oss veldig for å dra på vårt andre "con". Det var jo så utrolig gøy på Desucon at vi forventet like mye moro på Aicon. Det var en 7-timers kjøretur fra Egersund for å komme seg til Oslo, men jeg har i ettertid lurt på om det var verdt det. Gjennomsnittsalderen var betraktelig mye lavere på Aicon enn på Desucon, og det lot seg merke.

Det aller første showet som vi gikk på startet med at noen maids, og noen butlere står å kliner som om det skulle være begynnelsen på en voksenfilm. Man skulle tro at det ble vanskelig å toppe det, men man kan godt si at de forsøkte, spesielt butlerne. Det ble nesten litt tragikomiskt etterhvert, for det virket som om det eneste showet gikk ut på, og de senere show vi så på, var hvem som kunne kline heftigest, og hvem som klinet med flest folk.
    For å si det sånn, så er jeg (Mandy også) veldig åpen seksuelt, og det er ikke mye som kan sjokkere meg, men da jeg fikk se disse showene så følte jeg i blandt litt avsky, det ble liksom litt for mye av det gode. "Less is more".

Man kunne liksom begynne litt "subtle", hinte litt til hva som kommer til å skje, før de hopper på hverandre og kliner. En av de grunnen til at jeg mislikte det litt, følte ikke at dette var "age-appropriate", selvom konfransieren hele tiden gjorde oss oppmerksom på at det var fjorten-års aldergrense, så var vel hun den som tenkte mest koffert av alle tilstede. Litt for høylytt var hun også, satt igjen med vondt i ørene etter hver foretilling. Men hun virket som en veldig gøyal jente som klarer å skape stemning. Hun kunne kanskje bare ha droppet de siste fem kaffekoppene på morgenen.

Av Maidene og butlerne så likte jeg butlerne best, de hadde riktig utseende og det virket som om de klarte å leve seg inn i rollen. Maidene syntes jeg at de godt kunne ha stelt seg litt og ikke se ut som om de kom direkte fra en orgie i vaskekjelleren.

Det jeg gledet meg aller mest til var å se på coplay-date. Det begynte utrolig dårlig med en gutt som kallte seg for Toby. Han skulle stille de andre deltakerne spørsmål for å finne ut hvem han skulle date. Men det virket som om han var mer interressert i å høre på theme-låten til looney-tunes som jeg er helt sikker på at ble spilt inne i hodet hans. For han klarte ikke å stille et eneste spørsmål uten å bryte ut i fnising, og han brukte mesteparten av tiden til å tromme på mikrofonen.
    De neste som kom var det mer aktuelt å se på, mange klarte å leve seg inn i rollen og stilte noen ganske morsomme og spennende spørsmål. Med unntak av noen få så vil jeg si at de fleste svarene var ganske kjedelige. Men konseptet er ganske spennende, og med de riktige deltakerene så kan til og med Victoria få trimmet smilebåndene (intern aicon spøk).

Men alt i alt så hadde vi det jo morro, selvom det kanskje ikke høres sånn ut. Prøver bare å komme med litt konstruktiv kritikk. Om noen av lederne på Aicon skulle lese dette så vil jeg bare si : ikke gi opp, dere gjør noe som er gøy for mange, men litt høyere standard kan dere få til!

Love out,
    Dexter & Mandy

Standard Medlem Gilbird~'s Avatar

Quote Originally Posted by Nekoo View Post
    en paraply(Lero fra D. Gray Man) ble inndratt
    ; w ;
    (Hadde ikke tatt med Lero, om det ikke var for at det stod at paraplyer var lov + friere våpenregler. Litt mer nøyaktig info neste gang?)

Jeg ville også nevne aldersgrensen; Aldersgrensen ligger på fjorten år - i og med at aldersgrenser i Norge deles inn i; Tillat for alle, 5+, 7+, 11+, 16+ og 18+ - så er det ingen grunn til å ha en fjorten års aldersgrense. Innholdet må da tilpasses nettopp 11-åringer og ikke fjortenåringer, i og med at det lovfestet ikke er lov til å tilpasse aldersbegrensningene. Ved 16+ kunne det vært mildere seksuell aktivitet på scenen uten problemer, men det å råkline, bruke stygg ordbruk og være svært perverse oppe på scenen kan virke støtende i forhold til det å faktisk vise følelser for en annen person, noe som kan oppfattes veldig ulikt på mennesker; Jeg ville kategorisert connet i seg selv som et 11+ con, med useriøse innlegg som det kunne vært 16+ på, ikke fordi jeg følte meg truffet, men fordi loven har bestemt at det er sånn. Aldersgrenser på film og teater osv. osv. kan du enkelt søke opp på lovdata.no

Tenkte bare at dere faktisk VET hva en aldersgrense er fremfor å si; "Åh, men vi har en aldersgrense, den var jo litt under beltestedet *fnis fnis og to stykker hopper på hverandre, grafser og kliner.* OGSÅ HAR VI *skriker i myggen.* neste spørsmål. (Et helt likt spørsmål kommer og da nevner vi dette med aldersgrense igjen, men denne gangen blir spørsmålet besvart.. proffesjonelt? Ikke veldig.)

Standard Medlem Kelloggs's Avatar

^Balto, ikke noe vondt ment, men har du bare negative feedback om dette eller? for det virker sånn.

men on topic:

det lille negative: var at det var litt forsinkelse i starten.

Men ellers var det meste topp, bra jobb til info gjengen og at jeg fikk lov til å få plassert bagen min hos de ved inngangen (det var litt tyngde på den).

Showene: Artige men ble kansje litt for mye klining for min smak( til tross jeg er ganske perv selv)

Cosplayblinddate: treg start men ellers hadde det mye moro når jeg var med på det.

Og lite tips når dere skal ha folk til å melde seg på sånt, så burde dere ha det store spørsmålet: "Er du sikker på at du vil dette?" siden folk kan lett fryse på scenen der, for jeg så at han som gikk ut først var veldig nervøs og så nesten ut til at han var på til å falle om når han skulle ut.

Men ellers hadde jeg det helt topp.

Jeg legger igjen kritikk på det som er verdt å legge kritikk på, det vil vel si at alt annet gikk som det skulle. Orker ikke å prute opp noe når det ikke var noe jeg fikk med meg særlig bra utenom de jeg har gitt kritikk på.

Standard Medlem molleyoru's Avatar

[QUOTE=maxter;264510

Maidene syntes jeg at de godt kunne ha stelt seg litt og ikke se ut som om de kom direkte fra en orgie i vaskekjelleren.

[/QUOTE]

drit bra sagtXDXD agreed daOo i promise to do better

Standard Medlem

Det kan godt være at jeg er litt hårsår, men det får så være.

Hele våpen-greia var litt streng, men forståelig (klarere regler neste gang?). Jeg måtte levere inn stokken min, som var greit, men må helt ærlig si at jeg synes alle eiendelene lå litt for tilgjengelige. Skal jeg levere fra meg ting forventer jeg at de skal bli tatt vare på uten at jeg skal måtte tenke på hvem som klår på tingene mine. Hvem som helst kunne jo ta på alt som lå der, og det gjorde meg ukomfortabel. Gikk forbi flere ganger for å sjekke at den lå der urørt.
    En venn av meg gikk faktisk bort og tok på den uten at noen reagerte på at det ikke var hans, som gjorde meg litt paranoid.

Det skal sies at ingenting ble ødelagt, men det er så utrolig lett at noen skal bare prøve et eller annet. Heller ikke gøy å ende opp med riper fra ingensteds. Tenker spesielt på folk som har laget ting, ettersom de ofte lett går i stykker og helst ikke burde håndteres av andre

Så plassere ting bak bordet neste gang? Og faktisk sjekke lappene til folk?
    (Ja, jeg er definitivt litt hårsår....)

Ellers synes jeg det var veldig bra gjennomført con og lokalet fungerte overraskende bra. (utenom forsinkelser, men tsk tsk)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)