Bøker av Mercedes Lackey som utspiller seg i Valdemar, og en bokserie på fire bøker av Cecilie Dart Thornthon som ender med boken Fallowblade andbefaler jeg sterkt hvis man liker fantasy =3
Bøker av Mercedes Lackey som utspiller seg i Valdemar, og en bokserie på fire bøker av Cecilie Dart Thornthon som ender med boken Fallowblade andbefaler jeg sterkt hvis man liker fantasy =3
Fantasy: Sjekk ut Terry Pretchett's Discworld serie, en fin blanding av humor og fantasy. Jeg vil anbefale serien om døden, da kan man velge om man vil starte med Mort eller Reaperman, startet selv med Reaperman som er en av favorittene mine ^^
Sci-fi: Om du forsatt kan telle H. P. Lovecraft's horror som sci-fi (noen er uenige der) så kan jeg presse det inn, anbefales også. Om ikke så har jeg ei bok jeg så vidt har begynnt med ved navn Debatable Space. Lånte den bort til en som leser raskere enn meg (hurra for dystleksi), og når han var ferdig sa han kun "gled deg".
og ja, jeg går bare utifra at du endten har lest eller allerede blitt anbefalt Tolkien eller Douglas Adams, så derfor skal jeg ikke mase om det
Eg har lese dei første to bøkene i «2001»-tetralogien til Arthur C. Clarke og vart ganske fenga av dei. Den første boka vart skriven samstundes som filmen «2001: A Space Oddyssey» vart filma, og dei tre andre bøkene skreiv han seinare. Det er topp scifi!
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)