User Tag List

View Poll Results: Jeg føler at Japani...?

Voters
102. You may not vote on this poll
  • Burde fortsette i den stand det er nå.

39 38.24%
  • Godt kan inkludere andre fandoms.

30 29.41%
  • Er kult uansett.

18 17.65%
  • (Har ikke tenkt på det)

15 14.71%
Results 1 to 16 of 16

Thread: Japani fremover

???(*?.?)(?.?*)??? Havok's Avatar

Default Japani fremover

Hei alle sammen!

Noen av dere vet nok hvem jeg er, mens andre sikkert ikke har peiling. Mitt navn er Kim, jeg er sjefen for DirtyWorker delen av ForwardMotion, og derfor også Japani.

Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg ønsker å sanse hva dere i communitien tenker om Japani. I det siste har jeg sett at flere og flere har fått interesse for mye annet som ikke nødvendigvis kun omhandler Japan, men også vestlige ting. Brukere har fått større interesse for Science Fiction og Fantasy som vi ser på Desucon.

Så spørsmålet mitt er simpelt; Hvordan er følelsen deres rundt Japani som forum. Syns dere at Japani burde utvide for å inkludere andre fandoms på lik linje med hva vi gjorde når Japani tok over for Naruto.no. Eller liker dere at Japani er som det er i dag, med hovedfokus på Japan?

Dette er en åpen tråd. Heller ingen indikasjon på at Japani vil endre noe. Kun at jeg ønsker å høre fra dere om hva dere føler om Japani.

Standard Medlem MoNoLith's Avatar

Default Re: Japani fremover

Jeg synes utifra navnet,Japani, så burde forumet handle om det som holder seg innenfor Japansk kultur;manga,anime,cosplay,japansk mote osv.

Dog jeg forstår at hvis vi utvider interessene litt så kanskje får vi flere medlemmer som kanskje ikke er så fascinert av japansk kultur generelt men er mer into sci-fi og andre ting.

Standard Medlem Amaye's Avatar

Jeg synes japani er fint som det er.. For min del gjør det ikke noe om den forandres eller ei=D

Takk for så raske svar.

Quote Originally Posted by MoNoLith View Post
    Jeg synes utifra navnet,Japani, så burde forumet handle om det som holder seg innenfor Japansk kultur;manga,anime,cosplay,japansk mote osv.

Dog jeg forstår at hvis vi utvider interessene litt så kanskje får vi flere medlemmer som kanskje ikke er så fascinert av japansk kultur generelt men er mer into sci-fi og andre ting.
    Om vi hadde endret noe, så hadde vi nok også endret profilen. NANO funket fint på Naruto-ting. Men når det kom til å utvide til å omhandle hele Japan ikke bare en Anime, byttet jeg navnet til Japani. Som nok ville skjedd her også.

Quote Originally Posted by Amaye View Post
    Jeg synes japani er fint som det er.. For min del gjør det ikke noe om den forandres eller ei=D
    Min følelser rundt Japani er at det ikke er Japani i seg selv som styrer hvorvidt forumet er bra eller ikke. Det er folkene som bruker det. Så om Japani hadde endret seg, hadde det fortsatt vært samme kjerne, så egentlig ingen direkte endring, kun lettere å inkludere andre.

Standard Medlem miechan's Avatar

Jeg synes at Japani bør være slik som det er, men fokus på Japan. Vi har jo "off-topic" sider som gjør at vi kan diskutere alt annet også

Standard Medlem Midori's Avatar

Hmm, kanskje linke mer til andre skandinaviske Japan-relaterte interessefora/grupper og/eller opprette subfora for dem som ønsker det? Føler at det er en del J-relaterte sider som ender opp med å isolere seg litt, noe som ender med at de mister mange potensielle medlemmer og står etterhvert i fare for å falle fra hverandre lettere.

Tyvstart lønner seg ikke. Pauekn's Avatar

Jeg mener som mange andre, at jeg ikke vil ha Japani til å sette Sci-Fi/Fantasy på lik linje med Japanrelaterte emner. Jeg synes at Japani er fint som det er!

Standard Medlem Aslak's Avatar

Men når Desu åpner for videre tema, som zombies, sci-fi, og fantasy, så burde jo det eneste nettstedet man kan diskutere desucon også utvide seg etter dette. Jeg personlig henger her 99% pågrunn av cosplay seksjonen, som forøvrig er en av de ENESTE norske stedene som faktisk det diskuteres kostymer fast og trutt. Hvis Japani hadde utvidet seg, om ikke skiftet navn og profil, men bare lagt til noen fler kategorier innen scifi og fantasy sjangeren, kunne det godt vært at det hadde reflektert seg i et økt medlemstall.
    Før man har et bevis på at dette faktisk skjer, trenger man jo heller ikke skifte navn/profil.

Jeg støtter at det åpnes for scifi/fantasy/spill subforum. Og mer kostymefora!

De som ikke liker scifi/fantasy etc, trenger jo på død og liv ikke å henge i de forumene da

Standard Medlem Akamaru's Avatar

Enig med Aslak!

Standard Medlem Madz's Avatar

Er helt enig med Aslak jeg også, som jeg skulle ha sagt det selv

Standard Medlem Quakeulf's Avatar

Ha en egen kategori for spilling som inkluderer alt fra digitalt til brettspill/LARP/osv.

Så utrolig rart at Japani ennå ikke har en synlig kategori for spilling, noe vi alle gjør på forumet.

Endring: Det er heller bedre å ha alt på ett sted enn å besøke forskjellige sider som krever separate innlogginger/addresser/annet. Det blir alt for mye å holde styr på i lengden.

Standard Medlem AudunKun's Avatar

Enig med de fleste her, la Sci-Fi etc være et sub-forum.

Og jeg bare må: Er ikke spørsmålet "enkelt"? Ikke "simpelt"? xD Mener bestemt at "simpelt" ikke har samme betydning som det engelske "simple" på norsk.

Jeg synes at Japani kan utvide seg ganske mye egentlig. Det finnes mange ting som kunne få egne subforum, for eksempel mat! Sci-fi, fantasy og andre ting burde også inkluderes. Men mest mat! Maaaaat!

For å svare helt konkret på spørsmålet ditt vil jeg helst si ja, men jeg vet at det finnes andre forum for de ulike fandomene... Jeg synes bare at Japani har bedre regler, hyggeligere medlemmer, bedre layout (mangelen på signaturer og post count er så utrolig herlig at jeg kan bare dø) og bedre miljø.

Jeg syns det burde være en spam del, off topic. Men det er meg da. Jeg liker å lese gjennom random topics med "JEG SPISTE KAKE NÅ NETTOPP" og masse XDXD xoxox waaat, og slikt.

Men det kan vi ikke ha her eller noe, det er jo et ordentlig forum. Faktisk et av de få som er mer organiserte og som blir opprettholdt.

Quote Originally Posted by AudunKun View Post
    Enig med de fleste her, la Sci-Fi etc være et sub-forum.

Og jeg bare må: Er ikke spørsmålet "enkelt"? Ikke "simpelt"? xD Mener bestemt at "simpelt" ikke har samme betydning som det engelske "simple" på norsk.
    Dette er noe jeg har hele tiden siden.. jeg var 14 eller noe stusset på. Alle sier "Dette er simpelt", og tror de sier enkelt, når de egentlig sier at det er dårlig gjort.

Men jeg holder med evolusjon og aksepterer change ;] Bruker det ofte selv, fordi det har blitt så integrert.

Standard Medlem Amaye's Avatar

Quote Originally Posted by fiskekake View Post
    Jeg synes at Japani kan utvide seg ganske mye egentlig. Det finnes mange ting som kunne få egne subforum, for eksempel mat! Sci-fi, fantasy og andre ting burde også inkluderes. Men mest mat! Maaaaat!

For å svare helt konkret på spørsmålet ditt vil jeg helst si ja, men jeg vet at det finnes andre forum for de ulike fandomene... Jeg synes bare at Japani har bedre regler, hyggeligere medlemmer, bedre layout (mangelen på signaturer og post count er så utrolig herlig at jeg kan bare dø) og bedre miljø.
    awkai, enig i at vi kan få et eget mat subforum=D

Quote Originally Posted by Torumok View Post
    Jeg syns det burde være en spam del, off topic. Men det er meg da. Jeg liker å lese gjennom random topics med "JEG SPISTE KAKE NÅ NETTOPP" og masse XDXD xoxox waaat, og slikt.
    Vi hadde dette før men valgte å fjerne det grunnet overfloden av spam. Brukerne endte opp med å holde seg i dette forumet mer enn i de andre, noe som gikk imot det vi ønsket å oppnå med Japani.

Godt å høre fra dere på dette. Vi har ikke bestemt noe, men vi skal ha interne diskusjoner ang. hvor vi ønsker å ta Japani i fremtiden nå snart. Vi kommer til å holde dere oppdatert fortløpende.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)