User Tag List

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 21 to 40 of 71

Thread: Feedback til Desucon 5

Standard Medlem Iji's Avatar

Default Re: Feedback til Desucon 5

Jeg ble, som mange andre, riktig imponert over køsystemet, ikke bare det at folk slapp inn til riktig tid, men også at det var laget flere forskjellige køer for de med forhåndsbestilte billetter, våpen, etc. Nå hadde jeg riktignok stand og kom inn uten å stå i kø, men det virket likevel som at det var litt vanskelig å finne ut av hvilken kø man skulle stå i? Selv om jeg tror dette stod på japani på forhånd, er det jo ikke alle som har tilgang til denne siden. Men utenom det var jeg jevnlig ute og sjekket, det var virkelig imponerende.

En annen ting som gikk som aldri før var programmet! Alt gikk når det skulle, hvor det skulle, og det var kjempebra arrangert alt sammen! Though jeg er litt skeptisk til at dere hadde en del av programmet ved Subscenen... Kjenner flere som prøvde å gå dit, men ikke fant frem (til tross for instruksjoner fra info-seksjonen) selv om jeg ikke prøvde det selv. I tillegg er det vel upraktisk å måtte gå så langt for å komme til noe som er en del av et annet arrangement? Det var jo flere (iallefall et) ubrukt rom med scene i OKS...

Oh yeah, så hadde jeg veldig lyst til å melde meg på cosplaydating, men kom til stedet og oppdaget at det var fullt etter meget kort tid. Ble veldig skuffet over dette, kunne det vært mulig å arrangere forhåndspåmelding på desucon's egne sider, på samme måte som cosplaykonkurransen?

Siste punkt: Kafeteriaen. Det er kjempeflott å ha et sånt rolig sted man kan ta en pust i bakken og spise litt, men prisene gjorde det mer fristende å gå til 7/Eleven, selv i stekende sol og svart lærkappe. Jeg skjønner at det må være en viss pris på dette, men kan dere ikke i tillegg tilby noen billigere alternativer? Husker at jeg på tidligere cons har miso-suppe, for eksempel, som ikke kostet så mye, men likevel var kjempegodt! Når det billigste nå kostet bortimot 80 kroner, og det neste var over 100, er det ikke greit å holde på pengene. Hadde det kanskje vært noe å tilby billigere sandwicher, for eksempel?

Ellers var crewet vanvittig flinke i år! Jeg kjente igjen mange ansikter, og noen nye, men dere gjorde en fantastisk jobb! Jeg husker jeg ble kjempeimponert over en hendelse ved artstandene midt på dag 1, og generelt å holde x antall tusen mennesker under kontroll er ingen lett feat! Kudos til dere!

In short synes jeg at Desucon i år har vært det beste så langt! Både med alt som har vært her, og alle som var her, pluss et kjempebra arrangement! Gratulerer med awesome con!

Standard Medlem Mellon's Avatar

Jeg er kjempe fornøyd! Har vært på hvert eneste con siden Desucon2 og det blir bare bedre og bedre!

Etter Desucon4 var det mange klager på at ting ble holdt i rom som var upraktiske (blandt annet cosplay konkuransen og artstands, etc.)
    Det hadde dere helt klart ordnet bra denne gangen! Så masse ros til dere for det!

Noe jeg savner er flere stoler i lokalet, slik at man kan sette seg ned. Det var mulig å sette seg ned i storsalen til galtvortskolen for å ta en pause, men bortsett fra det var det ikke mange steder man kunne sette seg (litt dumt når man har trasket rundt konstant i to dager X3)

Jeg skulle også ønske at alle aktivitetene var nevnt i programmet. Det var veldig mye bra som skjedde, men programmene (selv de som hang rundt) var litt uklare. Det var vanskelig å finne ut hva som skjedde hvor og når. Og derfor gikk jeg glipp av noe ting jeg hadde lyst til å være med på.

Ellers har det vært en super helg! Flott insats, alle sammen! Gleder meg til neste gang

Quote Originally Posted by Veleda View Post
    Jeg syns alle foredrag for eksempel kunne stått på programmet vi fikk med biletten, ellers superbra at det i det hele tatt var program på biletten. Cred
    eller at det blir delt ut lapper med alt som skjer i inngangen

Standard Medlem BlueDamn's Avatar

Desucon var awesome
    Det var veldig kult at de hadde japansk band i år
    Jeg koste meg ^^

Standard Medlem Keket's Avatar

Jeg må si meg enig med de fleste her! satt selv på stand, så fikk ikke med meg noe særlig av programmet, men gikk på lynkurs i Japansk, som var veldig gøy! bortsett fra de tekniske problemene som gjorde at det var en ekkel feede lyd under hele foredraget. Ikke så veldig digg.
    også var det litt kjedelig at annonseringen av vinnerne av beste artstand kun ble gjort på avslutningen på lørdag, da vi ikke hadde mulighet til å gå på det, og derfor ikke fikk med oss hverken hvem som hadde vunnet eller at det var bestemt i det hele tatt. (men gratulerer Gokkstand! ^^)

Dette var min første gang både på Desu generelt, og med artstand, så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg synes plasseringen vi fikk var bra! Vi var der folk kunne se oss, men vi kunne også følge med og se på folket, som gjorde det mindre kjedelig i de små periodene med dødtid vi hadde

Utenom det, super organisering! Crewet gjorde en kjempebra jobb, noe som var særlig merkbart ved den hendelsen som Iji nevnte over. Imponert!

Forhåpentligvis setter ikke universitets graduation en stopper for at jeg kan komme neste år!

Standard Medlem

Dette var min første desucon, hadde artstand :-)

Det var fett, men dere burde virkelig gjøre "mer" utav lokalet, med tanke på dekor, plakater, poster - utseende generelt. Det så litt kjedelig ut, og jeg tror også bakgrunnsmusikk hadde vært fett :-)

Standard Medlem Midori's Avatar

Positivt:
    *Mye Crew.
    *Bedre sikkerhet enn tidligere år (tror jeg?)
    *Bra oppmøte.
    *Fleste foredragsholderne var veldig flinke.
    *Å bruke subscene for å utvide konvensjonen var en god ide.
    *Karrien solgt på subscene var billig, mettende og god.

Negativt:
    *Lite variasjon av salg-stands i storsalen, færre stands enn tidligere år.
    *Ikke nok plasser til alle som ville se ting som foregikk på den store scenen.
    *For mye tid brukt på auksjon. (Skjønt, jeg forstår at DesuCon trenger å få inn penger for å dekke utgifter.)
    *Mye gjenbruk av program fra tidligere år, lite/ingenting nytt.
    *Ikke særlig gode veibeskrivelser til subscene for folk som ikke er kjent i byen.
    *Langt å gå fra subscene til DesuCon.
    *Dårlig/Utydelig formidling av program.
    *PA systemet kunne vært flittigere tatt i bruk.
    *Dårlig ventilasjon i restauranten, lite bruk av klima-anlegg.
    *Lav kvalitet, høye priser på maten i spiseriet.
    Last edited by Midori; 28th June 2010 at 17:08.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

*For mye tid brukt på auksjon. (Skjønt, jeg forstår at DesuCon trenger å få inn penger for å dekke utgifter.)
    her må jeg bare bryte inn og si at alle inntekter fra auksjonen går til Marita-stiftelsen som jobber rusforebyggende mot ungdom.

Du kan lese mer om dem her: http://www.marita.no/

Feedback skal dere få

Info-desken må ha satt ny rekord i synlighet... det banneret hadde fungert som topping på en oljeplattform! Umulig å unngå.

Jeg døde av lykke da en av arrangørene gikk rundt på artstandene og spurte om de kunne gjøre noe for oss, hva som helst, og jeg spurte trøtt og lengtende og urealistisk etter en kopp kaffe - OG FIKK DET!!!

Artstand, ja... dette var min tredje Desucon og første gang jeg stilte med stand, og det ble en annerledes opplevelse. Jeg fikk ikke med meg noe som helst av underholdningen, inklusive outfit-konkurransen som jeg var meldt på fordi hun jeg delte stand med etter hvert viste seg å ha endt opp blant publikum. Vel, kanskje neste gang... men jeg drar uansett ikke til cons pga den organiserte underholdningen, det er alle de gøyale folka og kostymene som trekker. Og jeg fikk uansett se de fleste og det meste mens jeg satt bak bordet mitt. Og salget? Det var såpass bra at jeg fikk dekt alle utgiftene mine rundt turen og produksjonen, så det blir avgjort artstand på meg neste gang også. Det er jeg temmelig sikker på at ikke hadde skjedd hvis jeg hadde endt opp på et lite rom i en av de øvre etasjene som artstandene var på forrige gang.

Litt dumt at vi som gikk ut på trappa for å lufte oss ble kjeftet på og jagd vekk. Det er mulig vi var litt i veien, men det er ikke artig å gå langt vekk når man har varer på bordet inne... Jeg vet ikke om det skjedde mange ganger.

Hurra for fornuftige våpenregler! Det er et kjempestort irritasjonsmoment som er eliminert nå.

Det ble spilt litt discomusikk et par ganger i inngangspartiet, men bare en liten stund. Da jeg fikk anledning til å slippe vekk fra bordet mitt noen ganger var det aldri musikk der... ble ikke en eneste sjanse for meg til å danse denne connen, og jeg saaaavnet det!

Et hulk fra meg for at det stadig ikke er mulig å få kjøpt kaffe inne på senteret. Da jeg åpnet standen min klokka tolv på lørdag hadde jeg kjørt bil siden kvart på tre om natta og var trøttings, og å krysse torget utenfor for å kjøpe kaffe på 7/11 var utelukket med alle kundene jeg hadde å forholde meg til. Kald is var noe annet jeg satt og drømte om mens timene gikk.

Versailles-konserten var en genial booking å koble til Desucon. Kjempe, kjempe, kjempe takk!

Dette er helt klart den beste conen jeg har vært med på, ikke bare den beste Desuconen.

Standard Medlem Gilbird~'s Avatar

Som mange har nevnt var køsystemet veldig bra i år. Det var mye spennende arrangementer, og standene var bra. Smart å flytte åpningsshowet til slutten, slik at det ikke ble så mye styr rundt det ^^ Også digg at det var i sommerferien/sommeren og ikke på vinteren. ^^
    Jeg synes at det var litt dårlig luft, men det var ikke like ille i alle rommene, og definitivt bedre enn på Aicon (men da var det mindre plass også). Enig med det at to billett-armbånd kunne være litt upraktisk for noen, men det funka for min del ^__^

En siste ting.....Hvorfor stod det "GAME.no" på billetten? TTATT Det er så...utspekulert xD xD
    Last edited by Gilbird~; 4th July 2010 at 16:44.

Standard Medlem Adamant's Avatar

Quote Originally Posted by Midori View Post
    *Ikke særlig gode veibeskrivelser til subscene for folk som ikke er kjent i byen.
    Enig i det.
    "Rett frem, forbi Karl Johan, parallellt fra Outland" er da en enkel og grei beskrivelse, men noe så praktisk fikk vi ikke.
    Synes også opplegget med SubScene var litt vel uorganisert. Programoversikten på konferansesenteret, programoversikten på SubScene og programmet som faktisk BLE brukt var helt forskjellige. BLE det noen gang karaoke?

Men Twister var gøy, wee.

Standard Medlem Aslak's Avatar

Jeg synes det var helt SUPERT con i år. Rett og slett fantastisk. Men noen små irritasjonsmomenter var det jo.

Som en med litt varm kostyme, kunne jeg godt tenkt meg et rom der con-goers med store/varme/bulkete kostymer kunne få tatt av seg, og forlatt det der i en kort stund for å skaffe seg noe mat, etc. Ha et eget rom til dette kanskje, med noe likt system som garderoben hadde. Noen måtte jo gå opp og fint spørre Nordic Garrison om det gikk an å få bruke skifteområdet deres for en stakket stund.

Andre ting er jo at folk i store eller veldig dekkende kostymer burde heller få halsbånd med billeter/kort slik at man ikke nødvendigvis må ta av seg halve kostymet for å vise båndene rundt hånda.

La de stakkars finalistene i cosplaykonken få noen stoler under avsluttningshowet!

Tror det var det.

OG JA, Hva skjer med at det ikke finnes NOE mediaoppslag om desucon? Finner jo ingenting i aviser/tv... Selv om jeg ble jo selv intervjuet av 3 tv crews, og en journalist!

Standard Medlem

Det BLE karaoke på SubScene, men den ble avsluttet alt for tidlig.

Standard Medlem Mayflower's Avatar

Utrolig digg! ;u; Jeg er kjempehappy, det var ikke særlig mye å klage på for å si det sånn De eneste tingene jeg kan finne på å pirke på er muligens å gjøre det mulig for oss å både se den store auksjonen OG cosplay blind date >A<' I tillegg synes jeg kanskje det ekstra opplegget med SubScene var litt knotete OnO Til sist ville jeg bare si det var litt skuffende at vi ikke klarte å finne fram til fotografen, til og med info-standen visste ikke hvor det var >n<? Ellers er jeg suuuperduperfornøyd med free hugs! Kanskje det jeg likte best med hele opplegget X'3! <3 Cosplay blind date var også en favoritt hos meg =w=

Standard Medlem Midori's Avatar

Selger man onigiri til 5-10 kr. stykket på desucon har man en gullgruve. Just sayin'.

Standard Medlem

la oss begyne med forbedringer som eg synest kunne komet med

lufting
    ganske tung luft

enkel løysning som merka hjalp var om uter dørene var åpne med dør stopper ville hjulpet mye! (merka kver gang den døra opna seg omtrent luft ) og er fulltklar over det er vansklig og få til men fra egen erfaring med jobbe med ventilasjon , gjennomtrekk mellom dør og eit vindu hjelper mye (men veit ikkje om det er så praktisk med tanke på sikkerhet det vil si brann ect)

merking/kart
    såg at dåke brukte kjermene som hjalp men karta var nesten ubruklige, heller merk opp med kva som var på kvart rom med "star wars " "stands" ein tomme block rom som ikkje sa meir ein størelsen på rommet og kor døra var cirka ~og fant ut at det var mat i øverste etasje....for cirka 15 min sida no som vi snakka med andre folk

program informasjon
    savner eit fint litte ark som hadde opplysninger om ALLE sine og ikkje bare desucon sine , det var fort og glemme kva som gjekk fra tider (eg selv ville v're med på zombie invasjon men var fullt den første gangen og andre gangen trude var time pause og ikkje halvtime~ )

men nok med pirking
    det posetive

Desu-crewet
    har aldri vært på noe som har så posetivt og engasjert crew før!både hygglige,godt humør og heile pakka! er fristene og være med som crew eit år om ikkje er stand assistent
    (gjelder egentlig alle andre som var på desucon )

kø- kor var den egentlig?
    normalt er det eg gruer meg til kver gang eg er på konsert,konvention er lange køer...regn eller steikene sol....du kan lexa men dette gjekk sjukt bra og fort at det nesten var skumelt keep up the good work!

programet
    godt oppstilt og ikkje veldig mange "velg 1 av 2 gooder du vil være med på"

er så masse posetivt kunne sakt om desucon men trur bedre spare på kruttet på andre som lurer på kva desucon er og har intresse for det
    Last edited by Faia; 28th June 2010 at 23:40.

Standard Medlem BlackSheep's Avatar

Først vil jeg skryte av dere for å forbedre dere så mye! Nesten alle tingene dere fikk kritikk på i fjor har dere gjort noe med Spesielt køsystemet var genialt, og så likte jeg at artstandene var så mye mer sentrale^^

En ting som jeg ikke var så fornøyd med var at det nesten ikke var noen steder å sette seg ned, bortsett fra i restauranten. En annen ting var også at alle programpostene begynte samtidig. Det hadde vært bedre om de hadde vært mer spredt utover...

Og en ting til; jeg fikk en veldig god veibeskrivelse til SubScene i informasjonen! Fikk til og med kart og greier (:

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Gilbird~ View Post
    En siste ting.....HVORFOR STOD DET "GAME.no" PÅ BILETTEN? TTATT Det er så...utspekulert xD xD
    det var 50 kr avslag på dei nyeste spillene på game.no butikken~ men var kun dei som handlet på desucon og rotet i posene etterpå som fikk denne informasjonen , kunne vært forbedra siden er litt slemt og hindre salg til sponsor

sorry for dobble post~

Standard Medlem Amaye's Avatar

Jooo, leste noe her som minte meg om noe dere kanskje kunne gjort! På de kartene dere hadde satt opp, en liten DU ER HER PRIKK, hadde vært kjempefint=D

Standard Medlem Skrubb's Avatar

Quote Originally Posted by Midori View Post
    Positivt:
    *Mye Crew.
    *Bedre sikkerhet enn tidligere år (tror jeg?)
    *Bra oppmøte.
    *Fleste foredragsholderne var veldig flinke.
    *Å bruke subscene for å utvide konvensjonen var en god ide.
    *Karrien solgt på subscene var billig, mettende og god.

Negativt:
    *Lite variasjon av salg-stands i storsalen, færre stands enn tidligere år.
    *Langt å gå fra subscene til DesuCon.
    *Dårlig/Utydelig formidling av program.
    *PA systemet kunne vært flittigere tatt i bruk.
    *Dårlig ventilasjon i restauranten, lite bruk av klima-anlegg.
    *Lav kvalitet, høye priser på maten i spiseriet.
    Jeg har vært på alle desucons untatt ett og det var det 4

Hmm, nå var jeg ikke begge dagene, men den ene dagen jeg satt på stolene foran hovedscenen når det foregikk noe der så la jeg merke til noen ledige plasser her og der.

??, var du på samme con som jeg? , for så vidt jeg vet var både cosplay blind date, anime karaoke,outfit-konkurranse, visual key foredrag og ett par ting til helt nye.
    Last edited by Skrubb; 29th June 2010 at 04:56.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)