User Tag List

Results 1 to 14 of 14

Thread: Køsystemet på Desucon 5

Default Køsystemet på Desucon 5

Når du kommer til Desucon er det viktig å vite hvor og hvordan en skal komme seg inn på kongressenteret. I år kommer det til å være to innganger for besøkende. I tillegg til hovedinngangen blir det også mulighet å gå inn på oppsiden av bygget, ved Spiseriet Møller.

De med cosplay-våpen: Hovedinngangen
    Hvis du har cosplay-våpen som skal sjekkes inn, må du benytte deg av hovedinngangen. Hvis du har cosplay-våpen som du ikke skal ha med inn på senteret, kan du ha dem stående i garderoben ved hovedinngangen.

De med forhåndskjøpt billett: Inngang Spiseri Møller
    Hvis du har kjøpt billett til Desucon, og ikke har cosplay våpen, kan du benytte deg av inngangen ved Spiseri Møller. Den befinner seg på nordsiden av Oslo Kongressenter, og vil kun være åpen de første timene av Desucon på lørdagen.

De som må kjøpe billett: Hovedinngangen
    Hvis du enda ikke har kjøpt billett til Desucon, må du benytte deg av hovedinngangen.

VIKTIG: Har du cosplay-våpen med deg må du stille deg i køen ved hovedinngangen, selv om du har forhåndskjøpt billett. Dette er den eneste inngangen hvor våpensjekk vil foregå, og du slipper ikke inn noen andre steder hvis du har med deg cosplay-våpen. Vær derfor påpasselig med at du stiller deg i riktig kø.

Standard Medlem Madz's Avatar

Default Re: Køsystemet på Desucon 5

Får håpe det går fortere enn forrige gang : )

Standard Medlem Amaye's Avatar

De som har "sjekket" våpnene i en annen tråd her på japani, hvor man har fått lov til å ha dem, må de også stille seg i cosplay-våpen køen?

Standard Medlem kirbymaster's Avatar

sa ikke dere at det skulle bli en egen ingang for cosplayere ?

Quote Originally Posted by Amaye View Post
    De som har "sjekket" våpnene i en annen tråd her på japani, hvor man har fått lov til å ha dem, må de også stille seg i cosplay-våpen køen?
    Alle med cosplay-våpen må stille seg i køen for våpensjekk, selv om de har "sjekket" våpenet på forhånd her på Japani.

Quote Originally Posted by kirbymaster View Post
    sa ikke dere at det skulle bli en egen ingang for cosplayere ?
    Ja, orginalt var meningen at inngangen ved Spisere Møller skulle være for cosplayere som hadde forhåndskjøpt billett. Den har nå blitt utvidet til å gjelde alle med forhåndskjøpt billett som ikke må innom våpensjekk, for å kunne gi større tilgang til flere besøkende og få køen fortere unna. Dette håper vi vil fungere bra!

Standard Medlem Sarphire's Avatar

Gjelder en paraply som våpen? Vet jeg har spurt om det før, men bare for å være 100% sikker sånn at jeg ikke stiller meg i feil kø.

Jeg sier generelt hurra for to innganger, jeg

Standard Medlem Panda-chan's Avatar

Håper bare det går fortere enn forjegang. Da sto jeg der i nesten en time eller noe....

Quote Originally Posted by Sarphire View Post
    Gjelder en paraply som våpen? Vet jeg har spurt om det før, men bare for å være 100% sikker sånn at jeg ikke stiller meg i feil kø.
    Paraply går ikke som våpen hvis det bare er en helt vanlig paraply, så da kan du trygt stå i køen ved Møller hvis du har forhåndskjøpt billett.

Standard Medlem JanOistein-kun's Avatar

Hva med En malt mini kosteskaft/pocky? (Ca. 50cm eller mindre)

Quote Originally Posted by JanOistein-kun View Post
    Hva med En malt mini kosteskaft/pocky? (Ca. 50cm eller mindre)
    Den må i våpensjekken, ja.

Minner om at dette ikke er tråden for å stille våpenspørsmål! Den tråden finner dere her http://forum.japani.no/showthread.php?t=21904

Standard Medlem Shookiemonster's Avatar

Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Køsystemer på slike events er ment å by på en del venting med mindre du kommer i god tid ETTER åpningen, selvfølgelig. Det er ikke slik at du skal kunne spasere rett inn uansett, så om du må vente i 1t kommer jo helt ann på hvor lang kø det er OG når du kommer dit. Det er uansett baaare å smøre seg med tålmodighet. Så ja, 1t venting er absolutt INGENTING å klage over. Det får ikke køen til å gå fortere anyway. Og selv om det er 2 køer, så er det ingen garanti at folk vil slippe inn fortere for det om... Men ja, er så absolutt bra med en så tydelig 2-delt køsystem. Går nok fortere enn det ville gjort med 1 køsystem, så ja, bra løsning det da.

Standard Medlem Amaye's Avatar

Må si at køsystemet i år var en fantastisk god løsning! *seeeeelv stod ikke jeg i de køene, men det ble ikke forsinket! Hvertfall det jeg fikk med meg!*

Standard Medlem Zaijin's Avatar

det var veldig bra i år =D null kø nesten xP jeg kom dit halv 12 og sto der stort sett bare i 40 min =P

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)