User Tag List

Results 1 to 8 of 8

Thread: Konfirmasjon middag.

Standard Medlem Chichi's Avatar

Default Konfirmasjon middag.

Mamma har begynt planlegging av konfirmasjonen min til neste år, og jeg har bestemt meg for en japansk rett til konfirmasjons middag, noen ideer? Det må være noe som alle kan ta av, og helst kylling og sterkt. XD

Please svar på dette tåpelige spørsmålet. XD

Default Re: Konfirmasjon middag.

En sikker vinner er alltid koldtbord. Og om du har koldtbor kan du jo bare pøse på med japanske småretter her og der, så lenge dere passer på at alle liker noe av det som står der. Da spiller det ingen rolle om du har noe litt sært som bare et par stykker liker. Du må huske på at japansk mat følger andre standarder enn det vi har her i norge, så uansett hva det er kommer det alltid til å være litt særegent ovenfor norsk mat. Derfor, om du har kun en japansk rett, er det alltid noen som kommer til å være skeptiske, evt. ikke like det i det hele tatt.

Mamma mente vi skulle ha en japansk gryte. Finnes det? x3

Standard Medlem Keket's Avatar

http://japanesefood.about.com/
    du kan jo prøve her? ser ut som om de har ganske mye forskjellig etter det jeg fant =)

Standard Medlem

Hva å ha koldtbord, og ta med sushi som den japanske delen av det?

Det er faktisk ikke så vanskelig å lage sjøl som man skulle tro Så det avhenger litt av hvor stort selskap du skal ha. Men det er uansett en fin abledning til å lære seg å lage det sjøl eller å få andre (f.eks mora di) til å lære seg å lage det

Japansk gryte finnes ja, da har du shabu-shabu og sukiyaki. Det skal egentlig kokes på bordet av gjestene selv, men det passer jo ikke så bra på en konfirmasjonsmiddag, tror jeg ikke. Jeg liker idéen om koldtbord; de som vil ha kylling, får yakitori på spidd.

Ok. Sorry for bump.

Men nå nærmer min konfirmasjon seg. Og jeg har tenkt Ramen. Helst som mange vil like. Tenkte først å bare koke sammen en masse nudler i en kasserolle og ha tilbehør rundt. Fordi jeg vet at 70% av konfirmasjonen min består av unger og ungdommer, og ALLE unger og ungdommer i vår slekt liker nudler. Men jeg vil gjerne prøve slike japanske fiskeboller med blomster mønster, Naruto elns. Har dere ideer til annet tilbehør vi kan ha til ramen?

du kan ha alt mulig tilbehør til Ramen. bare husk å kutte ting opp i relative små biterså det er lett og spise, samtidig som det ikke kommer til å bruke veldig mye tid på å koke.

av grønnsaker så er bok choi (tror det er slik man skriver det, du kan sikert google det opp for å være helt sikker! ) veldig god og vanlig i asiatisk mat, samt beensprouts (ehh, bønnespirer?). bambusskudd gjør seg også bra i ramen.

lykke til!

PS: har dere tenkt å spise noe mere? personlig så blir jeg aldri mett av ramen, da må jeg i så fall få i meg mye!

link til slutt: http://www.ramenlicious.com/

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)