User Tag List

Results 1 to 15 of 15

Thread: Flere som tenker å dolle seg opp til Versailles-konserten?

Default Flere som tenker å dolle seg opp til Versailles-konserten?

Når jeg først skal på über-jrockkonsert i forbindelse med et cosplaycon så er fristelsen til å stille i konsertkostyme bare FOR stor til at jeg kan la være. Men min plan om å stille i goth-antrekk har bleknet litt etter å ha snust litt på Versailles konsept; de er rett og slett litt for dukkebarokke til at lakk, lær og svart sminke fungerer. ('Dolle seg opp' ble brukt bevisst i tittelen ja...) Så nå lurer jeg på hva som passer bedre inn. Kanskje enkelt for dere jenter, men for oss gutta er det gjerne litt mindre å velge i i klesskapet.

Så langt tygger jeg på å ordne en hvit skjorte med rysjer og blonder, men så stopper det litt opp... hva med svart lærbukse og høye svarte støvler? Hva med en svart, brun eller sennepsgul vest? Blir en lang svart kappe litt for mye vampyr? Enn flosshatt? Svarte eller hvite hansker? Jeg er usedvanlig åpen for forslag og meninger her, for nå er jeg på tynn is!

Standard Medlem

Default Re: Flere som tenker å dolle seg opp til Versailles-konserten?

hvit rysje/blonde skjorte, svart vest, lommeur, flosshatt, fet ring og boots....
    hvite hansker med ring oppå mayhaps...
    Kanskje farget bånd eller noe blondegreier på hatten
    bukse vet jeg ikke helt

eller Jakke med sånne ermeting som stikker ut over hendene og fancy skjerf i halsen
    Kanskje monogoggle? (oOm det er det det heter. sånn enkelt rundt brilleglass med lenke)

Ettersom de har hver sin rolle som pirat, vampyr, prinsess og prins (hvis jeg husker riktig) så er det jo mulig å ta elementer fra mye rart. Riktignok i barokk-aktig versjon

Quote Originally Posted by Bellatrix View Post
    hvit rysje/blonde skjorte, svart vest, lommeur, flosshatt, fet ring og boots....
    hvite hansker med ring oppå mayhaps...
    Kanskje farget bånd eller noe blondegreier på hatten
    bukse vet jeg ikke helt

eller Jakke med sånne ermeting som stikker ut over hendene og fancy skjerf i halsen
    Kanskje monogoggle? (oOm det er det det heter. sånn enkelt rundt brilleglass med lenke)

Ettersom de har hver sin rolle som pirat, vampyr, prinsess og prins (hvis jeg husker riktig) så er det jo mulig å ta elementer fra mye rart. Riktignok i barokk-aktig versjon
    Monogogglen er en monokkel. Men er det virkelig pirat, vampyr, prinsess og prins de forestiller? Det hadde jeg ALDRI gjettet, seriøst! (Og det er fem av dem på noen av bildene?)

Ellers har jeg inntrykk av at de har pleid å holde seg til et tydelig fargevalg pr karakter; mest rødt for en, mest blått for en annen, sort og hvitt for en tredje osv?

De er fem på noen av bildene, de hadde en bassist, han hadde vanligvis (alltid?) mørkere kjoler enn gitarist Hizaki, som vanligvis (alltid?) er i rødt. Jasmine You døde i fjor høst etter kort tids sykdom; dødsårsaken er ikke offentliggjort. Han huskes som en morsom fyr; han skrev en av verdens sprøeste blogger. Han er helt uerstattelig, så de har klart seg uten fast bassist siden.

Når det gjelder å dolle seg opp til konserten, er jeg FOR!

Standard Medlem

Monokkel var det! *klask i pannen*

Ja, jeg mener å ha lest det et sted her på forumet.
    burde nok dobbeltskjekke, for jeg er ikke 100% sikker på hvem som er hva
    Ja, de er egentlig 5, men som sagt. Jasmine døde jo dessverre :<

Jeg visste ikke de forskjellige rollene før jeg leste det et sted jeg heller xD

Standard Medlem Ami-chan's Avatar

Hvilke roller de har står i dette intervjuet ^^
    Spoiler Spoiler: Hvis du ikke orker å lete x) *klikk*

Hva jeg har på meg på konserten kommer ann på hvor mye klær jeg får med meg til Oslo x) Men mange av mine dagligdagse klær er litt barokkinspirert så det blir nok noe som passer til stilen dems i hvertfall =P

Awesome medlem Niji's Avatar

LOL @ Teru - lonely boy without a goal in life XDDD

Men jå, jeg skal def dolle meg opp c:
    Har vurdert å ha på meg det samme som jeg skal gå i på j-fashion showet, Ouji (bortskjemt prins aktig haha), men jeg trur kanskje det kommer til å bli for varmt.
    Også spørs det om jeg får tingene mine fra eBay i tide hurr durr c:

Standard Medlem QueenofHearts's Avatar

Jeg skal dolle meg opp : D
    skal ha på meg noen ekstremt høye sko så jeg får en normal høyde, hihi (jeg er litt lav for aldern) <3 ellers så finner jeg på noe, låner kanskje tiaraen til søstra mi : D

gleder meg til å se alle andre som skal på konserten jeg, blir kjempe kult : D

Standard Medlem Silke's Avatar

Hvis noen kommer i dagligdagse klær, får dem en parasol i hodet. >;|
    Not really, men jeg håper at folk kler seg pent der.
    Det er ren høflighet ovenfor bandet. Hurhur.

Standard Medlem InAn-LiHe's Avatar

Tenkte å gå med en Classic Lolita insperert kjole jeg har laga^^

Standard Medlem Midori's Avatar

Synes forslag om lang kappe og monokkel bør droppes iallefall. Enig i at kappe blir litt for "vampyr" og monokkel ser sjeldent bra ut med mindre du er i riktig aldersgruppe for det. Monogoggle bør unngås siden det blir veldig steampunk, (med mindre du ønsker å gå for det da) og flosshatt kommer veldig an på farge og høyde på hatten.

Da det er snakk om en konsert kan det av hensyn til publikum bak deg være hensiktsmessig og praktisk å ikke ha (høy) hatt av samme grunn som at folk ikke liker å ha en diger afro foran seg når de sitter på kino. Pluss, du slipper å bære på den og være redd for å miste den.

Skjorte og vest er bra forslag, og sennepsgul eller brun vest kommer det sikkert ikke til å være så mye av, og da stikker du deg bedre ut blant alt det monotone som sannsynligvis kommer til å være sterkt overrepresentert.

Er buksene dine i matt lær kan det funke, men er de skikkelig shiny bør du kanskje revurdere. Hva høye støvler angår er jeg litt i villrede, men er det snakk om new rocks, militærstøvler eller lakkstøvler ville jeg droppet det. Svarte/brune lakksko/skinnsko/pensko er alltid en sikker vinner til skjorte og fint om man er i tvil.

Hvis skjorten ikke har rysjer i halsen, kanskje en hvit eller farget cravat? Og en brosje og mansjettknapper!

Dette er bare forslag, jeg kommer ikke til å kaste tomflasker på deg eller noe hvis du ikke følger noen av dem.

(PS: Personlig ville jeg droppet hansker og gått for ringer istedenfor.)

Standard Medlem Sarphire's Avatar

Jeg har UTROLIG lyst til å "dolle" meg opp, men er redd for at det jeg har som jeg hadde kommet til å sette sammen hadde blitt fail o.O''

Da ville det i tilfelle blitt en slags gothic-aristocrat-empirestila-failboat o.O''

Men jeg har fortsatt lyst D:

Men jeg kommer til å fail'e....

._.''

"Men jeg kommer til å fail'e.... "

Vitsen med klær er å hindre kjønnsorganene i å bli rispet opp av høyt gress og lignende, resten er ren bonus.

Standard Medlem Midori's Avatar

Quote Originally Posted by Snedvig View Post
    "Men jeg kommer til å fail'e.... "

Vitsen med klær er å hindre kjønnsorganene i å bli rispet opp av høyt gress og lignende, resten er ren bonus.
    Kun om man lever på prærien eller steppene i Afrika for et par hundre år siden eller mer. ^-^

Hysj, vi prøver å psyke hverandre opp her.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)