User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 20 of 23

Thread: Skal til Tokyo Juli 2010, og har noen spørsmål til dere Tokyo eksperter :)

Standard Medlem Hiwa's Avatar

Default Skal til Tokyo Juli 2010, og har noen spørsmål til dere Tokyo eksperter :)

Yes!!! Da blir det Tokyo i sommer, noen spørsmål:

- Er det virkelig så dyrt som alle aviser og forskjellige artikler sier?
    lest at det er verdens dyreste by

-Sushi, er det dyrt i tokyo, ifh til hva det koster i her i Norge?

-Skal til de fleste kjente attraksjoner/steder i Tokyo, men er det noen som vet om noen Sumo turneringer i Juli?????

-Hørt det er en del bil-racer nede i Tokyo, vet noen hvor man kan se disse?

-Er også glad for andre ideèr på hva man kan gjøre der nede i sommer.

På forhånd takk

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Default Re: Skal til Tokyo Juli 2010, og har noen spørsmål til dere Tokyo eksperter :)

- nei

- nei

- nei

- Hva slags bilrres?

Default Re: Skal til Tokyo Juli 2010, og har noen spørsmål til dere Tokyo eksperter :)

takk altså jeg har lest på nettet om ''underground'' bil race, med masse japanske biler, need for speed lignende opplegg.

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Underground racing er veldig overdrevet og sterkt slått ned på av politiet så det gjøres ikke særlig lenger. Dessuten må du nok kjenne miljøet for å få vite noe om det.

Standard Medlem Bida-san's Avatar

Oslo er verdens dyreste by, Tokyo ligger noen plasser lengre ned. (sist jeg leste ihvertfall)

Det er ikke sumo turnering i Tokyo i juli, desverre. Men det er turnering i Nagoya.

Og hvis du vil ha tips til andre ting å gjøre/se, kanskje ramse opp noe av det du allerede har bestemt deg for å gjøre?

Standard Medlem moritvri's Avatar

ja er igjen blir verdens dyreste by- å bo i, men oslo var det for to år siden så det står på likt nivå. ferdigmat er rimelig nok, og du skulle generelt klare deg som en nordmann.
    vet ikke noe om sumobryting.
    vet at undergrunns racing ofte gjøres illegalt, men vet det hender. Men egentlig hendte slik mest før i tiden.
    er du glad i biler så kan det jo hende det er noen race på noen av japans racing tracks. shizuka etc.

Standard Medlem molleyoru's Avatar

DRA PÅ ONSEN!! seriøst... bedre blir det ikke... det er fantastisk nakenbad/spa opplegg! DU MÅÅÅ8D8D eller du burde i hvertfall^-^

og ja, mat i japan er veeeldig billig^-^
    Last edited by kaede; 9th March 2010 at 21:47.

Kommer også litt an på deg; er du en Akihabara eller Ueno-type? Hvis du liker både finkultur og historie og kunst og sånt - og populærkultur og manga og elektronikk og sånt - og å spasere - så er det helt topp å starte i Ueno-parken om morgenen, se nasjonalmuseet og noen av de andre museene der, og så spasere til Akihabara Electric Town når museene stenger.

Sumodistriktet i Tokyo er i Ryogoku, og der er det masse å se selv når det ikke er kamp.

Quote Originally Posted by Bida-san View Post
    Oslo er verdens dyreste by, Tokyo ligger noen plasser lengre ned. (sist jeg leste ihvertfall)

Det er ikke sumo turnering i Tokyo i juli, desverre. Men det er turnering i Nagoya.

Og hvis du vil ha tips til andre ting å gjøre/se, kanskje ramse opp noe av det du allerede har bestemt deg for å gjøre?
    Harajuku, Ginza, Tokyo Tower, Sens?ji , Shibuya, Akihabara, Ueno Zoological Gardens, Tokyo Sea Life Park, Tokyo Motor Show, Tokyo Disneyland, Tsukiji, Japans National Museum of Emerging Science and Innovation og Kamakura er stedene jeg har bestemt med for å dra til. tror du jeg har tid til alle disse hvis jeg skal være i Tokyo i 2 uker?

Quote Originally Posted by moritvri View Post
    ja er igjen blir verdens dyreste by- å bo i, men oslo var det for to år siden så det står på likt nivå. ferdigmat er rimelig nok, og du skulle generelt klare deg som en nordmann.
    vet ikke noe om sumobryting.
    vet at undergrunns racing ofte gjøres illegalt, men vet det hender. Men egentlig hendte slik mest før i tiden.
    er du glad i biler så kan det jo hende det er noen race på noen av japans racing tracks. shizuka etc.
    Takk, Shizuka?? det kunne jeg godt tenke meg, har virkelig lyst til å se noen race der nede.

Jeg skal også ta en coi tattoo der nede, noen tips om hvor jeg kan ta en tattiss?
    Last edited by Heika-sama; 10th March 2010 at 11:27. Reason: Slo sammen trippelpost.

Quote Originally Posted by Hiwa View Post
    Harajuku, Ginza, Tokyo Tower, Sens?ji , Shibuya, Akihabara, Ueno Zoological Gardens, Tokyo Sea Life Park, Tokyo Motor Show, Tokyo Disneyland, Tsukiji, Japans National Museum of Emerging Science and Innovation og Kamakura er stedene jeg har bestemt med for å dra til. tror du jeg har tid til alle disse hvis jeg skal være i Tokyo i 2 uker?

Jeg skal også ta en coi tattoo der nede, noen tips om hvor jeg kan ta en tattiss?
    Kamakura er en dagstur, de andre tingene klarer du mer enn en av om dagen. Det skulle gå på et vis å få med seg alt dette på én uke, to uker er romslig. Shibuya, for eksempel - du må jo ha sett Hachiko og gått over fotgjengerovergangen Hachiko Crossing, men det tar fem minutter, og så kan du få deg en matbit på nærmeste billige spisested og dra videre til Ginza.

Takk Takk

Kamakura kan lett kombineres med litt sightseeing i Yokohama siden det er på veien. Stor Chinatown der hvis man er interessert i det.

Standard Medlem

Quote Originally Posted by Nodoka View Post
    - nei

- nei

- nei

- Hva slags bilrres?
    WTF !

-Yes

-Yes - In Nagoya

-Yes - You go to either Yokohama chushin, Chiba factory area or Harishiya around like 9-12 pm. Look for some tuned cars gathering

- Go harajuku bridge, omotesando, roppongi, ueno koen, meiji jingu, Tokyo dome, Ginza, See the construction of Sky tree, eat at the Hyatt in Shinjuku, go clubbing at the Womb in SHibuya, See the shibuya crossing, Go to Electric Town, see Sensoji, and walk down the actors street nearby, Kabuki-cho Shinjuku, if on a day trip go to Shizuoka under mt. Fuji. CLimb mt. Fuji.
    Sleep at a love hotel

Standard Medlem colaboxs's Avatar

Sier bare en ting, din heldig gris Vil selv til Japan og tokyo jeg spiste sushi på en av oslos fineste sushi bar, og det kosta meg 500kr, om det er dyrt der nede, kommer ann på kursen YEN har mens du er nede ønsker deg god tur og spis masse nudler

Standard Medlem e-chan's Avatar

Var innom KLM's Travel Preparation sider og leste ang. Japan: "All visitors must hold confirmed onward or return ticket, proof of sufficient funds to cover duration of their stay in Japan and documents required for their next destination." (https://www.klm.com/travel/no_en/pre...ic/timatic.htm)

Billetter er greit nok, men hvordan dokumenterer man at man har nok penger til å dekke oppholdet? Kontoutskrift? Kanskje et dumt spørsmål, men har aldri vært borti det før...

Standard Medlem Aslak's Avatar

Kanskje de kredittsjekker deg? xD

Standard Medlem

Quote Originally Posted by e-chan View Post
    Var innom KLM's Travel Preparation sider og leste ang. Japan: "All visitors must hold confirmed onward or return ticket, proof of sufficient funds to cover duration of their stay in Japan and documents required for their next destination." (https://www.klm.com/travel/no_en/pre...ic/timatic.htm)

Billetter er greit nok, men hvordan dokumenterer man at man har nok penger til å dekke oppholdet? Kontoutskrift? Kanskje et dumt spørsmål, men har aldri vært borti det før...
    Så lenge du kan vise til hotellet du bor på så skal det gå greit.
    De ber deg ha en kontaktperson dersom du ikke har noe fast sted å bo. Også hvis du skriver på den lille slippen de gir deg at du skal være lengre enn to uker så ber de deg vise billetten hjem eller vise at du har nok penger til å greie deg eller som sagt en kontaktperson som kan gå god for deg.

Bare sånn at de skal slippe å bruke penger på å deportere deg hvis du ikke kommer deg hjem osv..

Var jeg uklar så spør gjerne mer… Jeg bor her og har dratt fram og tilbake mellom både Norge, Japan, Korea osv… Så jeg har vært gjennom den kontrollsjekken en del ganger. Man kommer seg alltid gjennom på et vis. Første gangen er jo alltid vanskligst. Andre ganger kan man bare bruke en venns telefonnummer der nede si at man skal bo hos den vennen…

Standard Medlem e-chan's Avatar

Quote Originally Posted by Sekiumasuki View Post
    Så lenge du kan vise til hotellet du bor på så skal det gå greit.
    De ber deg ha en kontaktperson dersom du ikke har noe fast sted å bo. Også hvis du skriver på den lille slippen de gir deg at du skal være lengre enn to uker så ber de deg vise billetten hjem eller vise at du har nok penger til å greie deg eller som sagt en kontaktperson som kan gå god for deg.

Bare sånn at de skal slippe å bruke penger på å deportere deg hvis du ikke kommer deg hjem osv..

Var jeg uklar så spør gjerne mer… Jeg bor her og har dratt fram og tilbake mellom både Norge, Japan, Korea osv… Så jeg har vært gjennom den kontrollsjekken en del ganger. Man kommer seg alltid gjennom på et vis. Første gangen er jo alltid vanskligst. Andre ganger kan man bare bruke en venns telefonnummer der nede si at man skal bo hos den vennen…
    Har forhåndsbetalt hele hotelloppholdet og har billett tilbake til Norge, så da er vel det i orden. Men hvordan skal jeg vise at jeg har nok penger til oppholdet? Eller gjelder det bare hvis jeg skal være lengre enn to uker? Noen på jobben min sa at de ringer banken min for å høre..? Takk for hjelpen, btw, har søkt en del på nettet uten å bli noe særlig klokere

Standard Medlem

Quote Originally Posted by e-chan View Post
    Har forhåndsbetalt hele hotelloppholdet og har billett tilbake til Norge, så da er vel det i orden. Men hvordan skal jeg vise at jeg har nok penger til oppholdet? Eller gjelder det bare hvis jeg skal være lengre enn to uker? Noen på jobben min sa at de ringer banken min for å høre..? Takk for hjelpen, btw, har søkt en del på nettet uten å bli noe særlig klokere
    De har aldri tvilt på om jeg har nok penger til å kunne være hele oppholdet.
    Med hotell og billett kommer du deg gjennom uten noe problem
    Ikke noe å bekymre seg om pengene.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)