User Tag List

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 48

Thread: Harry Potter og Halvblodsprinsen (film)

Standard Medlem Synox's Avatar

Default Re: Harry Potter og Halvblodsprinsen (film)

Både morsomste og mørkeste filmen på en gang, det er jo bra å få til. Lenge siden jeg leste boka, så en del er nok glemt, selv om jeg tror jeg merket de største forandringene uansett (bortsett fra kampene på slutten, merkelig nok, før jeg ble minnet på dem her). Synes endringene var gjort bra, spesielt starten, som var en god måte å få ting til å skje på ganske fort, i motsetning til om de hadde fulgt boka. Likte av en eller grunn ikke at det var Luna som fant Harry på toget, selv om dette egentlig var av liten betydning. Etter jeg ble minnet på kampscenene, kunne jeg ønske de hadde gjort filmen 15 minutter lengre, i tillegg til den ekstra tiden de hadde fått på å kutte ut kornåkerscenen. Hadde nok fått puttet litt kampstoff da.

Mye humor gjorde at tenåringsdramaet fungerte bra. Rons falske forelskelse var knallmorsom, og ellers var det vel fyllepratet til Slughorn og Hagrid (som ikke virket særlig stor i denne filmen, han var da større før?) det beste.

Det denne (og de siste filmene forøvrig) ikke klarte så bra, var å vise at tiden gikk. Etter to-tre scener etter de ankom skolen, hadde det gått mange uker, til tross for at det føltes som det hele fremdeles foregikk på samme dag. Men dette er vel et ganske lite og uviktig problem.

Ellers var også skuespillet generelt veldig bra (er dårlig til å bedømme skuespillertalent, men noen utmerket seg for meg likevel). De beste var Alan Rickman, og de som spiller Bellatrix og Slughorn. Og Draco, kanskje. Tror jeg. Var i alle fall glad over å få se såpass mye av ham, og fikk nesten litt sympati med ham på slutten. Når det gjelder Tom Riddle, er skuelspilleren fra andrefilmen, Christian Coulson, 30 år nå. Tror det var bedre å bruke en ny.

Posten her er såpass lang at den burde at en avslutning eller konklusjon eller noe sånt, men drit i det.
    Last edited by Synox; 21st July 2009 at 23:22.

Standard Medlem

jeg ble positivt overrasket over denne filmen xD.
    mye pga at jeg jeg hadde ærlig talt veldig lave forventninger til denne. til tross for en spennende trailer.
    Kvaliteten har gått nedover etter hver film ca, uansett om det har vært spennende trailere.

jeg synes filmen som en helhet ble hakkete og bar preg av at de måtte kjappe seg til neste scene. samme som både 4 og 5.
    som f.eks i 4 så forlenget og forbedret de dragescenen enda den skulle jo være kort.

nå la de til ting som ikke har vært der overhodet.
    de kunne fint droppet åkerscenen og forlenget en god del andre scener

ellers så siklet jeg masse over Snape nok en gang han var bare herlig
    Desverre var det virkelig tilbakestående at de ikke fikk med seg "don't call me a coward!"
    og hvor i helvete ble det av epic death eater fighten ? -.-'
    oh HAI. *killdumble* cyalatrsnxbuhbye

alt for lite bellatrix ._.
    det kunne jo blitt så jævlig bra og spennende. igjen, fuck åkerscenen.

jeg synes den delen i hulen og flammehavet var epic
    selv om jeg ikek kunne la vær å tenke smeeaagoool når inferiene kom XD

MEN hva skjedde med håret til narcissa? hun så jo ut som en grevling joo :'D FAIL

jeg var også på førpremieren (H)
    måtte kjøpe bilett svart o.o hadde flaks gitt
    rosa hår og kappe ftw!
    meh, myemyemye mer burde nevnes, men jeg gidder ikke nå xD

Standard Medlem copycat-chan's Avatar

til denne filmen så hadde jeg ikke høye froventninger i det hele tatt pga at de som lager hp filmene alltid utelater scener som er bra.

men jeg ble faktisk overasket, filmen var ikke dårlig selv om det var noen scener som var lagt til og fjernet. men noe av det som irriterte meg mest i filmen var fargene, for husuniformene ser nesten helt svarte ut men hvis man tenker tilbake til film 1 så er de mye mer fargerike. og så er det det at er ikke avada kedavera trylleformelen grønn?? i filmen så var den blå *tsk tsk*

men ellers en bra film

charuru zi britannia ilifin's Avatar

Jeg likte filmen, men at den nye komponisten nærmest har kopiert halvparten av sangene til FF8 og FF10 skuffet meg litt. Jeg kunne sitte i salen og HØRE hvilke sanger som var enten veldig stor inspirasjon eller nærmest plagiat fra begge spillene. Usikker om det var noe FF7 der eller ei, men jøssemeg så mye fra FF8 og FF10. Har ikke vært sånn i de tidligere filmene.

Standard Medlem tanketom's Avatar

I dei tidlegare filmane (iallfall 1-3) har det vore John Williams, mannen bak bla. Star Wars, Indiana Jones, Supermann, E.T og Jaws-filmmusikken.

Eg syntest filmen var ok, men dei strevde litt for hardt med å få med det aller, aller viktigaste IMHO. Filmen var full av relativt korte scener, som gav lite spelerom for pustepausar eller dvelande augneblink.

Men, filmen var nok den mest imponerande visuelt sett hittil. Gode effektar! Samtidig tapar den seg på feilcasting. Harry Potter ser ut som han blir tvungen til å smile, og Ginny tykkjer eg vert veldig uttrykkslaus. Det er vel bakdelen med å byrje casting før ein veit kor viktig rolla vert i slutten av bokserien..

Standard Medlem Elfhybrid's Avatar

Er enig i en del av kritikken. Men likevel,epic.

Quote Originally Posted by Takashi View Post
    Spoiler Spoiler: Spoiler-svar
    Man ser jo bilde av ham i seksern, på hylla til Slughorn. Vet ikke vha han heter, men de kommer nok til å bruke han samme.

Quote Originally Posted by Synox View Post
    Likte av en eller grunn ikke at det var Luna som fant Harry på toget, selv om dette egentlig var av liten betydning.
    Helt enig! Først og fremst fordi
    Spoiler Spoiler: Deathly Hallows-spoiler
    . Til nød hadde det funka hvis hun hadde snublet over ham i stedet for å se ham med brillene sine, men det ultimate hadde vært hvis Snape fant ham i stedet. En ting filmen ikke får fram er hvor mye Snape faktisk hater Harry.

Quote Originally Posted by ilifin View Post
    Jeg likte filmen, men at den nye komponisten nærmest har kopiert halvparten av sangene til FF8 og FF10 skuffet meg litt. Jeg kunne sitte i salen og HØRE hvilke sanger som var enten veldig stor inspirasjon eller nærmest plagiat fra begge spillene. Usikker om det var noe FF7 der eller ei, men jøssemeg så mye fra FF8 og FF10. Har ikke vært sånn i de tidligere filmene.
    Åj, flaut!

Quote Originally Posted by tanketom View Post
    I dei tidlegare filmane (iallfall 1-3) har det vore John Williams, mannen bak bla. Star Wars, Indiana Jones, Supermann, E.T og Jaws-filmmusikken.
    Jeg tror han bare lagde til den første, men at komponisten fra de andre filmene har benyttet seg av flere av temaene hans.

Så filmen omigjen i går, og la merke til en del kule ting. Jeg skjønte første ikke at det var Ollivander de kidnappet i begynnelsen, men det var awesome. Dessuten så jeg at de to andre dødseterne i astronomitårnet var det slemme søskenparet som dukker opp igjen i sjuern. Det var også kult at de gjorde det, er så typisk filmene å drite i hvordan folk uten replikker ser ut og kontinuitet forøvrig.

En ting som filmen dog taper veldig på er at Harry faktisk har blitt etterlatt minimalt med informasjon om Horcruxene. I boka får han jo ganske gode hint om hva de forskjellige kan være, mens i filmen sier Dumbledore at det kan være hva som helst, for eksempel en bok eller en ring. Med tanke på dette skjønner jeg ikke helt hvordan han skal klare å løse oppgaven sin, det virket jo umulig selv i boka.

En annen ting jeg lurer på hvordan de skal løse er Ronnys eldre bror Bill. Han later jo til å være droppet fra filmene, men har jo sammen med Fleur Delacour en nokså viktig rolle i sjuern.

にゃんにゃんにゃんにゃん Uibeke's Avatar

Quote Originally Posted by marlee View Post
    Man ser jo bilde av ham i seksern, på hylla til Slughorn. Vet ikke vha han heter, men de kommer nok til å bruke han samme
    Spoiler Spoiler: Spoiler fordi jeg synes det er spoiler-ish. Deathly Hallows.
    Som HP-nerd synes jeg de utelater veldig mye informasjon.

Standard Medlem tanketom's Avatar

Quote Originally Posted by marlee View Post
    Jeg tror han bare lagde til den første, men at komponisten fra de andre filmene har benyttet seg av flere av temaene hans.
    Litt off-topic, men eg sjekka Wikipedia, og den seier dei tre første: "In the new millennium, Williams was asked to score the film adaptation of the widely successful book series, Harry Potter. He went on to score the first three installments of the franchise."

CrewcareLoli Yuiko's Avatar

Jeg ELSKER John Williams, skulle ønske han hadde komponert for flere av filmene. Musikken i 1ern er bare fantastisk. <3

Quote Originally Posted by Mikey View Post
    Spoiler Spoiler: Spoiler fordi jeg synes det er spoiler-ish. Deathly Hallows.
    Som HP-nerd synes jeg de utelater veldig mye informasjon.
    Jeg bare mente at det er vel ikke så spennende å se hvem som skal spille ham, når vi allerede har sett fyren

Det ble jo åpenbart for alle norske lesere hvem det var da han het R.A.S. i den norske versjonen i stedet for R.A.B. Det første jeg gjorde da jeg la hånd på den norske versjonen var å bla opp på siste side for å sjekke nettopp dette.

Litt off-topic, men eg sjekka Wikipedia, og den seier dei tre første: "In the new millennium, Williams was asked to score the film adaptation of the widely successful book series, Harry Potter. He went on to score the first three installments of the franchise."
    Ok, du vinner

Standard Medlem ivaz's Avatar

en av de bedre Harry Potter filmene, men blealikevel litt skuffa. syntes altformye var utelatt og spesielt synes jeg det ble lagt alt for liten vekt på tilbakeblikk ogvoldemorts historie som vel mer eller mindre halve boka handlerom. men men, en film er jo tidsbegrensa. god film men det er vanskelig å leve opp til boka.

Standard Medlem

Jeg har ikke lest igjennom traaden enda, saa jeg vet ikke om dette har blitt tatt opp.. Men hvordan skal Harry kunne vite om Ravnklos diadem.. (err, tiara?) naar det eneste han har sett av roterommet er Ginny og en svart fugl?

Men alt i alt liker jeg filmen. Jeg harsett den to ganger, en gang sammen med noen venner ogen gang sammen med en tysk jente som kleip meg hver gang Snape var paa skjermen (selv kloeyp jeg tilbake hver gang Draco viste seg.. Noe som var ganske ofte. Tom Felton blir bare kjekkere og kjekkere)
    Det var mange ting jeg ikke likte, som foreksempel av Bill og fleur er glemt og 'I am the halfblood prince' scenen kom helt ut av det blaa (selv om scenen i seg selv - smaa figurer og stort slott var nydelig). Det ble litksom litt 'Luke I am your father)(...Og Don't call me a coward!!!1elllevee). Og jeg savner Harry og Hagrid vennskap! Ville ikke Harry ha brydd seg om noen satte fyr paa hytta til Hagrid dersom det var en sjanse for at han kunne ha vaert der?]
    Huff, jeg pirker for mye..
    Men jeg likte filmen!
    Moerk, ja. Men ogsaa med mange morsomme scener (Poff)
    Selv om musikken skuffet meg..

.. Jeg savner ogsaa en trist Tonks som blir glad naar hun blir sammen med Remus.. Men jeg liker ikke Tonks i filmen, saa det er vel greit.

EDIT:
    Naa som jeg kom paa det:
    Hva i helvete var den skolisse saken?
    Last edited by myrvann; 29th July 2009 at 08:29.

Quote Originally Posted by myrvann View Post
    EDIT:
    Naa som jeg kom paa det:
    Hva i helvete var den skolisse saken?

For ikke å snakke om den scena på The Three Broomsticks hvor Ron påpeker at Hermione har skum på leppa og det ser ut som ho begynner å gråte, wtf?

Standard Medlem stjarni__'s Avatar

Har ikke sett filmen enda, meen er skeptisk til hele sulamitten Harry Potter-filmene gikk i dass med firern in my opinion, fordi historiene blir så lange og komplekse og eventfulle at det er klin umulig å lage én film som gjengir én bok. I tråd med at filmene hittil har blitt verre jo lenger ut i serien man har kommet, venter jeg egentlig at denne kommer til å være mer rotete og random enn femern. :K

Standard Medlem Elfhybrid's Avatar

Om jeg skal være tro mot bøkene,så ....er jeg enig.
    Men,til tross for det..elsker jeg filmene.

Så den ennå en gang idag. Tom Felton. Sukk.
    Og Snape...nå først begynner jeg å få sympati for ham.

Standard Medlem Amaye's Avatar

Jeg synes bøkene er best uansett...Filmene har liksom mistet litt av "potter" - effekten...

Yndlingskarakter: Severus Slur...*Jeg har tilogmed en replica av tryllestaven hans*
    Jeg ble så inderlig lei meg etter hva som skjer i siste bok..
    Spoiler Spoiler: Siste bok spoiler

Quote Originally Posted by Amaye View Post
    Jeg synes bøkene er best uansett...Filmene har liksom mistet litt av "potter" - effekten...

Yndlingskarakter: Severus Slur...*Jeg har tilogmed en replica av tryllestaven hans*
    Jeg ble så inderlig lei meg etter hva som skjer i siste bok..
    Spoiler Spoiler: Siste bok spoiler
    Ah! Jeg er så sinnsykt enig.
    Spoiler Spoiler: Seventh Book Spoiler

Standard Medlem Amaye's Avatar

Quote Originally Posted by Mikey View Post
    Ah! Jeg er så sinnsykt enig.
    Spoiler Spoiler: Seventh Book Spoiler
    Meeeen, en ting må man ikke glemme!!
    Spoiler Spoiler:

Quote Originally Posted by Amaye View Post
    Meeeen, en ting må man ikke glemme!!
    Spoiler Spoiler:
    Spoiler Spoiler: Spoiler, desho.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)