User Tag List

View Poll Results: Yuri/Shojou-ai til neste Aicon?

Voters
119. You may not vote on this poll
  • Ja

109 91.60%
  • Nei

10 8.40%
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 20 of 66

Thread: Yuri på neste Aicon?

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Default Yuri på neste Aicon?

Etter en god del forespørsler har vi begynt å vurdere å legge til litt shojou-ai/yuri til Aicon for å legge mer vekt på at det faktisk er AI con, om det blir noe av neste år. Convention for love and so on. Så spørsmålet mitt til dere er derfor: Ville dette være ønskelig eller er dette noe dere absolutt ikke vil? Og isåfall hvorfor/hvorfor ikke?

Default Re: Yuri på neste Aicon?

Positiv til yuri. Men også til mer ai-elementer enn skits ala butlerne. Jeg savnet relevant anime å se på. Og foredrag om det, for den del.

Standard Medlem Exona's Avatar

Yes plz.

Blir det noe ala butlere for oss yuri fans da eller? Etter som jeg forstod det, så var Aicon ment som en avlastning for maidene, men jeg håper fortsatt at det vil bli litt fanservice for oss som liker yuri også. ^_^

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Izuma's Avatar

Quote Originally Posted by CptCalico View Post
    Positiv til yuri. Men også til mer ai-elementer enn skits ala butlerne. Jeg savnet relevant anime å se på. Og foredrag om det, for den del.
    Mye av de eventene vi skulle ha i år ble kanselert i siste liten. Det var faktisk planlagt et panel, men dette fikk vi ikke tid til å sette opp et manus/program for. Forøvrig ble det vist shonen-ai anime i den blå salongen under nesten hele connet Neste år skal vi forsøke å få inn flere ai-relaterte events.

Og vi skal forsøke å få til noe a la butlerne for yuri fansen og

Standard Medlem Amaye's Avatar

Quote Originally Posted by Izuma View Post
    Og vi skal forsøke å få til noe a la butlerne for yuri fansen og
    Altså...Jenter som går rundt og skal kysse hverandre da? * Jeg stiller gjerne opp!*

Standard Medlem AzZa's Avatar

Jeg er egentlig litt redd for at dette kommer til å bli sett på som mer horete og "skittnere" enn når gutter gjør det, ikke fordi jeg mener det selv for all del! Men det er slik jeg får inntrykket av at veldig mange tenker her i verden!

Quote Originally Posted by AzZa View Post
    Jeg er egentlig litt redd for at dette kommer til å bli sett på som mer horete og "skittnere" enn når gutter gjør det, ikke fordi jeg mener det selv for all del! Men det er slik jeg får inntrykket av at veldig mange tenker her i verden!
    Ja, jeg tenkte noe av det samme; yuri er mer mainstream, og samtidig mer harry.

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Jeg synes dette er en great ide. Hvorfor det ikke var sånn til å begynne med går meg hus forbi.

Quote Originally Posted by Snedvig View Post
    Ja, jeg tenkte noe av det samme; yuri er mer mainstream, og samtidig mer harry.
    Så det er harry at jenter skal kysse?
    Jeg mener, hvis vi kan ha AiCon med kyssende butlere(som var herlige forøvrig) kan vi jo gjerne ha et YuriCon med kyssende ..ehm... det blir jo maids da(jentebutler=tjenestepike=maids?)...
    Men det hadde jo bare vært kooos ...Synes jeg

Standard Medlem Rockshoujo's Avatar

YES til Yuri å! Jeg tenkte faktisk på det. At det burde være Yaoi og Yuri con. ;D Elsker begge deler jeg.
    Da kommer jeg til å melde meg på som Maid! ;D

Standard Medlem Ardisrawr's Avatar

Jeg vet ikke om jeg snakker for hele maid-crew, men jeg tviler på at maidene vil gå med på å kysse og kose på verandre på et yuri-con, litt fordi det fort blir stemplet som litt billig.

Rockshoujo: og jeg tviler på at det blir utlyst flere plasser i crewet, for det er allerede flere maider enn kjoler ;D
    Men kan hende Izuma finner på ett annet crew for ett eventuelt Yuri-con som er like genialt som butlere, eventuelt bare skolejenter som Nodoka er så glad i!

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Aridisrawr: Maid-crew til Aicon hadde da blitt et eget utvalgt crew med jenter som hadde lyst til dette ^^,

Standard Medlem CatgirlMe's Avatar

Mener nå at jeg så litt "yuri" på Aicon i år, jeg <: De fleste som cosplayet gutter, var jo jenter, og i fanservice-konkurransen så var det da flest jenter som deltok?
    Har ikke noe særlig i mot at Aicon får yuri også, så lenge det blir like mye yaoi som yuri i så fall. Litt kipt hvis Aicon starter som et yaoi-con, men ender opp som 90% yuri og 10% yaoi.
    Hadde i så fall også vært greit med et yaoi-sted og et yuri-sted der man viste anime etter interesser, så slipper folk å måtte lete etter sin interesse blandt alt det andre. Har ikke noe i mot yuri, men er ikke noe særlig glad i det heller, og liker ikke helt tanken på å måtte pløye gjennom masse yuri for å komme frem til yaoien min

Og hvem vet? Hvis det blir stor nok interesse (det finnes nok en masse yuri-fans), så kanskje Aicon separerer seg fra Soracon til neste år og går utover to dager, der den ene dagen er til yaoi og den andre til yuri? Men dette er selvfølgelig etter hvor mange som er interreserte i tillegg til om det fantastiske crewet klarer, eller er villige, å få det til, og om det i det hele tatt latt seg gjøre.

Det er jo kanskje også litt problematisk med at jenter som kliner med hverandre gjerne blir sett på som litt billigere enn to gutter, men det virker jo som om det er noen som er villige til å melde seg som jente-butlere i alle fall <:

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

CatgirlMe: Det hadde nok ikke skjedd. Inkludering av yuri vil bare åpne for at fler kan ha glede av Aicon Neste år vil vi også prøve å få Aicon større, med et tettere program, så du vil få minst like mye yaoi selvom vi putter inn yuri også ^w^ Og selvsagt er det ingen tvang å gå og se på maidene om en heller vil se på butlerne, eller omvendt~!

Standard Medlem Yuri's Avatar

Ja! Ja! og atter Ja!

Shoujo-ai/Yuri fortjener å være med de også >: 3

AiCon i år hadde jo flest jenter..Hvis vi putter inn Yuri vil jo også gutter komme!!

Standard Medlem Bida-san's Avatar

Hell yeah, GIEF me yuri Izuma!8D

Standard Medlem Dai-Suke's Avatar

Jeg og vennene mine snakket mye om dette på aicon. Jeg synes ideen er perfekt! Jeg kommer ivertfall...^^

Standard Medlem Elfhybrid's Avatar

Ser ikke grunnen til at yuri ikke skal være med..

Standard Medlem Ureshii94's Avatar

Mwahaha xP hvis det blir etterlysning etter maids til dette, skal i hvert fall jeg melde meg^^ og som andre sier, hvis det blir yuri også, vil det komme fler på con'et! :'P

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)