User Tag List

Page 5 of 6 FirstFirst ... 23456 LastLast
Results 81 to 100 of 110

Thread: Soracon 09 - Feedback-tråden!

HA BLA BLA BLA!? fiiup's Avatar

Default Re: Soracon 09 - Feedback-tråden!

Ingen kan konfiskere noe, men jeg vil igjen minne på at vi kan nekte inngangen intill gjenstanden blir lever til oppbevaring, som blir gitt tilbake med mindre vedkommende glemmer å hente det. Vi kan ikke kreve å få utlevert noe som helst men vi står fritt til å sette krav for hva som slipper inn i lokalet.

Det var datteren min som fikk saksa - som lå i syskrinet - beslaglagt. Hun fikk den tilbake når vi dro, men det var rimelig meningsløst. Den eneste saklige grunnen til å sjekke vesker på connet ville være å beslaglegge alkohol, og selv det ville være mest bortkastet fordi en synlig ruset person på disse con'ene uansett ville stått ut som en sår tommel.

Okay, eh, nå må jeg bare si en ting.
    Det var jeg som var pedobear, og nå i ettertid skjønner jeg at det var veldig dumt. Men der og da, i adrenalinrush osv og som de ungene vi er, tok vi ikke hensyn til så mye av det vi burde ha tatt hensyn til, noe som vi, selvfølgelig, burde ha gjort. JA, det var veldig dumt gjort av oss. Det var drøyt. Og uakseptabelt. Jeg har ikke snakket om cosplaypartneren min, om noe så drøyt egentlig kan kalles cosplay, men jeg regner med at hun også syns at vi overdrev ganske mye. Vi overdrev overdrevent, faktisk. Og jeg beklager. Det håper jeg hun også gjør.
    Likevel, sett ved siden av den overdrevent drøye opptredenen, så synd mange av folkene på con at det var morsomt. Og selv om det var risikabelt, fælt og det som verre er, så kom det litt godt ut av det. Ikke det at jeg ikke ser det dumme i det, for det håper jeg dere skjønner at jeg gjør - men det at mange av dere gav oss positive tilbakemeldinger beviste ihvertfall at det ikke var HELT mislykket, selv om det var, joda, ganske mislykket.

Igjen; Beklager, men likevel takk for et fantastisk con.
    //pedobear

HA BLA BLA BLA!? fiiup's Avatar

sikkerhetsvurderingen gjøres der og da, men vi setter pris på feedbacken.

Standard Medlem Zaijin's Avatar

jeg synes det var helt genialt, syns fremdeles det var dritmorsomt =O men jeg kan se hvordan det kan taes ille opp... men det at du kan beklage viser jo bare at du selv vet at det var litt overdrevent så da er det ikke noe vits i å snakke mer dritt om det ^^;

Teh N3ko :3 Nekochan's Avatar

Først litt ros.. Jeg synes det var svært hyggelig på Soracon. Veldig positivt at dere hadde hovedscenen ute! Det gjorde det hele så mye hyggeligere også kunne man jo være ute og nyte godværet (Svært passende for et Soracon ). Masse hyggelige mennesker, mange flotte cosplay og flinke crew-folk! Medic-crew var absolutt awesome som delte ut vann og tok seg av alle

Så litt ris..
    Dette var det tredje con'et jeg har vært på (2 x Desucon + Soracon), og etter hvert eneste con er det samme feedback som går igjen: lite oversiktlig, rot og dårlig formidling av informasjon. Hvorfor blir det ikke gjort noe med dette? Jeg kunne ikke se noen som helst forbedring fra forrige con på disse områdene og helt ærlig synes jeg det blir litt for dårlig.. Det er en ting å feilberegne (ganske så ekstremt..) hvor mange mennesker som kommer, men å sørge for at alle får den informasjonen og oversikten de trenger, det kan da bli gjort noe med?
    Nå forstår jeg at et så stort arrangement med så mange mennesker er vanskelig å strukturere, men da burde dere kanskje sile ut folk..? For i mine øyne virker det ikke som om dere har kapasitet til å holde styr på så mange mennesker. For oss som reiser mange mange mil og betaler alt for mye penger for å kunne være med på dette er det trist å ikke få med seg alt fordi det rett og slett er for mye rot..

Jeg forstår som sagt at det ikke er lett å arrangere noe så stort, men jeg hadde kanskje forventet å se litt mer forbedring på disse områdene da det er på nettopp dette dere har fått mest kritikk.. Jeg håper inderlig at dette blir tatt seriøst i betraktning til Desucon 4 og at man faktisk kan se en forbedring der.

Også må jeg si meg enig i at cosplay konkurransen kanskje burde hatt flere kategorier. F.eks. "Beste selvlagde kostyme", "beste in-character", "beste performance" og lignende. Da får liksom alle en sjanse til å få litt cred for det de gjør Soracons Jack Sparrow er et eksempel på noen som hadde fortjent en bedre tittel, premie og enda mer oppmerksomhet for hans utrolige performance. Men det er nå min mening..

Sånn helt til sist; Soracon var alt i alt en hyggelig opplevelse. Jeg gleder meg til Desucon 4 (og håper inderlig at ryktene om at det skal bli et fantasy og SciFi event i tillegg ikke er sanne..)
    Takk for alt det harde arbeidet dere gjør, og for at dere gidder å jobbe dere ihjel for at vi skal få en god opplevelse! Håper kritikken min kan være til hjelp for forbedring og ikke blir sett på som slakting av hele opplegget - for det er det ikke! Dere gjør en flott jobb og har all grunn til å være stolte

Standard Medlem kerianseray's Avatar

Quote Originally Posted by Reila View Post
    Jeg tror han kom med, men hadde dratt hjem
    Det var i hvertfall det jeg fikk med meg da jeg så videoen fra finalen i går.

Stemmer det, det hadde jeg glemt, beklager . min feil.

DesuMaid kaede's Avatar

Bida-san og Harle (ev. andre som har kommentert på maidcrew): Maidcrew sin jobb går ikke ut på å dele ut vann til publikum. Det er faktisk medic sin jobb.
    Vi har en litt udefinerbar rolle, som delvis går ut på å passe på folk, delvis være søte, men vi er uansett ikke crewcare i fine kjoler. På desucon fikk vi ikke gjort så mye, og hadde derfor mer tid til ting som å dele ut vann og surre rundt, mens vi på Soracon fikk gjennomført mer. Å få til ting som tidsplaner og konkurranser på såpass store arrangementer krever energi og arbeid, og jeg beklager om jeg skuffer noen når jeg sier at maidcrew ikke er superhelter, men faktisk trenger hvile og pauser vi også. Og selv om noen syns at ting som maidhunt er teit liker jeg å tro at noen føler det annerledes, siden vi fikk over 100 deltagere. Maidcrew kommer til å fortsette med slike ting som dette framover, og om folk ikke klarer å hente seg vann selv får man heller utvide medic.

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Quote Originally Posted by Nekochan View Post
    Så litt ris..
    Dette var det tredje con'et jeg har vært på (2 x Desucon + Soracon), og etter hvert eneste con er det samme feedback som går igjen: lite oversiktlig, rot og dårlig formidling av informasjon. Hvorfor blir det ikke gjort noe med dette? Jeg kunne ikke se noen som helst forbedring fra forrige con på disse områdene og helt ærlig synes jeg det blir litt for dårlig..
    Jeg synes personlig at forbedringen var der, den var bare ikke så merkbar ettersom man forventer at sånne ting skal fungere. En ting om Soracon i år er at tidsplanen ble holdt så godt det var mulig. Rapportene jeg fikk fra event var at alle events som ikke ble flyttet massivt faktisk gikk når og hvor de skulle. Dette er en STOR forbedring fra våre tidligere events. Ikke for å snakke om at tidsplanen faktisk hang rundt om kring i lokalene så man kunne lese dem. Det var også lister over hvilke events som var i hvilke rom foran Sal D.

Angående spredning av info ut til de besøkende tar vi dette seriøst, det er et viktig punkt også for oss. Vi har planer for å forbedre oss der, men det har vært mange problemer som har hindret oss i det. Til Desucon 4 har vi et mye mer stabilt team og vi regner med at vi kommer til å se en klar forbedring der.

Standard Medlem AzZa's Avatar

Quote Originally Posted by kaede View Post
    Bida-san og Harle (ev. andre som har kommentert på maidcrew): Maidcrew sin jobb går ikke ut på å dele ut vann til publikum. Det er faktisk medic sin jobb.
    Vi har en litt udefinerbar rolle, som delvis går ut på å passe på folk, delvis være søte, men vi er uansett ikke crewcare i fine kjoler. På desucon fikk vi ikke gjort så mye, og hadde derfor mer tid til ting som å dele ut vann og surre rundt, mens vi på Soracon fikk gjennomført mer. Å få til ting som tidsplaner og konkurranser på såpass store arrangementer krever energi og arbeid, og jeg beklager om jeg skuffer noen når jeg sier at maidcrew ikke er superhelter, men faktisk trenger hvile og pauser vi også. Og selv om noen syns at ting som maidhunt er teit liker jeg å tro at noen føler det annerledes, siden vi fikk over 100 deltagere. Maidcrew kommer til å fortsette med slike ting som dette framover, og om folk ikke klarer å hente seg vann selv får man heller utvide medic.
    Slik jeg skjønte det var det faktisk ikke medic sin jobb heller å dele ut vann, med mindre det var snakk om noen som absolutt trengte det og holdt på å svime av e.l. Vi skulle bare minne folk på at de måtte huske å drikke og spise nok. Men ut ifra situasjonen med været, køer o.l. ble det til at det var nødvendig å vanne folk, slik at de fikk i seg nok vann. Er mulig jeg har misforstått, men det var slik jeg skjønte det som en del av Medic crewet

Må uansett takke for masse positiv tilbakemelding, blir kjempeglad av å lese det! : D

Angående info og forsinkelser så jeg en stor forbedring i forhold til desucon 3!
    Jeg og Okami hang mange programmer rundt omkring på OKS, og vi sparte ikke på dem, de hang til og med rett utenfor do!
    Det virka også som de i infocrewet hadde mye bedre oversikt denne gangen.

Soracon var kjempekjekt for min del. Var en del jeg ikke fikk med meg siden jeg var crew, men det var så kjekt å være crew at det gjør ingenting. Alle de andre i crewet var kjempekjekke, og alle andre jeg snakka med var også kjempegreie. Stemningen var toppers, og det var ikke tvil om at folk hadde det gøy! Et veldig vellykket con etter min mening ^^

Standard Medlem Kommodeskuff's Avatar

Nå har vel det meste blitt sagt av andre, men jeg vil bare si at jeg syntes det var kjempegøy! Mitt første con, så jeg har ikke noe å sammenlikne det med, men det ga i hvertfall mersmak! Selv om det var mye tull i begynnelsen med mye venting, flytting av køer, en litt halvveis fungerende mikrofon, forsinkelser og sånn, så synes jeg det tok seg veldig opp utover dagen. Synes kanskje ting ble litt uoversiktlig siden tidsplanen ble forskjøvet såpass mye, men alt i alt var det bare kjempegøy og super stemning.

Støtter forslaget om at cosplayerne (eller andre som vil) kan melde seg på som underholdning. Er jo massevis av talenter blant folk, og tror det kunne blitt kjempegøy om det ble organisert på riktig måte!

Synes også det burde vært litt flere steder man kunne sitte og prate/hvile seg. Man blir tross alt ganske sliten av å være der hele dagen, og det hadde vært deilig å ha noe annet å sitte på enn en hard trapp/stol. Noen sofahjørner her og der kanskje?

Men alt i alt synes jeg det var fantastisk gøy, og nå gleder jeg meg bare masse masse til desucon! : D

Standard Medlem Zaijin's Avatar

mer after-party! mere! mere! 8D

ragonzul's Avatar

ja, hadde også vært nice hvis vi kunne eventuelt legge til ett 18+ after party også som gikk utover natten, that would been awsome!

...på en søndagskveld? og med skjenkebevilgning? ;D Mye bedre å avtale å møtes på et regulært diskotek etterpå. Men jeg tror det hadde kokt ned til et halvt dusin personer...gjennomsnittsalderen var lav, ikke bare på Sora men på discoen også.

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Takk for all tilbakemelding. Deres innlegg er viktige for oss (og dette er ikke noe jeg bare sier) Årsaken til de store problemene på Soracon kan i bunn og grunn kokes ned til to ting: for mange folk og for få vakter. Det første kan vi selvsagt løse ved å leie flere lokaler/saler, deriblant den store salen (Sal ABC) på OKS. Det siste kan dere alle være med på å hjelpe ved å stille som crew og/eller spørre andre om de vil være crew. Vi kommer til å ha et massivt behov for alle slags crew til Desucon. Dersom dere virkelig ønsker at våre arrangementer skal heve standarden bør dere melde dere som crew. Vi trenger engasjerte mennesker, og den type engasjement vi finner i disse innleggene (som er gull verdt i seg selv) vil vi gjerne få med oss når vi skal dra i land Desu4!

You will need a larger parking lot after 3 months p33r's Avatar

Med i historien kan det også nevnes at du kan sende mail til organizer@desu.no med litt kontaktinfo om du har lyst til å melde deg generelt til crew.

Standard Medlem Raichuu's Avatar

(Nå er ikke jeg sikker på hvor/hvordan høytalerne funker/er i lokalet på oslokogress, så vet ikke om dette kunne vært gjort eller ikke)

MEN
    Uannsett, min gruppe kunne hatt tenkt oss mer japansk musikk spilt C: Sånn som anime sanger osv.

Hørte caramelldansen noen ganger, men det var vel bare folk som hadde på mobilen eller noe

i allefall så hadde det vært kult neste år, hvis det gikk ann

Standard Medlem Reila's Avatar

Om du tenker på generelt i bakgrunnen, så er det jo VELDIG mye støy fra con-gåerne så det kan bli vanskelig å høre, pluss at det er vanskelig nok som det er å få ut ny informasjon til dem, så jeg vet ikke helt om det er en smart ide.
    Men på forrige Desucon hadde jo Jrock Norway et eget rom, hvor de viste PVer og sånn. Kanskje de gjør det i år og?

Standard Medlem kerianseray's Avatar

du vet, I Usa blir con ofte arrangert på store hotell.
    PÅ den måten har arrangørene masse plass til arrangementene. mens de besøkende også har et sted å bo.

Det koster penger ja. men med rundt 3000 besøkende burde det gå an å håve inn litt.

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Quote Originally Posted by kerianseray View Post
    du vet, I Usa blir con ofte arrangert på store hotell.
    PÅ den måten har arrangørene masse plass til arrangementene. mens de besøkende også har et sted å bo.

Det koster penger ja. men med rundt 3000 besøkende burde det gå an å håve inn litt.
    Og jeg håper du er klar over at Norge ikke har noen hotell på denne størrelsen?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)