User Tag List

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 60 of 110

Thread: Soracon 09 - Feedback-tråden!

Standard Medlem Skjervik's Avatar

Default Re: Soracon 09 - Feedback-tråden!

Quote Originally Posted by MaisMelon View Post
    Andre folk i crew, da? De kunne gjerne stoppet oss for all del, etter innslag nummer en. Ikke misforstå meg, jeg fraskriver meg ikke ansvar på noen som helst måte uansett hvor dum denne acten var. Jeg sier bare at de som jobber under et arrangement også må ha kontroll over hva som som blir vist på en scene når dette med bukseløshet godt kunne gjelde en hvilken som helst annen "sjuk" deltaker i konkurransen. Jeg regnet selvfølgelig ikke med at dommerne åpenbart ville forutse hva som kom inn, men det skader aldri å spørre enkelte hva de skal fremføre. Mange unger som deltar, og da kan det fort skje uønskede ting. Dessuten så ble vi også stoppet under andre innslag, og det var jo bra, ikke sant?
    Når jeg hørte pedobear var på scenen skulle jeg gjerne ha løpt fra hva jeg holdt på med men det lot seg ikke gjøre.
    Awsome. Ifølge bildene så hadde jeg iallefall ha digga det.
    Alle har hver sin humor og slik er det. Godt jobbet alle som en!

Standard Medlem Darkfrog's Avatar

Først vil jeg gjerne takke alle som var å besøkte hjørnet vårt for å spille Street Fighter. Vi syntes det var veldig bra med besøkende, og vi likte stemningen under kumite eventen! Takk til alle som var med!

Siden jeg var arrangør var det begrenset hvor mye jeg fikk gå rundt å se på andre stands og ting som skjedde, men av det jeg fikk sett har jeg ingenting å klage på.

Tusen takk til alle crew! Vi følte oss veldig godt tatt imot, og fikk svar på alt vi lurte på. Det var kjempe bra.
    Takk for et supert con. Jeg gleder meg til neste gang.

Standard Medlem Hansi's Avatar

Quote Originally Posted by Skjervik View Post
    Når jeg hørte pedobear var på scenen skulle jeg gjerne ha løpt fra hva jeg holdt på med men det lot seg ikke gjøre.
    Awsome. Ifølge bildene så hadde jeg iallefall ha digga det.
    Alle har hver sin humor og slik er det. Godt jobbet alle som en!

Når jeg leste det første du sa, trodde jeg du ville stoppet dem.. men jeg ble litt usikker når du sa du hadde digga det. Hva mener du egentlig? x)

OT:
    Dette var superheftig! Første helgen min med cons, og jeg angrer ikke i det heletatt! Dette blir minner for livet. Og hadde ikke pedobear klint all solkremen i ansiktet mitt, så hadde helgen blitt perfekt.

Men!
    Den fryktelige køen var helt pervers, og den gikk UTROLIG sakte, og det virker som at folk ikke hadde noe problemer med å snike i den. Og stemplene forsvant jo med en gang, og jeg måtte få nye stempler hvert 5 min (okda, ikke så ofte).

Det var hyggelig med medics som tuslet rundt med vann da

Og jeg har et spørsmål! Ved slutten av Soracon, så ble det vist anime i sal-D (tror jeg), det handlet om en gutt som hadde et hull i brystet.. Hvilket anime var det? Fikk ikke med meg navnet.

Standard Medlem Skjervik's Avatar

Quote Originally Posted by Hansi View Post
    Når jeg leste det første du sa, trodde jeg du ville stoppet dem.. men jeg ble litt usikker når du sa du hadde digga det. Hva mener du egentlig? x)
    Jeg digger pedobear. Rå bjørn det da. Den har bare dukket opp tilfeldig her og der på nettet syns jeg. Sabla morsom

Quote Originally Posted by Hansi View Post

Og jeg har et spørsmål! Ved slutten av Soracon, så ble det vist anime i sal-D (tror jeg), det handlet om en gutt som hadde et hull i brystet.. Hvilket anime var det? Fikk ikke med meg navnet.
    Kaiba. Og jeg ble frosset til gulvet episoden ut, jeg også....FOR noen tegninger!

Der Kranführer Chiyo's Avatar

Quote Originally Posted by MisterIngo View Post
    tekst
    Vi hadde tenkt å si noe om hva kriteriene var, men det som skjedde var at vi rett og slett glemte det ut. I hvertfall gjorde jeg det. Det beklager jeg mye, og det var en glipp fra vår side.

Det at en med kjøpt kostyme som er god på scenen bør få cred er jeg helt enig i, men dette gjelder begge veier! Dvs. at om en har litt sceneskrekk, men har brukt flere måneder på å lage et kostyme som ser veldig bra ut, så kan det tilgis på samme måten som at vi forventer at folk som har kjøpt kostymene sine gir litt mer i konkurransen. Det var også folk med kjøpt kostyme i finalen, som kom videre fordi de overbeviste slik. Og det var et par folk med håndlagde kostymer som ble sendt videre i håp om at de ville gi oss litt ekstra show.

Hva deltagerne gjør eller ikke gjør på scenen når de først er i finalen, kan ikke vi gjøre noe med. Men vi ønsket jo selvfølgelig at alle ville gjøre litt mer ut av seg i den avgjørende runden. Noen leverte med glans, andre stilte litt svakere.

I hvertfall står jeg klippefast bak alle vi valgte å sende til finalen etter den første runden, og bak vinnerne. Men jeg skjønner jo at det er folk som sikkert er helt uenige med oss. Det var mange som vi hadde vanskeligheter med å velge mellom å gjøre til finalister, men desverre kunne vi bare ha med et fåtall. Vi prøver jo så godt vi kan å se performancen og kostymet som en helhet, hvor portraying, kostyme, craftmanship og opptreden går sammen i ett. Og som dommer selv, så vet du jo hvor vanskelig det er å plukke ut noen få stykker i en gruppe med så mange episke cosplayere

At det ble som det ble har sikkert også litt med at alle de fire som var dommere lager sine egne kostymer selv. Så i fremtiden kan jo også en løsning være å ha med flere dommere fra litt forskjellige kretser som sikkert vektlegger helt andre ting igjen. Jeg er enig i at bedre planlegging og flere kategorier definitivt må til, og vi trenger flere folk i cosplay-crew som kan være med på å ordne slike ting. For på denne seansen var det bare meg, og jeg fikk beskjed om å være dommer + finne et panel kun et par uker før connet.

Ihvertfall tar jeg til meg kritikken både som dommer og cosplayer. Og beklager for det som ble rotete og utydelig =)

:cip: addict phyconinja's Avatar

Jeg har en klage. Etter å ha vert ute i solsteika og er på vei inn, så havner vi i en kø som tar år og da. Der står vi slitene, sultene og tørste og venter på å komme inn. Så kommer visse personer fra crewet, setter seg på bordene som står ved inngangen, vendt mot køen, og spiser. Det hadde vel vert mulig å ta litt hensyn og finne et annet sted å spise enn rett forran oss?

Annet enn det stor kose jeg meg, litt lite informasjon om hva som skjedde til tider, men det er jo bare noe man må regne med.

Standard Medlem Yatch's Avatar

Quote Originally Posted by phyconinja View Post
    Jeg har en klage. Etter å ha vert ute i solsteika og er på vei inn, så havner vi i en kø som tar år og da. Der står vi slitene, sultene og tørste og venter på å komme inn. Så kommer visse personer fra crewet, setter seg på bordene som står ved inngangen, vendt mot køen, og spiser. Det hadde vel vert mulig å ta litt hensyn og finne et annet sted å spise enn rett forran oss?

Annet enn det stor kose jeg meg, litt lite informasjon om hva som skjedde til tider, men det er jo bare noe man må regne med.
    nå var ikke jeg crew, men om dette var vakter så er det nok mulig de ikke hadde stort valg, ettersom crewet slet med ganske enkelt for få folk.

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Quote Originally Posted by MaisMelon View Post
    Andre folk i crew, da? De kunne gjerne stoppet oss for all del, etter innslag nummer en. Ikke misforstå meg, jeg fraskriver meg ikke ansvar på noen som helst måte uansett hvor dum denne acten var. Jeg sier bare at de som jobber under et arrangement også må ha kontroll over hva som som blir vist på en scene når dette med bukseløshet godt kunne gjelde en hvilken som helst annen "sjuk" deltaker i konkurransen. Jeg regnet selvfølgelig ikke med at dommerne åpenbart ville forutse hva som kom inn, men det skader aldri å spørre enkelte hva de skal fremføre. Mange unger som deltar, og da kan det fort skje uønskede ting. Dessuten så ble vi også stoppet under andre innslag, og det var jo bra, ikke sant?
    Akkurat dette tar jeg meg frihet til å gripe tak i. Jeg var som kjent oppe på scenen under det andre innslaget, og måtte sensurere så godt jeg kunne. Umiddelbart i forkant av dette spurte jeg rett ut hva dette stuntet innebar, og fikk svaret "en slags sketch" eller noe i den duren. Poenget var at svaret var så vagt at jeg ikke hadde noen forutsetning til å forutse hva som kom til å skje på scenen. Faktisk må jeg spørre om det ikke var bevisst, for å unngå at dere ble vist vekk. Det var også bare flaks at jeg hadde en kappe på meg.

Til neste gang håper jeg uansett at folk som planlegger å gjøre slike ting tenker over hva konsekvensene kan bli for både oss arrangører og Soracon.

Darth AWESOME MisterIngo's Avatar

Quote Originally Posted by Chiyo View Post
    I hvertfall står jeg klippefast bak alle vi valgte å sende til finalen etter den første runden, og bak vinnerne. Men jeg skjønner jo at det er folk som sikkert er helt uenige med oss.

Jeg er ikke helt enig i alle som ble finalister. Det var noen som jeg var regelrett sjokkert over ikke kom videre til finalen fordi de var helt utrolig underholdende, og kostymemessig helt utrolige å så på.

Vinnerne er jeg helt enig i. Det var noen verdige vinnere, og det var utrolig deilig å få se at de fikk noen premier som det var verd å gi ut. Jeg vet ikke helt nøyaktig hva som ble gitt i premier på Desucon, men jeg syns ikke det var nok. Hun som vant på Desucon fortjente mer enn hva hun fikk. Så derfor var det kjekt å se at vinnerne denne gangen fikk utrolig flotter premier!

Vi prøver jo så godt vi kan å se performancen og kostymet som en helhet, hvor portraying, kostyme, craftmanship og opptreden går sammen i ett. Og som dommer selv, så vet du jo hvor vanskelig det er å plukke ut noen få stykker i en gruppe med så mange episke cosplayere
    Jeg syns ikke den helheten kom helt til syne i utvalget av finalister, men nå har dere jo fått tilbakemelding på det så da håper man jo selvsagt at det blir bedre neste gang.

Hei, har en liten forslag... Hva om det kåres en med best kostyme og en som levde seg mest inn i character i tillegg til neste år?

Dvs. at om en har litt sceneskrekk, men har brukt flere måneder på å lage et kostyme som ser veldig bra ut, så kan det tilgis på samme måten som at vi forventer at folk som har kjøpt kostymene sine gir litt mer i konkurransen.
    Jeg er veldig takknemelig at dere tok med dette til vurdering!
    Det var mitt første cosplay konkurranse, jeg hadde alrdi vært med på noe con tideligere, dermed visste jeg egentlig ikke helt hva jeg skulle gjøre. Jeg fikk veldig kort varsel om å komme opp på scenen rett etter jeg kom ut fra lokalet (min feil...), og akkurat da fikk jeg litt 'sceneskrekk' (/hjerneteppe)....

Kostymen hadde jeg brukt et par uker på å sy fra scratch. Og dermed kunne det ha vært litt nedtur om å tape til en som har kjøpt ferdig kostyme men som er full forbered på sceneshow...

Standard Medlem Laraneia's Avatar

Nå setter jeg meg selv i fare for å bli kjeftet på av visse sjefer men jeg vil påstå at alle "issues" med cosplay konkurransen holder på å bli løst as we speak.

Vi er veldig klar over alt som gikk galt, og skal finne løsninger slik at neste gang blir en mer koordinert og profesjonell affære.

Kudos til alle som turde å stå på scenen, uansett om dere hadde lag, kjøpt eller lånt kostyme. Det var supert!

Standard Medlem kerianseray's Avatar

Jeg synes Soracon var fantastisk, likevel må jeg si meg enig med mange andre som har skrevet innlegg at mye kan gjøres bedre neste gang.
    køene, kunne blitt gjordt noe med.
    Dette er egentlig ganske lett å gjøre noe med.
    store plakater. med tydelig informasjon. megafon som er blitt nevnt tidligere og ikke minst oversiktlig forhåndsinfo på nettet.

pedobear sketchen synes jeg var malplassert på en offentlig scene.
    Det er foskjell på å være verbal grov(som jeg har sett i den del naruto-yaoi skits) enn å\ faktisk rive klærne av noen.
    Jeg har ikke noen spesifikk formening om hvem som bør ta ansvaret for dette. det får dommerne og bjørnen og ungen finne ut seg imellom, men jeg synes ikke den passet på soracon.

Free hugs reglene står det mye om på hjemmesiden og det overasket meg at det var mange denne gangen som tyldigvis gav blaffen.
    jeg så flere uten freehugs skilt som hoppet på folk med kostymer av kjente figurer. jack spearrow for eksempel, stakkars fyr. han fikk ikke stå i fred i to minutter.Litt av kostumet han fikk også litt medfart.
    denne diskusjonen var oppe i fjor etter desucon også. For folk som har kostymer som er skjøre, hjemmelagede eller som blir fort ødelagt kan dette være veldig frustrerende. Jeg som har dårlig balanse ville også vært glad hvis folk hadde vært litt mer forsiktige.Selvfølgelig var det mange som møtte opp med freehugsskilt som overholdt reglene, og respekterte et nei, og de synes jeg skal roses.

cosplay konurransen.
    gah. hvor begynner jeg. fantastisk mange som meldte seg på, mange bra kostymer og innslag.
    det var mange som burde vært med i finalen som ikke kom med. silent hill nursen feks.
    jeg er enig i at man bør kategorisere mer hva man faktisk konkurrerer om i en slik konkurranse. hjemmelaget kostyme, performance, kjøpt kostyme.. osv.
    selv brukte jeg 6 mnd på mitt kostyme men har en smule sceneskrekk. hva gjør man da hvis man blir puttet i samme bås som folk som har kjøpt kostyme men som elsker å stå på scenen?

Jeg savnet også den biten der dommerene spør sluttfinalistene om hvordan de laget kostymet sitt eller hvordan de har planlagt opptredene sin.( det gjorde de på desucon, og det var veldig lærerikt)
    Men ok, det var 15 io finalen så det var vel litt vanskelig å få til.

medics synes jeg var helt fantastiske og som darthsidious sa , jeg synes det fortjener en medalje for innsatsen.
    Takk medicsfolk, takk til mette hun var den eneste jeg fikk navnet på.
    Dere var stor hjelp når jeg måtte opp den skumle scenetrappen.

og uten dere hadde vi dødd av heteslag hele gjengen.

Eller vil jeg bare si at kommunikasjonen må bli bedre og de foreskjellige crew gruppene bør diskutere måter å løse sine problemer før de tar det opp for rådet(hvis dere har et)NYTT LOKALE NESTE ÅR hadde vært fint, vi blir bare flere og flere.
    lykke til med å arrangere desucon 09. Håper ting blir litt enklere da.

NOK klaging nå, Soracon var med sine mange feil alikevel et fantastisk con , og jeg koste meg masse og fikk masse nye venner samtidig som jeg ble gjenforent med gamle.

gleder meg masse masse til neste gang.

Standard Medlem Reila's Avatar

Quote Originally Posted by kerianseray View Post
    det var mange som burde vært med i finalen som ikke kom med. silent hill nursen feks.
    Jeg tror han kom med, men hadde dratt hjem
    Det var i hvertfall det jeg fikk med meg da jeg så videoen fra finalen i går.

#3 Cosplay Desucon 2 Red's Avatar

Vi jobber allerede med å bli kvitt problemene som kom opp under cosplay konkuransen på Soracon. Ble veldig rotete for dommere og publikum. Som Chiyo sa så skulle ikke første runde være ment for skits, men mere for at kostymene skulle vises til dommere og publikum. Og spørrerunde om kostymer/karakter/etc hadde vært bra utenom at vi plutselig fikk beskjed at Soracon skulle være over klokken seks. Beskjeden kom ti på seks.

Informasjonmangel på Soracon og dårlig kommunikasjon mellom crew og besøkende var et stort hinder/grunn for mye av det som skjedde, og vi skal gjøre det mye bedre neste gang både på det ene og det andre - spesiellt spesielle grupperinger for cosplay konkuransen. Satt på Peppes Pizza i flere timer etter con'et og snakket om hva som kunne være bedre.

En stooooor takk til alle medics som løp bena av seg for å holde alle andre i gang, og Silent Hill nurse-cosplayeren KOM videre i konkuransen, men hadde gått hjem for å gå på grillfest. ^^'

Darth AWESOME MisterIngo's Avatar

Jeg hadde en liten ide for litt siden, men jeg glemte å skrive om den.

Hva med om cosplayere for være med som underholdningen? Ikke bare at de er med og deltar, men at om det er noen av dem som er talentfulle og flinke til en ting så hvorfor ikke la dem opptre? Som han beatboxeren. Det hadde vært utrolig kult. Selvsagt var det jo noen som opptrådde, men det var spontant (i allefall for min del, men jeg fikk lov så hei.), og det bare jo preg av å være det (igjen, snakker om meg selv nå...).

Folk med gode ideer kan sende inn videoer av innslaget på forhånd slik at man har muligheten til å lage et flott show. (Om dette faller i smak så kan jeg sikkert være med på å organisere deler av cosplay-konken, men jeg har et meget sterk ønske om å delta i konkurransen også...).

Jeg driver litt stand-up, og imitasjon som dere vet, og hadde ikke hatt noe i mot å stille, mellom runder i cosplay konkurransen selvsagt. Om det er noen som kan danse så syns jeg de burde få gjøre det. Om noen er skuespillere og kan det så hadde det vært kult om de spilte en scene fra en anime? Som en slåsskampen mellom Orochimaru og Kazekagen? Sang av japanske sanger?

I tillegg så vil jeg også foreslå inngangspenger for dem som cosplayer... Ikke for at det skal være kjipt, men slik for dere sortert ut dem som vil og dem som bare gjør ting på tull. Som sagt, man skal ikke være kjip, så jeg syns gjerne at cosplayere kunne fått være med som publikum på åpningsshowet. Betaler man for å være med i konkurransen så vet man at det blir bra, og så får man et godt show på tilbudet.

Må også si meg enig med mange andre her at det bør være egen kø for dem som har billett og dem som ikke har. Og kanskje en tredje for cosplayere som deltar i konkurransen? Det er jo med på å heve nivået på connet spør du meg (ja, jeg cosplayer jo, så jeg taler jo deres sak her da. Hehe.)

Til slutt så kan jeg også legge til at en kategori for dem som stiller opp i konkurranse spontant og dem som melder seg på på forhånd? Om folk melder seg på på forhånd så blir det mye bedre organisatorisk fordi da kunne man alltid delt ut liste til dem som har meldt seg på, med rekkefølge, og så hadde de visst når de skulle på scenen og kunne stille opp på tide.

Kanskje en organisering med cosplayere sortert etter manga/anime/og film?

Skriver bare ned forslaga mine her. Ikke alle som er like gode, og ikke alle som er like dårlige. Har jeg skrevet dem ned feil plass så må dere tilgi meg og flytte innlegget slik at de rette personene får lest det.

Ellers vil jeg bare gratulere dere med et fantastisk con. Jeg storkoste meg.

Sofasnekker'n Shiraishi's Avatar

Betaling for å være med på cosplay-konkurransen har vi hatt på Desucon, ettersom dette er Norges største. Slik vi i utgangspunktet så for oss Soracon var det et rolig og chill treff for folk på Japani. Derfor ville vi ikke stenge noen ut fra konkurransen. Det tok fullstendig av i år med et voldsomt besøkstall. Faktisk var Soracon i år på størrelse med Desucon i fjor. Om vi dermed begynner å ta penger på Soracon er en helt annen sak som krever en egen vurdering.

Altså over 3000 besøkende?!

Standard Medlem MaLink's Avatar

Jeg hadde det helt awesome! tusen tusen takk til alle i medic crew som sprang rundt med vann, dere gjorde dagen lettere for mange

I begynnelsen var d litt kjipt, måtte stå i kø i en og en halv time og når vi endelig kom fram til døren fikk vi beskjed om at lokalet er fullt og vi må vente mer.
    men men, fikk bilett til slutt etter 2 timers venting. skjønner at det var vanskelig for crewet siden det kom mye flere folk enn planlagt, det ble et veldig velykket con når det kom igang neste gang burde det bli bedre komunikasjon mellom crewet og con-gåere

kunne kanskje vært litt strengere regler om hvordan man skal behandle hverandre på et con, når det gjelder all klemmingen. det var flere ganger jeg måtte løpe fra folk som ville gi meg klem. jeg hadde et kostyme det var litt vanskelig å bli klemt i. og noen prøvde å se under "skjørtet" mitt, og det var ikke særlig morsomt....

men alt i alt, suuuuuuuuupert con! men på neste Desucon burde dere kanskje finne et annet lokalet, for nå blir vi for mange.... bedre med for god plass en for liten

Standard Medlem Makkuro's Avatar

Skal ikke si mye, men dere burde virkelig skifte ut stemplene med noe annet. Festivalbånd for eksempel

Savnet også en megafon eller lignende. Det var vanskelig å høre hva som ble sagt når det ble gitt beskjeder

Alt i alt var det et flott con, men neste gang trengs det mer plass

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)