User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 21 to 38 of 38

Thread: Legitimasjon

Standard Medlem Lionessy's Avatar

Default Re: Legitimasjon

Quote Originally Posted by phyconinja View Post
    Hvis det ikke har fødselsdato, hvordan skal de da kunne bruke det for å sjekke alder?
    Hvis det er feks vgs skolebevis så er man som regel helst over 14 år da
    Man har vel ikke skolebevis på ungdomsskolen tror jeg?

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Tørr jeg spørre hvorfor det er aldersgrense?

Synes i alle fall dere burde ordne det slikt at de under 14 skal få komme inn hvis de har underskrift eller noe sånt fra verge.

Standard Medlem Skjervik's Avatar

Quote Originally Posted by Ichigo View Post
    Tørr jeg spørre hvorfor det er aldersgrense?

Synes i alle fall dere burde ordne det slikt at de under 14 skal få komme inn hvis de har underskrift eller noe sånt fra verge.
    Boyslove og personer under 14 år? Personlig syns jeg ikke det passer. For min del skulle gjerne aldersgrensa vært høyere og, Men det har ikke jeg noe med.
    Men det med underskrift syns jeg var en god ide, Dog, Hvilken mor/Far lar sin 11-13 åring gå på noe som Aicon? Fattern hadde låst meg inni kjellern hadde han visst hva Ai og Sora egentlig var...

:cip: addict phyconinja's Avatar

Og hvordan skal de sjekke at underskriften virkelig stammer fra verge?
    Allt de ser er en underskrift, du trenger ikke engang skrive det ekte navnet.

Og det er vel nesten ingen på den alderen som ville sagt hva de skulle på heller. Bare beskrevet det som akkurat det samme som soracon, de fleste har vel sagt at det er soracon, bare at det strekker seg over 2 dager. Og det kan jo foreldrene godta/skrive under på

Standard Medlem Akamaru's Avatar

Hva med folk under 14 i følge med verge? Som kan bevise at de faktisk er personens foreldrer/lignende med pass eller whatever...?

Bare nyskjerrig x)

Standard Medlem TownyTuff's Avatar

Hmmz, høres ut som om jeg må rote frem passet, altså. Men jeg drar med faren min, hva om han bekrefter at jeg faktisk er 15?

Standard Medlem Reila's Avatar

Foresatt eller underskrift eller ikke, du kommer ikke inn med mindre du er 14 år eller eldre og kan bevise det : P
    Ikke gidd å prøv på omveier rundt aldersgrensa.

Og du blir nok nødt til å dra med deg passet uansett, TownyTuff : P

Standard Medlem caeur's Avatar

Har man ikke annen form for legitimasjon enn pass, må dette tas med om en vil inn. Ganske enkelt og greit. Jeg er forøvrig enig i at kombinasjonen boyslove og barn under 14 år ikke er helt den beste, men arrangementreglene er satt og det er lite som kan gjøres med nå. Og joda; superkjipt å fylle fjorten i år, men ikke er det når Aicon holdes, men aldersgrenser er aldersgrenser forsåvidt. Men gjør som Skjervik sa og snakk med sjefene; kanskje de kan være litt runde i kantene. Uansett så er jo Soracon neste dag; så man får jo oppleve et cosplay-arrangement likevel.

Pro tip for dere som er gamle nok uansett: ganske ukult å krangle med vaktene i døra uansett om man er over aldersgrensa; så vær smart og ta med gyldig legitimasjon så alle får en flott opplevelse av Aicon.

mjau mjau katteøre Ichigo's Avatar

Jeg synes dere overdriver noe fryktelig og gjør det forferdelig tungvindt. Så vidt jeg har forstått det er det ett con dedikert til yaoi (type ecchi) å ikke ett con dedikert til hardbarka yaoi hentai der dere sitter og stirrer på gruppe sex mellom menn.

En signatur er en signatur, kan godt være at den er falsk, men dere er i alle fall fraskrevet ansvar. Aldersgrense ser jeg heller ingen vits med siden det er ett rimelig uskyldig yaoi-con såvidt jeg har forstått det. (ellers hadde det vel måtte være 18 års grense?)

Synes bare det virker som at dere gjør det til mer enn det det virkelig er, noe jeg synes ødelegger siden det sikkert er mange under 14 som gjerne ville vært innom treffet.

Hvis det blir så jeg drar så får jeg ikke mine foreldre til og bli med å si at jeg er over 14 siden jeg ikke har legitimasjon.
    En signatur er vel det meste dere kan kreve av meg for at jeg personlig skal komme i alle fall, ellers blir det bare surr spør du meg.

Det er i alle fall det jeg synes om det og ha en aldersgrense.

Sutrefaen Sharingan's Avatar

Quote Originally Posted by Ichigo View Post
    Hvis det blir så jeg drar så får jeg ikke mine foreldre til og bli med å si at jeg er over 14 siden jeg ikke har legitimasjon.
    En signatur er vel det meste dere kan kreve av meg for at jeg personlig skal komme i alle fall, ellers blir det bare surr spør du meg.

Det er i alle fall det jeg synes om det og ha en aldersgrense.
    Signatur er noe vi ikke kan overholde da jeg feks kan skrive alles signaturer uten at vaktene kan vite det. Og jeg er definitivt ikke foreldrene til 4000 folk på japani.

Quote Originally Posted by Sharingan View Post
    Signatur er noe vi ikke kan overholde da jeg feks kan skrive alles signaturer uten at vaktene kan vite det. Og jeg er definitivt ikke foreldrene til 4000 folk på japani.
    Hvis du/dere ikke har lyst til å ta med pass og fødselsattester og alt annet mulig ræl, Ved tidligere treff og partyer jeg har vært på (IKKE Desu, Ai eller Sora) Så haar vaktene og bilettutsalget godtatt kopier av fører kort og pass osv.
    Sånn hvor dere har scanna inn på PC'n og printa ut på papir.
    Om det gjøres her vet jeg ikke, Men det er jo en ide?

Quote Originally Posted by NightButcher View Post
    Høres ut som en god ide. I stedet for å slepe med seg passet og slikt.
    MEN, Så kommer minuset med det.
    *Enkelt å forfalske.
    *Hvis forfalskeren er god er det vanskelig å se det.

Men vi hadde ingen problemer med det på Mjäln-Lan i fjor sommer.
    Last edited by Sensei; 19th June 2009 at 09:53. Reason: Merget ting som burde vært én post.

Standard Medlem NightButcher's Avatar

Høres ut som en god ide. I stedet for å slepe med seg passet og slikt.

Edit: Ahh... Tenkte ikke på det XD
    Last edited by NightButcher; 19th June 2009 at 16:15.

Standard Medlem NaruStine's Avatar

umm, eg var ein tulling å glemmte passe mitt hjemme, men eg fekk det sendt å eit bilde på mobilen min. datoen visser veldig bra og sånnt, holder det til at eg kan komma inn?

HA BLA BLA BLA!? fiiup's Avatar

Hei. Når det gjelder legitimasjon så akksepterer vi:
    alle offentlig godskjente legitimasjoner, kopi av disse og bekreftelse fra foreldre(det skal stå et telefon nummer på den bekreftelsen og vi kommer til å ringe opp og høre).
    Det beste dere kan gjøre er å enten ta med skole bevis eller noe sånt så kommer dere inn.

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Quote Originally Posted by fiiup View Post
    Hei. Når det gjelder legitimasjon så akksepterer vi:
    alle offentlig godskjente legitimasjoner, kopi av disse og bekreftelse fra foreldre(det skal stå et telefon nummer på den bekreftelsen og vi kommer til å ringe opp og høre).
    Det beste dere kan gjøre er å enten ta med skole bevis eller noe sånt så kommer dere inn.
    Altså ikke A-kort nå lenger?

Crazy Yaoi-fangrl (Aicon arrangør) Silli-zicuni's Avatar

Hvis A-kortet ditt har navn/fødselsdato og bilde så går det fint!

Standard Medlem TownyTuff's Avatar

Hmm. Tror jeg satser på minibankkort jeg, regner med at offentlig informasjon med navn, fødselsdato og bilde burde gå bra uten at jeg trenger å stappe lomma med pass da.

Quote Originally Posted by TownyTuff View Post
    Hmm. Tror jeg satser på minibankkort jeg, regner med at offentlig informasjon med navn, fødselsdato og bilde burde gå bra uten at jeg trenger å stappe lomma med pass da.
    Alt med bilde, Navn og fødselsdato/Nummer gjelder.
    Hvis dere ikke har noe legitimasjon så slipper dere nok ikke inn

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)