User Tag List

Results 1 to 9 of 9

Thread: Itachi-Fanservice [Oh yeah.. Might not be safe for work]

Default Itachi-Fanservice [Oh yeah.. Might not be safe for work]

Dette er ikke ferdig
    Hvis noen kan hjelpe meg med anatomien så hadde jeg verdtsatt det
    Uansett, jeg tror jeg har fått til muskler osv nokså bra, sånn egentlig..
    Dette er WIP, og selvfølgelig ikke ferdig enda..
    Vel vel..

Tid brukt: 3 timer på lineartm, X-antall timer på orginal.
    Programmer: Photoshop CS4

Jeg bestemte meg for å tegne noe for en del uker siden, og spurte da.. Vel.. Mita om hjelp.. Hun sa: Tegn Itachi Fanart!
    And.. I did!.. Og siden søte vakre Inky lånte meg Bamboo tegnebrettet sitt, så satte jeg igang klokka 12 på å linje opp orginalen..
    Spoiler Spoiler: orginal

[Edit]
    Ser at kinnbeinet som er markert skal være lengre nede.. (Bare sånn at folk ikke pointer det ut)
    Og nesten 50 Views men ingen kommentarer?
    Last edited by Danieru-kun; 19th March 2009 at 11:35.

Standard Medlem Shinke's Avatar

Default Re: Itachi-Fanservice [Oh yeah.. Might not be safe for work]

Jøss... 100 views og ingen comment? D: Dette kan ikke være tegneforumet jeg husker! :C

Uansett.... Pust dypt inn, og gjør deg klar! Det er mulig dette kommer til å svi litt.

Grei start, men jeg tror du trenger å trene en del mer på anatomien din!
    Han er mektig uproposjonert. Selv om delene ser bra ut hver for seg, så passer de liksom ikke sammen. For det første har han litt muskler på overkroppen, men unnaturlig smale hofter! Enten smale hofter eller at beina hans begynner høyt oppe. klarer ikke bestemme meg helt. Og den armen han har stikkende ut passer ikke til overkroppen i det hele tatt. Er som om noen har tatt en relativt smalbygd kar, kuttet av armen, og sydd på armen til en yrkestømmerstokkkaster! Halsen hans begynner relativt smal, men blir faktiskt bredere oppover, og plutselig har han en veldig smal hake! Det er også litt merkelig.
    Også er øverste delen av beina hans litt korte, mens nedre delen av beina hans plutselig er lange.

Det jeg anbefaler at du gjør, er at du gjør noen anatomiøvelser. Skaff deg en anatomibok for tegnere, og se om du får noe ut av det. Tegn også etter fotografier!
    Du kan også studere folk på gata, og prøve live-sketching. Prøv å tegn folk som går forbi og som henger rundt i byen og sånt. Gjør det fort og gæli, så du bare får med proposjonene deres, og ikke noe annet.

En annen ting som kan være lurt er å lage hjelpelinjer på skissa. Både for perspektiv, og strekmenn for anatomien liksom. Proposjoner er veldig viktig. Hadde du fått de mer riktig hadde hele tegningen sett mye bedre ut med en gang.

Jeg liker foresten klærne på blyantskissa di! Draperi er vanskelig, så good job!
    Husk å ikke slurve slik at det blir like bra på den digitale også!

gambatte!

Standard Medlem Aki's Avatar

Bra utgangspunkt, men må meg si meg eing med shinke ovenfor:/
    han har vel sagt det meste.

Du kan jo også kjøpe deg en anatomifigur, det er ikke så mange posisjoner man får til med dem, men de hjelper en god del bare sånn at du får sett.
    Her har du også en bra side http://www.posemaniacs.com/

Jeg takker for kritikken Shinke
    Holder på å tenker ut forbedringer ^^

Dette er ikke noen forsvaring, men ta det som at virkeligheten er hardere enn bøker..
    Etter mitt ett og et halvt år med "kroppsbygging" legger man merke til mye rart.. Det finnes ingen destinkte øvelser man kan trene hofter på, enn å trene bein generelt..
    Større bein = litt hofter, så det er ganske sant, men det med armene iforhold til mage/brystområdet.. Folk er ikke perfekt bygd i virkeligheten, enn det man vil se i anatomibøker osv osv.. Jeg vet om MANGE som har liten kasse i forhold til armer.. Det ser kanskje rart ut. Men det er sånn virkelighetens verden er..
    Og hvis jeg hadde vært Itachi, ville jeg ihvertfall fokusert på armer mer enn på noe annet.. Det er jo der styrken hans vil være.. Ikke i brystkassa liksom.. Men det er min mening..
    Spoiler Spoiler: bodybuilding

Og siden jeg har alt digitalt er det lett å endre på ting
    Så forvent en forbedring iløpet av uken ^^

Og Aki: Takk
    That site will make my day MUCH better ^^

Danieru- out
    Last edited by Danieru-kun; 30th March 2009 at 00:31.

ser litt ut som om magen hans har aids. men det er en kul tegning Kunne kanskje vært jobbet litt mer med, men i utgangspunktet er ikke dette en dårlig start..

Standard Medlem Shinke's Avatar

Danieru-kun: vel, Itachi er jo mer en fighter enn en bodybuilder da. I kampkunst av forskjellige slag, og hvertfall japansk, så bruker du hele kroppen, og ikke bare armene. Hoftene, altså tyngdepunktet ditt er faktisk somregel viktigere for å få kraft, siden du får brukt hele kroppen. Når du slår f.eks, så er det rotasjon i overkroppen som gjør slaget hardt.

hm... Buakaw Por Pramuk er en ganske dreven fighter! Muay Thai-utøver. Han er bygd slik:

Grunnleggeren av Kyokushin karate, Mas Oyama er eksempel på en annen type fighter-kropp.

Han hadde store armer og skuldre, men hele resten av kroppen komplimenterte. Hele mannen var beefy!

For å sette ting i litt annet perspektiv, la oss ta en titt på en kvinnelig fighter!

Megumi Fujii, aka Mega Megu!

Som du ser, så har hun ganske store muskler. Mye mer enn det vi er vant til å se på kvinner. Men det er gjevnt fordelte muskler, til fordel for fightinga. Googler du "female bodybuilders" vil du se at de har kropper som ikke ligner på på Fujii sin. Men gjør det på egen risk, for det er kinda skummelt.

For å se på en type kropp til, la oss se på kroppen til en som praktiserer kampkunst med våpen. Er jo mye våpenbruk i Naruto tross alt, så det passer jo litt.

Kuroda Tetsuzan er en av Japans mest anerkjente fektemestere.
    Når man ser på han kan man se at han er i god form, men han har ikke store muskler.
    Når man bruker våpen handler det også om timing, bruk av hofter, tyngdepunkt osv, og som vi kan se har Kuroda-sensei trent opp en kropp som reflekterer dette.

http://www.youtube.com/watch?v=tVuGDcggm44
    her har vi han i bevegelse også. Han vet absolutt hva han driver med, og han trenger ikke løfte sin egen vekt over hodet for å drive med det.

uansett. Poenget jeg vil frem til er at fightere ikke har bodybuilderkropper, de har fighterkropper. De trener hele kroppen sin gjevnt, og de bygger muskler som passer til det de driver med. ^^
    Last edited by Shinke; 31st March 2009 at 19:29. Reason: bilder som var litt hulter til bulter!

Du tok balletak på meg der må jeg si.

Jeg vil ta det til meg, og komme med en forbedring ^^

Men det med hoftene.. Hva kan jeg gjøre med de? :S
    Det ser jo ikke ut som at noen av de har noe spessielt med hofter. :-/

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Angående bodybuildere, så må jeg nevne at de er noen reale vinglepetter'e. Høyt tyngdepunkt og greier. Lite nyttig når man skal bruke muskler til noe annet enn pynt.

Sant så sant Sensei. De er bare til pynt, men det finnes metoder å komme seg unna denne grufulle forbannelsen. Trene styrke når man har bygget seg opp

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)