User Tag List

Results 1 to 2 of 2

Thread: LES MEG: Hvordan trefftråder skal lages og brukes. (Det som står her SKAL følges)

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default LES MEG: Hvordan trefftråder skal lages og brukes. (Det som står her SKAL følges)

Oppretting av treff foregår på følgende måte:

1. Lag en tråd i den sosiale gruppa til fylket treffet skjer i.
      Planlegging og interessesjekk skal taes i de sosiale gruppene for det fylket treffet skjer i, ved å starte en tråd i den gruppen. Om du lager en tråd i treff-forumet for dette vil den ikke bli godkjent og du vil få en advarsel for feilposting i henhold til de vanlige forumreglene.
    2. Lag tråd i treff-forumet (når tid, sted osv. er fastsatt)
      Når man føler man har planlagt treffet nogenlunde ferdig lager man en tråd i dette forumet.

Husk å oppdatere førstepost med all viktig informasjon!
    Du kan gjerne poste det som et innlegg for at folk som alt har lest tråden skal få det med seg, men det bør også legges inn i førsteposten så folk som leser tråden for første gang skal slippe å lese 5 sider før han/hun får med seg alt viktig.

Eksempel for treffstarter:
    Jeg har lyst til å lage et treff for gøy. Bare for å samle folk en fredag. Jeg lager da en tråd i f.eks denne gruppen (Som er gruppen for treff og sosialt i Oslo, for det er der jeg vil ha treffet mitt). I den tråden vil jeg forhåpentligvis få noen svar fra andre som er interessert i å delte på treffet mitt. Vi finner en dato som folk tror passer.

Det neste jeg da gjør er å lage en annonsering av treffet i dette forumet vi er i nå (Treff og sosialt). Der skriver jeg opp viktig informasjon om treffet. Som når treffet er, hvor treffet er og alt annet som kan være nyttig. Kanskje jeg til og med lager en liste over påmeldte til treffet!

Verre enn det er det ikke.

PS: Tråder i dette forumet må godkjennes av en moderator før den blir synlig for andre medlemmer. Det er viktig at du skriver en god tråd for at den skal bli godkjent.

Tråder av typen "skal vi møtes i morgen fordi jeg tilfeldigvis er i Oslo" vil ikke bli godkjent på grunn av kort varsel og lite informasjon. Det kan gå i sosiale grupper.

PPS: Om du har et større treff eller samling, for eksempel et con på linje med aicon eller banzaicon - hvor man kan forvente mange tråder - anbefaler vi at du heller tar kontakt med en administrator for å få et eget subforum. Dette er for å samle relevante tråder sammen. Opprett gjerne en sosial gruppe til å samle diverse sosial posting.
    Last edited by Heika-sama; 3rd February 2010 at 16:02.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Default Re: LES MEG: Hvordan trefftråder skal lages. (Det som står her SKAL følges)

Informasjon til øvrige brukere - Hvordan bruke treff-forumet?

Vi har nå åpnet for at brukere kan diskutere i trådene her på treff-forumet igjen, men det er med noen forbehold!

Spam vil bli slått hardt ned på, dvs:
    • "Jeg kommer ikke" er ikke godkjent innhold.
      Om alle som ikke kan skal svare ender man opp med side opp og side ned med det, i tillegg til at det er totalt uniteressant hvem som IKKE kommer.
    • Svar må ha relevans til treffet.
      Småprat går fremdeles i sosiale grupper.
    • Svar må være relevant for mange.
      Er det noe rettet mot én enkelt bruker kan det heller tas via profilmelding. Om du er usikker på om du skal poste i tråden eller i profilen for kommentarer, spør deg selv følgende: "Er dette relevant for mange på treffet, eller er det bare mellom meg og denne personen?" Om det er det sistnevnte går det i profilen.

Grunnen til at det vil være såpass strengt er at det skal være lettere å finne relevant informasjon om treffet.

I tillegg er det viktig å kontinuerlig oppdatere førstepost med viktig info.

Følg de generelle forumreglene!
    Last edited by Heika-sama; 3rd February 2010 at 15:44.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)