User Tag List

Results 1 to 18 of 18

Thread: Maria + Holic

Default Maria + Holic

Maria + Holic

Plot:
    Denne animen handler om Kanako som begynner på en ny skole, som er en all-girls school. Originalt, I know. Grunnen til at hun begynner på akkurat denne skolen, er at hun vil finne drømmedama si. Kanako er allergisk mot gutter. Dette kan kanskje virke som en helt vanlig Shoujo-ai anime, helt til Kanako møter Mariya. Tradisjonen tro, faller hun for Mariya, men det eneste problemet er at Mariya egentlig er en meget slem og sadistisk gutt i forkledning.

Noen som har lest mangaen/ Sett første episode?

Personlig synes jeg dette var et artig konsept, med mye potensiale.

( På bildet: Mariya (til høyre) og tjenestepiken hans/hennes, Matsurika (til venstre)
    Last edited by ilifin; 7th January 2009 at 00:41.

Standard Medlem Yuri's Avatar

Default Re: Maria + Holic

Så første episoden. Tja, hørtes lovende ut i starten, men hvorfor skal de gjøre det så utrolig "morsomt". Det var ikke morsomt en gang (mulig det er bare jeg som har dårlig humor). Og hvorfor kunne ikke Mariya være en jente på ordentlig? Hadde vært mye morsommere da. *slå hodet i bordet*
    Mulig spoiler
    Spoiler Spoiler:

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Quote Originally Posted by Yuri View Post
    Så første episoden. Tja, hørtes lovende ut i starten, men hvorfor skal de gjøre det så utrolig "morsomt". Det var ikke morsomt en gang (mulig det er bare jeg som har dårlig humor). Og hvorfor kunne ikke Mariya være en jente på ordentlig? Hadde vært mye morsommere da. *slå hodet i bordet*
    Mulig spoiler
    Spoiler Spoiler:
    Sier ordet "parodi" deg noe?

Jeg synes det var et herlig friskt pust inn i en sjanger som stort sett er slik som denne serien poengterer (bare ved å overdrive det, selvsagt).

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Jeg har også fått sett første episode, og synes den virker veldig lovende. Den er jo så utrolig overdrevet at jeg regner med at det er en parodi, og jeg synes den gjør det godt som det så langt. Festlig vri med Mariya
    Spoiler Spoiler:
    imo. : D

charuru zi britannia ilifin's Avatar

(tok meg friheten til å fikse på navnene i åpningsposten, da SERIEN heter Maria, mens karakteren heter Mariya)

Jeg har lenge ventet på denne serien etter jeg snubler over mangaen, og ser frem til hvordan Shinbo og SHAFT smelter magien sin inn i dette. Valget av seiyuus er fantastisk, med DiGi Charat heltene Miyuki Sawashiro og Asami Sanada på plass. Jeg forventet Romi Paku som Mariya, men at de puttet den enda mer mandige Yuu Kobayashi på Mariya var enda bedre. Med Marina Inoue som Matsurika er hennes trolling og bitchery som Kana fra Minami-ke tilbake og derfor er jeg så evig fan av henne. Festlig for noen kanskje er at Aya Hirano hadde rollen som Kanako i radio dramaet som gikk før animen begynte, men ble sparket fordi (det ryktene sier) at Shinbo ikke setter pris på jenter om ikke klarer å ta på seg bikinier riktig.

Om serien, så har jeg som nevnt lest deler av mangaen og jeg har store forventninger til mange av sprellene som kommer. Uten å røpe for mye er Matsurika min favorittkarakter for mer enn seiyuuen.
    Last edited by ilifin; 7th January 2009 at 09:07.

中二以下亮の脳 Tyblazitar's Avatar

Så første episode, og den lovde veldig godt! Strengt tatt hadde noe annet vært vanskelig med SHAFT og Shinbo, menmen. Jeg må si at jeg virkelig liker tegnestilen, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hvorfor.

Also, kimi ni mune kyun (kyun!)!

Quote Originally Posted by ilifin View Post
    Festlig for noen kanskjer at Aya Hirano hadde rollen som Kanako i radio dramaet som gikk før animen begynte, men ble sparket fordi (det ryktene sier) at Shinbo ikke setter pris på jenter om ikke klarer å ta på seg bikinier riktig.
    Ahahahaha!

Quote Originally Posted by Sensei View Post
    Sier ordet "parodi" deg noe?

Jeg synes det var et herlig friskt pust inn i en sjanger som stort sett er slik som denne serien poengterer (bare ved å overdrive det, selvsagt).
    Jeg skjønner at det er meningen at det skal være morsomt, men jeg skjønner ikke hva som var så morsomt T-T"
    Kan hende det er noe galt med humoren min, men for meg virker det som at det var et forsøk på å gjøre noe morsomt, men som desværre feilet feilet ganske mye D:

Og hvorfor i allverden på Kanako være "allergisk" mot gutter? Kunne de ikke bare ha laget det slik at ikke følte seg konfertabel sammen med gutter og foretrekker å være sammen med jenter istedet? Jeg skjønner liksom ikke hva som er så morsomt med det
    Last edited by Yuri; 7th January 2009 at 09:49.

いいですね

Jeg skjønner at det er meningen at det skal være morsomt, men jeg skjønner ikke hva som var så morsomt T-T"
    Kan hende det er noe galt med humoren min, men for meg virker det som at det var et forsøk på å gjøre noe morsomt, men som desværre feilet feilet ganske mye D:

Og hvorfor i allverden på Kanako være "allergisk" mot gutter? Kunne de ikke bare ha laget det slik at ikke følte seg konfertabel sammen med gutter og foretrekker å være sammen med jenter istedet? Jeg skjønner liksom ikke hva som er så morsomt med det
    Folk har forskjellig humor.
    Jeg kan si med en gang, at om de hadde fjernet humoren i denne serien hadde jeg rett og slett ikke orket å se på den. Uten humoren hadde den vært som alle andre serier av denne typen, og jeg er rett og slett dritlei av standard "karakterX-drar-til-all-girls-school-for-grunnY-og-yuri-happens-while-doing-boring-everyday-tasks"-serier.

Jeg synes Shinbou gjør en god jobb i å parodiere et så utvasket og forferdelig konsept

I'll watch this further for the Marina Inoue *host* jeg mener Shinbou.

Administrator
    Pumpecrew
    Sensei's Avatar

Er nok ikke noe galt med humoren din. Du liker sikkert sjangeren slik den er når det ikke blir parodiert og overdrevet som her.

Det blir nok mest morsomt når du er lei av at alle sånne serier gjør akkurat det samme om og om igjen og er fulle av blomster og glitter. Denne serien gjør også nettopp det, men den overdriver og gjør et poeng ut av hvor teit det egentlig er.

VIP SoulCandy's Avatar

Spoiler Spoiler: Mogleg spoiler

Gu~d, eg elsker Maria+Holic.

Hihihi~
    Last edited by SoulCandy; 7th January 2009 at 18:20.

Standard Medlem

Hahahaa! Fantastisk! Though denne falt under min luke som jente-anime (de eksisterer ikke, men jeg tenker nå slik) så falt den pretty much i min smak. Den sadistiske lille transen var helt genial! Håper episode 2 kommer kjaptkjapt!

Åja. Btw. Dette er jo en ny serie, når vil episode 2 komme ut? (har den kommet ut o.o?) - og hvor ofte vil den komme ut? En gang i måneden ca? eller to D:?!

Hørtes veldig... interesant ut! Må sjekkes ut

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Quote Originally Posted by Rayman View Post
    Hahahaa! Fantastisk! Though denne falt under min luke som jente-anime (de eksisterer ikke, men jeg tenker nå slik) så falt den pretty much i min smak. Den sadistiske lille transen var helt genial! Håper episode 2 kommer kjaptkjapt!

Åja. Btw. Dette er jo en ny serie, når vil episode 2 komme ut? (har den kommet ut o.o?) - og hvor ofte vil den komme ut? En gang i måneden ca? eller to D:?!
    Den går til på mandager klokken halv 1 om natten hver uke.

Standard Medlem Tonbo's Avatar

Jeg syntes den så intersang ut og har planer om å se videre på den

Det var noe litt utenom det vanlige ^^

Så nettopp episode to. Kan fremdeles ikke si jeg liker anime-serien, man trakk faktisk på smilebåndet et bar ganger o_O

Rolling Girl Nodoka's Avatar

Spoiler Spoiler: episode 3

Standard Medlem

har ikke sett den enda. Serien virker litt rar ser ikke hvordan den skal "slutte". alle serier pleier og ha et mål. Men skal se den nu!

Global Moderator
    Pumpecrew
    Heika-sama's Avatar

Episode 3 var definitivt den beste episoden hittil imo. Jeg lo masse. : D

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)